İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - Çekişi Düşüklüğü


Umut Civelek

Recommended Posts

Umut Civelek

S. A arkadaşlar aracım ford fiesta flaer 2001 184000 küsür aracımın çekişi çok düşük zorla gidiyo ve aracımın egzosundan pis bi koku geliyo kömür kokusu gibi. Aracım azda olsa yağ yakıyor ama başka bişey varmıdır acaba ha ateşleme sistemi komple değişti orjin buna bağlamayın 100 km geçmiyo :)  bazen ağır rampalarda ikinci vites imkanı yok gitmiyo eşşek olsa daha iyi çıkar neyse deneyim ve bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim 

Yorum bağlantısı
Umut Civelek

Bujiler bobin hepsi yeni orjin sıkıntı bu değil. Bu kompresyon nedir nereye gitmem lazım 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Kompresyon için motor ustasına gitmeniz gerek, kompresyon ölçümü yapacak.. 10 dk lık bir işlem.

Yorum bağlantısı
Umut Civelek

Hm anladım kaç tl acaba bu işlem. enjektör temizliğide yaptırmam gereklimi acaba çekişi etkilermi 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bobin ve buji konusunda çok iyi taklitler var diye biliyorum. Çok emin olmayın derim. Güvenilir yerden almışsınızdır orası ayrı tabi..

Yorum bağlantısı
Umut Civelek

Bobin ve bujileri kendim aldım motorcraft markası 450 tl tuttu bobin ve bujiler. Sıkıntı başka olmalı. ilk arabam çile oldu bana sorunuda bulamıyorum sanırım en basit yolu satmak arabayı 

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Yaşadığınız yer İstanbul ise Maslak sanayide Osman Ustamız var ziyaret edin hem tanışın hem problemden kurtulun:)

Yorum bağlantısı
Gökhan Akın

bobin ve bujiler ile birlikte buji kablolarını da değiştirdiniz mi ?

 

baskı balatadan ya da diğer arkadaşların dediği gibi sübabtan da olabilir

Yorum bağlantısı
Umut Civelek

Buji kabloları devriyaj full yeni değiştim yeni aldım arabayı 3 ay hepsini yeniledim. Subob sordum bu arabaların subobu otomatikmiş motoru açmadan müdahale edilemiyomuş baya para istediler:) 

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Serkan Şahin1

herkese merhabalar, foruma yeni üye oldum, doğru yere mi yazıyorum bilmiyorum kusuruma bakmayın, bende de 2001 fiesta flair 1.25 var, aracı 96.600 km de satin aldim, şuan 100.900 km de. çekiş düşüklüğü sorunu yaşıyorum, araci ilk aldığımda bujiler buji kablosu ve bobin değişti, lpg yok, motor sarsıntılı çalışıyor, isindiktan sonra da kesik kesik hizlanip gaz yemiyor tekleme yapiyor, kompresyonun normal olduğu söylendi, araç 3. viteste100-110 4. viteste 140 ı buluyor, bilgisayara bağlandığında oksijen sensörü arizali olarak göründü ve yeni sensör denendi sonuç ayni, karter havalandirma hortumlarinda yırtık olduğu görüldü ve yenilendi, subaplarin yanmış olduğu soyleniyor, bu verilere göre fikrinizi paylasirsaniz sevinirim. şimdiden teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
47 dakika önce, Serkan Şahin1 yazdı:

kompresyonun normal olduğu söylendi,  subaplarin yanmış olduğu soyleniyor

 

İşaretlediğim iki bilgi uyuşmuyor.. 

Kompresyonu tekrar ölçtürün ve her silindir için değerleri not edip bize de yazın.. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sanırım ilki test sonucu, ikincisi tahmin. Ancak kompresyon iyi ise subaplar da iyidir.

Yanlış bi şeyler yapılıyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Şahin1

ilginiz için teşekkür ederim, bende kompresyon iyi ise subaplarda sorun olmadığını düşünerek problemin başka basit bişeyde olduğunu, ama bulunmadığını düşünüyordum, fakat usta kompresyonda cikan değerleri  + - 2 olarak toleransli degerlendirdiklerini, böyle küçük farkların sorunu netlestirmedigini, kompresyonun iyi cikmasinin subaplarda sorun olmadigi anlamina gelmedigini söyledi, acaba hava akışmetre, boğaz kelebeği, maf sensörü, veyahut akla gelen başka ne olabilir, 2 hafta önce calistigimiz servislerden birindeki usta problem sadece sente dedi, ve sente ayarina götürdüm, ayarin gercekten bozuk olduğunu metal cetvel ile bana da gostererek sente ayari yapti, ve araci bi kac gün kullandiktan sonra subaplarin kendine gelip yerine alisacagini, sente ayarinin bozukluğundan dolayi bayağı kurumlanma olduğunu söylemişti. kafam çok karışık malesef, kullanimi bana gayet keyifli gelen bu aracın problemini cozemiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sende bozukluğu kuruma sebep olabilir. 

Kurum bu soruna sebep olabilir.

 

Araç kaç binde.. Km yüksek ise subapları değişmek daha mantıklı.. Km düşük ve aracın da bakımlı ve düzgün kullanıldığından eminseniz, carbon clean yaptırın.  

 

Yorum bağlantısı
Serkan Şahin1

araç şuan 100.900km de, pazartesi tekrar sente kontrolü yapılacak, usta araci bilgisayara bağlandığında oksijen sensörünün sürekli sabit bir çizgi izlediğini, yani fakir karışım hazırlandığını, normalde ivmeli olmasi gerektiğini söyleyince, bende enjektorlerden olabileceginden şüphelendim, sente kontrolünden sonra sonuç alamazsak acaba kaliteli bir markanin katkısını mi denesem. yoksa carbonclean mi.

Yorum bağlantısı
Serkan Şahin1

illet sorundan kurtulamadim, sente ayari tekrar kontrol edildi problem yok, buji, buji kablosu, bobin, oksijen sensörü kontrol edildi problem yok, benzin filtresi de degisti, sabah ilk calistirmada problem yok tek marsta calisiyor, tekleme sadece araç ısındıktan sonra 2000-3000 devir arası oluyor, dip gaz yapinca topluyor,3000 deviri geçince araç uzuyor resmen, başka ne olabilir acaba

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

boğaz kelebeğinde bulunan tps seönsörü arızalı olabilir ya da monifold arkasındaki ısı sensörü olailir.

Yorum bağlantısı
Ali Seckin

Serkan Bey ile aynı problemi yaşamaktayım.

Nasıl sonuçlanacağını merakla bekliyorum.

 

Yorum bağlantısı
Serkan Şahin1
On 10.08.2017 at 13:16, Doğukan Çoktay yazdı:

boğaz kelebeğinde bulunan tps seönsörü arızalı olabilir ya da monifold arkasındaki ısı sensörü olailir.

bu tps sensörün arızalı olup olmadığını nasil anlarız, soketi çıkarsak sorun olur mu, bi 10-15 km gittikten sonra araba isindiktan sonra sanki gaz pedali bi tuhaf oluyo,  ama dip gaz yapinca topluyo devrini alip gidiyo.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Serkan Şahin1
On 04.08.2017 at 16:28, Serkan Şahin1 yazdı:

herkese merhabalar, foruma yeni üye oldum, doğru yere mi yazıyorum bilmiyorum kusuruma bakmayın, bende de 2001 fiesta flair 1.25 var, aracı 96.600 km de satin aldim, şuan 100.900 km de. çekiş düşüklüğü sorunu yaşıyorum, araci ilk aldığımda bujiler buji kablosu ve bobin değişti, lpg yok, motor sarsıntılı çalışıyor, isindiktan sonra da kesik kesik hizlanip gaz yemiyor tekleme yapiyor, kompresyonun normal olduğu söylendi, araç 3. viteste100-110 4. viteste 140 ı buluyor, bilgisayara bağlandığında oksijen sensörü arizali olarak göründü ve yeni sensör denendi sonuç ayni, karter havalandirma hortumlarinda yırtık olduğu görüldü ve yenilendi, subaplarin yanmış olduğu soyleniyor, bu verilere göre fikrinizi paylasirsaniz sevinirim. şimdiden teşekkür ediyorum.

tekrar merhabalar, problemi en sonunda çözdük, ustalara birşeyler yaptirmak bu kadar zor olmasaydi keşke, araç sadece bilgisayara bağlandı ve  1 dakika sonra 3 ay aranan problem uçup gitti, bogaz kelebegi konum ayari sifirlandi sadece ve hicbir problem kalmadı, ust kapağa gireceğiz diyen ustaya selaaam olsun, subap degistirecegiz diyen ustaya da selam olsun. yardımcı olmaya çalıştiginiz için teşekkür ediyorum. bilgi alışverişi olmasa belkide başka işler cikacakti başımıza, hepinize teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
3 dakika önce, Serkan Şahin1 yazdı:

tekrar merhabalar, problemi en sonunda çözdük, ustalara birşeyler yaptirmak bu kadar zor olmasaydi keşke, araç sadece bilgisayara bağlandı ve  1 dakika sonra 3 ay aranan problem uçup gitti, bogaz kelebegi konum ayari sifirlandi sadece ve hicbir problem kalmadı, ust kapağa gireceğiz diyen ustaya selaaam olsun, subap degistirecegiz diyen ustaya da selam olsun. yardımcı olmaya çalıştiginiz için teşekkür ediyorum. bilgi alışverişi olmasa belkide başka işler cikacakti başımıza, hepinize teşekkürler.

Geçmiş olsun..

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...