İçeriğe Yönlendir

Lastiğin Üzerindeki Kırmızı ve Sarı Boyalar


Fatih Aldemir

Recommended Posts

Fatih Aldemir
(düzenlendi)

 

vXMlzO.png

 

Sarı İşaret: Lastiğinin üzerindeki sarı boyanın sibobun üzerine gelmesi sonucunda Max.balans ve güvenli bir sürüş sağlanmış olur.

 

Kırmızı İşaret: Kullanılan Jantların üzerinde beyaz bir nokta olması durumunda , lastiğinin üzerindeki kırmızı işaretin bu beyaz noktanın üzerine getirilmesi ile Max balans ve güvenli bir sürüş sağlanmış olur.

 

Jantta beyaz nokta yok ve sadece kırmızı işaret (boya) var ise kırmızı renk sibobun üzerine gelmeli.

Tabi bu maximum balans işi jantta herhangi bir sorun olmaması durumu için :)

tarihinde Fatih Aldemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 15
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Güzel bir bilgi ancak ben hiç bir lastiğin üzerinde böyle bi işaret göremedim?

Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir

Ben achilles markla lastik almıştım onun üzerinde de vardı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Lastikçilerin neredeyse hiç biri bilmiyor. Lassa lastiklerimde beyaz işaret var sadece. Lastiği takarken burayı siboba denk getir diyorum, öyle bir şey yok abi diyor :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Facebook'ta paylaşmıştım. Bir eleman yorum yapmış; lastik fabrikasında çalışıyorum. Bu renkler lastiğin sınıfını belirtir A,B,C şeklinde demiş. Balans sınıfıymış. Var mı kesin bilgisi olan?

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

balans makinalarinin yaygin olarak kullanilmadigi veya bulunmadigi durumlarda balans yapilmasi icin klavuz amacli olarak eskiden kalma bir adet oldugunu duydum... gunumuzde bilgisayarli balans teknikleri kullanildigindan dolayi cokta ise yaramiyormus.. lastikci bi arkadasimda sirf eglencesine denemek amacli kontrol etmistik nokta olan yer yanlis balans vermisti..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Furkan Tanrıveren

abiler hafta içi aracıma 4adet sıfır lassa grenways aldım dün lastikleri taktırmaya gittim lastikciye sıfır lastiklerin takılacağını söyledim adamlar taktılar işim bitti eve geldim kışlıkları depoya indirdikten sonra acil işim çıktı sonra bastım gittim 150km hızı gördüm arabada ne titreme ne sağa sola çekme bişey yoktu.Bugün lastiklere bi bakayım dedim.Takan usta 4 lastiğin beyaz noktayı sibobun altına getirmiş.3 sefer lastik değiştirdim.Bana göre en iyi balans bu seneki takan ustada buldum.Lastik firması boştan yere noktayı koymamış.Bence bundan sonra dikkat edin derim.

Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir
On 12.02.2017 at 23:04, Alpay Sumer yazdı:

balans makinalarinin yaygin olarak kullanilmadigi veya bulunmadigi durumlarda balans yapilmasi icin klavuz amacli olarak eskiden kalma bir adet oldugunu duydum... gunumuzde bilgisayarli balans teknikleri kullanildigindan dolayi cokta ise yaramiyormus.. lastikci bi arkadasimda sirf eglencesine denemek amacli kontrol etmistik nokta olan yer yanlis balans vermisti..

jantta sorun vardır o zaman :) 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Balans makinelerinin belli aralıklarla kalibre edilmesi gerekmez mi acaba ? Kullandıkça makinede de bazı ayar bozuklukları oluşur mutlaka.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

hayirlisi olsun ;) Sizin bilginiz daha ustundur..Daha once yazdigim gibi makina  arkadasima yeni geldi aractan indirdiler oda hadi siftahı senin lastikte deneyelim dedi  hersey eglencesine ;)

ben duydugumu yazdim... Zaten jantta sorun yoksa kalibrasyon yapilirken nokta mecburen siboba denk gelecektir..

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mesut Aybek

Hep merak ettiğim ve öğrenemediğim birşeydi. Almanya da satılan bütün lastiklerin üzerinde bu iki nokta var. Ucuz lastikse de var markalı lastikse de var. Çok sık Araba değiştirdiğim için hep gözüme çarpan birşeydi. Ama lastikçilerin buna dikkat ettiği Yok.Nasıl denk gelirse öyle takıyorlar. :biggrin:

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...