İçeriğe Yönlendir

Hyundai i10 1,0 Blue


Ali Darbaz

Recommended Posts

Alpay Sumer
Bir saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Arabama yeni aldığım oyuncak. Hanım sınavda bizde ping izliyor..

 

https://i.hizliresim.com/0RAyD8.jpg

link olmamis.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
5 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

link olmamis.

 

 

Tekrar deniyim. 

 

qdnWgQ.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bazi forumlarda, i10 için otobanda 70 km hizla gidebiliyormu, 4 kişi rampa cikabiliyormu gibi sacma yorumlar görmekteyim. İşin tuhafida bu yorumlara en az okadar sacma cevaplar geliyor. 

 

Bunu tasarlayan muhendisi, motora dcvvti koymuş. Sen bas gaza bol devir cevir diye , hafif silindirler, elektronik ateşleme ve degisken emme manifoldu koymuş. El kitabinada yazmiş 2000 4000 arasinda seyir yapin. Yani arabanla komple tüm otoyolu gönül rahatliği ile 4000 devirle boydan boya gidebilirsin. Ve hasil alet 4000 devirde 129 km / h yapiyorki, bu hiz aracin gps hizi. Kadranda 140 gösteriyor. 

Ama dur diyeceksin 4000 aşilmaz mi, asilir redline 6500 devire kadar dayanir. Kesiciye girer. Ama zaten 5000 deviri istesende 5 nci vitesde hatta 4 ncu vitesde aşamazsin. Araba sen motoru patlatma diye yakit pompasi saate 15 litreden fazla basamiyor. Yani motorun muhendisi önlemini almiş. 

 

Uzun lafin kisasi, hic arabadan anlamayanda, anladigini sananda bir birlerini yanliş bilgiyle doyuruyor.  Hyundai 1.0 motoru ile Renaultun 1.6 motoru ayni deviri cevirip ayni hizi yapiyor ama 1.0 motor otobanda aşiri devir ceviren makina diye adi cikiyor. 

Üzücü...

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
20 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

i10 için otobanda 70 km hizla gidebiliyormu, 4 kişi rampa cikabiliyormu gibi sacma yorumlar görmekteyim

Vay, yapabiliyor muymuş :crazy:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
1 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Bi kaçında sorun var, geri kalanlarında kötü bi şey görmedim?

Mesela 1.2 motorun uzun yolda daha az yakacağını söylüyor ki, bence de doğru?

Rampalar için bi şey dememişler vs.

 

Şimdi bi bilinenler vardır, bi de yaşanılanlar. Siz yaşıyorsunuz. Onlar bildikleri ile kalsınlar ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben saate 80 km gidiyorsam, bunun ceşitli sebebleri var.

 Öncelikle yavaş gidince ön görü yeteneğimde okadar isabetli oluyor. 

Motor 2500 devirde %55 motor yukunde oluyor, bu da özgül tüketim en iyi noktasi oluyor. Motor asla hararet yapmiyor ve normal devir daim ile cok rahat 87 dereceyi sabit tutabiliyor. 

Kaza riski az. Ayrica ceza yeme riskide düşük. 

80 ile gidince ön tarafa baski uygulayan hava direnci cok az. Fazla yakiti havayi yarmak icin harcamiyorum.  

Rampa tirmanmak icin yeterli beygir gucu var. %7lik rampayi 22 beygir ile tirmanabiliyoruz. Bu da motora binen yukun %80 ni. Rampa icin iyi bir deger. Vites dusurmek zorunda kalmiyoruz.

%22 yakit tasarufu sagliyor.

Arabanin rampa aşagi %7 lik son hizi 85 km. Yani saate 80 ile rampayi cikinca 85 km ile cikilan rampayi iniyor. Böylece ayagimi gazdan cekince full regeneration yaparak elektrik uretiyoruz. 

80 le gitmenin faydalari saymakla bitmez. Aklima gelenler bunlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Saatte 14 litre sınırı olan pompa ara hızlanma anında yine 14 ile sınırlıyor mu yoksa belirli bir hız üstünde mi aktif? 

 

Eğer öyle değil ise ara hızlanma olmaz araçta 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
5 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Saatte 14 litre sınırı olan pompa ara hızlanma anında yine 14 ile sınırlıyor mu yoksa belirli bir hız üstünde mi aktif? 

 

Eğer öyle değil ise ara hızlanma olmaz araçta 

 

Fuel Flow saate 15 ustu hic goremedim. En dip gazda bile en fazla 15 litre / saat pompalanabiliyor. 

 

Videonun 23. Dakikasinda görmek mümkün. 

 

 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

ilk vidyoda basacam diye öyle kullanıyorsanız arac bence cok yakar sanırım aracta o anda da kimse yok sanırım gercekten 4 kişi olsun 5viteste yemez o yukusları felan.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
8 dakika önce, Okay Kaygusuz yazdı:

ilk vidyoda basacam diye öyle kullanıyorsanız arac bence cok yakar sanırım aracta o anda da kimse yok sanırım gercekten 4 kişi olsun 5viteste yemez o yukusları felan.

 

İlk videoda , devire göre hızları ölçüyorum. Arabayı ilk aldığım döneme ait. Arabayı dip gazda kullanmıyorum. Kararınca gaza basıyorum. Aracın rampa performansı belli, 4 kişi olduğunda 100 km hızla rampa tırmanmak için, 3ncü vitese kadar düşmem gerekebiliyor.  90 newton torku olan arabanın, beygir ile yürdüğünden, devir cevirmek gerekmekte.  Aracın devir çevirmen için yapılmış geliştirmeleri var. Bunları göz ardı etmemek gerek. 6200 devirde  69 beygir güc üretiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

1.0 Kappa motorun en ekonomik ve en ideal devir bandı. kendi testlerim, başka kaynaklardan aldığım sonuçlar ve aracın arge kaynaklarından elde ettiğim bilgilerle yarattığım exel tablosu 

2500 devir ile 4000 devir arası  vitesler deki sürati , hıza bağlı rüzgar direnci, son dişli oranında tekere inen beygir gücüne kadar hesaplanmıştır. 

2600 devirden örnek verirsek, son dişli oranında tekere en fazla 23 beygir gönderebiliyor. saate 80 km hız ile giderken önden yediği rüzgar direnci 5 beygirini çalıyor. Motor o devirde ve hızda ürettiği güç, rüzgar direncinin 4,3  katı olduğu belirtiliyor.  Araba saate 80 km hızı  düz yolda tutması için sadece 5 beygir yetiyor.  Evet sadece 5 beygir. Sahil yolunda rüzgarsız bir havada sadece 5 beygir bizi taşıyabiliyor. Tabi aracın ağırlığı 1119 kilo olarak baz alındı. Yapılan teslerde, %7 lik rampayı %80 motor yükü , yani 21 beygir ile tırmanmıştım. Saateki hızım 75 km/h idi. 

Otobanda saate 120 km hız ile yürümek için ise sadece 18 beygir gerekiyor. Gaz pedalın altında, rampada kullanmak için 21 beygirimiz hazır bekliyor. 

 

Bu işin matematiği bize her şeyi anlatıyor.  Bunu defalarca tecrübe ettim. 

 

QL01nk.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...