Mehmet Göktürk

Qashqai 4wd sistem açıklaması

Bu konuda 19 ileti var

Şu adreste iyi bilgiler verilmiş çizimlerde bilgi mevcut.

 

http://www.awdwiki.com/en/nissan/

 

 

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam Süper.. Sohbetimiz aklında kalmış.. 

Çok merak ediyordum nasıl çalıştığını... 

 

Benim Qashqai Xtrail ile aynı...

 

(All Mode selectable all wheel drive system - normally front wheel drive vehicle, in AUTO mode rear axle engages when front wheels start to slip, power is variably distributed from 100:0 to 50:50 front to rear. In AUTO mode the system works as an automatic all wheel drive system.

In 2WD mode, the clutch is unlocked permanently. However, even when in 2WD mode, rear wheels can sometimes be engaged by electronic control unit, for example under heavy acceleration.

In LOCK mode the tranfer clutch is permanently locked - power distribution 50:50. If vehicle speed increases, the vehicle automatically goes to AUTO mode, then, when speed decreases, it switches back to LOCK. When transfer clutch oil is overheated, the vehicle goes into 2WD mode)

 

Buna göre google translate çevirisi şu şekilde oluyor... 

 

Tüm mod seçilebilir tüm tekerleklerden çekiş sistemi - normalde ön tekerlekten çekiş araç, AUTO modunda arka aks, ön tekerlekler kaymaya başladığında devreye giriyor, güç 100: 0'dan 50:50 öne arkaya değişken olarak dağıtılıyor. AUTO modunda sistem otomatik olarak tüm tekerleklerden çekiş sistemi olarak çalışır.

2WD modunda debriyaj kilidi kalıcı olarak açılır. Bununla birlikte, 2WD modunda bile, arka tekerlekler bazen elektronik kontrol ünitesi tarafından, örneğin ağır ivmelenme altında devreye sokulabilir.

LOCK modunda, aktarma debriyajı kalıcı olarak kilitlenir - güç dağılımı 50:50. Araç hızı artarsa, araç otomatik olarak AUTO moduna geçer ve daha sonra hız düştükten sonra LOCK konumuna döner. Transfer kavrama yağı aşırı ısındığında, araç 2WD moduna geçer.

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet solenoid var. boru değil yani. :) servetinki gibi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda dış ortam ısısı 4 derece ve altı, veya yağmur varsa sürekli 50/50 çalışıyor.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yağmuru bile biliyor yani

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yağmur sensöründen biliyordur... 

 

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Yağmuru bile biliyor yani

Yağmur sensöründen biliyordur... 
 

+1

Manuel olarak fıskiye aktif olmadan silecek açık ise yine dört çeker oluyor. Hız sınırı olmadan

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tüketim artışı hissediyor musun?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dikkat etmedim ancak illaki artış vardır ama çok olmaz.

Aklıma geldi, yazın 3.2 litre ile gittiğim oluyor, şimdi 4.5 altına inmiyor şehir dışında.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor sıcaklığı etkilemesin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi blok ısısı 85 derece sabit. Manifold daha soğuk hava çektiği için belki yakıt yükseliyorda olabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Biraz hızlı gitmenin etkisi olabilir mi? :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bi offroad denmiş ama, iki rampa çıkamayış gördüm ben :p

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fazla zorlama abi...Bu arada plaka sanki Audiye hazırlık yapar gibi...:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bi offroad denmiş ama, iki rampa çıkamayış gördüm ben

Lastik olsa (arazi tipi) Erciyesin zirvesine tırmanacak , daha ne olsun.
1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bi offroad denmiş ama, iki rampa çıkamayış gördüm ben :p

Kendi videona bakmışın sen.
Fazla zorlama abi...Bu arada plaka sanki Audiye hazırlık yapar gibi...

Aynen. Boş bir tane vardı. Kaptım.
2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş