İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Sarsıntı


Murat Kıyıcı

Recommended Posts

Murat Kıyıcı

merhabalar sevgili arkadaslar ve ustalarim. 2005 tdci fiesta 198.000 km kullanmaktayim. son 1 aydir aracim rolantideyken ,motorum tekliyor ,asiri sarssintili ve garip bir sesle calisiyor ve bu sekilde calisirken farlarimi actigimde farlarim titriyor, yani sanki bisey aracin elektrigini tuketiyor veya zorluyor gibi.bu konuda yardimci olursaniz sevinirim

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı
(düzenlendi)

gec gordum kusura bakma, her ikisinede bakildi ,3 elektrik ustasi birde ozel servis bakti ,dinamo ve aku saglam dediler ,ama bi cozumde bulmadilar

tarihinde Murat Kıyıcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rölantide teklerken kaputu açın sağ da arkadaki vakvak pompası nı sıkın bakın dolu mu içi. 1-2 pompalayınca rölanti düzelir gibi oluypor mu?

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

caglar bey ona baktim ,enjektor pulu,geri donus hepsi saglam. sorun elektriksel gibi diyerek ve farlarin etkilendigini dusunerek bir roleyle akuye kutuplarina baglanan sis fari kablolarini soktum ve arac toparladi,farlar titremez oldu ve rolanti duzeldi .sis farini tekrar taktim ve yine kotulesti arac ,ama ilginc olan sis fari takiliyken,acik kapali farketmiyor veya farlarim dahi acik degilken arabayi buu sekilde etkilemesi

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

evet cemil bey aslinda gaza biraz basili tutunca kesiliyo, ama rolantiye dusunce rac stop edecekmis gibi oluyor ,normalde giderken pek bisey hissedilmiyo ama diyelimki isiklarda durduk tekleme ve sallanti basliyor

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

acaba mazot filtresi drgisimi gecikmesi bu etkileri yaparmi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

caglar bey ona baktim ,enjektor pulu,geri donus hepsi saglam. sorun elektriksel gibi diyerek ve farlarin etkilendigini dusunerek bir roleyle akuye kutuplarina baglanan sis fari kablolarini soktum ve arac toparladi,farlar titremez oldu ve rolanti duzeldi .sis farini tekrar taktim ve yine kotulesti arac ,ama ilginc olan sis fari takiliyken,acik kapali farketmiyor veya farlarim dahi acik degilken arabayi buu sekilde etkilemesi

çözümü bulmuşsunzu zaten? bir şekilde o tesisatta sorun var demkeki

Yorum bağlantısı
Cemil Akyol

evet cemil bey aslinda gaza biraz basili tutunca kesiliyo, ama rolantiye dusunce rac stop edecekmis gibi oluyor ,normalde giderken pek bisey hissedilmiyo ama diyelimki isiklarda durduk tekleme ve sallanti basliyor

aynı sorun bendede vardı beyin değişiminin ardından çözüldü fiestalarda çıkma tamirsiz beyin enjektör tamirinden ucuz :) yinede inş daha basit bişey çıkar, bilgisayara bağlatın benim araç bu arıza sırasında test için değişen sensörlere dahi arıza veriyodu.

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

sorun tam olarak cozulmedi malesef caglar bey,bugun is cikisi yine isikta dururken tekleme ve sallanti oldu ,bide bugun ilk calistirmada cok fazla cig mazot kokusu geldi ,yarin servise goturecegim :(

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

evt oyle gibi ,hangi elwktrikci baktiysa akude dinamoda saglam diyor,sis farinin etkileyebilecegini soyluyorum onuda takip denedik sikinti yok dediler,motor ustasi baksin dediler bende bikacgundur binemiyorum islerden dolayi,servise gidemedim,

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Murat Kıyıcı

merhabalar aracim 2005 1.4 tdci fiesta. sorunum,sarsinti ,(duzensiz calismada denilebilir) ,tam anlamiyla ,cozemiyorum. ozellikle rolanti duzensizligi, motor sicak-soguk farketmiyor. mesela biraz hizli gidip kirmizi isikta durdugum anda ,motor devri tam rolantiye indigi anda sanki teklemeyle beraber bi sarsinti basliyor, ve sanki koltugun altindan yakitin gecisini hissediyorum .ve diyelimki farlari yakiyorum motoru zorlar gibi bir anda bir hırıltı yapiyor,ve tum bunlara cig mazot kokusu ekleniyor, yardimci olursaniz sevinirim . 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Çiğ mazot için enjektör oringleri kontrol edilecek. O kasada kronik problemdir.

Sarsıntı için yakıt hortumları, vakvak pompa kontrol edilecek. Delik olabilir, yakıt geri kaçıyor olabilir.

Farlar açıldığında oynayan devir içinse dinamo kontrol edilecek.

Ayrıca bunların yanında ısıtma bujileri ve enjektörler de kontrol edilmeli.

 

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

sagolun sani bey, aslinda ,1-2 ay once yine acmistim bu konuyu,eektrigi bikac ustaya gosterdim ,sarjda sikinti yok olsa goruruz dediler,ve ozel bir serviste pc ye baglandi ,hata olarak dusuk yakit kompresyonu  vermis sanirim sildiler,sikinti yok dediler (niye ustunde durmadilar anlamadim) bide sormak istedigim ,bu vakvagin motor calisirken veya calismazken her iki durumdada tam dolu yani sertmi olmasi gerekiyo, benimki sanki tam dolmuyo

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

@Murat Kıyıcı öncelikle konunuzu birleştirdim. Aynı sorun için tek konudan ilerleyelim lütfen.

Vakvak pompa sert olmalı. Sert olacak ki yakıtla dolduğunu görelim.

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

tesekkurler ,peki dolu olmama sebepleri nelerdir sani bey ,cunku ben motor calisirkende pompaliyorum ama tam dolu ve sertlesmis hissi vermiyor , motor calismazgende pompaliyorum ama dolmuyor

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

yakit pompasinda ,veya herhangi bir musur de sorun olablirmi 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Süleyman Kayak

murat bey sorun düzeldimi devam ediyormu,aynı sorun benim arabada da vardı çok şükür düzeldi, ateşleme sisteminde sorun vardı bujiler,buji kablosu derken en son bobin değişti  şuan bir sıkıntı kalmadı.

 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Murat Kıyıcı

suleyman bey ilgize tesekkurler, benim aracim dizel yani buji yok , sorunum heri donus hortumundaymis , arada bir ek parca vardi oradan kaciriyordu ,o parcayi cikartip direk taktim sorunum duzeldi 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...