Ahmet Said Avşar 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 merhaba abiler/kardeşler. uzunca zamandır sormak istediğim lakin şahsi beceriksizlikten mi kaynaklanıyor die tereddüt de kalmam nedeniyle an itibari ile soruyorum sorunum araç cc' de iken 7 lt yakıt yakarken ben gaza bastığımda 9 yakması,alt hızlarda ise bu farkın daha da artması.gaz telinde bir sorun olabilir mi? sanki basınca gaz teli tutukluk yapıyor gibi,geri gelmiyor gibi...bu normal mi? Yorum bağlantısı
Ahmed Talha Karaarslan 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 o bütün cc lerde aynıdır. o hızda tutabilmek için optimum yakıtı gönderir sen hassasiyete göre o an yakacağından fazlasını yada azını gönderirsin fark çıkar şu an ayağım cc ile yarışır ama iddaa ederim 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 Cruise control denilen sistem düz yol harici çok yaktırır.. İnişli çıkışlı yollar da ekonomi pek sağlamaz yani. 4 Yorum bağlantısı
Okan Tansel 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 çok yakar , az yakar ama dadu bir başka 4 Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 Cruisin 7 yaktığı yerde hassasça denerseniz 7 ye düşersiniz. Ayak hissediyor onu. Bu arada dizel motorda tork yüksek olduğundan 90larda kitlenen bir cruise çok yaktırmaz. zaten gaz pedalıyla çok oynamadan da o araba orayı çıkıyor. Benzinli gibi değil. Yaşasın tork.. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 Eee normal kullanırken cc yi devre dışı bırakmak daha mı mantıklı oluyor, yakıt yönünden düşme gözle görülür derecede artıyor mu yani? Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 Cc uzun yolda bariz yakıt tasarrufu sağlıyor. Yol bilgisayarı ve fuel economy programı ile defalarca test ettim. Şehir içinde cc'nin bir mantığı kolaylığı yok zaten. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 mondeo da cc telli. zaman içinde pedal sertleşebilir. cc ile rampa yukarı hız korunur basar gaza, ben basmam biraz yavaşlarım sonra inişte farkı kapar daha tasarruflu giderim. Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 CC de ekonomi daha çok sabit hızla gitmekten geliyor, normalde 90 civarı gidilmiyor, ayakla gözle giderken 90 nın çok üzerinde oluyorsun, birde ayağın yorulmaya başladıysa yapıştırıyorsun 120-130. CC açıksa her zaman hızın 90 oluyor, birde Çağlar abinin dediği gibi dik yokuşlarda cc hem motoru çok zorluyor hemde fazla yakıt harcıyor ben 10-15 derece ve üzerindeki yokuşlarda cc den çıkarıp bir vites düşerim, böylece hem motor gereksiz yere zorlanmıyor hem daha ekonomik oluyor. Bu arada konu açılmışken bende birşey sorayım; geçende bi yerde okuduğuma göre motoru sürekli aynı hızda tutmak zararlıymış, pistonlar o hız a göre aşınıyormuş ama saçma geldi tabi. yavaşta gitsen hızlıda gitsen pistonun silindir/motor içinde çıktığı en tepe nokta ile en alt nokta hep aynıdır, sadece motor devrine göre daha hızlı çalışır,öyle değil mi?? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 Ben bana böyle bir varsayımda bulunana teknik açıklamasını da yapar mısın diyorum, bir yerde duydum derse o an unutuyorum.. 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Said Avşar 20 Şubat 2017 Yazar Paylaş 20 Şubat 2017 2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: mondeo da cc telli. zaman içinde pedal sertleşebilir. cc ile rampa yukarı hız korunur basar gaza, ben basmam biraz yavaşlarım sonra inişte farkı kapar daha tasarruflu giderim. benim de şüphelendiğim gaz telinin sertleşmesi,birde araç sanki gaza ilk bastığında geç gaz yiyor,ama sadece ilk basmada,1.vitesdeyken Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 CC iyidir ancak tüm kontrolü ona bırakırsanız hoyrat davranır. Eğimlerde ve ilk hızlanmalarda kontrolü ele almak iyidir. Yorum bağlantısı
Ahmet Said Avşar 20 Şubat 2017 Yazar Paylaş 20 Şubat 2017 (düzenlendi) 8 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: CC iyidir ancak tüm kontrolü ona bırakırsanız hoyrat davranır. Eğimlerde ve ilk hızlanmalarda kontrolü ele almak iyidir. yalnızca düz yolda kullanıyorum,yaşadığım yerde ülkenin meşhur ovalarından biri benim bahsettiğim şey;40 km hız cc'de iken 7 litre-gazı ben verirken 11 litre ama 110 ile giderken 8 lt,ben gaz verirsem 9-10 litre...hızlı giderken anlarım ama düşük süratte yakıtı ciddi derecede etkiliyor meret.aracım uzun yolda 8,5 lt yakıyor,beni işgillendiren şey şehir içinde 14 litre ye çıkması bi yerde bozukluk var desem uzun yol verisi de yüksek olur.gaza basmayı bilmiom desem 4 yıldır ov araç kullanıyorum.işte gaz teli sert geldi sanki biraz,basıp çekince gaz ayağımla birlikte azalmıyor gibi hissediyorum,makine yağı ile yağlayıp tekrar deneyeceğim 20 Şubat 2017 tarihinde Ahmet Said Avşar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 Sınırlayıcı daha az yaktırıyor, Cruise ise daha fazla Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 20 Şubat 2017 Paylaş 20 Şubat 2017 1 saat önce, Ahmet Said Avşar yazdı: yalnızca düz yolda kullanıyorum,yaşadığım yerde ülkenin meşhur ovalarından biri benim bahsettiğim şey;40 km hız cc'de iken 7 litre-gazı ben verirken 11 litre ama 110 ile giderken 8 lt,ben gaz verirsem 9-10 litre...hızlı giderken anlarım ama düşük süratte yakıtı ciddi derecede etkiliyor meret.aracım uzun yolda 8,5 lt yakıyor,beni işgillendiren şey şehir içinde 14 litre ye çıkması bi yerde bozukluk var desem uzun yol verisi de yüksek olur.gaza basmayı bilmiom desem 4 yıldır ov araç kullanıyorum.işte gaz teli sert geldi sanki biraz,basıp çekince gaz ayağımla birlikte azalmıyor gibi hissediyorum,makine yağı ile yağlayıp tekrar deneyeceğim Yakıtı fazla takma kafaya Ahmet. Dün itibariyle benim yakıt 13.80 lt lpg oldu. Bazen 11 lt'ye kadar düşüyor. Havalar soğuk, lpg basınçları düşük 1 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 10 saat önce, Servet Aydın yazdı: Sınırlayıcı daha az yaktırıyor, Cruise ise daha fazla 116 ile sınırlayıp gazı yaslayarak gidiyorum. İşte benim cc anlayışım Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 116 ile sınırlayıp gazı yaslayarak gidiyorum. İşte benim cc anlayışım Zenginler için ayrı konular var sizi oraya alalım ekselansları 5 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 2 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Zenginler için ayrı konular var sizi oraya alalım ekselansları Gaz pedalının döşemeye değmediği sürüş stillerini eshefle karşılamışımdır hep Yorum bağlantısı
Okan Tansel 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 7 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Zenginler için ayrı konular var sizi oraya alalım ekselansları +100+1000 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 14 saat önce, Ahmet Said Avşar yazdı: yalnızca düz yolda kullanıyorum,yaşadığım yerde ülkenin meşhur ovalarından biri benim bahsettiğim şey;40 km hız cc'de iken 7 litre-gazı ben verirken 11 litre ama 110 ile giderken 8 lt,ben gaz verirsem 9-10 litre...hızlı giderken anlarım ama düşük süratte yakıtı ciddi derecede etkiliyor meret.aracım uzun yolda 8,5 lt yakıyor,beni işgillendiren şey şehir içinde 14 litre ye çıkması bi yerde bozukluk var desem uzun yol verisi de yüksek olur.gaza basmayı bilmiom desem 4 yıldır ov araç kullanıyorum.işte gaz teli sert geldi sanki biraz,basıp çekince gaz ayağımla birlikte azalmıyor gibi hissediyorum,makine yağı ile yağlayıp tekrar deneyeceğim Otomatik vitesin motor devrini birebir tekerleklere yansıtmaya başladığı duruma siz daha hızlı çıkıyorsunuz. CC ise bu işi biraz daha zamana yayarak yapıyor gibi düşünün. Ov araçlarda kalkışta ve ara hızlanmalarda düz viteslere göre daha verimsiz bir aktarma oluyor.. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts