İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - TDCI Elektrik Destekli Isıtıcı


Mehmet Orhan

Recommended Posts

Mehmet Orhan

Merhabalar,

 

yabancı forumlarda dolaşırken mk3 mondeoların soğuk iklimli ülkelere yardımcı ısıtıcı ile gönderildiği bilgisine ulaştım.  Etis'den benim aracımın özelliklerine baktığımda  "yardımcı ısıtıcı hariç" ifadesi yer alıyor. Yani benim arabamda yok.  Bahsettiğim parça 3 x 250W  gücünde bujiden oluşuyor ve    silindir sıcaklığı 70 ve  araç içi sıcaklık 5 derece  altında olduğunda ecu tarafından devreye sokulup motor suyunun daha hızlı ısınmasını sağlıyor.  Bu parçayı yurt dışından getirtip  bizim araçlara uygulanabilir mi? Biraz araştırdım parçayı bulamadım. Fiyatı uygunsa bence yaptıracağı yakıt tasarufuyla 1 kışta kendisini amorti eder diye düşünüyorum.

post-8463-0-76902600-1325462772.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Vakti zamanında böyle birşey yapıp soğuk çeşme suyunda denedim. Araç üzerinde yer olsa sistemi yapmak kolay

27021f200923bf5da5d0d0ba3e83f5f1.jpg

Yakıt tasarrufunu unut. Bunlar çalışırken alternatör daha fazla enerji tüketiyor :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Valla bende benzer araştırma içerisindeyim ama başka şeyler buldum ve var olan başka bir konu daha var benzer başlıkta ve içerikte ama yapacak babayiğit yok daha.... Diyagramları paylaşayım buyrun....


df5f9164a11499c8a54a946e5fdd8fd3.jpg
3cb6914ba647378ac0d78ccf6791adb5.jpg5963281e78717aae0cffcc10c017117d.jpg36569a94b9c0251ca6b029cb361ba9e6.jpg

Sanırım bahse konu parça 2 ve 3. fotolardaki aux. Heater olması gerek... Bu arada parça no var mı paylaşırsanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

servet abinin dediği gibi elektrikli ısıtıcı var benim araçta yakıtı etkiliyor gözle görülür açmıyorum artık :))

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Ecoboost motorlarda by-pass valfi uygulamışlar. Motor soğukken su akışı radyatöre gitmiyor. Motor ısındıkça yavaş yavaş valf açılıp radyatör suyuyla karışıyor. Bu sayede çok kısa sürede motor normal çalışma sıcaklığına geliyor.  Buna kafa yorulsa daha basit olarak çözülebilir ve ek enerji tüketimi de olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ecoboost motorlarda by-pass valfi uygulamışlar. Motor soğukken su akışı radyatöre gitmiyor. Motor ısındıkça yavaş yavaş valf açılıp radyatör suyuyla karışıyor. Bu sayede çok kısa sürede motor normal çalışma sıcaklığına geliyor.  Buna kafa yorulsa daha basit olarak çözülebilir ve ek enerji tüketimi de olmaz.

Tüm araçlar öyle zaten

Termostat o işe yarıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner
21 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

üm araçlar öyle zaten

Termostat o işe yarıyor

 

 Termostat harici by-pass valfi var. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
33 dakika önce, Cemal Cangöner yazdı:

Ecoboost motorlarda by-pass valfi uygulamışlar. Motor soğukken su akışı radyatöre gitmiyor. Motor ısındıkça yavaş yavaş valf açılıp radyatör suyuyla karışıyor. Bu sayede çok kısa sürede motor normal çalışma sıcaklığına geliyor.  Buna kafa yorulsa daha basit olarak çözülebilir ve ek enerji tüketimi de olmaz.

 

termostattan farkı nedir?

şimdi yeni yöntem manifoldu blok içine çekiyorlar.

 

böylece egzos gazı sıcaklığını hemen üst blokta kullanmaya başlıyorlar.

 

Yeni Vw (gelecek olan) motorlarında bir de üst motor bloğu ile alt motor bloğu baypas yapılabiliyor. İlk başta sadece üstteki küçük devre çalışıyor ve hemen ısınıyor.

 

ecoboost bu şekil mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner
8 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

termostattan farkı nedir?

şimdi yeni yöntem manifoldu blok içine çekiyorlar.

 

böylece egzos gazı sıcaklığını hemen üst blokta kullanmaya başlıyorlar.

 

Yeni Vw (gelecek olan) motorlarında bir de üst motor bloğu ile alt motor bloğu baypas yapılabiliyor. İlk başta sadece üstteki küçük devre çalışıyor ve hemen ısınıyor.

 

ecoboost bu şekil mi?

Aynı şekilde. Bunla ilgili animasyonu izlemiştim. Euro normlarını tutturmaya yönelikti. Aktif ön ızgara ve by-pass devresi çok kısa sürede motorun ısınmasını sağlıyordu. Tekrar bulursam paylaşırım. Hatta bu devreyi kontrol eden by-pass valfi arızalarıyla ilgili konu da vardı forumda. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bunu herkes okusun:

 

http://gasturbinespower.asmedigitalcollection.asme.org/article.aspx?articleid=1428523

 

 

Şu kısmı ÇOK önemli:

 

"he investigation results show that as the engine is shut down and coolant flow stops, the head metal may be hot enough to vaporize a fraction of the coolant contained in the cylinder head passages, causing the pressure within the cooling circuit to rise above the threshold value of the radiator cap pressure valve and, consequently, an important quantity of the coolant to be expelled."

 

(ingilizce koydum ki pratik olsun)

artık kristalden araç kullanacağız. aman kırılır.

 

 

 

not: yardımcı ısıtıcı ancak evden kablo çekersen o şekil anlam taşıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bahar geliyo boşverin seneye düşünürsünüz [emoji4]

Aralık ayına kadar ses çıkmaz kimseden :D
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Şimdi parça vs tamam buldum aklıma takılanlar var.
2001 2002 ve 2003 Ghia dizellerde bu sistem var Tr girişli araçlarda. 2001-2003 makyajsız kasa sahipleri,kullanan üyeler lâzım bilgi verebilecek. Etisden ya da Elm ile ya da Ids ile bağlanıp bakabilirler mi?
Benzer sistem 1.8tdci Connect ve Focuslarda da var.
Parçalar tamam, diyagramı tamam bana aracından bakıp bilgi verecek forumdaş lâzım acil....

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

 

Merhaba malum Mondeo Mk3 dizel araçlar sabahları geç ısınmakta. Hele ki bu kış çok sertti, mk3 için Ptc tarzı bir sistem yok denildi hep ama aslında var olduğunu 2001 2002 ve 2003 Ghia Dizeller araçlarda ülkemize giriş yapan araçlarda da olduğunu öğrendim. 2006 model kendi aracıma yapmak istiyorum sabahları çocuğum üşümesin diye ve işyeri ile ev arası 4.5km bu mesafede ısınmıyorum bile.

Parça, diyagram, şema vs hemen hemen tamam gibi. Bana bu model araç sahipleri sabahları ılık hava alıyor mu? Bu sistemi kullanan var mı? Etisden araç şase nodan bakabilirler mi?

Ben baktığımda 'yardımcı ısıtıcı yok "yazmakta.

Şase no verirlerse eğer bir kaç detaya bakmak istiyorum, sakıncası yoksa?!

Sistem 5C altında ve motor ısısı 70C arası çalışmakta...

Parça bu

d31bc46a76b2ea8ebdd22fa7b89126cb.jpg

Tesisatı

6ed5f3d08b662fcd29fce011410dc3ef.jpg

Romanyada birisi yapmış aktif etmiş.

Yeri ise şanzıman üstü ön iç panel üzeri fc9bc097d4ca953b444f96150398258c.jpg

Desteklerinizi ivedilikle bekliyorum...

 

Ayrıca 1.8tdci motor kullanan Connect ve Focuslarda da var bahse konu parça....

Bahse konu link.
Yurt dışında yapmış bir arkadaş detaylar burada, bilirkişi, uzmanları bekliyorum
http://www.talkford.com/community/index.php?/topic/239317-Electric-auxiliary-heater!
 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Bakalım sonuç ne olacak takipteyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
[mention=13526]Servet Aydın[/mention] abinin yaptığı sistem bu aslında. Suyu ısıtıyor o alet. PTC'de ise kendisi ısınıyor.

Destek bekliyorum ama ses yok kimsede
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
3 dakika önce, Ömer Türkşanlı yazdı:


Destek bekliyorum ama ses yok kimsede

Satıp naylon alın, en baz donanımda bile mevcut :p

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
Satıp naylon alın, en baz donanımda bile mevcut [emoji14]

Para çokomel teorisi başkanım, pistir yohtır para bitti[emoji16]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Verdiğiniz linki inceledim. Parçaları temin ettikten sonra kodlama yapmadan çalıştırmayı başarmış. Ancak adam yaşadığı ülkede dahi soketleri bulmakta zorlanmış. Siz parçaları buldunuz mu?

İkinci olarak parçalar var ise termostatik switch kullanmanızı tavsiye etmişler. Yani 5 derecede başlayacak, x derecede kapatacak kendisini.

Renault için konuşuyorum, dış ısı 7 derecenin altındaysa sistem ek ısıtıcıyı açıyor ve 40 derecelik su sıcaklığına kadar ısıtıcıyı açık tutuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
Verdiğiniz linki inceledim. Parçaları temin ettikten sonra kodlama yapmadan çalıştırmayı başarmış. Ancak adam yaşadığı ülkede dahi soketleri bulmakta zorlanmış. Siz parçaları buldunuz mu?

İkinci olarak parçalar var ise termostatik switch kullanmanızı tavsiye etmişler. Yani 5 derecede başlayacak, x derecede kapatacak kendisini.

Renault için konuşuyorum, dış ısı 7 derecenin altındaysa sistem ek ısıtıcıyı açıyor ve 40 derecelik su sıcaklığına kadar ısıtıcıyı açık tutuyor.

Parçalar tam gibi, lâkin Ecudan açılabilmekte bazı detaylar.

Şimdi bazı farklı soru işaretleri için 2001 2002 2003 Mondeo Dizel Ghia sahiplerine ihtiyaç var, buraya paylaşım yapacak ya da Ankarada varsa araca gidip bakabileceğim.....

Ecudan gerekli kodlama açılırsa dış sıcaklık sensöründen (ön cam gibi) 5C altı otomatik aktif ve motorda var olan bir sensör tarafından (Cylinder head sensor) adını yanlış yazmış olabilirim, 71C de devre dışı kalmakta.

Kısaca yapmak istediğim şey olmayan bir şey değil, Ford araçlarda fabrikasyon olan bir sistem

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
1 dakika önce, Ömer Türkşanlı yazdı:


Parçalar tam gibi, lâkin Ecudan açılabilmekte bazı detaylar.
Şimdi bazı farklı soru işaretleri için 2001 2002 2003 Mondeo Dizel Ghia sahiplerine ihtiyaç var, buraya paylaşım yapacak ya da Ankarada varsa araca gidip bakabileceğim

@Serkan Toker in aracı kaç modeldi acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...