İçeriğe Yönlendir

Mondeo 2 - 97 Ghia O/V Genel Sorunlar ve Çekiş Problemi


İsmail Sert

Recommended Posts

İsmail Sert

abilerim otomatik vites 97 model mondeo ghia 268.000 km aracımın bazı sıkıntıları hakkında kısmende olsa bu site üzerinden yazıp bazılarınızdan bilgiler aldım sağolun varolun. bu gün arabaya akşam akrabamızdan ayrılırken bindim kayınço arabayı çalıştırmıştı. aracın şarj lambası yanıyor direksiyonu feci şekilde sertleşmiş fren dibine kadar gitmiş durumda aracı alınca vücut ısım yükseldi haliyle. kırmızı atf ekledik az görünüyordu hatta bitmiş sayılacak kadar araç kendini toplamadı fren düzelmedi direksiyon düzelmedi. ayrıca araç ısınıp fan açmasına rağmen tüpten benzine geçmedi. baktığımda su vardı ancak araç fan açmasına rağmen hararet sıfırdaydı. araçla ilgili sıkıntı bu ne olabilir bu arızalar ikinci kısma geçiyorum.

eniştenin 99 avensisini aldık eve gitmek için 7 kişi arabaya bindik 2000 motor araçla eğimli yoldan evimize tırmandık şunu fark ettim. bizim ara. 1.2 motor tüplü araç gibi avensis sanki turbo dizel gibi bizim araç kasılıyor gitmiyormuş gibi geldi bana. bunu avensise binince fark ettim. bizim araç gitmiyor abiler nedendir. tüpüde fazla yakıyor. 30 litre tüple 170-190 km gidiyorum eniştenin avensis 30 litre tüple en azından 250 giderim diyor sürüşe göre daha fazlada giderim diyor abiler kafayı yiycem bu sıkıntıların sebepleri nedir bana bi yardım edin fikir verin cihaza bağlatıcam zaten aracı yarın ama ben tecrübe etmişseniz eğer fikriniz almak için yazdım bunları. şimdiden teşekkür ederim değerli yorumlarınız için . . :/

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

abi karanlıkta bu saydıklarımın dışındaki hiç bi şeyine bakamadım aracı bıraktım geldim. 

 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Direksiyon ve şarj lambası beraber olunca ilk aklıma v kayışı geldi. Koptuysa pompa ve alternatör çalışmaz.. 

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

bu cepte abi yarın gittiğimde sanayiye saçma sapan fikirler ortaya atmalarını en azından bir nebze engelleyebiliriz. . :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

su yok veya devirdaim yok veya v kayşı yok. saydıkalrınız üzere, marşa basmayın. gerekirse çekici ile götürün

Yorum bağlantısı
İsmail Sert
18 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

su yok veya devirdaim yok veya v kayşı yok. saydıkalrınız üzere, marşa basmayın. gerekirse çekici ile götürün

bu şekilde 5 km mesafe çağlar abi sanayi risk midir yürütmek ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

su veya devirdaimde sorun var.. tarif o şekilde. motoru çalıştımrak riskli yüksek oranda

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kayış kopmuşsa akü de biteceği için 5 km. yi tamamlamayabilir. En güzeli çekici, sanayi yakınsa oradan bulunacak bir çekici uygun fiyata çekebilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
İsmail Sert
Şimdi, Serkan Toker yazdı:

Kayış kopmuşsa akü de biteceği için 5 km. yi tamamlamayabilir. En güzeli çekici, sanayi yakınsa oradan bulunacak bir çekici uygun fiyata çekebilir diye düşünüyorum.

tamam abi doğru söylüyorsunuz riske gerek yok çok çok 60-70 isterler daha büyük arızalardansa veririz artık. . 

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

peki abilerim bu yakıtla ve arabanın gidişiyle ilgili sıkıntının sebebi ne olabilir bir fikriniz var mı. zavoli var araçta daha 10 gün önce ayar yaptırmıştım herhangi bi sıkıntı yok demişti usta. bu gidişle ilgili sıkıntının sebebi ne olabilir?

4 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

trafik sigortasında çekici hizmeti aldınız mı?_

abi henüz sigortayı yaptırmadım :) bu arıza çıkmasa yarın sigortayı halledecektim :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

birçok sebebi olabilir çekiş düşük sarfiyat duble.. siz önce mekanik testleri yaptırın.

Yorum bağlantısı
İsmail Sert
1 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

birçok sebebi olabilir çekiş düşük sarfiyat duble.. siz önce mekanik testleri yaptırın.

Mekanik test derken tam anlamıyla neleri kastediyorsun abi sadece cihaza bağlatmak mı yoksa lpg ile ilgili testler mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mekanik: su var mı? buji ve kabloları, kompresyon testi, soketler takılı mı? gibi.

Yorum bağlantısı
İsmail Sert
7 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

mekanik: su var mı? buji ve kabloları, kompresyon testi, soketler takılı mı? gibi.

anladım abi tamam kusura bakma abi biraz sıkıyorum sorularımla ama bu yaşıma kadar 1.4 spring motorundan başka motor görmedim onuda iyi kötü çalıştırabiliyorduk bu çok üst düzey geldi çok soru sorup anlamadığım ayrıntıları anlamaya çalışıyorum yardımların için sağol abi :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bilgi paylaştıkça değerlenir, zetec motor yağsız çalışır susuz asla. ibre sıfırda ve lpg ye geçmiyorsa su yok veya devirdaim yok ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Sert
(düzenlendi)
20 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

 

Abilerim bu gün sanayiye gittim. Gördükki v kayışı yerinden çıkmış. Aynı zamanda devirdaim pompası bitmiş arızalıydı usta iyiydi işten anlıyordu bu kez gittiğim ustamı burada herkese öneririm neyse. Devirdaim pompasının yan sanyisini 150 liraya aldık takıldı orijinali yoktu zaten. kaloriferinde düzelir dedi ustam ilk başta araç toplanınca denedik kalorifer ısıtmaya başlamıştı sonrasına birazdan gelicem. Aynı zamanda aracın sol ön tekerinin oradaki hidrolik gelen ince hortum teker dönüşlerinde sürttüğü için yarılmış hidroliği bu şekilde bitirmiş. O kabloyu kazık yediğimi düşünerek 40 liraya aldım usta onuda taktı araç toplandı deneme yapıldı sıkıntı olmadığını aracın düzeldiğini anladık ayrıldım. Buraya kadar sıkıntı yok. 10 km sonra aracın kaloriferi yine ısıtmıyordu. Araç biraz sıkışınca kalorifer ısıtıyor ama aşırı sıcak değil ılıkla sıcak arası veriyor yokuş aşağı hararet baya bir düşüyor aracı sıkıştırınca yükseliyor fan açıyor anlamadım bu konuyu nasıl ilk başta ısıtıp sonradan böyle oldu. Birde araçta frene basınca sola atma çekince sağa atma vardı. Toplandıktan sonra denedik sıkıntı yoktu 10 km sonra bunuda yapmaya devam ettiğini fark ettim. Araçtaki kasılma gitmemeyle ilgili bi kaç ayar var onları yapıcam geniş bi zamanda yine gel o zaman bu arabadan keyif alacaksın testleri falan yapınca görücez ne olup ne olmıycağını dedi usta.  Birde radyatörden su deposuna giden bir küçük boru var boruya bir hortum takılıp kısa bir hortum ağzı tıkanmış kapatılmış usta bu su deposuna gidiyormuş kapatmışlar su deposundan termostata direk hortum çekmişler dedi niye yapmışlar dedim muhtemelen gizlice hararet yapıp conta yakmasın diye tarzında bi şeyler söyledi sizlerin yorumlarınızı bekliyorum abilerim şimdiden sağolun. . 

tarihinde İsmail Sert tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova
17 dakika önce, İsmail Sert yazdı:

40 liraya aldım

 

Fren hortumudur önemli bir parçadır. Termostat açık kalıyor sanırım, onuda değiştirseydiniz.

Yorum bağlantısı
İsmail Sert
Şimdi, Münir Nurettin Taşova yazdı:

 

Fren hortumudur önemli bir parçadır. Termostat açık kalıyor sanırım, onuda değiştirseydiniz.

Abi oradayken anlayamadık güzelde ısıttı ilk başlarda ama sonradan ısıtmamaya başladı termostat sadece içten mi değişmeli yoksa komple mi değişmeli?

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova
3 dakika önce, İsmail Sert yazdı:

sadece içten mi değişmeli

 

Termostat yuvası su kaçırmıyorsa sadece termostat değişir. Ucuz bir parçadır, işçiliğide basittir. Motocraft 92 derecelik ideal.

Yorum bağlantısı
İsmail Sert
4 dakika önce, Münir Nurettin Taşova yazdı:

 

Termostat yuvası su kaçırmıyorsa sadece termostat değişir. Ucuz bir parçadır, işçiliğide basittir. Motocraft 92 derecelik ideal.

Tamam abi termostatı geçen günlerde sordum 250 tl gövde orjinal değildi sanırsam 20 tlde içine 270 dediler bende arkamı dönüp çıktım 88likti yanlış hatırlamıyorsam olmazsa acil bi parça olmadığı için sipariş ederim gelmesini beklerim(başka arızalara sebep vermez galiba : )

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova
3 dakika önce, İsmail Sert yazdı:

250 tl gövde orjinal değildi

 

250 liraya orijinal olması gerekir, Motocraft o fiyata satılıyor.  :) Kaçak yoksa gövdeye gerek yok. Termostat açık kalıyorsa motor soğuk çalışır, biraz fazla yakar, kalorifer ısıtmaz.

Yorum bağlantısı
İsmail Sert
19 dakika önce, Münir Nurettin Taşova yazdı:

 

250 liraya orijinal olması gerekir, Motocraft o fiyata satılıyor.  :) Kaçak yoksa gövdeye gerek yok. Termostat açık kalıyorsa motor soğuk çalışır, biraz fazla yakar, kalorifer ısıtmaz.

Dediklerin aynen mevcut abi kaçağa rastlamadım hiç ustalarda kaçak olduğuna dair hiç bi şey söylemediler o zaman dediğin yoldan devam edebilirim abi yarın olmasada bu hafta yine giderim muhtemelen sıkıntıyı çözersem herkesin faydalanması için ayrıntıları paylaşıcam :) yeni fikirlere ve diğer sıkıntılar hakkında bilgilere açığım yardımlarınızı bekliyorum sağolun varolun :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...