İçeriğe Yönlendir

Mondeo 4 - 2.0 TDCI 163 PS Performans Düşüklüğü


Ahmet Ayat

Recommended Posts

Ahmet Ayat
(düzenlendi)

Arkadaşlar bizde 2012 Mondeo 2.0 TDCI 163 ps Powershift araç var.

Aracımız 128.000 km de ancak araçta performans düşüklüğü sorunu var. Bulunduğum ilde kalibrasyonu iyi bir dinamometre yok bu sebeple geçenlerde mecbur yol testi yaparak performansı objektif olarak ölçebildik. Araç fabrika verisi maksimum hızı 215 km olmasına rağmen 205 km üstüne ne kadar zorlasakta çıkmıyor. Zaten bunu gören ustamda bir sıkıntı var dedi. Ancak sebebi bir türlü bulamadık. Bakım sonrası( filtreler vb. değişimi....)sonrası da durum aynı. Aracı bilgisayara bağlattığımda herhangi bir arıza kaydı yok.( Sadece geçici olarak egr arızası vermiş onuda sildiler tekrarlamadı) Yakıtı da aldığım yeri birkaç kere değiştirdim yine sonuç alamadım. Ustam turbonun ve enjektörlerin durumunun iyi olduğunu söylüyor. Yakıt pompası basınç değerlerinin  zaten usta bilgisayara normal olduğunu söyledi. DPF hiç tıkanma uyarısı vermedi ama yinede serviste bilgisayara bağlayıp temizleme işlemi yaptılar. Enjektörlerin püskürtme değerlerini malasef servis cihazı ile göremiyorlarmış (VW de sökmeden görülüyor) ancak söktürür baktırırız dediler.

 Sizce bu performans düşüklüğünün sebebi neler olabilir?

 

Saygılar

tarihinde Ahmet Ayat tarafından düzenlendi
ekleme
Yorum bağlantısı
Misafir

Ahmet bey adresiniz Ankara görünüyor bence tuncay ustaya bir uğrayın yardımcı olacaktır 

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Turbo hortumu kontrol edilmeli, intercooler yağ buharının zamanla yoğunlaşması sonucunda kısmen dolmuş olabilir. Hortumla bağlantı kelepçesine bakılmalı. Sensörler de test edilmeli. Sonrası beni aşar.

Yorum bağlantısı
Misafir

163 hp mondeo nun fabrika verisi de garip geldi. O araç gözü kapalı 240/250 km/h lara çıkabiliyor olmalı. Umarım tez zamanda çözersiniz.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
Bir saat önce, Samet Daz yazdı:

163 hp mondeo nun fabrika verisi de garip geldi. O araç gözü kapalı 240/250 km/h lara çıkabiliyor olmalı. Umarım tez zamanda çözersiniz.

Şanzıman mani oluyor son hıza, kaç beygir olduğunun önemi kalmıyor. 

Yorum bağlantısı
Misafir
Şanzıman mani oluyor son hıza, kaç beygir olduğunun önemi kalmıyor. 

Powershift de varmı böyle birşey dsg mantığında degilmi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
Bir saat önce, Samet Daz yazdı:


Powershift de varmı böyle birşey dsg mantığında degilmi

Yağlı çift kavrama benzeri çalışma prensibi var da; Aisin 140 ps, Aisin 172 ps superchip, 163 ps powershift hepsini 1 yıldan fazla süreli kullandım fabrika verisinin üzerine ancak eğimli yolda çıkabiliyor.

Yorum bağlantısı
Misafir
Yağlı çift kavrama benzeri çalışma prensibi var da; Aisin 140 ps, Aisin 172 ps superchip, 163 ps powershift hepsini 1 yıldan fazla süreli kullandım fabrika verisinin üzerine ancak eğimli yolda çıkabiliyor.

Benzinli 1.6 focus kadar gitmiyor ise çok yazık. Neyse arkadaşın konusunu kirletmeyelim bilgi için teşekkür ederim.
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Ecoboost motor olan 260'a çıkıyor. 6DCT450 var benim araçta. 2.0 tdci da hangi şanzıman var ? 163'lükte aynı şanzıman var diye biliyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

2012 sonrası pavırşift var 163 HP az yakıyor ama biraz sıkıntılı gibi 2012 altında ise Aisin şanzuman 140 HP var biraz daha fazla yakıyor ancak sorunsuz gibi, ben 140 HP ile 200 üzerini rahat görüyorum sıkınıtı olmuyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
12 saat önce, Saim Ulaş Yılmaz yazdı:

Ecoboost motor olan 260'a çıkıyor. 6DCT450 var benim araçta. 2.0 tdci da hangi şanzıman var ? 163'lükte aynı şanzıman var diye biliyorum.

Ben de senin yorumunu bekliyordum, dişli farkı olmalı. Süha ile bir Silivri seyahatimizde Mustafa Tüfekçi mersosuyla geçiverdi bizi zorlayamadık bile ?

12 saat önce, Hüseyin Sönmez yazdı:

2012 sonrası pavırşift var 163 HP az yakıyor ama biraz sıkıntılı gibi 2012 altında ise Aisin şanzuman 140 HP var biraz daha fazla yakıyor ancak sorunsuz gibi, ben 140 HP ile 200 üzerini rahat görüyorum sıkınıtı olmuyor.

Bu konuda sorun yok daha üstlerde dıkanıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Ayat
4 saat önce, Ayhan Sırtıkara yazdı:

Ben de senin yorumunu bekliyordum, dişli farkı olmalı. Süha ile bir Silivri seyahatimizde Mustafa Tüfekçi mersosuyla geçiverdi bizi zorlayamadık bile ?

Bu konuda sorun yok daha üstlerde dıkanıyor.

Malesef dizellerin maksimum hız sıkıntısı var. Passat 2.0 tdi vardı oda 200 üstü ölüydü. Ama mondeo fabrika verisini olan 215 e ulaşsa sıkıntı yok.  araca yazılımda attık gaz tepkileri arttı ama maksimum hız yine aynı. Sizin dediğiniz gibi şanzıman limitörü var diyeceğim ama rampa aşağı 230 km yi geçtiği oluyor. Limitör olsa rampa aşağıda bu süratlere ulaşmaması gerekmez mi? 

Tabiki tüm powershiftlerde olduğu gibi kavrama sıkıntısı bizde de mevcut. Kalkışlarda titreme ve vites atarken kaçırma. Yağ değişimi ile epey azaldı ancak yinede tamamen geçmedi. Kavramanın sıfırına da servis 6000 tl istiyor sadece parça ücreti?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

5 kişi ve bagajda valizle sürekli aynı tempoda seyahat zevki önemlidir.. Boş kasayı yokuş aşağı yuvarlasak şahan bile giderlidir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hangi yollarda yollarda yapıyorsunuz bu hızları.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
7 saat önce, Ahmet Ayat yazdı:

Malesef dizellerin maksimum hız sıkıntısı var. Passat 2.0 tdi vardı oda 200 üstü ölüydü. Ama mondeo fabrika verisini olan 215 e ulaşsa sıkıntı yok.  araca yazılımda attık gaz tepkileri arttı ama maksimum hız yine aynı. Sizin dediğiniz gibi şanzıman limitörü var diyeceğim ama rampa aşağı 230 km yi geçtiği oluyor. Limitör olsa rampa aşağıda bu süratlere ulaşmaması gerekmez mi? 

Tabiki tüm powershiftlerde olduğu gibi kavrama sıkıntısı bizde de mevcut. Kalkışlarda titreme ve vites atarken kaçırma. Yağ değişimi ile epey azaldı ancak yinede tamamen geçmedi. Kavramanın sıfırına da servis 6000 tl istiyor sadece parça ücreti?

Powershift'in az biraz huyunu bildiğimden şuanda aisin kullanıyorum. Sizin sorun yukarıda yazdığım gibi basınç kaybı olabilir, hortumlar, cooler, turbo ve sensörlerin test edilmesi lazım. İnşallah kısa sürede bir çözüm bulunur.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
11 saat önce, Ayhan Sırtıkara yazdı:

Ben de senin yorumunu bekliyordum, dişli farkı olmalı. Süha ile bir Silivri seyahatimizde Mustafa Tüfekçi mersosuyla geçiverdi bizi zorlayamadık bile ?

Bu konuda sorun yok daha üstlerde dıkanıyor.

:p 5 e almamıştim bile, o günden sonra pavirsitlerle uğraşmıyorum .

Pavirsitler bence adı geçen teknolojili diğer şanzımanlar içinde yüz karası. İlk kugada sonra bmax de sonra focusta kullandım. Yine teknik dokümanda da rakiplerinin yanında hiç bir iddia yok ne yakıt ne performans olarak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz
9 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

:p 5 e almamıştim bile, o günden sonra pavirsitlerle uğraşmıyorum .

Pavirsitler bence adı geçen teknolojili diğer şanzımanlar içinde yüz karası. İlk kugada sonra bmax de sonra focusta kullandım. Yine teknik dokümanda da rakiplerinin yanında hiç bir iddia yok ne yakıt ne performans olarak

 

Eylül'de arabayla sizin oralara geliyorum.

Pekbiiddialı gördüm seni :)

Görüşelim istersen.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Aracın ara hızlanmalarında sıkıntı yoksa bence çok dert edip kurcalamayın. 0-100'ü ve 100-200'ü nasıl onu test edin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

205 km/h da limit olabilir mi? sanzimandan degil yazilimsal limitten bahsediyorum. 1000 beygir arabalarin 250yi gecememesi gibi... Gerci sizinkinin fabrika verisi 215... 

benim 3008 2.0 150 beygir 200 km/h de sinirlamislar mesela. 163 ve 150 ayni motor ikisininde motor kodu dw10cted4

Turbo hortumunda falan sorun olsa o hizlara cikamazsiniz diye düsünüyorum.

Bu arada 200 cok tehlikeli bir hiz. Allah korusun ufacik bir hatada hem kendiniz hem de baskalarinin canina mal olabilir. Performansi düsük hizlarda deneyin. Bu arada dinamometrelerin verdigi veriler cogu zaman itibar edilir veriler olmuyor

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Konuralp Aracı
On ‎04‎.‎03‎.‎2017 at 20:59, Ahmet Ayat yazdı:

Arkadaşlar bizde 2012 Mondeo 2.0 TDCI 163 ps Powershift araç var.

Aracımız 128.000 km de ancak araçta performans düşüklüğü sorunu var. Bulunduğum ilde kalibrasyonu iyi bir dinamometre yok bu sebeple geçenlerde mecbur yol testi yaparak performansı objektif olarak ölçebildik. Araç fabrika verisi maksimum hızı 215 km olmasına rağmen 205 km üstüne ne kadar zorlasakta çıkmıyor. Zaten bunu gören ustamda bir sıkıntı var dedi. Ancak sebebi bir türlü bulamadık. Bakım sonrası( filtreler vb. değişimi....)sonrası da durum aynı. Aracı bilgisayara bağlattığımda herhangi bir arıza kaydı yok.( Sadece geçici olarak egr arızası vermiş onuda sildiler tekrarlamadı) Yakıtı da aldığım yeri birkaç kere değiştirdim yine sonuç alamadım. Ustam turbonun ve enjektörlerin durumunun iyi olduğunu söylüyor. Yakıt pompası basınç değerlerinin  zaten usta bilgisayara normal olduğunu söyledi. DPF hiç tıkanma uyarısı vermedi ama yinede serviste bilgisayara bağlayıp temizleme işlemi yaptılar. Enjektörlerin püskürtme değerlerini malasef servis cihazı ile göremiyorlarmış (VW de sökmeden görülüyor) ancak söktürür baktırırız dediler.

 Sizce bu performans düşüklüğünün sebebi neler olabilir?

 

Saygılar

 

Aynısından ben de kullanıyorum, 225'e (gösterge de 220-230 aralığına kadar) kadar sorunsuz çıkıyor, lakin düz yolda da, yokuş aşağı da hatta çok sert değilse yokuş yukarıda aynı hız, servisteki usta 215'te sınırlandırıldığını söylemişti.  Navigasyon ölçümlerinde de gösterge yaklaşık 4-8 km/h (hıza göre) daha yüksek gösteriyor, aşağı yukarı katalog verilerine denk geliyor.

Acaba göstergenizde bir sıkıntı olabilir mi, navigasyon cihazı ile ya da aynı süratleri görebilecek başka bir araçla birlikte test edebilirsiniz. Ya da hızı sınırlayan bu yazılımla ilgili bir problemde olabilir.

 

Şanzıman veya turbo da bir sorun olsa 205 km/h de çok küçümsenecek bir hız değil, oraya da çıkamazdı sanırım.

 

11 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

:p 5 e almamıştim bile, o günden sonra pavirsitlerle uğraşmıyorum .

Pavirsitler bence adı geçen teknolojili diğer şanzımanlar içinde yüz karası. İlk kugada sonra bmax de sonra focusta kullandım. Yine teknik dokümanda da rakiplerinin yanında hiç bir iddia yok ne yakıt ne performans olarak

Kullandığınız modellerin tamamında kuru kavrama olarak adlandırılan ve gerek dsg de, gerekse edc ve pwrshift te sorun yaşatan çift kavrama modeli kullanılıyor. Mondeo da kullanılan (yağ içinde çalışan / ıslak kavrama )şanzıman çalışma prensibi, tork dayanımı  ve fiyat olarak sizin bahsettiklerinizden çok farklı.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
2 saat önce, Konuralp Aracı yazdı:

 

Aynısından ben de kullanıyorum, 225'e (gösterge de 220-230 aralığına kadar) kadar sorunsuz çıkıyor, lakin düz yolda da, yokuş aşağı da hatta çok sert değilse yokuş yukarıda aynı hız, servisteki usta 215'te sınırlandırıldığını söylemişti.  Navigasyon ölçümlerinde de gösterge yaklaşık 4-8 km/h (hıza göre) daha yüksek gösteriyor, aşağı yukarı katalog verilerine denk geliyor.

Acaba göstergenizde bir sıkıntı olabilir mi, navigasyon cihazı ile ya da aynı süratleri görebilecek başka bir araçla birlikte test edebilirsiniz. Ya da hızı sınırlayan bu yazılımla ilgili bir problemde olabilir.

 

Şanzıman veya turbo da bir sorun olsa 205 km/h de çok küçümsenecek bir hız değil, oraya da çıkamazdı sanırım.

 

Kullandığınız modellerin tamamında kuru kavrama olarak adlandırılan ve gerek dsg de, gerekse edc ve pwrshift te sorun yaşatan çift kavrama modeli kullanılıyor. Mondeo da kullanılan (yağ içinde çalışan / ıslak kavrama )şanzıman çalışma prensibi, tork dayanımı  ve fiyat olarak sizin bahsettiklerinizden çok farklı.

 

 

Abi bileni denk getirmişken sorayım, bütün powershift şanzımanlar yağlı kavrama mıdır?

Yorum bağlantısı
Konuralp Aracı
 
Abi bileni denk getirmişken sorayım, bütün powershift şanzımanlar yağlı kavrama mıdır?


240 beygir benzinli, 163 beygir dizel mk4 mondeolar ve yeni mondeonun 180 beygirlik 2.0 dizellerinde kullanılan powershiftler ıslak kavrama, diğerleri ( bmax, fiesta focus vb) kuru kavrama


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Rifat Lüleci
On 05.03.2017 at 00:50, Hüseyin Sönmez yazdı:

2012 sonrası pavırşift var 163 HP az yakıyor ama biraz sıkıntılı gibi 2012 altında ise Aisin şanzuman 140 HP var biraz daha fazla yakıyor ancak sorunsuz gibi, ben 140 HP ile 200 üzerini rahat görüyorum sıkınıtı olmuyor.

163 HP.power shift ler daha az yakıyor sorun yok,at binicisine göre kişnermiş.şehir içinde sağirlaşmiş tdci.ler maalesef uzun yola hasret tembelleşip,turbolar düşük devirlerde kirleniyor ve yeterli havayı doldurmadiğindanda iyi yanma da olmadığından motor performansı düşer.yakitda artar.Haftada bir hakkını vermeli şehir içi çok kullananlar hava filtresi ni 4.5 binde bir yenilemeli.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...