İçeriğe Yönlendir

Focus 2.5 - (2008)1,6 TDCİ 109 HP Ani Gaz Kesme ve Motor Sarsıntısı


Ramazan Beğce

Recommended Posts

Ramazan Beğce

Merhaba arkadaşlar öncelikle yukarda başlıkta yazdığım sorunları uzun uğraşlar ve deneme yanılma yöntemlerıne girmeden(her usta bır parça değiştirmeye kalkıyor)çözdüm sizlerede faydası olacağını düşünerek paylaşmak istedim.Aracım 172,000 km de yaklaşık 30,000 km hiç sorunsuz kullandım bırden bire aracımda marş basmasına rağmen ılk seferde çalışmama sorunu oldu marşa 2,cı veya 3,cü basışımda çalıştı cok önemsemeden kullanmahya devam ettim akabınde herhangı bır hızda ve herhangı bır devırde anlık arabada silkelemelr olmaya başladı yani anlık mazot gelmedı yada anlık elektrık kesıtınısı oldu vs vs gıbı bu kesılmeler cok kısa surelı ama bazen arka arkaya 3-4 kez tekrarladı öncelıkle herkesın yaptığı gıbı sanayıde bır elektrıkcıye göturdum pc ye bağladılar ve en ufak bır arıza daha vermediğini aracımda bır sorun olmadıgını soyleyıp gonderdıler sonrası gene devam ettı aynı sorun tekrar göturdum başka ustaya orjınal mazot fıltresı takmadığımı uzerınde daha 1,500 km yaptığım bosch fıltre vardı onu sokup yerıne ufi marka filtre taktılar (105 tl bosh a verdım)120 tl ufı ye verdım hava fıltresı orjınal ıle değişti yağı değişti vs vs ben sorunun hallolduğunu düşünerek ıcımde bır tedırgınlık ıle kullanmaya devam ederken tekrar aynı sorunlar devam ettı akabınde bulunduğum ıl kucuk  olduğu ıcın Antalya da özel audi-vw servisi biri ustadan randevu aldım(bu ustada trıger zıncırı kopması sonucu hasar  goren audı a4 aracımızı halen dukkanıdna tamır eden usta ıdı)sabah hazırlanıp yola cıkmak uzereyken tesaduf olacakkı arac calışmadı ve cekıcı cağırıp tekrar aracı bulunduğum şehırdekı elektrıkcıye göturdum(bu durum bır avantaj cunku araba calışmıyor halde ıken arızayı bulmak acısından oldukca onenmlı)neyse usta baktı mazot gelmemiş hava yapmış dedı depoda ceyrek depo yakıt var neyse neden hava yaptığını cözmek ıcın mazot hortumunu sokup oaradan hava ufledı komresor ıle basınclı ve bu basınç ıle gozle kontrole başladı ve ısı sensorunun bağlı olduğu mazot hortumunun dırsegınden yanı hortuma bağlı sensorun bağlantı yerınde kucuk bır catlak ve oradan mazot kacırdığını görduk ve akabınde komple hortum almak ıstedık bulamadık servıs 800 tl ıstedı vs derken catlağın hortumda değilde plastık parcada olduğu için ıyı bır işcilik ve kalıtelı yapıştırıcı ıle yapıştırdık sonra havasını alıp çalşiıtrıdık hemen akabınde farklı zaman aralıkalrında yaklaşık 600 km yaptım en ufak bır sorun olmadı yanı sorun hoırtumdakı ufak bır kaçaktan ve kacak hava sorunu yapıpıyor ve akabınde yukarda saydığım arızalar neyse bana sankı yakıt tuketımı de düşmüş gıbı geldı sankı pıskolojık de olabılrı araba daha bır stabıl calışmaya başladı bu sorunu gıderdıkden sonra kalkışlarda ve rolantıde motorda tıtreme ve vıtes kolundan konsola kadar hıssetıtıren vıbrasyonklar vardı o sorunuda 100 tl işcilık dahıl şanzıman alt takonu değiştirerek gıderkık takoz değişimi sonrası titresımlerın ortadan kalktığı gıbı ılk kalkışalarda vıtes değşimnlerındekı guc kaypı ve sılkelemede kayboldu sankı araca bır kac beygı eklendı:) yanı 100 tl lık bu şanzuman takozu aracın konforuna vs ne cok etkıleyen bır durum ıhmal etmeyın derım sankı aracın yol tutuşuda değişti gıbı.neyse bıraz uzun oldu ama kronolojık olarak anlatmaya çalıştım aynı sorunu yaşayan arkadaşlara bır ornek olsun dıye bu deme değil ki aynı sorunun nedenı bendekı gıbı yakıt hortumu başka sorunlar da olabılır ama ucuza ve basıt olarak kontrol edebıleceğiniz ilk mudahleler bunlar olsun dıye yazdım hepinize  saygılar altına lutfen ekleyeceğınız yada soracağınız şeyler varsa yazın karşıklklı fıkır fırtınası parcacılara değil bize yarasın:)Bu tur yaşadıklarımızı burda yazarsak sanayıde gunlerce sıtrese gırmeye ve sağlam parca değiştırıp hatta arabaya satmaya kadar gıden sorunalrla başa cıkabıleleım paslaşalım istedim.umarım bır nebzede analtıkalrım işe yarar.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek

geçmiş olsun, umarım bundan sonra sıkıntı yaşamazsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
22 saat önce, Ramazan Beğce yazdı:

Merhaba arkadaşlar öncelikle yukarda başlıkta yazdığım sorunları uzun uğraşlar ve deneme yanılma yöntemlerıne girmeden(her usta bır parça değiştirmeye kalkıyor)çözdüm sizlerede faydası olacağını düşünerek paylaşmak istedim.

 

Bilgi için teşekkürler Ramazan Bey. 

Konunuzu Focus bölümüne taşıdım.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serdar Çekiç

benim 2005 focus2 dede aynı sorun var. giderken anlık çekiş düşmeleri oluyor. 1-2 saniye. sonra düzeliyor. bazen peş peşe yapıyor bazen hiç yapmıyor. ustaya sorduğumda selenoid valfi olabilir dedi. yetkili serviste selenoid valfi olabilir , olmazsa direk turbo deyip beni korkuttu. bende selenoid valfini değiştirmeyi düşünüyordum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Beğce

Sevgili otomobıl kullanıcıları daha oncekı yazımda focus 2 nın anı gaz kesme sılkeleme ve yakıt sıstemının hava yapması sorununu ve çözümünü yazmıştım evet hava yapma sorunu hortumdakı delıkten ımıs lakın 600 km sonra ozellıkle yuksekk devırlerde gaz kesme sılkeleme sorunu gene nuksettı .Ford yetkılı servısınden ayrılıp kendı atelyesını açan bır arkadaşıma göturdum sızınde tahmın edeceğiniz gıbı sorunun EGR den olabılecegı kanısına vardı bu arzıa pc de gorunmeyen bır arıza olduğu ıcın oldukca deneme yanılma yontemıne sağlam parcayı değiştirmeye varan oldukca sınır bozucu ve malıyetlı bır arıza ıdı her zaman olduğu gıbı dırek parcayı değiştirmeden en basıt ve en az masraflı oalsı yerlerı kontrol ederek başladık EGR yı soktuk cok aşırı olmasada ıcınde kurumlar olduğunu görduk ve akabınde normal ustaların sokmeye cesaret edemedıği 4 tane cıvata ıle kapatılan kısmı da soktuk o kısımda hareket halınde olan havayı motora gonderen zaman zaman acılıp kapanan hareketlı bır mekanızma var o kısmıda balata sıpresyı ıle temızledık .(sokmesı oldukca kolay bır parca sadece cam sılecekelrını ve altındakı plastık panelı sokunce ulaşılan bır alanda)bahsı gecen işlemler 5-10 dk gıbı kısa bır surede halloldu ve sonrasında araca tam ıstenıldığı gıbı yeterlı hava gırınce hıssedılır derecede bır performans artısı olsu motor daha sesız ve rampada daha ıyı cekış sağladı sankı anlık tuketımde düştu gıbı bu olayları yaptıkdan sonra yaklaşık 400 km yol yaptım daha once 180 km yı gecmeyen arac 200 km hızı gordu yukardakı temızlık ıle alkası varmı bılmıyorum daha henuz bır sılkeleme vs olmadı ustanın beyanına gore EGR valfıde arızalı olabılır tekrar ederse valfı de değiştire bıleceğini söyledı.yukarda yazdıklarımı mutlaka bır coğunuz bılıyor yada basınıza gelmıstır .bılgı amaclı yazıyorum EGR ıptalıne gelınce uzun vadede araca zarar verebılecek bır işlem olacağı yanmış egzos gazını tekrar motora yollarken aynı zamanda yanma odasında bır soğuma işlemı olduğu bunun ıptalınde aracın daha yuksek sıcaklıkta calışagını soyledı muhendısler mutlaka bu sıstemı yaparken ıptal olmayacagını hesaplamışlardır.bence ıptal olayına gırmeyın.temızletın yada valf bozuksa yenısını alın.egr arıza belırtılerı:n sıyah duman atma rolantıde dalgalanma gec calışma calışmama yuksek devırde gazı pedalına dokunup cekınce sılkeleme fazla yakıt cekış düşmesı vs vs yanı tabırıcaızsse sobanın borularının tıkanması ve sonuncunda daha az ısı vermesı yada fazla komur yakması bacanın cekmemesı gıbı orneklendırebılırız .benım yasadıklarım bu kadar belkı yanlış bır değerlenedırme yapmışda olabılırım lutfen bılgısı olan arkadaşlar eklemeler yada duzeletmeler yapsın sonucta bu paltform yardımlaşma bır nebzede olsa faydamız olduysa ne mutlu hepnıze sayfgılar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
1 saat önce, Ramazan Beğce yazdı:

Sevgili otomobıl kullanıcıları ...

Konularınız birleştirildi. 

Paylaştığınız için teşekkürler. EGR valfi gerçekten önemli demekki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Beğce
On 21.03.2017 at 08:02, Serdar Çekiç yazdı:

benim 2005 focus2 dede aynı sorun var. giderken anlık çekiş düşmeleri oluyor. 1-2 saniye. sonra düzeliyor. bazen peş peşe yapıyor bazen hiç yapmıyor. ustaya sorduğumda selenoid valfi olabilir dedi. yetkili serviste selenoid valfi olabilir , olmazsa direk turbo deyip beni korkuttu. bende selenoid valfini değiştirmeyi düşünüyordum. 

Sevgili arkadaşım senin durum farklı birden hissedilir derecede güç kaybı yani motor stabil çalışıyor ama gitmiyor ise teknik olarak turbo devre dışı demek o sorunu passatda çok yaşamıştım bu demek degilki turbo değişecek dediginiz gibi sensörlerden valfden vs olabilir o masrafa gitmeden önce bir turbocuya olcturmeniz faydalı olacaktir.ben sorunu buldum egr temizliği benim saniyelik gaz kesme yığılma degil yani 1 sn de olsa motora hava gitmiyor egr tıkalı olduğu için zaman zaman içindeki mekanizma tutukluk yapıyor o esnada hava gitmiyor o tutukluk yapan mekanizmayı soktuk inceledim temizledim.turbo veye enjektör gibi parçalar oldukça maliyetli hemen değişime gitmeden incelemek de fayda var geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Ramazan Beğce
3 saat önce, Emre Şimşek yazdı:

Konularınız birleştirildi. 

Paylaştığınız için teşekkürler. EGR valfi gerçekten önemli demekki.

Emre bey egr yi sokup dağıtıp çalışma mantig8ni görünce olayı daha iyi algıladım aslında egr hiç olmasa daha iyi en azından sorun çıkarmayacak.tum bakımları yaptıysanız dahi sizi ansızın yolda koyabilecek bir problem yaratabilir egr belli bir km den sonra baktırmak da yarat var.temzilik sonrası araçda hissedilir bir performans iyileştirmesi oldu 2-3beygir daha kuşum takımlarına bağlanmış gibi oldu yada kaçan beygirler geri geldi desek daha yerinde bir benzetme olur ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
On 25.03.2017 at 20:17, Ramazan Beğce yazdı:

Emre bey egr yi sokup dağıtıp çalışma mantig8ni görünce olayı daha iyi algıladım aslında egr hiç olmasa daha iyi en azından sorun çıkarmayacak.tum bakımları yaptıysanız dahi sizi ansızın yolda koyabilecek bir problem yaratabilir egr belli bir km den sonra baktırmak da yarat var.temzilik sonrası araçda hissedilir bir performans iyileştirmesi oldu 2-3beygir daha kuşum takımlarına bağlanmış gibi oldu yada kaçan beygirler geri geldi desek daha yerinde bir benzetme olur ?

Benim EGR de kirlenmiştir yavaştan o halde. Çünkü araç 100 bin km olmak üzere. Temizletip de sağlam çalışan motoru bozma ihtimalim var mı acep? 

Yorum bağlantısı
Ramazan Beğce
On 25.03.2017 at 17:00, Emre Şimşek yazdı:

Konularınız birleştirildi. 

Paylaştığınız için teşekkürler. EGR valfi gerçekten önemli demekki.

Emre bey egr yi sokup dağıtıp çalışma mantig8ni görünce olayı daha iyi algıladım aslında egr hiç olmasa daha iyi en azından sorun çıkarmayacak.tum bakımları yaptıysanız dahi sizi ansızın yolda koyabilecek bir problem yaratabilir egr belli bir km den sonra baktırmak da yarat var.temzilik sonrası araçda hissedilir bir performans iyileştirmesi oldu 2-3beygir daha kuşum takımlarına bağlanmış gibi oldu yada kaçan beygirler geri geldi desek daha yerinde bir benzetme olur ?

Yok canım neden bozulsun bu egr zaten iptal olsa bile sistemin çalışmasını engelleyen bir durum değil amaç karbonmonoksit salınımını azaltmak yanmamis gazları yanma odasına geri gönderiyor ve ben gözümle görmesem ikna olmazdım gerçekten kurum bağlıyor yapan usta yetkili servis ustası hatta komple sokup temizleyip yerine takip yeni parca takıldı bile diyen servisler varmış bir zararı olacağını sanmıyorum. Şöyle düşün bir kömür doğasının borularının bacasının tıkalı olduğunu temizleyince daha iyi çeker baca daha iyi işitir. Ki sizde yüksek devirde gaz kesme yolsa temizdir takı o olaya cereyan edene kadar dursun yaparsa ilk iş o olsun derim.birde konu dışı ama bana deri direksiyon lazım bulabilirmiyiz sayfada falan.tsk

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...