Emre Akbas 13 Mart 2017 Paylaş 13 Mart 2017 Merhaba Aracımda 2 gündür bir tekleme var yakıt kesiyormuş gibi özellikle ani gaza yüklenmelerde tekleme yapıyor lpg sistiminden kaynaklandığını düşünmüştüm ancak benzinde de aynısını yapıyor benzinli araçlarda enjektörlerin tıkanma ihtimalı varmıdır? ilk aklıma enjektörler ve bobin geldi sanırım bu araçlar sık sık bobin arızası veribiliyormuş. Yorum bağlantısı
Oğuz Erdoğan 13 Mart 2017 Paylaş 13 Mart 2017 Benim ateşleme bobini yandığında sesi çok farklı çıkıyordu. Yorum bağlantısı
Onur Doğan 13 Mart 2017 Paylaş 13 Mart 2017 Bana kalirsa buji, buji kablosu, ateşleme bobini sırasıyla kontrol edilmesi gerekiyor bunlardan yapabilir Yorum bağlantısı
Oğuz Erdoğan 13 Mart 2017 Paylaş 13 Mart 2017 gaza basınca eski "kara ford" kamyon gibi ses çıkarıp çekişi iyice düşmüştü Yorum bağlantısı
Süleyman Türker 13 Mart 2017 Paylaş 13 Mart 2017 Ben de aynı problemi yaşamıştım. Sorun ateşleme bobininde çıktı. Değiştirince sorun tekrarlamadı bir daha. Muhtemelen sizinki de böyle bir problemdir. Yorum bağlantısı
Emre Akbas 13 Mart 2017 Yazar Paylaş 13 Mart 2017 1 saat önce, Oğuz Erdoğan yazdı: Benim ateşleme bobini yandığında sesi çok farklı çıkıyordu. Bir saat önce, Süleyman Türker yazdı: Ben de aynı problemi yaşamıştım. Sorun ateşleme bobininde çıktı. Değiştirince sorun tekrarlamadı bir daha. Muhtemelen sizinki de böyle bir problemdir. Peki bobini orjinalmi aldınız yan sanayimi aralarında epey bir fiyat farkr var yan sanayi fase 60 tl orjinal 280 civarı Yorum bağlantısı
Oğuz Erdoğan 13 Mart 2017 Paylaş 13 Mart 2017 Geçen subatta 220 tl ye almistimOrijinal ini Yorum bağlantısı
Enver Çatak 13 Mart 2017 Paylaş 13 Mart 2017 Orjinal diye aldığım, üzerinde Motorcraft yazan ateşleme bobini bozuk bir ayda bozuldu. Satıcı iade alır mı bilemiyorum. Yorum bağlantısı
Süleyman Türker 13 Mart 2017 Paylaş 13 Mart 2017 Ben bosch marka almıştım 2 sene filan oldu sanırım fiyatını tam olarak hatırlamıyorum ama 200 küsur liraydı galiba sorunsuz kullanıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Mart 2017 Paylaş 13 Mart 2017 Orjinal diye aldığım, üzerinde Motorcraft yazan ateşleme bobini bozuk bir ayda bozuldu. Satıcı iade alır mı bilemiyorum.Sahtesi çoktur piyasada. 1 Yorum bağlantısı
H.Hüseyin Böler 15 Mart 2017 Paylaş 15 Mart 2017 Hem benzinde hem de LPGdeyken aynı şeyi yapıyorsa dahi öncelikle LPG enjektörlerini kontrol edin. Sonra, bujileri ve buji kablosunu ve tabi ateşleme bobinini kontrol etmelisiniz. Landi Renzo mavi LPG kiti kullanıyorum ve 800 TL LPG enjektörlerini değiştirene kadar, bir o kadar da bujiler, buji kablosu ve ateşleme bobinini, yağ değişimi için harcadım. En sonunda OLGUN LPG (LANDi RENZO) enjektörler arızalı, başka sıkıntı yok, dedi. Bol şanslar... Yorum bağlantısı
Doğa Torpil 16 Mart 2017 Paylaş 16 Mart 2017 Malesef ben de aynı sorundan muzdaribim yalnız bende benzindeyken yapmıyor sadece lpgde ani gaza yüklenmelerde 1500 devir altında yapıyor. Açıkçası bazen tekleme yapınca trafikte de zor durumda bırakabiliyor. Lpg ustama götürdüm, garantiden sıfır Atiker enjektörlerimi değiştirdi. Bu arada lpg'de 6bin km civarı olmuştu. O da bu sorunun mutlaka bujiler, buji kabloları veya bobinden olacağını söyledi. Yalnız bujiler birkaç bin km önce değişti, buji kabloları 15bin , bobin de 20 bin civarı değişti. Bu parçaların tam olarak ömrü nedir ki? Tüm ateşleme sistemini değiştirmek istemiyorum, malum durumlar biraz sıkışık. Yorum bağlantısı
Coşkun Yazıcı 16 Mart 2017 Paylaş 16 Mart 2017 buji tırnak aralığı da önemli lpg de 0,9mm daha randımanlı çalışıyor Yorum bağlantısı
Doğa Torpil 18 Mart 2017 Paylaş 18 Mart 2017 Bugün LPG 10bin bakımı ardından, bujileri söküp sentil çakısı ile aralıklarını 0.9mm ye indirdim. Kesinlikle alt devirlerde oluşan tekleme vuruntu gitti. Aracın hızlanmasına şaştım doğrusu gerçekten çok etkiledi. Bu sayede lpgcinin dediği gibi bobin buji kabloları ve bujiyi de değiştirmeme gerek kalmadı. Boşu boşuna yeni ve orijinal parçaları atmaktan kurtuldum. Arabamı tekrar sevdim desem yeridir. Coşkun bey teşekkür ederim. Forumdaki bu bilgiyi paylaşan arkadaşlara da çok teşekkürler. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Mart 2017 Paylaş 18 Mart 2017 Her bakımda orjinal ile değiştirdim . Bence daha sağlıklı Yorum bağlantısı
Emre Akbas 23 Mart 2017 Yazar Paylaş 23 Mart 2017 (düzenlendi) , 23 Mart 2017 tarihinde Emre Akbas tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Akbas 23 Mart 2017 Yazar Paylaş 23 Mart 2017 On 18.03.2017 at 21:17, Doğa Torpil yazdı: Bugün LPG 10bin bakımı ardından, bujileri söküp sentil çakısı ile aralıklarını 0.9mm ye indirdim. Kesinlikle alt devirlerde oluşan tekleme vuruntu gitti. Aracın hızlanmasına şaştım doğrusu gerçekten çok etkiledi. Bu sayede lpgcinin dediği gibi bobin buji kabloları ve bujiyi de değiştirmeme gerek kalmadı. Boşu boşuna yeni ve orijinal parçaları atmaktan kurtuldum. Arabamı tekrar sevdim desem yeridir. Coşkun bey teşekkür ederim. Forumdaki bu bilgiyi paylaşan arkadaşlara da çok teşekkürler. Bizim araçlarda buji tırnak aralıkları 1.3 tavsiye edilen daralma en çok 1.1 yapılmalı daha fazlası için risk alırsınız bobinde yanar ateşlemede sıkıntılar oluşabilir. Benim sorunum şuymuş sizinde işinize yarayabilir 2 senedir kullanıyorum bende yeni fark ettim Şimdi bizim focus 1 de buji kabloları öyle bir tasarlanmışki bujinin üstündeki demire oturması gereken buji kablosu tam oturmuyor normalde buji kablosunun içindeki dişi geçme yuvası bujinin üstündeki erkek yuvaya tam oturmalı ancak dedigim gibi buji kablosu tasarımından dolayı tam oturmuyor ustam buji kablosunun ucundan az bişey keserek tam oturttu nerdeyse 2 senedir bu şekilde kablo tam oturmamış şekilde kullanıyormuşum teklemem felan gitti kimsenin dikkatini çekmeyen büyük bir sıkıntı bence Yorum bağlantısı
Can Bozkurt 23 Mart 2017 Paylaş 23 Mart 2017 9 saat önce, Emre Akbas yazdı: Bizim araçlarda buji tırnak aralıkları 1.3 tavsiye edilen daralma en çok 1.1 yapılmalı daha fazlası için risk alırsınız bobinde yanar ateşlemede sıkıntılar oluşabilir. Benim sorunum şuymuş sizinde işinize yarayabilir 2 senedir kullanıyorum bende yeni fark ettim Şimdi bizim focus 1 de buji kabloları öyle bir tasarlanmışki bujinin üstündeki demire oturması gereken buji kablosu tam oturmuyor normalde buji kablosunun içindeki dişi geçme yuvası bujinin üstündeki erkek yuvaya tam oturmalı ancak dedigim gibi buji kablosu tasarımından dolayı tam oturmuyor ustam buji kablosunun ucundan az bişey keserek tam oturttu nerdeyse 2 senedir bu şekilde kablo tam oturmamış şekilde kullanıyormuşum teklemem felan gitti kimsenin dikkatini çekmeyen büyük bir sıkıntı bence Merhaba buji kablosunun neresinden ne kadar kestirdiğinizi gösteme imkanınız var mı? Yorum bağlantısı
Günay Varol 28 Ağustos 2019 Paylaş 28 Ağustos 2019 Emre Akbas yazdı: Peki bobini orjinalmi aldınız yan sanayimi aralarında epey bir fiyat farkr var yan sanayi fase 60 tl orjinal 280 civarı Bobin ile alakası yok ** bobin - buji kobloları- bujilerin hepsini değiştirim. oksijen sensörlerini kontrol ettim sorun halen var ve arıza da göstermiyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts