İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Tekleme Problemi


Emre Akbas

Recommended Posts

Emre Akbas

Merhaba 

 

Aracımda 2 gündür bir tekleme var yakıt kesiyormuş gibi özellikle ani gaza yüklenmelerde tekleme yapıyor lpg sistiminden kaynaklandığını düşünmüştüm ancak benzinde de aynısını yapıyor 

benzinli araçlarda enjektörlerin tıkanma ihtimalı varmıdır? ilk aklıma enjektörler ve bobin geldi sanırım bu araçlar sık sık bobin arızası veribiliyormuş.

Yorum bağlantısı
Oğuz Erdoğan

Benim ateşleme bobini yandığında sesi çok farklı çıkıyordu.

Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Bana kalirsa buji, buji kablosu, ateşleme bobini sırasıyla kontrol edilmesi gerekiyor bunlardan yapabilir

Yorum bağlantısı
Oğuz Erdoğan

gaza basınca eski "kara ford" kamyon gibi ses çıkarıp çekişi iyice düşmüştü

Yorum bağlantısı
Süleyman Türker

Ben de aynı problemi yaşamıştım. Sorun ateşleme bobininde çıktı. Değiştirince sorun tekrarlamadı bir daha. Muhtemelen sizinki de böyle bir problemdir.

Yorum bağlantısı
Emre Akbas
1 saat önce, Oğuz Erdoğan yazdı:

Benim ateşleme bobini yandığında sesi çok farklı çıkıyordu.

 

Bir saat önce, Süleyman Türker yazdı:

Ben de aynı problemi yaşamıştım. Sorun ateşleme bobininde çıktı. Değiştirince sorun tekrarlamadı bir daha. Muhtemelen sizinki de böyle bir problemdir.

 

Peki bobini orjinalmi aldınız yan sanayimi aralarında epey bir fiyat farkr var yan sanayi fase 60 tl orjinal 280 civarı

Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Orjinal diye aldığım, üzerinde Motorcraft yazan ateşleme bobini bozuk bir ayda bozuldu. Satıcı iade alır mı bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Süleyman Türker

Ben bosch marka almıştım 2 sene filan oldu sanırım fiyatını tam olarak hatırlamıyorum ama 200 küsur liraydı galiba sorunsuz kullanıyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Orjinal diye aldığım, üzerinde Motorcraft yazan ateşleme bobini bozuk bir ayda bozuldu. Satıcı iade alır mı bilemiyorum.

Sahtesi çoktur piyasada.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Hüseyin Böler

Hem benzinde hem de LPGdeyken aynı şeyi yapıyorsa dahi öncelikle LPG enjektörlerini kontrol edin. Sonra, bujileri ve buji kablosunu ve tabi ateşleme bobinini kontrol etmelisiniz. Landi Renzo mavi LPG kiti kullanıyorum ve 800 TL LPG enjektörlerini değiştirene kadar, bir o kadar da bujiler, buji kablosu ve ateşleme bobinini, yağ değişimi için harcadım. En sonunda OLGUN LPG (LANDi RENZO) enjektörler arızalı, başka sıkıntı yok, dedi. Bol şanslar...

 

Yorum bağlantısı
Doğa Torpil

Malesef ben de aynı sorundan muzdaribim yalnız bende benzindeyken yapmıyor sadece lpgde ani gaza yüklenmelerde 1500 devir altında yapıyor.

Açıkçası bazen tekleme yapınca trafikte de zor durumda bırakabiliyor.

Lpg ustama götürdüm, garantiden sıfır Atiker enjektörlerimi değiştirdi. Bu arada lpg'de 6bin km civarı olmuştu.

O da bu sorunun mutlaka bujiler, buji kabloları veya bobinden olacağını söyledi.

Yalnız bujiler birkaç bin km önce değişti, buji kabloları 15bin , bobin de 20 bin civarı değişti.

Bu parçaların tam olarak ömrü nedir ki? Tüm ateşleme sistemini değiştirmek istemiyorum, malum durumlar biraz sıkışık. :(

Yorum bağlantısı
Coşkun Yazıcı

buji tırnak aralığı da önemli lpg de 0,9mm daha randımanlı çalışıyor

Yorum bağlantısı
Doğa Torpil

Bugün LPG 10bin bakımı ardından, bujileri söküp sentil çakısı ile aralıklarını 0.9mm ye indirdim.

Kesinlikle alt devirlerde oluşan tekleme vuruntu gitti. Aracın hızlanmasına şaştım doğrusu gerçekten çok etkiledi.

Bu sayede lpgcinin dediği gibi bobin buji kabloları ve bujiyi de değiştirmeme gerek kalmadı. Boşu boşuna yeni ve orijinal parçaları atmaktan kurtuldum.

Arabamı tekrar sevdim desem yeridir.

Coşkun bey teşekkür ederim. Forumdaki bu bilgiyi paylaşan arkadaşlara da çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Her bakımda orjinal ile değiştirdim . Bence daha sağlıklı

Yorum bağlantısı
Emre Akbas
(düzenlendi)

,

tarihinde Emre Akbas tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Akbas
On 18.03.2017 at 21:17, Doğa Torpil yazdı:

Bugün LPG 10bin bakımı ardından, bujileri söküp sentil çakısı ile aralıklarını 0.9mm ye indirdim.

Kesinlikle alt devirlerde oluşan tekleme vuruntu gitti. Aracın hızlanmasına şaştım doğrusu gerçekten çok etkiledi.

Bu sayede lpgcinin dediği gibi bobin buji kabloları ve bujiyi de değiştirmeme gerek kalmadı. Boşu boşuna yeni ve orijinal parçaları atmaktan kurtuldum.

Arabamı tekrar sevdim desem yeridir.

Coşkun bey teşekkür ederim. Forumdaki bu bilgiyi paylaşan arkadaşlara da çok teşekkürler.

 

 

Bizim araçlarda buji tırnak aralıkları 1.3 tavsiye edilen daralma en çok 1.1 yapılmalı daha fazlası için risk alırsınız bobinde yanar ateşlemede sıkıntılar oluşabilir.

 

Benim sorunum şuymuş sizinde işinize yarayabilir 2 senedir kullanıyorum bende yeni fark ettim 

 

Şimdi bizim focus 1 de buji kabloları öyle bir tasarlanmışki bujinin üstündeki demire oturması gereken buji kablosu tam oturmuyor normalde buji kablosunun içindeki dişi geçme yuvası bujinin üstündeki erkek yuvaya tam oturmalı ancak dedigim gibi buji kablosu tasarımından dolayı tam oturmuyor ustam buji kablosunun ucundan az bişey keserek tam oturttu nerdeyse 2 senedir bu şekilde kablo tam oturmamış şekilde kullanıyormuşum teklemem felan gitti kimsenin dikkatini çekmeyen büyük bir sıkıntı bence

Yorum bağlantısı
Can Bozkurt
9 saat önce, Emre Akbas yazdı:

 

 

Bizim araçlarda buji tırnak aralıkları 1.3 tavsiye edilen daralma en çok 1.1 yapılmalı daha fazlası için risk alırsınız bobinde yanar ateşlemede sıkıntılar oluşabilir.

 

Benim sorunum şuymuş sizinde işinize yarayabilir 2 senedir kullanıyorum bende yeni fark ettim 

 

Şimdi bizim focus 1 de buji kabloları öyle bir tasarlanmışki bujinin üstündeki demire oturması gereken buji kablosu tam oturmuyor normalde buji kablosunun içindeki dişi geçme yuvası bujinin üstündeki erkek yuvaya tam oturmalı ancak dedigim gibi buji kablosu tasarımından dolayı tam oturmuyor ustam buji kablosunun ucundan az bişey keserek tam oturttu nerdeyse 2 senedir bu şekilde kablo tam oturmamış şekilde kullanıyormuşum teklemem felan gitti kimsenin dikkatini çekmeyen büyük bir sıkıntı bence

Merhaba buji kablosunun neresinden ne kadar kestirdiğinizi gösteme imkanınız var mı? 

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Günay Varol
Emre Akbas yazdı:

 

 

Peki bobini orjinalmi aldınız yan sanayimi aralarında epey bir fiyat farkr var yan sanayi fase 60 tl orjinal 280 civarı

Bobin ile alakası yok ** bobin - buji kobloları- bujilerin hepsini değiştirim. oksijen sensörlerini kontrol ettim sorun halen var ve arıza da göstermiyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...