İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Seyir halinde Motorun durması.


Recep Akkaya

Recommended Posts

Recep Akkaya
(düzenlendi)

Herkese merhaba;
Arkadaşlar yeni üyeyim. 5 yıldır 2010 Model Ford Focus Trend TDCİ kullanıyorum. Arıza geçen sene 130.000 bakımını yaptırdıktan bir süre sonra başladı. Bakımı tanıdık ustaya yaptırdım. Daha önce de ona yaptırmıştım. Bir akşam vakti normal düşük süratle seyrederken küt diye motor durdu. Marşa bastığımda çalışmadı. Tekrar bastım çalışmadı. Bir 30-40 sn. bekledikten sonra marşa bastığımda çalıştı. Bir 100-200 metre sonra tekrar aynı şekilde motor durdu. Bu arada göstergelerin farkında bile değilim. Yine marşa bastığımda çalıştı. Yine 100-200 Metre sonra tekrar durdu. Tekrar çalıştırdım ve istediğim yere geldim park ettim ve bıraktım. Döndüm çalıştırdım 1-2 km içerisinde yine stok etti. Sonra yakıt göstergesine dikkat ettim daha 130 Km yapabileceğimi gösteriyordu. Tekrar çalıştırdım yine 300-400 metre içinde yine durdu. Hemen marşa bastığımda çalışmıyor bir 30-40 sn bekledikten sonra marşa basarsam çalışıyor. En yakın akar yakıt istasyonuna giderek depoyu tamamen doldurdum. Yakıttan olabileceği aklıma geldi. Çünkü daha önce benzer bir sorunu amca oğlu yaşadığını mazot deposunda su biriktiğini ve bu tür sorunlara sebep olduğunu söylemişti. Suyu depodan attıktan sonra sorunun giderildiğini ifade etmişti. Neyse sabah çalıştırdım ve İzmit ten İstanbul'a dönerken tam İzmit çıkışına yakın seyir halinde iken motor durdu. Sağa çekip aracı durdurdum ve yukarıda anlattığım şekilde çalıştırdım ve istanbul'a kadar geldim. Hemen ustaya götürdüm usta arızanın bir çok sebepten kaynaklanabileceğini ifade etti ve arıza göstergesinin olduğunu onun yanıp yanmadığını sordu fark etmediğimi söyledim. Yapacak bir şey yoktu. Hemen servise götürdüm. Servis yetkilisi yazılımı değiştirdiklerini söyledi. Bir süre sonra Sinop'a gitmek üzere yola çıktım. 700 km araç tık demedi. Köye çıktım. Sabah ilçeye giderken aynı şekilde motor durdu. Yarım saate yakın çalıştıramadım. Sonunda yine çalıştı ve ilçeye indim. Köye döndüm. Amca oğluna sordum. Kaputu açıp motora bir bakalım dedi. Tesadüf mazot filtresini bakarken ilk önce hava filtresini açtık. Meğer bakım yapılırken hava filtresi yerine takılırken tam oturtulmamış bir tarafı biraz açık kalmış. Filtreyi yerine tam olarak yerleştirdim ve ucunu bantla sardım. Ondan sonra Aşağı yukarı 3000 km falan tık demedi. Hava filtresi olayını bakımı yaptırdığım ustaya anlattığımda  aracın hava filtresi olmadan da çalışabileceğini söyledi. Diyecek bir şey yoktu. Bir süre sonra aynı sorun tekrar nüksetmeye başladı. Aynı ustaya  tekrar gittim yine bir çok ihtimal saydı. Yakıt deposuna inen hortumlarda sorun olabileceğini ifade etti. Yakıt miktarını yarım deponun üzerine çıkarıp o şekilde bir süre kullanmamı söyledi. Öyle yaptım. Yaklaşık iki aydan bu yana 2000 km ye yakın o şekilde kullandım gerçekten sorun çözülmüş gibiydi  ancak tekrar arıza nüksetti ve bu sefer 2-3 km içinde çok sık olmaya ve uzun süre bekledikten sonra çalışıyor ama çok kısa zaman içinde stop etmeye başladı.  Konuyu tekrar ustaya götürdüm araçta çeşitli müşürlerin olduğunu bu müşürlerin yarım yamalak çalışabileceğini arızanın da bundan kaynaklanabileceğini  söylüyor. Bu arada motorda herhangi bir titreme , tekleme falan yok. Ya çalışıyor ya da çalışmıyor. Bazen seyir halinde giderken stop ettiğinde aracı park etmeden seyir halinde iken  kontağı kapatıp  tekrar marşa bastığımda çalışıyor bazen çalışmıyor. Arıza göstergesi arızayı tespit etmiyor. Stop ettikten sonra hemen marşa basarsam,  bazen çalışıyor bazen çalışmıyor. Bazen çalışsa bile çok kısa zamanda stop ediyor. Tekrar marşa bastığımda çalışmıyor. Bekliyorum marşa basıyorum  çalışıyor yine çok kısa bir süre sonra yine stop ediyor. Böyle yarım saat, 45 dk hatta  bir saat falan sürüyor. Sonra çalışıyor yola çıkıyorum ama artık nerede ne  zaman stop edeceğini bilemeden yol alıyorum..Böyle bir sorunla karşılaşan çözen var ise aranızda yazarsa çok sevinirim. Biraz uzun oldu özür dilerim  sorunu tam olarak anlatmak istedim. 

tarihinde Recep Akkaya tarafından düzenlendi
Aracın model eksik belirtmişim.
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Geçmiş olsun zor bir durum Allah kolaylık versin. Geçenler de benimde aynı bu tarz bir şeyler oldu debriyaja basıp yavaşlıyorum direksiyon çevirdiğim anda dönmek için stop ediyordu lpg li aracım benzindeyken bu tarz problemim yoktu. Lpg aldığım yeri değiştirdim problem kalktı. 

Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir

Ne kadar benzer bi arıza bilmiyorum ama benİm araçta da tekleme oluyordu,bi kaç kere de seyir halinde değil de ilk çalıştırmada stop ettiği olmuştur. 

Benim araçta mazot filtresi değiştirdikve krank sensör soketini temizledik. Hala da sorun çıkmadı tekrar.

Ama usta,rail sensörü mü neydi adı,onan da olabileceğini söylemişti. Bu rail sensörü yakıtın miktarını vs ayarlıyormuş aklımda kaldığı kadar.

Yorum bağlantısı
Erhan Kilci

Recep bey merhaba öncelikle geçmiş olsun. Boğaz kelebeğine baktırma imkanınız varmı?

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Gercekten bir cok nedeni olabilir. Ben olsam eger aziza kaydi yoksa mazot filtresi ve krank sensörünü ilk süpheliler olarak alirdim.

Daha önceden bir konu acilmisti. Onda da araci bazen sola (saga da olabilir) döndürürken stop edildigi yaziyordu. Yanlis hatirlamiyorsam cözümü de vardi da bulamadim simdi konuyu. 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yakıt filtreniz değişti mi bakımlarda? Enjektörlere yakıt gelmiyor gibi anlıyorum. Hava yapıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Krank ya da egzantrik sensörleri baş şüpheli bence. Sonrası yakıt sistemi. 

Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek

en kötüsü de ECU dan kaynaklanma ihtimali. 

Yorum bağlantısı
Kamuran CANAKLI
(düzenlendi)

Merhaba Recep bey meslektaşım. Benimde 2004 model Ford cmax tdci aracım var 265.000 km deyiz. son 4 senedir ara ara bende de aynı problem vardı. 10 bin tl ye yakın masraf yaptım. Çözülmedi en sonunda EGR valfini değiştirdik. 3 aydır tık demedi. Ama EGR valfine gelene kadar enjektörler memeler sensörler her şey değişti neredeyse. EGR valfi daha önce 2 kere temizlenmişti ancak sanırım temizlik yetmiyor. Başına gelmiş biri olarak ilk önce EGR valfine baktır derim. Sonrasında da krank ve egzantirik sensörlerini değiştirdiler. İsterseniz değiştirdiğim tüm parçalarında listesini gönderebilirim size. Ha birde stop ettimi ben arabayı kapatıyorum. Anahtarı çıkarıp 1 dk bekliyorum yeniden takıp marşa basınca çalışıyordu ki kırmızı ışıklardan nefret eder olmuştum.

 

tarihinde Kamuran CANAKLI tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Stop ettiğinde çalıştırmadan çekici ile servise götürürseniz arızayı bilgisayarda tespit etme şansları olabilir. 

Yorum bağlantısı
Recep Akkaya

 

 

Mesaj gönderen tüm arkadaşlara teşekkürler. 

6 saat önce, Kamuran CANAKLI yazdı:

Merhaba Recep bey meslektaşım. Benimde 2004 model Ford cmax tdci aracım var 265.000 km deyiz. son 4 senedir ara ara bende de aynı problem vardı. 10 bin tl ye yakın masraf yaptım. Çözülmedi en sonunda EGR valfini değiştirdik. 3 aydır tık demedi. Ama EGR valfine gelene kadar enjektörler memeler sensörler her şey değişti neredeyse. EGR valfi daha önce 2 kere temizlenmişti ancak sanırım temizlik yetmiyor. Başına gelmiş biri olarak ilk önce EGR valfine baktır derim. Sonrasında da krank ve egzantirik sensörlerini değiştirdiler. İsterseniz değiştirdiğim tüm parçalarında listesini gönderebilirim size. Ha birde stop ettimi ben arabayı kapatıyorum. Anahtarı çıkarıp 1 dk bekliyorum yeniden takıp marşa basınca çalışıyordu ki kırmızı ışıklardan nefret eder olmuştum.

 

 

Kamuran bey aynen bende, şu ana kadar iki kere kırmızı ışıkta yakalandım gerçekten nefret edilir bir durum. Malumunuz şehir içi yollarda trafik neredeyse her yerde tek şerit akıyor. Bir noktada stop edip kalmak var. Arkada birikecek araçların sahiplerini düşündükçe sinirlerim tepeme çıkıyor. Düşünün beklerken arkanızda bir ambulans yada itfaiye aracı ve aracınız stop etmiş çalışmıyor. Buyrun cenaze merasimine. Valla uzun süredir arıza nedir neden olur düşüne düşüne kendimi yedim bakım yapan arkadaşta kesin bir sebep bulamadığı için herhangi bir müdahelede bulunmadı. Artık bana da tak dedi artık sorun bir, yerden başlatacaktım parça değişimine. Eğer zahmet olmaz ise listeyi foruma yazabilir seniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

Araç problem yaptıgında Egr nin fişini çek aracı çalıştırmayı dene araç sorunsuz çalışıyorsa egr  yi değiştir 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Kamuran CANAKLI

Akşama yüklerim listeyi buraya. Bende aynı sorunu buraya yazdığımda Yaşar bey egr den bahsetmişti sorun gerçektende egr de çıktı. 

Yorum bağlantısı
Recep Akkaya
On 16.03.2017 at 17:26, Yaşar Demirci yazdı:

Araç problem yaptıgında Egr nin fişini çek aracı çalıştırmayı dene araç sorunsuz çalışıyorsa egr  yi değiştir 

 

Yaşar Demirci ustam, çok teşekkürler aynen dediğiniz gibi oldu. Sabah çok denedim ama çalışmadı. Aracı tamirhaneye çektik usta ile beraber. Kamuran Beyden aldığım bilgiyi kendisine söyledim. Bilgisayarı ile araç arasında bir bağlantı kurdu. Bilgisayardan bir program çalıştırdı. Ancak program herhangi bir hata kodu bulamadı. O da EGR dan başladı. Fişini çekti. Ve program P0405 kodlu bir hata koduna ulaştı. Ama aracın elektroniği bu kodu yine bulamadı. Neyse EGR 'ın fişini çektikten sonra Marşa basınca çalıştı. Bir kaç kere tak çıkar yapıp denedik. Fişi takınca çalışmıyor, çıkarınca çalışıyordu. Ve EGR valfini değiştirdik. Şu anda çalışıyor. 

 

Kamuran bey listeyi yüklemenize gerek kalmadı.

 

Gönderilen cevaplar için bütün arkadaşlara teşekkürler.

 

Hepinizie kazasız belasız sürüşler.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ömer Tanrısever

yaşanan tecrübeleri paylaşmak gerçekten çok önemli.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Recep Akkaya
(düzenlendi)

Şunu merak ediyorum. Yetkili servisler bunun sebebini bulmak zorunda değiller mi ? Çünkü seyir halinde iken motorun stop etmesi çok kötü bir olay ve kazaya sebep olabilir. Yetkili servis bu bilinçte olmalı. İhtimaller üzerinden çalışamaz. Aracın seyir halinde iken böyle bir arıza yapma ihtimalini sıfırı indirmek zorunda değil mi? Tamam arıza olmaz yapmaz diye bir kural zorunluluk yok tabii ki ama bu tür bir arıza olmamalı bence. Yetkili servise Sadece aracı bilgisayar bağlayıp hata kodu varsa hata yok deyip, olasılıklar üzerinden işlem yaparak arıza gidermeye çalışmak yetkili servisin işi olmamalı bence. Üretici firmaya aç bir sor , böyle bir sorun var acaba neden kaynaklanır diye bir sor. Üretici firma hangi parçanın  ne işe yaradığını nelere sebep olacağını bilir veya yaptığı testler sonucu aldığı neticeler doğrultusunda arızanın nereden kaynaklandığını kayıt altına almıştır ve böyle bir sorun geldiğinde hemen bulup söyleyebilir öyle değil mi ? Bu konuda düşüncelerinizi merak ediyorum ?

tarihinde Recep Akkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Muayenede xenon far kontrolünde mk3 mondeo nun çalışma şeklini bizim forum yollamıştı

Firma ona bile destek olmadı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...