İçeriğe Yönlendir

Mondeo 4 - P2263 kodlu 2.0 TDCi Motor Arızası


Eray Yildiz

Recommended Posts

Eray Yildiz
(düzenlendi)

merhaba arkadaslar 

aracim 2010 model ford modeo 2.0 tdci 140hp 

full servislerini yaptiriyorum aracimim son servisi  (140.000km) yapildi . suanda 148.000 km de

 

1. sorunum  servis yaptirmadan once  motor ariza lambasi yamisti (dpf regeneration yaptirdim) ve motor arizasi yazisi kayboldu ama daha sonra her 10 15 dakika sabit bir hizda genelde 5. ve 6. viteste aracimi kullandigimda veya yuksek devirde aracimi zorladigimda beyaz duman atmaya basladi. 10 dk gibi bir sure sonra beyaz duman kesiliyor o 10 dk icinde arac normal calimiyor rolantide sallama yapiyor . bu sorunu nasil cozerim. bilgisi yada basina gelipte bu sorunu cozduren birisi varsa yardimci olsun  

 

2. sorunum arac sogukken genelde 2 veya 3 marsta calisiyor bazen hafif aynadan fark edilecek kadar beyaz duman atiyor.

 

3. sorunum bugun yine motor ariza yazisi cikti ekrana ve aracta hic guc yok ariza kodu olarak ta p2263 ( telefonuma bagladigim bir cihazdan bu kodu aldim ELM327 ) 

 

4. sorunum otobanda giderken bazen aracim 5. ve 6. viteste stop ediyor ESP simgsi ekranda yaniyor. tekrar calistirdigimda bu simge kayboluyor . devirli kullanimda sadece 6. viteste yapiyor otobanda oldugu icin de cihaza balayip test yapma imkanim hic olmadi .

 

servise pazartesi gunu aracimi goturecegim motor arisasi icin ama 1. ve 4. sorun icin servise gittigimde hicbirsey bulamadilar.

 

YARDIMCI OLABILIRSENIZ SEVINIRIM TESEKURLER 

tarihinde Eray Yildiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Usta değilim ama karşılaştıklarınızın bir çoğu enjektörlere işaret ediyor gibi... Dpf temizliği yakıta yüksek yanıcılıkta kurum çözen katkılar ilave edilerek yapılabiliyor. Bu da yüksek km li yahut kaliteli yakıt kullanılmamış enjektörlerde probleme (işeme v.s gibi) neden olabiliyor. Tabi ki bunlar kesin teşhis değil benim sağdan soldan okuduğum ve anlattıklarınızdan yola çıkarak yaptığım bir tahmin. Ancak probleminiz eğer enjektörler ile ilgili ise problemi büyütmeden ve fazla risk almadan sorunun üzerine düşmenizde yarar var. Zira motorda daha ciddi ve pahalı hasarlara yol açabilirsiniz.

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eray Yildiz
(düzenlendi)

Enjektorlere bir baktirayim o zaman. Egzozla ilgili hic birdegisiklik yapilmadi temizleme isi yapilirken aracin yanindaydim sadece bilgisayara balayip yarim saat kadar yuksek devirde caliatirdilar 

tarihinde Eray Yildiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mekanik boru ekleme vs önceden? Öncelikle turbo basıncına ve selenoide baktırın

Yorum bağlantısı
Eray Yildiz
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

Mekanik boru ekleme vs önceden? Öncelikle turbo basıncına ve selenoide baktırın

 

vacum pompasina giden kucuk borulardan birtanesi hava kaciriyormus. bir kelepceyle sikistirdim  simdi motor ariza yazisi gitti arac normal calisyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Yildiz

diger sorunlar la ilgili henuz bir cozum bulamadim . serviseten az once ciktim net bir cevap veremediler belki o borudan kaynaklanabilir dediler enjektorlerde bir sikinti yok arac gayet normal calisiyor herhangi bir hata kodu cikmadi kontrolde . rahat bir nefes aldim ama hala icimde suphe diger sorunlar la ilgili 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Yildiz

Beyaz duman sorunu devam ediyor hala . Servisin dedigi  dbf i temizlemeye basliyor ama bu her durkalk yaptiktan sonra yeniden basliyor. Bu  islemi nasil durdururum 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Partikülü yakma ihtiyacı durdurulamaz yakmasu laızm. Ancak manuel rejenrasyon yapılmıştı kısa süre önce? Demek o işlem başarısız olmuş hala yakma var ise. Fan açıyor mu bu sırada

Yorum bağlantısı
Eray Yildiz
10 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

Partikülü yakma ihtiyacı durdurulamaz yakmasu laızm. Ancak manuel rejenrasyon yapılmıştı kısa süre önce? Demek o işlem başarısız olmuş hala yakma var ise. Fan açıyor mu bu sırada

 Evet fan aciliyor . Manuel rejenrasyon derken bilgisayara balaglanip yapilanimi kastettiniz?

Yorum bağlantısı
Sinan Menekşe

aynı sorun bendede vardı ama mazot pompasına bı baktır derım ende bıraktım aracı ve yarın aksam alcam. depoyuda temızlet hatta.

Yorum bağlantısı
Eray Yildiz
On 19.03.2017 at 19:54, Sinan Menekşe yazdı:

aynı sorun bendede vardı ama mazot pompasına bı baktır derım ende bıraktım aracı ve yarın aksam alcam. depoyuda temızlet hatta.

Mazot pompadiyla ilgili servise gittim hic bir sorun gorunmuyor bosuna sokturme dediler. Su beyaz duman olayi rejanarasyon yaptirmadan once hic olmuyordu eksik veya yanlis birsey yapmis olabilirlermi? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İçerde aşırı kül birikmiş olabilir. Sökülerek temizlenmesi gerekebilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Menekşe

Pıslık olabılır kodlamalarda hata olabılır bugun baya blgı ogrendım ben ve motor dedıgım şey yuzler cıvata ve somundan oluşuyor. herşey olabılır ben mazot pompası dıye gıttım enjektor cıktı :s

Yorum bağlantısı
Eray Yildiz

Dun uzun yola gittim 450 km gidis gelis, 4 defa rejenarasyon yapti araba ilki daha otobana cikmadan arayolda basladi ikincisi otobanda 120km sabit hizda giderken . donustede 120 sabit hizda giderken 2 defa daha yapti . yanlis birsey var ama gittigim servislerde bununla ilgili net bir bilgi veremediler bilgisayara baglayip kod varmi diye bakiyorlar hic bir kod yok yakit normal yakiyor, 2.viteste ve 3.viteste  ani asiri yuklenmede hafif bir duman atma var arabada o da normaldir bu km deki arabada . sabahlari ilk calistirmada sorun var ilk marsta calisip stop ediyor ( calistigi gibi gaz verirsem 5 , 6 saniye kadar o zaman stop etmiyor ) ikinci marsta daha cok marsa basmam gerekiyor ( buyuk ihtimal mazotu geri kaciriyor filtreden diye tahmin ediyorum) son servisten sonra basladi cunku . yinede giderilmesi gereken bir sorun buda .

 

 simdi enjektorler bas supheli ama aracta normalden farkli bir performans degisikligi yada yakit tuketimi olmadi  . sehir ici trafikte giderken baslayan rejenarasyon cok moralimi bozuyor lambalarda dur kalk ta arkamda kocaman bir beyaz duman bulutu oluyor bunun illaki bir cozumu olmali . 148bin km bu arac icin cok bir km degil eski aracim da mk3 mondeo idi 296bin km de sattim ki hic bir sorunu yoktu .

 

 

(yazim hatalari icin ozur dilerim )

Yorum bağlantısı
Eray Yildiz
On 21.03.2017 at 14:41, Çağlar Bayur yazdı:

İçerde aşırı kül birikmiş olabilir. Sökülerek temizlenmesi gerekebilir

Dbf sokturdum bugun  ici temiz . Hatta bekledigim kadar kurum birikmesi de yok hic

Yorum bağlantısı
Rifat Lüleci
On 18.03.2017 at 18:14, Eray Yildiz yazdı:

diger sorunlar la ilgili henuz bir cozum bulamadim . serviseten az once ciktim net bir cevap veremediler belki o borudan kaynaklanabilir dediler enjektorlerde bir sikinti yok arac gayet normal calisiyor herhangi bir hata kodu cikmadi kontrolde . rahat bir nefes aldim ama hala icimde suphe diger sorunlar la ilgili 

Aracınıza aldığınız yakıta dikkat etmelisiniz,yakın bir zamanda yakit filtresi değişimi yapmadinizsa lütfen baktırin değişin,yeni ise açın dreyn Edip kapattirin su kontrolü yapın beyaz duman su işaretidir..deponuza su kurutucu katkı artırın.enjektorler içinde katkı kullanın kısa bir süre.slmlr.

Yorum bağlantısı
ilhami Gülbitti

Aracınıza hiçbir katkı kullanmayın,

Motorini tek bir istasyondan güven duyduğunuz yerden alın.

DPF yi söktürmeden evvel,

EGR yi sökün mutfak yağ temizlecisi ile sistemi temizleyin.

Elekriki gaz kelebeğini würt balata spreyi ile temizleyin.

Serviste PCM- TCM ayarlarını fabrika ayarlarına sıfırlatın.

 

Güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
3 dakika önce, ilhami Gülbitti yazdı:

EGR yi sökün mutfak yağ temizlecisi ile

Kontak sprey ile temizlik daha güvenli olur.

Yorum bağlantısı
ilhami Gülbitti

pahalı spreylere gerek yok mutfak temizliğinde kullanılan, yağ çözücü, sirke yeterlidir. 

 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

140 beygir dpf sivili tip diye hatirliyorum. Sivi eklendi mi?

Yag seviyesini kontrol edin ayrica. Fazlalasmis olabilir

Rejenerasyon basladigini nasil anladiniz?

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eray Yildiz
(düzenlendi)
On 05.04.2017 at 13:17, ilhami Gülbitti yazdı:

Aracınıza hiçbir katkı kullanmayın,

Motorini tek bir istasyondan güven duyduğunuz yerden alın.

DPF yi söktürmeden evvel,

EGR yi sökün mutfak yağ temizlecisi ile sistemi temizleyin.

Elekriki gaz kelebeğini würt balata spreyi ile temizleyin.

Serviste PCM- TCM ayarlarını fabrika ayarlarına sıfırlatın.

 

Güle güle kullanın.

 

PCM-TCM Nedir ? ilk firsatta egr yi temizletecegim tesekurler 

On 06.04.2017 at 15:34, Eren Gökmen yazdı:

140 beygir dpf sivili tip diye hatirliyorum. Sivi eklendi mi?

Yag seviyesini kontrol edin ayrica. Fazlalasmis olabilir

Rejenerasyon basladigini nasil anladiniz?

Gittigim tamirciler soyledi birde internette ogrendigim kadariyla bu araclarda varmis . Sivi eklenmedi bildigim kadariyla.

tarihinde Eray Yildiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Dbf sokturdum bugun  ici temiz . Hatta bekledigim kadar kurum birikmesi de yok hic

Kaç gr idi kül?
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Gittigim tamirciler soyledi birde internette ogrendigim kadariyla bu araclarda varmis . Sivi eklenmedi bildigim kadariyla.

Sivi yoksa rejenerasyon olmaz. Surekli baslar, basarisiz olur. İlk firsatta yine baslar, yiene basarisiz olur. Bu sirada fazla yakit puskurtulur. Yaginiz kötü olmaya baslar. Bir an önce siviyi eklettirin
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...