Volkan Ceneviz 19 Mart 2017 Paylaş 19 Mart 2017 Araç as 250 lik doç bilenler bilir belki bir bilgili çıkar diye yazıyorum Bu araç 70 ile 80 km ye ulaşınca acaip kafa sallıyor acemi biri olsa direksiyonu bırakır korkudan kaçar o derece sallama yapıyor hız artınca kesiliyor sallama normale biniyor lastikleri jant ile birlikte değişsek de sorun çözülmüyor şasede vs. bir sorun yok makas bağlantıları sağlam kime sorsam göstersem bir şey anlamış değil dingilde bir milim boşluk dahi yok. ve ben kafayı yemek üzereyim Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 19 Mart 2017 Paylaş 19 Mart 2017 Güzel kardeşim sırası ile benim dediğim yerleri kontrol et. Bir karadenizli olarak çok uğraşmışlığım vardır .... 1- Motor takozlarını kontrol edin. Motor Takoz civatalarını sırası ile ilk olarak sağ takozu sonra sol takozu kontrol edin kırılmış olabilir. 2- Şanzıman bağlantı ayaklarını kontrol edin. aşınma ve kırık olabilir. 3- Şaft takozunu diğer bir adı ile şaft askısını kontrol edin bilye dağılmış olabilirki düşük hızlırda dehşet derecede sallama yapar hızlandıkça sarsıntı azalır. 4- Eğer şaftı bir yere vurduysanız şaftınız eğilmiş olabilir zaten eğildiği anda askıyı zaman içerisinde bozar. Benim fikrim 3 ve 4. ihtimallerde yoğunlaşın. 1 Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 20 Mart 2017 Yazar Paylaş 20 Mart 2017 On 19.03.2017 at 14:08, Şahin Topaloğlu yazdı: Güzel kardeşim sırası ile benim dediğim yerleri kontrol et. Bir karadenizli olarak çok uğraşmışlığım vardır .... 1- Motor takozlarını kontrol edin. Motor Takoz civatalarını sırası ile ilk olarak sağ takozu sonra sol takozu kontrol edin kırılmış olabilir. 2- Şanzıman bağlantı ayaklarını kontrol edin. aşınma ve kırık olabilir. 3- Şaft takozunu diğer bir adı ile şaft askısını kontrol edin bilye dağılmış olabilirki düşük hızlırda dehşet derecede sallama yapar hızlandıkça sarsıntı azalır. 4- Eğer şaftı bir yere vurduysanız şaftınız eğilmiş olabilir zaten eğildiği anda askıyı zaman içerisinde bozar. Benim fikrim 3 ve 4. ihtimallerde yoğunlaşın. ilginize teşekkür ederim ancak şöyle bir şey var bu araçta dingili değiştiğimiz zaman bu sorun ortaya çıktı kaldı ki eski doçta da bu dingil vardı altından sökmüştük satarken o zaman diskli dingil vardı onu takmıştık satarkende diskli dingil ile verdik şimdi aldığımız doçta ince dingil olduğundan elimizde ki söktüğümüz kalın dingili taktık lakin eski araçta da vardı 70 ile 80 km arası sallama şimdi takınca da oluştu lakin hangi bağlantı neye göre olmalı ki bu sallamayı yaptırıyor çözemedim dingilde eğilme vs. olayı yok ki olacak gibi değil koca kalın dingil boşluk vs. de yok tekerlerin balansı desek eski araçta eski tekeler de de sallama vardı ki dingil değişmeden önce sallama olayı yoktu yani dingil sökülüp takıldıkdan sonra bir şeyler olmadı ancak herşey de yerli yerine takıldı bir türlü aklım almıyor çokta kötü sallıyor. Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 20 Mart 2017 Yazar Paylaş 20 Mart 2017 bir de şunu eklemek istiyorum eğer bu süratlerde ayağım debriyajda ise yada vites boşta yavaşlarsam (80 kmden düşüş) bu sıralarda sallama olayı azalıyor yada olmuyor gibi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts