Halit Demir

Otomatik sanzuman en dogru kullanimi tarif eder misiniz

Bu konuda 14 ileti var

Cuma gunu2011 titanyum  focus umu 1 gun icinde sattim (muthis bi duygu hemde iyi bi fiyata).ayni gun icindede sitede takip ettigim otomatik getz 1.4 aracimi satin aldim.kullanimi cok guzel gercekten .lakin otomatik sanzuman kullaniminin puf noktalarini bilmiyorum.mesela marsa p de frene basili mi basmak lazim (frensizde calisiyor araba),park ederken kullanim vs.yardimci olursaniz memnun olurum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gönderildi (düzenlendi)

Aracı çalıştırırken ayak frende vites P de olacak. Duraklamalarda D de bekleyin (uzun bir duraklama olacaksa boşta beklemeniz daha iyi olur). Park edip durduğunuzda önce N ye (boşa) alıp, sonra el frenini çekip vitesi P konumuna getirip kontağı kapatıyoruz.

tarihinde Hayrettin Bahadir tarafından düzenlendi
6 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Hayrettin Bahadir yazdı:

Aracı çalıştırırken ayak frende vites P de olacak. Duraklamalarda D de bekleyin (uzun bir duraklama olacaksa boşta beklemeniz daha iyi olur). Park edip durduğunuzda önce N ye (boşa) alıp, sonra el frenini çekip vitesi P konumuna getirip kontağı kapatıyoruz.

N den p ye gecerken r de yine yuk binmiyormu sanzuman a

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

P de freni bırakıp aracı şanzıman ile durdurunca tekrar bindiğinizde P den çıkarmak zor oluyor, o yüzden el freni çekilip fren bırakılır daha sonra P ye alınır. Ne den P ye geçerken R den geçmedi sıkıntı değil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gönderildi (düzenlendi)

Araç frene basmadan çalışıyorsa (tam otomatikler çalışır genelde) frene basmanıza gerek yok. 

Park ettikten sonra aracı N'ye alıp el frenini çekip ayağınızı frenden bırakın. Yük el frenine binsin. Daha sonra tekrar frene basarak P'ye alın. 

 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
4 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mümkün olduğunca aracınıza yüklenmeyin. Ara ara seyir halinde iken dip gaz yapıp keyif yapabilirsiniz tabi ki ama kalkışlarda bu hareketi yapmak şanzımanı yorar. Ayağınızın altında yumurta varmış gibi gaza basın. Bir süre sonra ne kadar da otomatik olsa vitesi aslında kendinizin attığını fark edeceksiniz. Gaza ne kadar az basarsanız o kadar düşük devirde (düz yol için konuşuyorum) vites attığını göreceksiniz. Yukarıda arkadaşlar park etme ile ilgili dikkat edilmesi gerekeni zaten yazmışlar. 

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Focusla alıştığınız gibi viraj ve fren yapmayın diyeyim biraz daha sakin sürün

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yukarıdakilere ilaveten ileri geri manevralar sırasında araç tam durmadan vites değiştirmeyin...

4 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vede aracı D veya R konumuna aldığınızda yüke bindiğini hissetmeden gaza dokunmayın derim.Hayırlı olsun.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Over drive dugmesi var bide .yokuslu yerde giderken veya motor frenini daha aktif kullanmak icin mi o dugmeye basiliyor ? Mesela uzun inislerde sehirler arasi yollarda cok frene basmamak icin kullanabilirmiyiz 100 km/h ile filan giderken

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, Halit Demir yazdı:

Over drive dugmesi var bide .yokuslu yerde giderken veya motor frenini daha aktif kullanmak icin mi o dugmeye basiliyor ? Mesela uzun inislerde sehirler arasi yollarda cok frene basmamak icin kullanabilirmiyiz 100 km/h ile filan giderken

 

Doğrusuda gerektiğinde kullanmak,boşuna fren yapmayı englemiş olursunuz. Sendeki vites 4 ileri tork konvertörlü sanırım. Yağını değiştir 60,000 binde sorunsuz kullanırsın senelerce...

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Park edince önce el frenini çekin sonra p ye alın. Süreceğiniz zaman önce d ye alın sonra ayak frende iken el frenini indirin sürün. Uzun süreli duruşlar da n ye alın o kadar

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Park manevralarında ileri geri yaparken vites değiştirmeden önce aracı tam olarak durdurun, vites geçişlerinde acele etmeyin. Bir de özellikle karlıöyolda inişlerde otomatik şanzumanın aracı salıp hızlanması söz konusu olabiliyor, dikkatli olmak lazım. Gerektiğinde (ve varsa) ağır kış şartlarındaki inişlerde manuele almak faydalı olabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracı boşta yürütmeyin, P-R-N-D arası geçişlerde ayak frende olmalı.

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş