İçeriğe Yönlendir

Otomatik sanzuman en dogru kullanimi tarif eder misiniz


Halit Demir

Recommended Posts

Halit Demir

Cuma gunu2011 titanyum  focus umu 1 gun icinde sattim (muthis bi duygu hemde iyi bi fiyata).ayni gun icindede sitede takip ettigim otomatik getz 1.4 aracimi satin aldim.kullanimi cok guzel gercekten .lakin otomatik sanzuman kullaniminin puf noktalarini bilmiyorum.mesela marsa p de frene basili mi basmak lazim (frensizde calisiyor araba),park ederken kullanim vs.yardimci olursaniz memnun olurum

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir
(düzenlendi)

Aracı çalıştırırken ayak frende vites P de olacak. Duraklamalarda D de bekleyin (uzun bir duraklama olacaksa boşta beklemeniz daha iyi olur). Park edip durduğunuzda önce N ye (boşa) alıp, sonra el frenini çekip vitesi P konumuna getirip kontağı kapatıyoruz.

tarihinde Hayrettin Bahadir tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Halit Demir
Bir saat önce, Hayrettin Bahadir yazdı:

Aracı çalıştırırken ayak frende vites P de olacak. Duraklamalarda D de bekleyin (uzun bir duraklama olacaksa boşta beklemeniz daha iyi olur). Park edip durduğunuzda önce N ye (boşa) alıp, sonra el frenini çekip vitesi P konumuna getirip kontağı kapatıyoruz.

N den p ye gecerken r de yine yuk binmiyormu sanzuman a

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

P de freni bırakıp aracı şanzıman ile durdurunca tekrar bindiğinizde P den çıkarmak zor oluyor, o yüzden el freni çekilip fren bırakılır daha sonra P ye alınır. Ne den P ye geçerken R den geçmedi sıkıntı değil.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Araç frene basmadan çalışıyorsa (tam otomatikler çalışır genelde) frene basmanıza gerek yok. 

Park ettikten sonra aracı N'ye alıp el frenini çekip ayağınızı frenden bırakın. Yük el frenine binsin. Daha sonra tekrar frene basarak P'ye alın. 

 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Misafir

Mümkün olduğunca aracınıza yüklenmeyin. Ara ara seyir halinde iken dip gaz yapıp keyif yapabilirsiniz tabi ki ama kalkışlarda bu hareketi yapmak şanzımanı yorar. Ayağınızın altında yumurta varmış gibi gaza basın. Bir süre sonra ne kadar da otomatik olsa vitesi aslında kendinizin attığını fark edeceksiniz. Gaza ne kadar az basarsanız o kadar düşük devirde (düz yol için konuşuyorum) vites attığını göreceksiniz. Yukarıda arkadaşlar park etme ile ilgili dikkat edilmesi gerekeni zaten yazmışlar. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Focusla alıştığınız gibi viraj ve fren yapmayın diyeyim biraz daha sakin sürün

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Yukarıdakilere ilaveten ileri geri manevralar sırasında araç tam durmadan vites değiştirmeyin...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Metin Arslann

Vede aracı D veya R konumuna aldığınızda yüke bindiğini hissetmeden gaza dokunmayın derim.Hayırlı olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halit Demir

Over drive dugmesi var bide .yokuslu yerde giderken veya motor frenini daha aktif kullanmak icin mi o dugmeye basiliyor ? Mesela uzun inislerde sehirler arasi yollarda cok frene basmamak icin kullanabilirmiyiz 100 km/h ile filan giderken

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
5 dakika önce, Halit Demir yazdı:

Over drive dugmesi var bide .yokuslu yerde giderken veya motor frenini daha aktif kullanmak icin mi o dugmeye basiliyor ? Mesela uzun inislerde sehirler arasi yollarda cok frene basmamak icin kullanabilirmiyiz 100 km/h ile filan giderken

 

Doğrusuda gerektiğinde kullanmak,boşuna fren yapmayı englemiş olursunuz. Sendeki vites 4 ileri tork konvertörlü sanırım. Yağını değiştir 60,000 binde sorunsuz kullanırsın senelerce...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Park edince önce el frenini çekin sonra p ye alın. Süreceğiniz zaman önce d ye alın sonra ayak frende iken el frenini indirin sürün. Uzun süreli duruşlar da n ye alın o kadar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Park manevralarında ileri geri yaparken vites değiştirmeden önce aracı tam olarak durdurun, vites geçişlerinde acele etmeyin. Bir de özellikle karlıöyolda inişlerde otomatik şanzumanın aracı salıp hızlanması söz konusu olabiliyor, dikkatli olmak lazım. Gerektiğinde (ve varsa) ağır kış şartlarındaki inişlerde manuele almak faydalı olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Aracı boşta yürütmeyin, P-R-N-D arası geçişlerde ayak frende olmalı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...