• Duyurular

    • Mehmet Ozyurek

      Araç İnceleme Yarışması   27-10-2017

      1-30 Kasım tarihleri arasında, bir yarışma düzenliyoruz arkadaşlar. Katılımlarınızı bekliyor, başarılar diliyorum. Duıyuru devamı aşağıdaki linktedir.    
Mustafa Tüfekçi

Geçici Ruhsatın Süresi Dolarsa Ne Olur?

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi    6.035
Mustafa Tüfekçi

Plaka değişikliği olmadan yapılan bir satışta normalde 30 gün süresi boyunca geçerli olan geçici ruhsat belgesinin süresi geçerse , ve ruhsat çıkmazsa trafik sigortası yapılmadığı icin, süresi dolan belge ile 2 ayda ruhsati emniyetten almada bı sıkıntı yada ceza ödeme durumu var mı. Süresi dolan evrak yüzünden sıkıntı yaşarmiyiz kisaca

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Andurrahman Koçhan    6
Andurrahman Koçhan

Ben de aracı aldığımda ruhsatı almadım geçici ruhsat suresi doldu hatta üzerinden 1 aya yakın bi zaman geçti sonra emniyete ruhsatı almaya gittiğimde bu kadar zaman hiç mi çevirmeye gitmedin nasıl gezdin zaten ohal durumundayız maddi yönden sıkıntı yaşayabilirdin araç bağlanması çekici parası otopark parası ve ceza olarak dedi ama ruhsatımı aldım herhangi bi ceza da ödemedim

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Pınar    5.554
Mehmet Pınar

Fatih Ada'dan focusu aldığımda, Ankara'ya gelir gelmez LPG için ustaya bıraktım.Ertesi gün cenazemiz oldu , ruhsatı çıkaramadım.Sonra tatile gittik memlekete(cumartesi günü,pazartesiyi beklemedik) Öyle böyle derken 1 ayı geçirdik.Emniyete gittik, işlemler yeniden başladı.Ertesi gün ruhsatı almaya gittim, motor şasi no bilgisi eksik denildi.Daha önce çıkan ruhsat var diyorum, anlamıyorlar. Gittik tekrar TMMO' na, 150 ₺ şasi no okuma parası verdik.Ekstra ceza ödemedik ama, bana ders olmuştu.

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi    6.035
Mustafa Tüfekçi

Araç gezmeyecek garajda yatacak.yani çevirme vs durumu değil süresi doldu evrak çıkmaz tarzı bir şey var mı . 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Andurrahman Koçhan    6
Andurrahman Koçhan
gönderildi (düzenlendi)
2 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Araç gezmeyecek garajda yatacak.yani çevirme vs durumu değil süresi doldu evrak çıkmaz tarzı bir şey var mı . 

Ben aldım suresı geçmesine ragmen ama herhangi bi ceza veya bekleme sürem olmadı ama anladığım kadarıyla sigorta olayı var arada o konuda bilgim yok

tarihinde Andurrahman koçhan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Polat    1.290
Mehmet Polat

Sigorta yaptırdım ruhsatin eve gelmesini bekledim, 40 gün olmasına rağmen ruhsat gelmeyince gittim Emniyetten 5 dk da çıkarıp verdiler. Herhangi bir ceza vs. ücret yok...

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek    52.874
Mehmet Ozyurek

Bilgiler doğru... 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
H.Cenk Bayrakçı    4.428
H.Cenk Bayrakçı

Trafik çevirmesi olursa ceza keserler mi?:unsure2:

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Pınar    5.554
Mehmet Pınar

1 ayı geçerse keserler.Polisin insafına kalmış.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi    6.035
Mustafa Tüfekçi

Bağlıyor direk herhalde 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek    52.874
Mehmet Ozyurek
35 dakika önce, H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Trafik çevirmesi olursa ceza keserler mi?:unsure2:

 

Keser ve trafikten men eder.. 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Misafir   
Misafir
14 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Plaka değişikliği olmadan yapılan bir satışta normalde 30 gün süresi boyunca geçerli olan geçici ruhsat belgesinin süresi geçerse , ve ruhsat çıkmazsa trafik sigortası yapılmadığı icin, süresi dolan belge ile 2 ayda ruhsati emniyetten almada bı sıkıntı yada ceza ödeme durumu var mı. Süresi dolan evrak yüzünden sıkıntı yaşarmiyiz kisaca

Geçici ruhsat ile trafik sigortası yapılabiliyor. 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi    6.035
Mustafa Tüfekçi

:) mevzu sigortanin geç yapılacağından dolayı zaten.

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Misafir   
Misafir
10 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

:) mevzu sigortanin geç yapılacağından dolayı zaten.

O zaman araç bağlanır ilk çevirmede. Maddi olarak yaptıramıyorsan bilemem ama geçici ruhsat ile anında yapılıyor. Asıl ruhsatı aldığında ek ücret yada ücret iadesi oluşuyor ise sonrasında tahsil ediliyor. Ben 15 dakikada aldım asıl ruhsatı.

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Misafir   
Misafir
19 saat önce, Mehmet Polat yazdı:

Sigorta yaptırdım ruhsatin eve gelmesini bekledim, 40 gün olmasına rağmen ruhsat gelmeyince gittim Emniyetten 5 dk da çıkarıp verdiler. Herhangi bir ceza vs. ücret yok...

zorunlu trafik sigortasını yaptırdıktan sonra bir ay içinde gidip almaz isen eve yolluyorlar hocam yani aldığın günden değil

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek    52.874
Mehmet Ozyurek

Bir ay geçtiğinde genelde yollanmıyor ruhsat.. Şahsen gidip almak gerekiyor. 

 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi    6.035
Mustafa Tüfekçi

Plaka değişikliği varsa değişen bir şey var mı peki

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek    52.874
Mehmet Ozyurek
11 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Plaka değişikliği varsa değişen bir şey var mı peki

 

Bir ayı geçtikten sonra plakayı değiştiremezsin diye biliyorum.. 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi    6.035
Mustafa Tüfekçi

Evet

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi    6.035
Mustafa Tüfekçi

Emniyete gittim. Geçici tescil belgesi süresi dolunca sıkıntı yok, plaka değişikliği talebi varsa sadece o iptal oluyor eski plaka devam ediyor.

App plaka var dedim onu nasıl değişcem peki. Sök gel bakalım dedi. plakada mühür var sadece kalın basmışlar dedi. Bir şey olmaz. Tabi ben pleksi plakalı hunharca sökunce dalga dalga oldu :( dedim ceza yazıyorlar men ediyorlar trafikten. Biri bişi diyene kadar kullan bişi diyen olursa değiştirsin dedi :) yarımca da uygulama böyle. Gebze de polis çevirip araç men ediyor o ayrı.

Neyse ,

Sigortacim da diyor ki trafik sigortası gecikmesi aylık %5 surpirim uygular. Bu konu nette çıkıyor mu bilmem ama 2017 bin Kocaelisinde durum bu. Google da seneler sonra karşıma gelirse diye not duseyim

Bahsi geçen plaka da bu font44d66232f23bc07b8cfa7565baa2e972.jpg

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi    6.035
Mustafa Tüfekçi

:(f7754a7369f099aa4189bd96607c45aa.jpg

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Bahadır Karabek    0
Bahadır Karabek

direkt bağlıyorlar ceza kaçınılmaz oluyor

 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Oğuzhan Polat    147
Oğuzhan Polat
On 19.03.2017 at 18:36, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Plaka değişikliği olmadan yapılan bir satışta normalde 30 gün süresi boyunca geçerli olan geçici ruhsat belgesinin süresi geçerse , ve ruhsat çıkmazsa trafik sigortası yapılmadığı icin, süresi dolan belge ile 2 ayda ruhsati emniyetten almada bı sıkıntı yada ceza ödeme durumu var mı. Süresi dolan evrak yüzünden sıkıntı yaşarmiyiz kisaca

Hiçbir sıkıntı olmaz ruhsat yanımda değil dediğiniz takdirde plakadan aracın muayene sigorta dahil bütün bilgilere ulaşabiliyor polisler bir kaç kez başıma geldiği için biliyorum.

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek    52.874
Mehmet Ozyurek

Aracın eski sahibinden trafik poliçesi varsa, yeni sahibi için 15 gün geçerlidir.. 

16. gün araç çevirmeye girerse ve bu durum tespit edilirse araç bağlanır. trafik sigortası yapılmadan da tekrar trafiğe çıkması mümkün değildir. 

 

Ruhsat almama kısmı da galiba şu maddeye girer :

"Tescili zorunlu olan aracı tescil ettirmeden karayolunda kullanmak, 
Tescilsiz olup, karayolunda geçici olarak kullanılacak aracı, geçici trafik belgesi ve geçici tescil plakası almadan trafiğe çıkarmak, bu belge ve plakayı başka araçta veya süresi bittiği halde kullanmak,"

Trafik zabıtasınca, eksiklikleri giderilinceye kadar araçlar trafikten men edilir, ayrıca geçici belge ve plakalar iptal edilir. Tescili yaptırılmadan veya geçici trafik belgesi ve geçici tescil plakası alınmadan bu araçların trafiğe çıkışına izin verilmez.

"
Cezası 199 lira galiba... 

 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Önder Özcan    9.216
Önder Özcan
8 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Aracın eski sahibinden trafik poliçesi varsa, yeni sahibi için 15 gün geçerlidir.. 

16. gün araç çevirmeye girerse ve bu durum tespit edilirse araç bağlanır. trafik sigortası yapılmadan da tekrar trafiğe çıkması mümkün değildir. 

 

Ruhsat almama kısmı da galiba şu maddeye girer :

"Tescili zorunlu olan aracı tescil ettirmeden karayolunda kullanmak, 
Tescilsiz olup, karayolunda geçici olarak kullanılacak aracı, geçici trafik belgesi ve geçici tescil plakası almadan trafiğe çıkarmak, bu belge ve plakayı başka araçta veya süresi bittiği halde kullanmak,"

Trafik zabıtasınca, eksiklikleri giderilinceye kadar araçlar trafikten men edilir, ayrıca geçici belge ve plakalar iptal edilir. Tescili yaptırılmadan veya geçici trafik belgesi ve geçici tescil plakası alınmadan bu araçların trafiğe çıkışına izin verilmez.

"
Cezası 199 lira galiba... 

 

Abi senin bu dediğin geçici " G " plakalar için sanırım. Tescilsiz- plakasız aracı bir yerden bir yere nakletmek için " G " plaka çıkartmaktan bahsediyor.

Konu eskimiş gitmiş ama, ruhsatı çıkartmak için geçici belgenin süresinin geçmesi sorun değil, bilgi olsun diye, Mustafa onu da sormuş, trafik sigortası yapılmadıysa ruhsatı vermiyorlar. Trafik şubeye gidip ruhsat çıkartacaksanız ve 15 gün geçtiyse (emmi önceki sigorta 15 gün devam ediyor demiş) sigorta yaptırıp gidin. Ya da aracı alınca noterden direk trafiğe gidip ruhsatı çıkarın.

İletiyi paylaş


Mesajın linki