İçeriğe Yönlendir

C-Max II vs C4 Picasso Kıyaslama (Dizel)


Bekir Çelik

Recommended Posts

Bekir Çelik

Merhaba arkadaşlar.

 

İbre hâla C-Max II TDCi 2011/12/13 Trend'den yana. Bugünlerde C4 Picasso Dynamique HDi 2011 / e-HDi 2012 de aklıma düştü. Piyasada temiz 1-2 tane mevcut.

 

C-Max'i az çok tanıyorum, forumda eski Picasso kullanıcıları olduğunu da biliyorum. Bkz. Evren Barış Özbek. Özel mesaj yoluyla yardımlarına teşekkür ederim bilvesile.

 

C4 Picasso'nun artısı, eksisi, kronik sorunu vs nedir? Siz olsaydınız (varsa) Fransız önyargınızı kırabilir miydiniz bu araçla?

 

İkinci eli Ford'a nazaran bir tık aşağıda sanırım, siz ne düşünürsünüz? Araçların bakım maliyetleri birbirine yakın mı?

 

İki aracın fiyat skalası bu. Donanım olarak elbette Picasso daha dolu mâlumunuz.

 

Hatasız 75 bin km altı 1.6 Dizel C-Max Trend 2012-2013 57-63 bin TL

Hatasız 75 bin km altı 1.6 Dizel Picasso HDi/e-HDi 2011-2012 60 bin - 66 bin TL

 

Düşüncelerinizi duymayı çok isterim. Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Merhaba Bekir Bey,

 

Bir C-Max kullanıcısı olarak, FORD derim. C-Max almadan önce ben de sizin gibi araştırma yaptım. Evet Picasso daha dolu bir araç ama ben bir türlü sevemedim. Sanki araçta her şey havada kalmış gibi. İkinci eli zayıf. Sağlamlık konusuna girmiyorum bile.

 

Fakat C-max öyle değil. Sağlam, yolda giderken güven veriyor. Bence donanım dışında Ford her yönden daha ağır basıyor.

 

Görüşlerimi objektif olarak yazdım. Naçizane fikrim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

zevk meselesi tabide picasso , nissan juke, honda city bariz çirkin yahu :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
2 saat önce, Eren Gökmen yazdı:

titanium, titanium x ne kadar?

65 - 66 yazmışlar Titanium için.

2 saat önce, Ali Gök yazdı:

zevk meselesi tabide picasso , nissan juke, honda city bariz çirkin yahu :D

Nissan Juke konusunda haklısınız. ☺

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

yeni arac bakmak biraz gicik bir is malesef. Acik söylemek gerekirse, araba sans isidir. Ben iki araci da kullanmadim ama mantik olarak ve kagit üstünde cmax picassoya göre bir cok acidan öndedir. Bence ikisinin de icine oturun, sürün öyle karar verin. 

Donanimlar sizin icin önemliyse ve fordda karar kilarsaniz bütceyi biraz daha zorlayip titanium bakin derim. Yoksa zaten olmayan özellikleri kendiniz eklemek isteyeceksiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik

Bundan önceki aracımı alırken 2 ay aradım. Bulduğumda uçağa atlayıp Adana'dan alım geldim. Almak ayrı dert, satmak ayrı.

 

Bulunduğum ilçede kiralama imkanım olsa hiç kaçırmam bu fırsatı ama öyle bir imkan yok. Yeni kasaların da almayı düşündüğüm araçtan çok farklı olduğunu düşünüyorum, bayi test sürüşü bir fikir verse bile yanıltabilir belki. Ancak satın almadan deneme sürüşü yapabilirim sanırım, o da artık ne kadar fikir verirse.

 

Şu an kullandığım araç 96 Broadway. Her gün kol kası yapıyorum. İzmir merkeze bir gidip geliyorum aynı gece debriyajdan sol bacağıma ağrı giriyor. :) Bu araçtan sonra Trend dahi Mercedes etkisi yaratacaktır bünyede yüksek ihtimal. :) Tabi Titanyum da cezbedici, evet.

 

* * *

 

Citroen forumunda C-Max'in yol tutuşunun sınıfının en iyilerinden olduğu; ama gürültüsünün de çok fazla olduğu yazılmış. Katılır mısınız?

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Fordlarin cogu sinifinda yol tutusunda yillardir lider. Bazilari sevmese de direksiyon ve pedal hissi cok yerinde (hafif degil) ve karakteristik. debriyaj pedali yukarida kavrar. Cmax1 i de cokca kullandim. Su bir gercekki sesi (ozellikle yol sesini) cok fazla iceri aliyor. Focus 2 de sesli asfaltta birbirimizi duyamiyorduk. Ben de eski bir focus 2 kullanicisiyim. Yeni kasalarda bu baya bir iyilestirilmis diyorlar. Sessiz bir lastikle beraber bu sorun ortadan kalkabilir belki.

Focus2 ve cmax1 in ici dar. Gorundugu kadariyla yeni versiyonlari da dar.

Soylenene gore cmax2 picassoya gore daha zevkli bir kullanima sahipmis. Motor ayni. Sanziman farkli sanirim. Picasso biraz daha ekonomikmis.

Test surusunde cok birsey anlasilmiyor, dogru ama icine oturdugunuzda iste bu benim aracim demeli onu zevkle kullanmalisiniz. Dedigim gibi mantik cmax diyor ama icine oturunca fikriniz degisebilir.

Ozellikler konusunda ise mesela trend aldiniz diyelim. Bir sure sonra titaniumdaki bir ozellik keske olsaydi diyeceksiniz buyuk ihtimalle. İnsallah gonlunuze gore bir arac bulursunuz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ

Benim tercihim picosso olurdu. Nedenini gelince trafikte az olması, fiyatlarının daha uygun olması, pek bi dolu olması kurcalanacak bir sürü şey var adamlar bebek aynasını bile standart yapmışlar, tipinin bana göre Cmaxdan daha iyi olması, otomatik olması ve picassonun yanlış hatırlamıyorsam arka koltuklarda ileri geri alınabiliyordu öyle ise bence çok önemli bir artı bu da.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

Picasso geçen bir arkadaş beni aldı eve bırakmıştı yayla gibi geldi içi çok genişti yalnız çok tipsiz geliyor bana.

C Max ise dizel kullanan bir doktor var tanıdığım bana bile tavsiye ediyor çok memnun.

İkisini de kullanın mutlaka birisi daha fazla içinize sinecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
12 saat önce, Eren Gökmen yazdı:

Fordlarin cogu sinifinda yol tutusunda yillardir lider. Bazilari sevmese de direksiyon ve pedal hissi cok yerinde (hafif degil) ve karakteristik. debriyaj pedali yukarida kavrar. Cmax1 i de cokca kullandim. Su bir gercekki sesi (ozellikle yol sesini) cok fazla iceri aliyor. Focus 2 de sesli asfaltta birbirimizi duyamiyorduk. Ben de eski bir focus 2 kullanicisiyim. Yeni kasalarda bu baya bir iyilestirilmis diyorlar. Sessiz bir lastikle beraber bu sorun ortadan kalkabilir belki.

Focus2 ve cmax1 in ici dar. Gorundugu kadariyla yeni versiyonlari da dar.

Soylenene gore cmax2 picassoya gore daha zevkli bir kullanima sahipmis. Motor ayni. Sanziman farkli sanirim. Picasso biraz daha ekonomikmis.

Test surusunde cok birsey anlasilmiyor, dogru ama icine oturdugunuzda iste bu benim aracim demeli onu zevkle kullanmalisiniz. Dedigim gibi mantik cmax diyor ama icine oturunca fikriniz degisebilir.

Ozellikler konusunda ise mesela trend aldiniz diyelim. Bir sure sonra titaniumdaki bir ozellik keske olsaydi diyeceksiniz buyuk ihtimalle. İnsallah gonlunuze gore bir arac bulursunuz

Aslında Trend Titanium farkına bakmamıştım pek. Dijital klima ilk aklıma gelen. Sony teyp sanırım. Onu da bir inceleyeyim. Çok teşekkür ederim. Faydalı oldu yorumlarınız.

11 saat önce, Oktay Demirağ yazdı:

Benim tercihim picosso olurdu. Nedenini gelince trafikte az olması, fiyatlarının daha uygun olması, pek bi dolu olması kurcalanacak bir sürü şey var adamlar bebek aynasını bile standart yapmışlar, tipinin bana göre Cmaxdan daha iyi olması, otomatik olması ve picassonun yanlış hatırlamıyorsam arka koltuklarda ileri geri alınabiliyordu öyle ise bence çok önemli bir artı bu da.

Bir marka ve modele kara kılıyorsunuz. Sonra bu fiyata başka ne var acaba dediğinizde, alternatifler kafa karıştırıyor. :) Picasso da öyle çıktı aslında.

 

Bebek aynası evet standart ama tek kötü yönü sabit olması. Çocuğu arka orta koltuğa oturtmadıktan sonra bir işevi kalmıyor imiş.

 

Arka üç koltuk da birbirinden bağımsız öne arkaya hareket ediyor. Bel destekleri mevcut. Ön yolcu koltuğunda da isofix standart. Citroen forumunda yorumlar bu şekilde.

Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

Yalnız çocuk aynası C-max de de var. :D

Doğru içinde fazladan bir kaç eşya saklama yeri var. Ama sağlamlık ve 2.el satışta c-max in eline su dökemez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
10 dakika önce, Fikret Özsoy yazdı:

Yalnız çocuk aynası C-max de de var. :D

Doğru içinde fazladan bir kaç eşya saklama yeri var. Ama sağlamlık ve 2.el satışta c-max in eline su dökemez.

Muhterem hocam, sağlamlıktan kastınız nedir tam olarak? Arıza çıkarma(ma) sıklığı mı? Elektronik aksam sağlamlığı mı? Çarpışma testi sonucu ya da kaporta mı? Yol tutuş mu ya da?

Yorum bağlantısı
İsa Köse
On 20.03.2017 at 23:28, Eren Gökmen yazdı:

Fordlarin cogu sinifinda yol tutusunda yillardir lider. Bazilari sevmese de direksiyon ve pedal hissi cok yerinde (hafif degil) ve karakteristik. debriyaj pedali yukarida kavrar. Cmax1 i de cokca kullandim. Su bir gercekki sesi (ozellikle yol sesini) cok fazla iceri aliyor. Focus 2 de sesli asfaltta birbirimizi duyamiyorduk. Ben de eski bir focus 2 kullanicisiyim. Yeni kasalarda bu baya bir iyilestirilmis diyorlar. Sessiz bir lastikle beraber bu sorun ortadan kalkabilir belki.

Focus2 ve cmax1 in ici dar. Gorundugu kadariyla yeni versiyonlari da dar.

Soylenene gore cmax2 picassoya gore daha zevkli bir kullanima sahipmis. Motor ayni. Sanziman farkli sanirim. Picasso biraz daha ekonomikmis.

Test surusunde cok birsey anlasilmiyor, dogru ama icine oturdugunuzda iste bu benim aracim demeli onu zevkle kullanmalisiniz. Dedigim gibi mantik cmax diyor ama icine oturunca fikriniz degisebilir.

Ozellikler konusunda ise mesela trend aldiniz diyelim. Bir sure sonra titaniumdaki bir ozellik keske olsaydi diyeceksiniz buyuk ihtimalle. İnsallah gonlunuze gore bir arac bulursunuz

 

Cmax 2 benzinli aracım var. Daha önce Focus 1'im vardı. Cmax çok çok sessiz. Ses olayı eski kasadaydı. 

 

 

Bu arada yakın zamanda C-max'ımı satacağım. Çok memnunum ama şehiriçi gereksiz büyük geldiğinden. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy
23 saat önce, Bekir Çelik yazdı:

Muhterem hocam, sağlamlıktan kastınız nedir tam olarak? Arıza çıkarma(ma) sıklığı mı? Elektronik aksam sağlamlığı mı? Çarpışma testi sonucu ya da kaporta mı? Yol tutuş mu ya da?

Bekir Bey, özellikle bu tip araçlarda fransız arabaların çabuk döküldüğü algısı oluşmuş durumda. Ben de araç almadan önce çok araştırdım hep aynı şeyler söylendi. Forumlarda okuduğuma göre direksiyonlarda soyulma ve seslerden bahsediliyordu. Zaten bir ön yargı oluşmuşsa bunu yıkmak da imkansız. Bu yüzden de ikinci elleri yavaş kaldı. Tabii ki de son karar sizindir. Allah kolaylık versin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
Bir saat önce, Oktay Demirağ yazdı:

Bir de 5008 lere mi baksanız :)

CMax ve Picasso'ya göre daha üst limit değil mi hocam? Ben mi yanlış biliyorum. Aynı km ve kusursuzlukta (boya/değişen/hasar) aynı fiyata bulamayız sanki.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...