Fatih Aslan 27 Mart 2017 Paylaş 27 Mart 2017 Selam. Arkadaşlar mk3 mondeo 2.0 tdci otomatik aracımda şöyle bir sorun var. Aracı 6 aydır kullanıyorum. ilkkez 2.0 motor turbo araç bindiğim için ilk aldığımda farkedememiştir. aracımda çekiş düşüklüğü var (sanki turbo var ama yeterince güçlü değil gibi), bu sebeplede aracım göstergede 15 litre ortalama gösteriyor. kendi ölçümlerimde 72, 75 kuruş arasında. servise götürdüm enjektörler dediler. delphi enjektör revizyon yaptırdım sorun çözülmedi. turbocu dahil servis dahil çoğu sanayi ustası turbomda hiçbir sıkıntı olmadığını söyledi. hatta birisi bilgisayar değerlerini bana gösterdi. egr valfini temizlettirdim sorun çözülmedi. interkolü söktürüp kontrol ettirdim delik kaçırma yok. katalitik konventörü gözümün önünde temizledi deliklerin açıldığını gözümle gördüm yine düzelme olmadı. katalitik konventörü temizleyen usta arabanda siyah duman atması var dedi. yakıt katkısı (würt) kullandım oda bi işe yaramadı. en son bir ustaya olayı anlattım merağından didik didik baktı oda bişe bulamadı. Erzurum sanayisinde bu işi çözemeyeceğim belli. Mayısta ankaraya gidecem. gitmeden önce şanzumanda sıkıntı olabileceği aklıma geldi ankara aydoğmuş şanzumanı aradım. bi bayan direk ustaya bağladı. durumu anlattım. bana senin araban giderken son vitesi görüyormu dedi, evet dedim. öyleyse senin şanzumanında bir sıkıntı yok dedi. bu sorundan dolayı araca çok masraf yaptım. varsa bu sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar fikirlerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 27 Mart 2017 Paylaş 27 Mart 2017 Test cihazı ile kontrol edildi mi.arıza kodu varmı. Enjektörler tamir edildikten sonra araca tanıştırıldımı. Bu kadar işlem yapıldıktan sonra performans da değişiklik oldumu Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 27 Mart 2017 Paylaş 27 Mart 2017 Turboya giren cikan borular kontrol edildi mi? gaza basinca islik veya hava emis sesi var mi? Yorum bağlantısı
Fatih Aslan 27 Mart 2017 Yazar Paylaş 27 Mart 2017 Şimdi, Yaşar Demirci yazdı: Test cihazı ile kontrol edildi mi.arıza kodu varmı. Enjektörler tamir edildikten sonra araca tanıştırıldımı. Bu kadar işlem yapıldıktan sonra performans da değişiklik oldumu enjektörler yapıldıktan sonra bilgisayardan kodlandı. zaten son meraklı usta bilgisayarı bağladı dururkende giderkende test etti herhangi bir hata vermiyor araç. 1 dakika önce, Eren Gökmen yazdı: Turboya giren cikan borular kontrol edildi mi? gaza basinca islik veya hava emis sesi var mi? son meraklı usta turbonun bütün hortumlarına baktı altına bile girip baktı bişe bulamadı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mart 2017 Paylaş 27 Mart 2017 Enjektör kodlaması fordun cihazı ile değil delphinin cihazı ile yapıldı mı? Yorum bağlantısı
Fatih Aslan 27 Mart 2017 Yazar Paylaş 27 Mart 2017 Şimdi, Çağlar Bayur yazdı: Enjektör kodlaması fordun cihazı ile değil delphinin cihazı ile yapıldı mı? okadarını anlamamki. 3 ay önce üstte yazdıklarımın bile ne olduğıunu bilmiyordum. adam bilgisayarı bağladı ustanın biri enjektör üstünden kodları söyledi diğeri bilgisayara yazdı ama ne program kullandı bilmem. kodlamada sıkıntı olsa son ustanın baktığı pc de hatayı vermesi lazım değilmi? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 27 Mart 2017 Paylaş 27 Mart 2017 Şöförün altına doğru altta vakum kutusu olacak hortum çıkmış yada çatlak olmasın 1 Yorum bağlantısı
Fatih Aslan 27 Mart 2017 Yazar Paylaş 27 Mart 2017 1 dakika önce, Yaşar Demirci yazdı: Şöförün altına doğru altta vakum kutusu olacak hortum çıkmış yada çatlak olmasın onun ne olduğunu bilmiyorum ama değerlendiririm. şunuda söyliyim bence turbodan sonra bir sıkıntı var. turbo o elle dille kontrol edilen küçük turboya giren hortum varya oraya kadar normal. varsa ondan sonra bi sıkıntı var. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mart 2017 Paylaş 27 Mart 2017 Sıklıkla rastlanan enjektör lerin kodlanamama durumuna baktırın iyi bir yer bulup. Yorum bağlantısı
Fatih Aslan 27 Mart 2017 Yazar Paylaş 27 Mart 2017 bu arada turbo hiç yok değil var ama %50 veya 40 gibi bu arabayı kullanan diğerleri gibi gaza basmaya korkma filan olmuyo 1 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: Sıklıkla rastlanan enjektör lerin kodlanamama durumuna baktırın iyi bir yer bulup. enjektör kodlama benimde aklımda var ama bir hata çıkması lazım değilmi pc den Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 27 Mart 2017 Paylaş 27 Mart 2017 Hava filtresinin çıkışındaki hortumda maf sensörü var. Onun soket bağlantısını sökün bir de öyle deneyin. Araba arıza ışığı gösterecek ama dert değil. Belki bundan da olmuş olabilir çünkü her yere baktırmışsınız. Yorum bağlantısı
Fatih Aslan 27 Mart 2017 Yazar Paylaş 27 Mart 2017 6 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı: Hava filtresinin çıkışındaki hortumda maf sensörü var. Onun soket bağlantısını sökün bir de öyle deneyin. Araba arıza ışığı gösterecek ama dert değil. Belki bundan da olmuş olabilir çünkü her yere baktırmışsınız. servise en son götürdüğümde maf sensörünüde temizledik dediler. yanlız şöyle bişey buldum “Her ne sebeple olursa olsun, gövde tespit somunu gevşetilmiş/sökülmüş yeni nesil bir CR Delphi enjektörün, içerisinde herhangi bir parça değişmemiş olsa dahi tekrar monte edildiğinde fabrika çıkış kodunun taşıdığı değerler geçersiz olur. Bu durumda enjektöre mutlaka yeni bir kod verilmelidir. Eğer yeni kod verilmezse motor beyni tüm emirleri eski değerler üzerinden vererek enjektörün yanlış yakıt püskürtmesine neden olacaktır. Bu durum motorun gürültülü çalışması, aşırı duman atması ve motor performansında düşüş gibi sorunlara yol açacaktır. Verilen yeni kod sayesinde motor beyni enjektörün farklı koşullar altında püskürtmesi gereken doğru değerleri uygulayacaktır.” bu doğrumu illaha yeni kodlamamı gerekir. delphi enjektör için bu 1 Yorum bağlantısı
Fatih Aslan 27 Mart 2017 Yazar Paylaş 27 Mart 2017 Arkadaşlar yazmayı unuttum belki bi çağrışım yapar. Araç ilk çalıştığında rolantide dalgalanma yapıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Mart 2017 Paylaş 27 Mart 2017 Bir saat önce, Fatih Aslan yazdı: adam bilgisayarı bağladı ustanın biri enjektör üstünden kodları söyledi diğeri bilgisayara yazdı Bu yapılan yanlış.. Enjektörlerin mevcut durumuna uygun yeni kod üretilmiş olmalı... Ecu'ya bu kaydedilmeli. 9 dakika önce, Fatih Aslan yazdı: bu doğrumu illaha yeni kodlamamı gerekir. Burayı okumadan yukardaki mesajı yazmıştım. Yeni kod üretilmesi şart.. 2 dakika önce, Fatih Aslan yazdı: Arkadaşlar yazmayı unuttum belki bi çağrışım yapar. Araç ilk çalıştığında rolantide dalgalanma yapıyor. Yeni kod... Şart... Yorum bağlantısı
Fatih Aslan 28 Mart 2017 Yazar Paylaş 28 Mart 2017 şimdi bir ustaya gittim. kodlama yanlışlığı olabileceğini ama bunun yakıtı ve siyah dumanı etkileyeceğini çekişi okadar etkilemeyeceğini söyledi. doğrumu bu? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 28 Mart 2017 Paylaş 28 Mart 2017 Yakıt ve siyah duman sorunu varsa , çekiş de normal değil demektir. Mazotu yakamıyorki siyah duman var. Kodlama ile ilgili çok bilgi var forumda okumanızı öneririm. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 28 Mart 2017 Paylaş 28 Mart 2017 Ben olsam gözüm kapali tavsiye edilen sekilde yeniden kodlatirdim. Bu söyleyen abilerin vardir bir bildigi... 1 Yorum bağlantısı
Fatih Aslan 28 Mart 2017 Yazar Paylaş 28 Mart 2017 sıra vardı öğlen arası benim arabayı alacak. sonucu buradan yazarım. Yorum bağlantısı
Fatih Aslan 28 Mart 2017 Yazar Paylaş 28 Mart 2017 evet usta aracı bilgisayara bağladı enjektörlerde hiçbir kod yoktu 00 yani. sırasıyla kodları not ettik beyine sırasıyla girdi. hiç birşey değişmedi durum aynı yani. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 28 Mart 2017 Paylaş 28 Mart 2017 (düzenlendi) 15 dakika önce, Fatih Aslan yazdı: evet usta aracı bilgisayara bağladı enjektörlerde hiçbir kod yoktu 00 yani. sırasıyla kodları not ettik beyine sırasıyla girdi. hiç birşey değişmedi durum aynı yani. yeni kod üretildi mi ? delphi nin cihaziyla kodlandi mi? 28 Mart 2017 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Aslan 28 Mart 2017 Yazar Paylaş 28 Mart 2017 8 dakika önce, Eren Gökmen yazdı: yeni kod üretildi mi ? delphi nin cihaziyla kodlandi mi? yok o işi erzurumda yapacak adam yok. artık herşeyi mayısta ankaraya bırakacam yapacak bişe yok. erzurumda olacak iş değil bu. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Mart 2017 Paylaş 28 Mart 2017 5 saat önce, Fatih Aslan yazdı: şimdi bir ustaya gittim. kodlama yanlışlığı olabileceğini ama bunun yakıtı ve siyah dumanı etkileyeceğini çekişi okadar etkilemeyeceğini söyledi. doğrumu bu? Yakıtı o kadar etkilemeyebilir.. Rolantiyi bozar. Dumana sebep olur. Yeniden kodlanmalı mutlaka. Aksini bir ustanın söylemesi çok yanlış. Her şeyi değişti o enjektörlerin. 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 28 Mart 2017 Paylaş 28 Mart 2017 1 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Yakıtı o kadar etkilemeyebilir.. Rolantiyi bozar. Dumana sebep olur. Yeniden kodlanmalı mutlaka. Aksini bir ustanın söylemesi çok yanlış. Her şeyi değişti o enjektörlerin. Emmi bu yeni kod olusturma nasil oluyor? enjektör cihaza baglaniyor sonra cihaz ölcüm yapip bir nevi harita mi cikariyor? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Mart 2017 Paylaş 28 Mart 2017 18 dakika önce, Eren Gökmen yazdı: Emmi bu yeni kod olusturma nasil oluyor? enjektör cihaza baglaniyor sonra cihaz ölcüm yapip bir nevi harita mi cikariyor? Aynen öyle... O harita da ecuya kaydediliyor ve ecu neyi nasıl çalıştıracağını bilmiş oluyor.. Şu an, enjektörlere yanlış komutlar gidiyor. Gereğinden geç açılıyor gereğinden uzun açık kalıyor. Yada erken kapanıyor vs. 2 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 28 Mart 2017 Paylaş 28 Mart 2017 4 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Aynen öyle... O harita da ecuya kaydediliyor ve ecu neyi nasıl çalıştıracağını bilmiş oluyor.. Şu an, enjektörlere yanlış komutlar gidiyor. Gereğinden geç açılıyor gereğinden uzun açık kalıyor. Yada erken kapanıyor vs. kod deyince sanki sabit parca numarasi gibi birsey anlasiliyor. Ustalarla (!) problem bundan kaynaklaniyor gibi Yorum bağlantısı
Recommended Posts