Cavit Çırakoğlu

2010 RAV4 LPG tavsiyesi

Bu konuda 47 ileti var

Herkese merhaba..

2010 model 2.0 vvt-i  RAV4 araç için LPG arayışına girmiş bulunmaktayım. İlgili ilgisiz üyelerden tavsiye beklemekteyim. Varsa çevresinde tecrübe eden paylaşımda çok memnun olurum. İyi forumlar.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Amcamda 2010 rav4 var lpg li gayet memnundu yakit ort 30 krs civari .

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Bi yeni kasasini bi ara arastirmis ve eski kasasini kullanmis biri olarak alinabilecek en iyi suv lardan biridir

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

gönderildi (düzenlendi)

 

http://brVj20.jpg

http://aLljMd.jpg

tarihinde Cavit Çırakoğlu tarafından düzenlendi
1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

http://gqrn8L.jpg

http://ZZXWd0.jpg

Fotoğraflar gayri nizami . Kusura bakmayın. 

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Bir yakınımız prins taktırmıştı gayet memnundu.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Herkese merhaba..
2010 model 2.0 vvt-i  RAV4 araç için LPG arayışına girmiş bulunmaktayım. İlgili ilgisiz üyelerden tavsiye beklemekteyim. Varsa çevresinde tecrübe eden paylaşımda çok memnun olurum. İyi forumlar.

Cavit, brc bağlattık, oksijen sensörü ile senkron çalışacak şekilde bağlı olsun. Değişken sibop aralığı nedeniyle map okumada yetişmiyor. Oksijen sensörü ile daha stabil çalışıyor. Emisyon hatası vermiyor.
3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Aynı araçtan bizde de var. Ben Ankara'da uzun araştırmalar sonunda LPG işi yapan aslen makina mühendisi olan bir ustaya Atiker taktırdım. Ben taktirdigimda Atiker i herkes 1000 liraya takıyordu ben 1200 liraya takdirdim. 3 yıldır hiçbir sıkıntı yaşamadım. Daha öncede birçok makinanın kitini değişik araçlarda kullandım. Taktiktan sonra usta ayarını durduğu yerde değil araçla giderken yaptı. Otoyola çıktı son sıraya kadar çıktı. Hızlandı yavaşladı bir daha hızlandı bir sürü birşeyler ayarladı. 3 yıl zarfında sadece filtre degistim. Yol bilgisayarında görünen tüketimin net %12-15 fazlasıni LPG olarak yakıyor.  Sonuç itibari ile atikerden çok memnunum. Asıl olay LPG ne marka olursa olsun iyi bir usta bulmanız. 

Aynı araçtan bizde de var. Ben Ankara'da uzun araştırmalar sonunda LPG işi yapan aslen makina mühendisi olan bir ustaya Atiker taktırdım. Ben taktirdigimda Atiker i herkes 1000 liraya takıyordu ben 1200 liraya takdirdim. 3 yıldır hiçbir sıkıntı yaşamadım. Daha öncede birçok markanin kitini değişik araçlarda kullandım. Taktiktan sonra usta ayarını durduğu yerde değil araçla giderken yaptı. Otoyola çıktı son sürata kadar çıktı. Hızlandı yavaşladı bir daha hızlandı bir sürü birşeyler ayarladı. 3 yıl zarfında sadece filtre degistim. Yol bilgisayarında görünen tüketimin net %12-15 fazlasıni LPG olarak yakıyor.  Sonuç itibari ile atikerden çok memnunum. Asıl olay LPG ne marka olursa olsun iyi bir usta bulmanız. 

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Serkan, işte olay seyir halide ayar zaten. Onu yapan usta az.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

http://r35g9V.jpg

O zaman Brc yada Atiker yeterli midir bu vvv-ti motor lar için diyorsunuz.

İletiyi paylaş


Link to post

Atiker Gold işinizi fazlasıyla görecektir zamanında Vectra aracıma takmistim çok memnun kaldım bence araştırın BRC'nin nerdeyse yarı fiyatına .

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Atiker Gold eski sürüm yerine Grand geldi.Ama Brc takmanızı tavsiye ederim

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Cavit Bey...

Şartlar uyuyor ise Brc

 

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Daha önce aklımda Prins vardı.  Bu enjektör olayından dolayı şimdi biraz hafifledim. Bu obd işi de kafamı kurcalıyor. 

İletiyi paylaş


Link to post

Atiker enjektör imalatında sıkıntılı. Belirli km sonrası açılıp kapanma süresi kaçıyor, iç kaçak başlıyor. Uzun vadede motor için sıkıntı. Yanma odası ısısı artıyor istem dışı.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

BRC tavsiye ederim. Lpg li Mazda sahibi olarak.

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

O zaman iyi bir usta gerekiyor. Kit olarak bu prinsteki khein enjektör farkı nedir.  Veya Brc nın akrabası denen Kitmtm  diye bir markadan da bahsediliyor.kafalar duman..

İletiyi paylaş


Link to post

gönderildi (düzenlendi)

6 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Serkan, işte olay seyir halide ayar zaten. Onu yapan usta az.

 Abi zaten bir müddet sonra o kadar basmasından ben korkup indim. Beni yolun karşısından alırsın, sen güzel güzel ayarla dedim.:biggrin: 

 

3 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Atiker enjektör imalatında sıkıntılı. Belirli km sonrası açılıp kapanma süresi kaçıyor, iç kaçak başlıyor. Uzun vadede motor için sıkıntı. Yanma odası ısısı artıyor istem dışı.

Bu belirli km ne kadar? Bu araca takılalı 30,000 km kadar oldu. Şu an 55,000 km de. Ama bazen bana sanki araba çok ısınıyor gibi geliyor. Bu havalarda bile fanı açıyor. Zaten kışında motor çok çabuk ısınıyor. Kışın gaza yüklenmeden Ankara'nın soğuğunda 700-1000 metre civarı lpg ye geçiyor. Yoğun  trafikte çok takılmıyor bu araç. Genelde Ankara-Antalya yapıyoruz. Uzun vadede ne gibi sıkıntılar olabilir? Ya da şimdi yapmaya başlamışmıdır?

tarihinde Serkan Aktay tarafından düzenlendi
1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
40 dakika önce, Serkan Aktay yazdı:

 Abi zaten bir müddet sonra o kadar basmasından ben korkup indim. Beni yolun karşısından alırsın, sen güzel güzel ayarla dedim.:biggrin: 

 

Bu belirli km ne kadar? Bu araca takılalı 30,000 km kadar oldu. Şu an 55,000 km de. Ama bazen bana sanki araba çok ısınıyor gibi geliyor. Bu havalarda bile fanı açıyor. Zaten kışında motor çok çabuk ısınıyor. Kışın gaza yüklenmeden Ankara'nın soğuğunda 700-1000 metre civarı lpg ye geçiyor. Yoğun  trafikte çok takılmıyor bu araç. Genelde Ankara-Antalya yapıyoruz. Uzun vadede ne gibi sıkıntılar olabilir? Ya da şimdi yapmaya başlamışmıdır?

İşte bu tedirginlik yaratıyor insanda . Acaba ne olur. Çok ciddi farklar ortaya cıkarmı markalar arasında çok fazla zamanım da yok.

Bana 6. Sanayi yakın  oradan bir tercih yapacağım sanırsam.

İletiyi paylaş


Link to post
Bu belirli km ne kadar? Bu araca takılalı 30,000 km kadar oldu. Şu an 55,000 km de. Ama bazen bana sanki araba çok ısınıyor gibi geliyor. Bu havalarda bile fanı açıyor. Zaten kışında motor çok çabuk ısınıyor. Kışın gaza yüklenmeden Ankara'nın soğuğunda 700-1000 metre civarı lpg ye geçiyor. Yoğun  trafikte çok takılmıyor bu araç. Genelde Ankara-Antalya yapıyoruz. Uzun vadede ne gibi sıkıntılar olabilir? Ya da şimdi yapmaya başlamışmıdır?

Arıza lambası yanıyormu, tüketim benzine göre en fazla %20 olmalı. Aynı veya az olmamalı. Bunlar haricinde oluşan her durum motoru yer
O zaman iyi bir usta gerekiyor. Kit olarak bu prinsteki khein enjektör farkı nedir.  Veya Brc nın akrabası denen Kitmtm  diye bir markadan da bahsediliyor.kafalar duman..

Enjektör açılıp kapanma süreleri ne kadar kısa ise bir o kadar iyidir. Ben brc kullandım sıkıntı hiç olmadı.
1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Servet abi Brc İzmir yetkili servisinin sitesine girdim. Adamlarin sitesinde yapılan uygulamalar verilmiş . Bir tane Toyota yok . Gulermisin ağlarmısın.

  

İletiyi paylaş


Link to post

gönderildi (düzenlendi)

33 dakika önce, Servet Aydın yazdı:


Arıza lambası yanıyormu, tüketim benzine göre en fazla %20 olmalı. Aynı veya az olmamalı. Bunlar haricinde oluşan her durum motoru yer
Enjektör açılıp kapanma süreleri ne kadar kısa ise bir o kadar iyidir. Ben brc kullandım sıkıntı hiç olmadı.

Arıza lambası hiç yanmadı. Tüketim benzine göre % 13-15 fazla oluyor. %15'i hiç geçmedi. Hem yol bilgisayarıyla hem km ile teyit ettim. Çekişte benzine göre hiç fark da yok. Buna göre şu anda bir sıkıntı yok ama %20 olursa sıkıntı anlamına mı geliyor. Yani en kolay sıkıntının olduğu işaret bumu?

tarihinde Serkan Aktay tarafından düzenlendi
1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Servet abi Brc İzmir yetkili servisinin sitesine girdim. Adamlarin sitesinde yapılan uygulamalar verilmiş . Bir tane Toyota yok . Gulermisin ağlarmısın.
  

Arayıp konuşmak lazım. Acep gelmedi mi yoksa siteye mi koymadı
Arıza lambası hiç yanmadı. Tüketim benzine göre % 13-15 fazla oluyor. %15'i hiç geçmedi. Hem yol bilgisayarıyla hem km ile teyit ettim. Çekişte benzine göre hiç fark da yok. Buna göre şu anda bir sıkıntı yok ama %20 olursa sıkıntı anlamına mı geliyor. Yani en kolay sıkıntının olduğu işaret bumu?

%20 kabul edilebilir sınır. Arıza lambası yanarsa hava yakıt oranı sabitleniyor. Sorun düzeltmez ise ileriki evrede sıkıntı çıkıyor
2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

gönderildi (düzenlendi)

Son bir kaç aydır araç bakarken video'larına çok rastladım. İstanbul'da Candan mühendislik adında lpg takan bir servis var. Bu konuda Türkiye'de 1 numaralar gibi. En azından bir açıp konuşun hangi kiti tavsiye ederler ? belki İzmir içinde tavsiye edecekleri bir tanıdıkları vardır. İzmirde Yusuf Koparan adında forumda yazılar yazan bir Lpg usta'sıda vardı

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

rav 4 e hiç tereddütsüz prins takardım. benim için prins ve diğerleri.

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post