İçeriğe Yönlendir

Fusion - Egr Valfinin Beyin Arızasına Dönüşmesi


Serdal Durgan

Recommended Posts

Serdal Durgan
(düzenlendi)

iyi çalışmalar arkadaşlar. uzun süreden sonra ilk defa yazıyorum herkes iyidir umarım. başımdan geçen ve küçük bir problemin büyümesi ile sonuçlanan 2.000 tl ile 1 haftama neden olan problemi sizlerle paylaşmak istedim hem sizlerin başına gelirse bilginiz olsun, hemde hala devam eden birkaç sorunum var belki yol gösteren olur diye. sırayla başlıyorum. madde madde ilerleyeceğim daha anlaşılır olsun diye.

1-) ilk günlerde aracım sabah ilk marşta olması gerekenden daha uzun bir sürede yanma gerçekleştirdi. ancak gün içerisindeki çalışmalarda sorun olmadığından umursamadım.

2-) ikinci gün yine ilk çalışmada zorlandı ancak çalıştı. aracı 3-4 mt yokuş yukarı hareket ettirdikten sonra motor sistem arızası ile birlikte stop etti. ve çalıştıramadık.

3-) aynı gün usta geldi baktı ve sorunun egr valfinden olduğunu söyledi. motor hava hortumundan bi sprey sıkarak ateşlemeyi sağladı. daha sonra egr soketini söktük ve o gün o şekilde kullandık. sorun çıkartmadı.

4-) üçüncü gün egr soketi sökük olmasına rağmen ateşlenme sağlanmadı. daha önceki günlerde 4-5 denemede çalıştırmayı başardığım için sürekli çalıştırmayı denedim. sonuç olarak dolu bir aküyü sadece marş ile 30 dk içinde bitirdim. 

5-) aynı gün usta geldiğinde beynin yakıt sistemini devre dışı bıraktığını mazot pompasında bir damla mazot olmadığını görerek anladık. takviye çalıştırmayı denendi ancak marş bile basmadı. immobilizer arızası olduğunu düşündük. sonrasında çekici ile sanayi yolları gözüktü. 

6-) mekanik ustası hiç eline almadan direk elektirikçiye gönderdi. elektirikçi akü yanındaki ana sigortaları. sigorta kutusunu, roleleri, direksiyonun içindeki bağlantı ve sigortaların sağlam olduğunu teyit ettikten sonra. beyni tekrar proglamlamayı denedik. ancak modül kurulumunda hata verince problemin beyinden olduğu fikrine vardık.

7-) bulunduğum şekilde bir beyin tamircisi olmadığından beyni sökerek başka bir ile gönderdik. beyin tamirini yapan elektirikçi beyin sorun olduğunu onu tamir ettiğini belirtip geri gönderdi.

8-) beyni denediğimizde tekrar programlarken aynı sorunu tekrar verdi. ve sorunumuz düzelmedi. beyni tamir eden elektirikçiyi aradığımda ise rolelerdede problem olabileceğini söyleyip aracı istedi. tekrar çekici ile 60 km uzaklıktaki ile gittik.

9-) elektirikçi çalışır vaziyette aracımı teslim etti. sorunu sorduğumda ise; akü bitmesi sebebi ile akünün geri besleme yaptığını ve beyindeki 3 tane arızayı giderdikten sonra gösterge panelindeki islemcinin yandığını ve elinde bulunan focus işlemcisini taktığını, rolelerden 2 tanesinin yandığını ve ilk elektirikçinin rolelerin sırasıyla değil karışık taktığını. belirtti. 

10-) akabinde mekanikçiye girerek egr sorunu için egr yi temizletme kararı aldık. temizletip yerine taktık.

11-) bilgisayara bağladığımızda elektirikçinin şase nosunu beyne hiç atmadığını gördük. tekrar programladık ve km bilgisinide 1500 km fazla yazdığını gördük.

11-) şu anki durumu soracak olursanız egr temizlenmesi çok işe yaramadı gibi. uyarı vermiyor ancak hala zor çalışmakta. muhtemelen bir haftaya kalmaz arıza verir ve değiştirmek zorunda kalırım gibime geliyor. gösterge panelindeki (yol bilgisayarında) tüm yazılar ingilizce oldu. fusionda standart bulunan dil seçeneği şerit değişimi sinyal ayarları gibi menüye girilemiyor. daha doğrusu giriş kısmı hiç gözükmüyor. elektirikçiye sorduğumda ise uzun bi işlem olduğunu programını bulması gerektiğini belirtti. müsait olduğu bir gün yapacakmış. 

 

sonuç olarak ilk başta zorlamadan servise götürmem gereken sıkıntıyı yaptırmadığım için 2.000 tl ve 1 haftalık kiralık araç masrafı gitti. siz siz olun hiç bir problemi küçümsemeyin. buda bana ders oldu.

tarihinde serdal durgan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serdal Durgan
19 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

Gönderdiğiniz beynin geri geldiğine değişmediğine emin miyiz?

 

Eminiz. Üzerindeki numaralar ve barkod birebir aynı. Göndermeden resmini çekmiştim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.4 tdci değil mi motor. Ve arızanın ilk hali zor ilk çalışma? Ve galeride mazot olmaması gözlemlendi

Yorum bağlantısı
Serdal Durgan
10 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

1.4 tdci değil mi motor. Ve arızanın ilk hali zor ilk çalışma? Ve galeride mazot olmaması gözlemlendi

 

1.6 tdci motor. Diğerleri doğrudur

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kızdırma bujilerine bakıldı mı? mazot filtresi değişti mi? ne marka?

Yorum bağlantısı
Serdal Durgan
26 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

kızdırma bujilerine bakıldı mı? mazot filtresi değişti mi? ne marka?

 

Kızdırma bujileri 2 ay önce servisten orjinali ile değişti. Mazot filitresi 6 bin km önce değişti markasını bilmiyorum. Yarına öğrenirim. Ama filitre bakımını. Servis ustaları yaptı. Ama filitre dışarıdan getirildi. Sorunlu bir şey takmazlar diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ecu içi değişimi olmuş muhtemel. Akü bittiği zaman bahsi geçen elektronik arızalar için aküye ters voltaj verilmesi lazım ki onca hasarı versin. Bana sağlam ecu iç edilmiş gibi geliyor. Kötü olanı arızanın hâlâ nokta atışı ile bulunamamış olması

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ısrarla beyne girişene kadar bakılacak mekanik kontroller var. filtre iyi kötü bilinmez ki mesela. hava yaptırıyorsa 10 tl lik filtre ? bunlar denenmeden beyne dalınmaz, dalsa ne anlayacak beynin içinden? 2 diyot değişir o kadar?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdal Durgan
1 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Ecu içi değişimi olmuş muhtemel. Akü bittiği zaman bahsi geçen elektronik arızalar için aküye ters voltaj verilmesi lazım ki onca hasarı versin. Bana sağlam ecu iç edilmiş gibi geliyor. Kötü olanı arızanın hâlâ nokta atışı ile bulunamamış olması

 

elektirikçinin bana söylediği değişim değil onarım yaptığı. ancak programlarken fusiona göre programlanmamış sanırım. aküye ters voltaj olayı olduğunu sanmıyorum. takviyeyi servis ustası bi cihazla birlikte yaptı. yaparkende baktığımda kutup başları doğruydu. benimde tam olarak sıkıntım o zaten. tamam araç yürür vaziyette çalışması falan normal bi problemim yok ancak dediğiniz gibi nokta atışı yapamadı kimse

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Otomotiv çalışma sistemini bilen usta değil, teknisyen yetişmediği sürece böyle zarar ziyanlar yaşanacak. Ciddi bir sorun bu aslında.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdal Durgan
1 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

ısrarla beyne girişene kadar bakılacak mekanik kontroller var. filtre iyi kötü bilinmez ki mesela. hava yaptırıyorsa 10 tl lik filtre ? bunlar denenmeden beyne dalınmaz, dalsa ne anlayacak beynin içinden? 2 diyot değişir o kadar?

 

aslına bakarsanız beyine dalma olayında çok büyük hak veriyorum. düşünün ilimdeki elektirikçi kontrolleri sağladığında roleler sağlam dedi (roleleri bir cihaza bağlamadan. söküp takarak ve dıştan el ile kontrol ederek verdi bu kanaati.) ancak beyni yapan usta 2 adet roleninde hasar gördüğünü ve rolelerin yanlış dizildiğini söyledi. elektirikçinin kanaatinden ve makineye bağladıktan sonra aracı biz beyni söküp sadece beyin olarak gönderdik. 

Şimdi, Servet Aydın yazdı:

Otomotiv çalışma sistemini bilen usta değil, teknisyen yetişmediği sürece böyle zarar ziyanlar yaşanacak. Ciddi bir sorun bu aslında.

 

kesinlikle hak veriyorum. az öncede motorda rölantide iken devir saatinin düşüp yükseldiğini farkettim. anlayacağınız iyice soğudum araçtan. ya değiştiricem yada türkiyenin neresinde olursa olsun bu problemlerle ilgili çok temiz bir bakıma sokucam. maalesef benim gibi küçük şehirde yaşayan arkadaşların işi çok zor. usta bulmak tespit yaptırmak gerçekten tek kelimeyle bir çile

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdal Durgan

Son durumu paylaşayım araç yine aynı şekilde sabah çalışmadı. Ama bu sefer dikkatimi bişey çekti. Aracı yokuş aşağı çektiğim zaman ateşlemeyi sorunsuz yapıyor. Ancak yokuş yukarı park halinde iken önce çalışıyor ateşlemeyi yapıyor sonra motor sistem arızası ile yakıtı kesiyor. Hava hortumundan sprey sıkarak ateşlemeyi sağladık. Şu an ustadayım. Egr yi ve mazot filtresini değiştiriyorum. Mazot filtresini delphi hdf939 takıyorlar. Umarım aorun düzelir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
Son durumu paylaşayım araç yine aynı şekilde sabah çalışmadı. Ama bu sefer dikkatimi bişey çekti. Aracı yokuş aşağı çektiğim zaman ateşlemeyi sorunsuz yapıyor. Ancak yokuş yukarı park halinde iken önce çalışıyor ateşlemeyi yapıyor sonra motor sistem arızası ile yakıtı kesiyor. Hava hortumundan sprey sıkarak ateşlemeyi sağladık. Şu an ustadayım. Egr yi ve mazot filtresini değiştiriyorum. Mazot filtresini delphi hdf939 takıyorlar. Umarım aorun düzelir

Mazot pompasına yoğunlaşın, eğer yokuş aşağı iken çalışması daha kolay ise...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Kaza anında yangın önleme sistemi var mı fuzyonlarda. Yakıtı kesen sistem hani. Bazen sert çukura düşünce de devreye girer. O sistemde bir arıza kısadevre olmasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdal Durgan
8 saat önce, Ömer Türkşanlı yazdı:


Mazot pompasına yoğunlaşın, eğer yokuş aşağı iken çalışması daha kolay ise...

 

7 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Kaza anında yangın önleme sistemi var mı fuzyonlarda. Yakıtı kesen sistem hani. Bazen sert çukura düşünce de devreye girer. O sistemde bir arıza kısadevre olmasın.

@Çağlar Bayur valla sorun nedir bilmiyorum ama beyin arızası yapıldı, panel işlemcisi yapıldı, mazot filtresi değişti, hava filtresi değişti, egr değişti. yokuş aşağı yukarı olayını henüz deneyemedim yarın sabah soğukken denicem ama marşı geç almaya başladı araç. normalden daha uzun sürüyo ateşlemesi. hafta sonu enjektörlere baktırıcam. önder bey dediğiniz sistemi bilmiyorum ama servise bi sorucam varmıdır diye

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
10 dakika önce, serdal durgan yazdı:

 

@Çağlar Bayur valla sorun nedir bilmiyorum ama beyin arızası yapıldı, panel işlemcisi yapıldı, mazot filtresi değişti, hava filtresi değişti, egr değişti. yokuş aşağı yukarı olayını henüz deneyemedim yarın sabah soğukken denicem ama marşı geç almaya başladı araç. normalden daha uzun sürüyo ateşlemesi. hafta sonu enjektörlere baktırıcam. önder bey dediğiniz sistemi bilmiyorum ama servise bi sorucam varmıdır diye

Büyük ihtimalle vardır.Focuslarda var. Focus 2-2,5 larda sürücü tarafında sol ön çamurluğun aracın içine denk gelen kısmında. Araç kullanırken boştaki sol dizinizi kapının yanındaki kısma dayayın,dizinizin altında kalan kısım,yan duvar. Orda ceviz büyüklüğünde bir boşluk ve içinde bir buton var.

Yorum bağlantısı
Serdal Durgan
2 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Büyük ihtimalle vardır.Focuslarda var. Focus 2-2,5 larda sürücü tarafında sol ön çamurluğun aracın içine denk gelen kısmında. Araç kullanırken boştaki sol dizinizi kapının yanındaki kısma dayayın,dizinizin altında kalan kısım,yan duvar. Orda ceviz büyüklüğünde bir boşluk ve içinde bir buton var.

ama öyle bi sıkıntı olsa çalışmaması lazım egr ve filtreleri dğiştirdikten sonra çalışıyor ama marşta 2-3 saniye kadar tutmak gerekiyor. eskiye oranla ateşleme süresi 3-4 kat arttı

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Yukarıda yakıt gelmeme görüldü denmişti sanırım. ona istinaden yazdım. Butonda arıza olabilir, bağlatılı elektronik kısmında olabilir, bir kesip bir verebilir BELKİ diye . Olmaz ya, olur.

Yorum bağlantısı
Serdal Durgan
7 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Yukarıda yakıt gelmeme görüldü denmişti sanırım. ona istinaden yazdım. Butonda arıza olabilir, bağlatılı elektronik kısmında olabilir, bir kesip bir verebilir BELKİ diye . Olmaz ya, olur.

zannedersem ben yarınki denememe göre çalışmaz ise yakıt sistemine zor çalışır ise enjektöre götürmeyi düşünüyorum. son 30.000 km dir opet yerine aytemizden yakıt almaya başladım ve o gün bu gündür arızalar başladı. ilk enjektör pullarından girdik hep bu tarz mekanik arızalar devam etti. bilmiyorum ilgisi varmıdır ama herşeyi düşünmeye başladım.

yarın araca daha detaylı bakıcam. ama enjektör değişimi şimdiden düşünüyorum açıkcası. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...