İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Ateşleme Bobini / Tekleme Sorunu


Murat Coşkun

Recommended Posts

Murat Coşkun

Merhabalar, araçta tam anlayamadığım bi sorun vardı düşük devirde (1000) bazen 1900-2200 devirlerinde anlık bi tekleme sirkeleme oluyordu genelde vites geçişleri veya hızlanma yaparken. Okadar çok çok  minik olduğundan  çok önemsemedim. Geçenlerde şehir dışına çıkmıştım dönüş yolunda eve baya yaklaştığımda busefer ciddi bir tekleme sirkeleme vs oldu, (hız sensörü sağlam)  araç güçten düştü, gaz yememeye başladı. Benzine aldım arabayı belki lpg kaynaklıdır diye ama bişey değişmedi. Ustaya gösterdiğimde ilk olrak yağ çubuğunu çıkarıp orda bişeye baktı. (sanırım çubuğun ordan duman çıkıp çıkmadığına baktı duman falan yoktu) Sonrasında ateşleme bobininin üzerindeki kaboları bir bir sökmeye başladı. 1 numaralı bobin ucu kıvılcım atmıyordu. Bana bobinin arızalanmış dedi. Yakınlarda parçacı olmadığı için internetten spariş verdim. Spariş verirken sitede parçının resmine baktım VISTEON yazıyordu. Bu marka hakkında biraz araştırma yaptığımda biçok kişininin forumlarda tavsiye ettiğini gördüm ve aldım. Ancak gelen parça BBT diye bi marka çıktı. Tekrar kargo spariş vs uğraşmak istemedğimden araca taktım. İlk 1 gün araçta hiç problem yoktu normal eski gücüne dönmüş çalışıyordu. 2. Gün yine teklemeye başladı. Busefer tekleme şekli biraz daha değişti arç aşırı güçüzleşti. Ustanın kontrol ettiği gibi bobinin ucundaki kabloları çıkardım hepsi elektrik atıyordu. Sorunun bujilerde olduğunu düşünüp onları da değiştirttim, bujiyi değiştiren usta kabloların durumunun da iyi olduğunu söyledi. Ustanın yanında düzgün bi rölanti varken test için tura çıktığımda yine teklemeye başladı. Tekrar ustanın yanına gittim ama dükkan kapalıydı. Şimdi elimdeki bu bilgilere dayanarak  sizce nasıl bir yol haritası izlemeliyim? Ben aldığım yan sanayi çıkan ateşleme bobininden şüpheleniyorum küçük bi ihtimal ateşleme kablo sıralaması karışmış olabilir? Muhtemel arızalı parçayı nokta atışı bulabileceğinize inanıyorum önceden de nokta atışı sorunu çözen olmuştu.

 

Orjinal parçanın üstündeki kod 988F-12029-AD

 

Bu şu anki kablo bağlantı durumu:

j8ARRn.jpg

 

Buda ateşleme bobini kutusundan çıkan bağlantı diyagramı:

P0Gzd9.jpg

Yukardaki Resimde hangi kablonun nereye gittiği biraz zor belli oluyor o yüzden  daha kolay anlaşılabilmesi için fraklı renklere boyadım:

dPMEpn.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Buji bobin ve kablolar... Hepsini değişmelisiniz.. 

Bu durumda şayet bobin tekrar bozulmadı ise, buji ve kablolarla şansınızı deneyin.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Atesleme bobini hatasini kivilcim atip atmamasindan degilde soketini soktugunuzde motor sacmaliyorsa saglam seklinde anlarsiniz. Ayni sekilde buji kablolari icinde gecerli. Bunun icin bobinlerde yer degisikligi yaparak sorunun buji kablosu mu bobin mi oldugunu anlayabilirsiniz. Genelde bir bobin veya kablo patladigi zaman sirayla devami gelir, bazen denk gelmezde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
15 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Atesleme bobini hatasini kivilcim atip atmamasindan degilde soketini soktugunuzde motor sacmaliyorsa saglam seklinde anlarsiniz. 

 

Aynen... 

Kablolar tek tek çekilir ve motor sesi dinlenir.. 

X kablo çekilince motor sesi değişmiyorsa, o hattaki buji kablo veya bobin bozuk demektir.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Coşkun

Ben şahsen sorunun aldığım ateşleme bobinin dandik oşmasından kaynaklı olduğuna inanıyorum, ancak ilk gün tamamen normal çalışıp 2. gün teklmesi bujilerin eski olmasından dolayı yeni bobini bozması ihtimalini aklıma getiriyor , birazdan tekrar ustanın yanına gidicem açıksa dükkanı teker teker söküp test ediyor bi baksın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
14 dakika önce, Murat Coşkun yazdı:

Ben şahsen sorunun aldığım ateşleme bobinin dandik oşmasından kaynaklı olduğuna inanıyorum, ancak ilk gün tamamen normal çalışıp 2. gün teklmesi bujilerin eski olmasından dolayı yeni bobini bozması ihtimalini aklıma getiriyor , birazdan tekrar ustanın yanına gidicem açıksa dükkanı teker teker söküp test ediyor bi baksın.

 

Aynen.. Genelde birbirlerini bozarlar.. 

Yorum bağlantısı
Murat Coşkun

Usta elektrikçiye yönlendirdi buji kablolarını ölçüp kopukluk varmı bakıcak, usta bobinin arızalı olduğunu düşünüyor. Elektrikçi birazdan bakıcak sonucu yazarım

Yorum bağlantısı
Hami Erışık

bendede aynı arıza yapmıştı..

usta direk buji,kalo ve bobin al dedi ,komple takımla degiştirdim problem yok..

:)

Yorum bağlantısı
Murat Coşkun

elektrikçi kabloların durumu iyi bobin zayıf ateşliyor dedi

Bobini iade kabul alırlarmı sizce bu firman?n reklam?na izin vermiyoruz. dan almıştım koydukları resimdeki değil de farklı bi marka yolladılar...

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Bu motorda orjinal bobin,hele lpg varsa illâ ki orjinal bobin olacak yoksa 2 günde bobin gider. Geçmiş olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
25 dakika önce, Murat Coşkun yazdı:

Usta elektrikçiye yönlendirdi buji kablolarını ölçüp kopukluk varmı bakıcak, usta bobinin arızalı olduğunu düşünüyor. Elektrikçi birazdan bakıcak sonucu yazarım

 

Yanlış... 

Onu ölçerek doğruluğuna karar verebilmek çok zor :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Coşkun
20 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Yanlış... 

Onu ölçerek doğruluğuna karar verebilmek çok zor :)

 

Ölçmedi,  bişeyler yaptı ama anlamadım bi ara motorun metal kısmına elektrik attırdı, arabayı çalıştır durdur vs bişeyler yaptırdı kablolar iyi durumda dedi.  Ama kablolar arızlalı olsa bobini ilk değiştirdiğim gün düzgün çalışmazdı diye düşünüyorum 2. gün tekrar tekelemeye başladı. Çıkan bujiler de sağlıklı gözüküyordu (bosh iridyum buji 25 bin km uzum yol 15 bin km kadar tam olmasada şehiriçi diyelim yol yapmıştım bu bujilerle)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yani bujiler ölü. :)
40 bin km yol yapmış. Doğru mu anlıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Coşkun
2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Yani bujiler ölü. :)
40 bin km yol yapmış. Doğru mu anlıyorum.

40 bin yaptı evet, ama çoğu uzun yol 5. vites. Forumlarda gördüğüm kadarıyla daha uzun yol yapanlar  var. Bide iridyum olduğundan sağlam olduklarına inanmak istiyorum ama? ölümü sizce? Kabloları da hiç değiştirmemiştim.

Yorum bağlantısı
Murat Coşkun
Bir saat önce, Ömer Türkşanlı yazdı:

Bu motorda orjinal bobin,hele lpg varsa illâ ki orjinal bobin olacak yoksa 2 günde bobin gider. Geçmiş olsun

Benim niyetim orjinal almaktı visteon bulabildim yanlış hatırlamıyorsam ve araştırmama göre  bu da orjinal ama bana gönderdikleri malesef bambaşka bi marka (bsg) çıktı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Benim niyetim orjinal almaktı visteon bulabildim yanlış hatırlamıyorsam ve araştırmama göre  bu da orjinal ama bana gönderdikleri malesef bambaşka bi marka (bsg) çıktı.

Bsg yi iade edebiliyorsanız edin yoksa çöpe atın.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
Benim niyetim orjinal almaktı visteon bulabildim yanlış hatırlamıyorsam ve araştırmama göre  bu da orjinal ama bana gönderdikleri malesef bambaşka bi marka (bsg) çıktı.

İade edip orjinal Visteon istemeliydiniz. Hayırlısı
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
40 bin yaptı evet, ama çoğu uzun yol 5. vites. Forumlarda gördüğüm kadarıyla daha uzun yol yapanlar  var. Bide iridyum olduğundan sağlam olduklarına inanmak istiyorum ama? ölümü sizce? Kabloları da hiç değiştirmemiştim.

Bence hepsini değiştirin.
Kablo sağlam görünür ama iletkenliği düşüktür.
Buji sağlam görünür ama ateşlemesi düşüktür.
Bobin zaten çöp malesef.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

40 bin km nerde olursa olsun fazla bir km zaten. Lpg li aracta 30 binde bile degismesi gerek ki yetkili servislerde bujiler 30 binde degisir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Parası da yeni bujinin sağlayacağı tasarruftan çıkar zaten.
Performans yanımıza kar kalır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Coşkun
(düzenlendi)

Yeni bobin spariş verdim, motocraft orjinal. Bujiler bugün değişti zaten. Kabloları da bulabilirsem bu akşam spariş edeyim.  Takip etmesi zor, herkes tam bilmiyor neyin nezaman hangi parçalarla değişmesi gerektiğini, ustalara güveniyoruz ama onlarda bazen eksik yapınca böyle oluyor. Usta dese en baştan hepsini toplu değiş diye öyle yapardım. Elimden geldiğince araştırıp öğrenmeye çalışıyorum ama bu konuda eksik kalmışım. Parçalar değişince son durumu yazarım. Yardımcı olan herkese teşekkürler...

tarihinde Murat Coşkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek

Arkadaşlar bu arızanın benzeri benim 2001 1.6 aracımdada var yanlız tek fark araç LPG hiç bir sorun yokken benzinde devir 1000-1500 arası hafif hafif teklemeler mevcut bende buji buji kab.Ve bobini değiştirdim yanlız biraz azaldı.ama dediğim gibi LPG de hiç bir sorun yok neden olabilir sizce cevaplarınızı bekliyorum iyi akşamlar

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Arkadaşlar bu arızanın benzeri benim 2001 1.6 aracımdada var yanlız tek fark araç LPG hiç bir sorun yokken benzinde devir 1000-1500 arası hafif hafif teklemeler mevcut bende buji buji kab.Ve bobini değiştirdim yanlız biraz azaldı.ama dediğim gibi LPG de hiç bir sorun yok neden olabilir sizce cevaplarınızı bekliyorum iyi akşamlar

Benzin pompası olabilir. Önce benzin filtresini değişin.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...