Cemal Cangöner 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 Merhaba arkadaşlar. 3 yıla yakın süredir kullandığım Kuga yı değiştirmeye karar verdim. Yeni Skoda Octavia da karar kıldım. 1.0 TSI DSG Green Tec / 115 PS Style 101.400 TL Ş.içi 5.7 litre Ş. dışı 4.3 litre 1.6 TDI CR Green Tec DSG / 115 PS 116.900 TL Ş. içi 4.2 litre 3.8 litre Aracı maksimum 3 yıl kullanacağım. Yıllık 30 bin km yol yapıyorum. Dizel araç için 15.500 fark vermeye değmeyecek gibi. Yakıttan dolayı kullanım süresince asla amorti etmeyecek. Aralarındaki tek fark dizelin torku 50 Nm daha yüksek. Sizin görüşleriniz nedir ? Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 Yakıt olarak farkın tamamını amorti etmeyebilir yalnız satarkende tsi'ya göre daha yüksek fiyata satacaksiniz. Bence zarariniz olmayacak. Km bakım farkını saymazsak. Hayırlısı olsun. 4 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 tdi derim Münir Bey e katılıyorum alış yüksek satışta yüksek.. bir de şöyle bakarım; alırken borçlanma gibi bir durum yoksa, tdi olan, borç kredi vs gibi durumda ise tsi olan.. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 (düzenlendi) Kesinlikle. Bu tarz hesap yaparken aracın satışıdan oluşacak fark hep gözardı ediliyor. 3 yıl sonra TSI ve TDI aynı fiyat olmayacak. Yılda 30.000km az değil. 3 yılda 100.000'e yaklaşırsınız. Dizel kendini çoktan amorti eder gibi. TDI için 100.000km'de; 4.2lt x 1000 = 4200lt mazot için 4200lt x 4,63TL = 19,446TL 3 yıllık MTV: 1035TL x 3 = 3105TL Toplam: 116.900 + 19.446 + 3.105 = 139.451 (+Bakımlar) TSI için 100.000km'de 5,7lt x 1000 = 5700lt benzin için 5700lt x 5,35TL = 30.495TL 3 yıllık MTV: 646TL x 3 = 1938TL Toplam: 101.400TL + 30.495 + 1938 = 133.833TL (+Bakımlar) Ekleme yapayım. Şehir içi yakıt tüketiminde aralarındaki fark 1,5lt görünüyor ama bu fark normal şartlarda mutlaka daha fazla olacaktır. (En az 2 litre) 14 Nisan 2017 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi MTV'deki hatayı düzelttim. 9 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 Benzinli araca bindikten sonra o konfora alıştıktan sonra dizele dönmek? Maddi imkan varsa benzinli olanını tercih ederim ki yukarıdaki hesap benzinliden yana gibi. 1.6 aracın yıllık mtv si 1000 küsür lira değil mi? 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 Bendeniz bu araçların hepsine bakmış biri olarak megane sedan icon modeli içinde biraz zaman ayırıp yakından inceleyip test sürüşü yapmanızı öneririm. Yıllardır Renault sevmeyen ve hiç bir modelini beğenmeyen biri olarak aklımda hiç yokken 1,5 dizel+edc icon +bütün opsiyonlar ile satın aldım.Alalı 35 gün 2,000 km oldu ve şu anda aracımı aldığımki günün 2 katı daha fazla takdir ediyorum. Bir araçta şu anda ilave opsiyon olarak ne aklınıza gelirse ne dilerseniz hepsi mevcut. Yok yok.Satan bayideki elemanlar bilmiyorlar. ve broşüründe bile aracın bir çok özelliği yazmıyor. 2 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 (düzenlendi) 20 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: Kesinlikle. Bu tarz hesap yaparken aracın satışıdan oluşacak fark hep gözardı ediliyor. 3 yıl sonra TSI ve TDI aynı fiyat olmayacak. Yılda 30.000km az değil. 3 yılda 100.000'e yaklaşırsınız. Dizel kendini çoktan amorti eder gibi. TDI için 100.000km'de; 4.2lt x 1000 = 4200lt mazot için 4200lt x 4,63TL = 19,446TL 3 yıllık MTV: 1827TL x 3 = 5481TL Toplam: 116.900 + 19.446 + 5.481 = 141.827 (+Bakımlar) TSI için 100.000km'de 5,7lt x 1000 = 5700lt benzin için 5700lt x 5,35TL = 30.495TL 3 yıllık MTV: 646TL x 3 = 1938TL Toplam: 101.400TL + 30.495 + 1938 = 133.833TL (+Bakımlar) Ekleme yapayım. Şehir içi yakıt tüketiminde aralarındaki fark 1,5lt görünüyor ama bu fark normal şartlarda mutlaka daha fazla olacaktır. (En az 2 litre) tdi için vergi yıllık 1035 tl. olmalıydı...Yakıt içinde 100 km.de dizelde 5,5 benzinde 7,5 ortalama daha mantıklı rakamlar oluyor.... 14 Nisan 2017 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 14 Nisan 2017 Yazar Paylaş 14 Nisan 2017 1 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı: Bendeniz bu araçların hepsine bakmış biri olarak megane sedan icon modeli içinde biraz zaman ayırıp yakından inceleyip test sürüşü yapmanızı öneririm. Yıllardır Renault sevmeyen ve hiç bir modelini beğenmeyen biri olarak aklımda hiç yokken 1,5 dizel+edc icon +bütün opsiyonlar ile satın aldım.Alalı 35 gün 2,000 km oldu ve şu anda aracımı aldığımki günün 2 katı daha fazla takdir ediyorum. Bir araçta şu anda ilave opsiyon olarak ne aklınıza gelirse ne dilerseniz hepsi mevcut. Yok yok.Satan bayideki elemanlar bilmiyorlar. ve broşüründe bile aracın bir çok özelliği yazmıyor. Güle güle iyi günlerde kullanın Fatih Bey. Skoda Octavia konusunda kararlıyım. Birtakım avantajlarla satın alacağım. Kararsız kaldığım TSI / TDI . Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 2 dakika önce, Cemal Cangöner yazdı: Güle güle iyi günlerde kullanın Fatih Bey. Skoda Octavia konusunda kararlıyım. Birtakım avantajlarla satın alacağım. Kararsız kaldığım TSI / TDI . Ben iki motorude test etmiştim.1,0 çok güzel bir motor. Torg değeride dsg'yi zorlamayacak değerlerde. 1,0 sessiz ve oldukça atik. Ben 15,000 km yol yaptığım ve dizelide hiçbir zaman sevmediğim için benzinliyi tercih edecektim.Bu görüşlerim kasım ayındaki eski kasası için geçerli ama motor ve şanzımanları aynı. Megane'ı 1,2 benzinli yerine neden dizel aldınız diye sormayın istemeden oldu 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 7 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı: tdi için vergi yıllık 1035 tl. olmalıydı...Yakıt içinde 100 km.de dizelde 5,5 benzinde 7,5 ortalama daha mantıklı rakamlar oluyor.... Dediğiniz gibi olursa; TDI için 100.000km'de; 5,5lt x 1000 = 5500lt mazot için 5500lt x 4,63TL = 25.465TL 3 yıllık MTV: 1035TL x 3 = 3105TL Toplam: 116.900 + 25.465 + 3.105 = 145.470 (+Bakımlar) TSI için 100.000km'de 7,5lt x 1000 = 7500lt benzin için 7500lt x 5,35TL = 40.125TL 3 yıllık MTV: 646TL x 3 = 1938TL Toplam: 101.400TL + 40.125 + 1938 = 143.463TL (+Bakımlar) 4 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 Yapılan km çok olmasına rağmen TSI diyorum, daha sessiz ve keyifli olabilir, Dpf derdi de yok. 2 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 Tdi ile Tsi verileri yazanlar ile kalsa haklısın Cemal abi ama maalesef gerçekte öyle olmuyor. Dizel satarken daha artı rakamlara alıcı buluyor ayrıca ikisi de aynı tüketim gerçekleştirse mazot ile benzin lt bazında 1tl farka sahipler... Dizel diyorum... 4 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 TSI nın az yakması için epey sakin kullanmak lazım evet. 2 Yorum bağlantısı
Ali Can Ebren 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 o paralara 1.0 tsi almazdım açıkcası hocam 4 Yorum bağlantısı
Ramazan Turan 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 TDi tercih ederdim. İkinci el VAG grubunda dizel her zaman daha çok tercih ediliyor. 3 Yorum bağlantısı
Osman Ünal 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 (düzenlendi) 100.000 km de tsi için 15.000tl fazla yakıt parası belki verirsiniz, bunu peşinen vermenin hiç bir anlamı yok. Ayrıca sürekli bir vibrasyon ve gürültüye benzinliyi tercih ederim. Bunu söylerken şu sıralarda sürekli a3 sedan tdi dsg kullanıyorum kendi tsi me bindiğimde elektrikli araca binmiş gibi oluyorum tecrübeyle sabit. Anladığım kadarı ile her marşa basmanızda 10km nin üstünde yapıyorsunuz tsi 10km den sonra ciddi tasarruflu bir motor, tabii agresif olunmadığı sürece. Edit: 100.000km ayrıca tdi için psikolojik sınır oluyor öyle çokta fazla müşteri bulamıyor. 14 Nisan 2017 tarihinde Osman Ünal tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Erdal Aydın 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 Tsi kullanıcısı olarak dizelin 5.5 litre yaktığı yolda tsi 7.5 yakmaz diyorum. Önceki arabam dizel 110 luk focustu, 7.5 litre ortalamam vardı. Leonla 8 i görmedim hiç aynı yolda.Güzergâh çok zorlu değilse tsi derim ben. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 1.0 tsi gitmez diyen yok, insanlar alıştı demek. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 Tsi motor tdi ile aynı yaksa yakıt birim fiyatı dolayısıyla dizel yine mantıklı. Haa tsi motora tdi motordan az yaktırırım diyen varsa ki 1lt den daha az yaktıracak o zaman Tsi mantıklı olacaktır. 2 Yorum bağlantısı
Okan Tansel 15 Nisan 2017 Paylaş 15 Nisan 2017 (düzenlendi) Benzinli aracın Tadu bir başka der geçerim . Şartlar oluştuğunda yani benim bebişlerim büyüdünde Nasipse benzinli araca geçerim . İnanılmaz rahat. 15 Nisan 2017 tarihinde Okan Tansel tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 15 Nisan 2017 Paylaş 15 Nisan 2017 (düzenlendi) hergün sürekli aşırı trafiğe girilmeyecekse bende tsi derim, turbo benzinli araçtan sonra tdi pek hoşunuza gitmez gibime geliyor 15 Nisan 2017 tarihinde Doğuş Bağ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts