• Duyurular

    • Mehmet Ozyurek

      Tapatalk İmzalarımızı Lütfen Kapalı Tutalım   10-04-2017

      Merhaba Arkadaşlar Tek tek uyarı yapmak hem yorucu oluyor hem de yakışmıyor. Lütfen tapatalk imzalarımızı kapalı tutalım. Saygılar    
    • Mehmet Ozyurek

      Gearbest Sponsorluğu Hakkında   18-04-2017

      Bildiğiniz gibi Gearbest ile bir sponsorluk anlaşmamız vardı. Ancak yılbaşından beri sorumluluklarını yerine getirmedikleri ve tanıdığımız süre içinde de olumlu bir dönüş yapmadıkları için anlaşmamız tarafımızca fesh edilmiş olup, forumumuzla hiç bir bağları kalmamıştır. 
H.Cenk Bayrakçı

MQB-Modüler Platform Yönetimi

Bu konuda 1 ileti var

Volkswagen’nin ilk kez Golf VII modeli ile kullanmaya başladığı MQB (Modular Transversal Matrix) yani enlemesine yerleşimli motorlar için tüm segmentlerde kullanabildiği modüler platform yönetimi sistemidir.

MQB, aynı zamanda üretim hattında ve aracın yaşamı boyunca karşılaşabileceği onarımlarda standardizasyon anlamına da gelmektedir. Örneğin, Golf VI’da benzinli motorlar aracın önüne doğru 10 derecelik bir eğimle yerleştirilirken TDI motorlar 12 derecelik bir eğimle aracın arkasına doğru bir açıya sahiptir. Golf VII’de ise tüm motorlar arkaya doğru 12 derecelik açı yapacak şekilde monte edilmektedir. Bu, hem montaj noktalarının standardizasyonunu sağlamakta hem de aracın ağırlık merkezini daha ortaya taşıyarak dengeyi de olumlu yönde etkilemektedir.

MQB platformunun sağladığı en büyük gelişimlerden biri de ağırlık tasarrufu olmuştur. Golf VII, genişleyen boyutları ve artan teknolojilerine rağmen, Golf VI’dan modele ve konfigürasyona bağlı olmakla birlikte maksimum 100 kg daha hafif olacak şekilde geliştirilmiştir. Örneğin gövde genelinde daha yaygın olarak kullanılan ısıl işlemle şekillendirilmiş çelikler (hot formed) sayesinde 18 kg. tasarruf sağlanmıştır. Aracın A ve B direklerinde, orta aks tüneli ve zemin plakaları ile kapı içlerinde kullanılan bu çelikler daha yüksek mukavemeti daha ince ve hafif yapılarla sağlamanın önünü açmaktadır.

Bununla birlikte, motor bloklarında alüminyum kullanılmasıyla 21 kg'lık ek tasarruf sağlanmıştır. Daha hafif HEVAC ünitesi (kalorifer ve iklimlendirme sistemi), daha hafif koltuk iskeletleri ve daha pek çok unsurla birlikte toplam tasarruf, verimliliği fark edilebilir seviyeye çıkarmak için yeterli olmaktadır.

(Kaynak:VW Sözlük)

İlgili video:

 

 

 

 

5 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post