İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - TDCi Otomatik Maksimum Hız Sorunu


Semih Kuslar

Recommended Posts

Semih Kuslar

Merhaba değerli forum üyeleri. Benim bir sorunum var aklıma takılıyor. mondeo aracımla uzun yolda 160km/s hıza geldiğimde araç 3000 devire ulaşıyor ve çok bağırıyor bende fazla zorlamak istemediğimden gazdan ayağımı çekiyorum. 170'i, 180'i göremiyorum. bu normal bir şey mi?

 

Aracın kalkışında gidişinde bir sorun yok turbo yeni revize oldu. Sanayiye gidip göstermedim henüz fikir alma konusunda yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
(düzenlendi)

3000 devirde 160 km normaldir. Ayaginizi gazdan cekmenize gerek yok zaten devir sinirlayici var.

 

Ancak o hizlarda zaten cok gurultu olur bu arabada. En konforlu ve sessiz 100-110 arasi. Dayanabilirim derseniz 90 km/s cok sessiz ve rahat mesela.

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Said Çiftci
Merhaba değerli forum üyeleri. Benim bir sorunum var aklıma takılıyor. mondeo aracımla uzun yolda 160km/s hıza geldiğimde araç 3000 devire ulaşıyor ve çok bağırıyor bende fazla zorlamak istemediğimden gazdan ayağımı çekiyorum. 170'i, 180'i göremiyorum. bu normal bir şey mi?
 
Aracın kalkışında gidişinde bir sorun yok turbo yeni revize oldu. Sanayiye gidip göstermedim henüz fikir alma konusunda yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.

Hocam araç manüel mi otomatik mi ?
Manuel de 6. Vites 3000 devir 180 km/s hıza tekabül ediyor...
Jatco da durum nasıl bilmiyorum...
Fazla bağırma meselesi ? [emoji53]
Yorum bağlantısı
Semih Kuslar
2 dakika önce, Said Çiftci yazdı:


Hocam araç manüel mi otomatik mi ?
Manuel de 6. Vites 3000 devir 180 km/s hıza tekabül ediyor...
Jatco da durum nasıl bilmiyorum...
Fazla bağırma meselesi ? emoji53.png

 

Harun Bey normal dedi o zaman sorun olarak görmem böyle giderim :). araç otomatik vites. 3000 devri geçince yüksek devirde daha çok sesi çıkıyor motorun. bağırması derken onu kast ettim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Furkan Cıbıl

Küçük küçük viteslerde de bağırıyorsa bir şeyler düşünülebilir ama sadece 150-160 dan sonra oluyorsa hem rüzgar sesi hem lastik sesi Vs.. Normaldir diyorum bende :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Merhaba, benzinli ve manuel bir mk3 kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim, bu otomobiller 140 ve sonrasında gerçekten sesliler. Yalıtım mı desem kullanılan plastik fitil vs. kısımların kalitesi mi desem camların ince olmasından mı desem bilmiyorum ama 140 km hızdan sonra gerçek anlamda d segment konforunun gerisinde kalıyor. Bu araçlarda 100-130 arası da tadından yenmez oluyor onu da belirteyim. İnsanın inesi gelmiyor böyle olunca.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
(düzenlendi)

Cevap yazan Mondeo sahibi arkadaşlarımın gözardı ettiği bir husus var, üzerine konuştuğunuz araçlarınızın en genci 10 yaşında. 10 sene çok uzun bir süre, araçtaki tüm yalıtımın, plastiğin, ısıdan, ısı farkından genleşip büzüştüğünü, yıprandığını,yerlerinden kaydığını unutmamak gerek.bu sebepledir ki bu yaştaki araçlarda daha fazla gürültü duymak olasıdır, normaldir. (başka bir arıza yoksa)

tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi
  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Jatco şanzıman 220' yi görüyor, manuel şanzıman 258 GPS ölçümü yapanlar bile var ;) .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Said Çiftci
Jatco şanzıman 220' yi görüyor, manuel şanzıman 258 GPS ölçümü yapanlar bile var [emoji6] .

Tamer bey "büyük intercooler'' in faydası hangi konularda var acaba...?
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Bir saat önce, Said Çiftci yazdı:


Tamer bey "büyük intercooler'' in faydası hangi konularda var acaba...?

 

Limitler dahilinde her geliştirmenin faydası var ancak, hiçbiri tek başına değil tabi.

Araçta yazılım var ise, egzost sistemi elden geçmeli, daha sıkı bakım periyotları ve daha kaliteli malzemeler kullanılmalı, hava filtresi ve devamında intercooler vs.vs.

Ancak, olmazsa olmaz yürür aksam ve fren sistemi.

İntercooler da 3,5 Lt' den, 10,5 Lt' ye çıkmanın ilk avantajı daha çabuk soğuyan turbo.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Said Çiftci

Hava filtresi K&N mi olmalı yani...
Intercooler büyütünce turbo lag olur diyorlar... gerçeklik var mı acaba bu konuda.... ?

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
Jatco şanzıman 220' yi görüyor, manuel şanzıman 258 GPS ölçümü yapanlar bile var [emoji6] .

Kimmiş o 258km/h gören merak ettim şimdi [emoji23] [emoji33] [emoji48] [emoji91] [emoji91] [emoji91]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Hava filtresi K&N mi olmalı yani...
Intercooler büyütünce turbo lag olur diyorlar... gerçeklik var mı acaba bu konuda.... ?


4. Vites 40 km den çok rahat başlayabiliyorum. Yazılımın da haritası önemli
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Kimmiş o 258km/h gören merak ettim şimdi [emoji23] [emoji33] [emoji48] [emoji91] [emoji91] [emoji91]

Yen'i şehir efsanesi işte [emoji3]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Yen'i şehir efsanesi işte [emoji3]

Siyah bir araç diyollaa[emoji33]
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Said Çiftci

Turbo bozukken 3 bin devirden sonrası çok hareketli idi,240 ı ibre olarak geçiyordu...
Ama şimdi görebildiğim herşeyi tamir ettirmeme rağmen 220 ye zor bela ulaşıyor.. ???

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Geceleri ortaya çıkıyormuş

Batmanın arabası Batmobile gibim mi[emoji41]
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kimmiş o 258km/h gören merak ettim şimdi [emoji23] [emoji33] [emoji48] [emoji91] [emoji91] [emoji91]

250-300 beygir arası bir araçtır.

Yoksa kolay değil gps ile o hızı görmek.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

250-300 beygir arası bir araçtır.

Yoksa kolay değil gps ile o hızı görmek.

O kadar oldu mu yahu[emoji15]
180-200hp diyorlardı......
Hep tahrik unsuru bunlar, günahtır yapmayın.
Yorum bağlantısı
Mehmet Orhan

3000 devirde 160 iyiymiş. jatco son dişli oranı 6 ileri manuel kadar iyi değil. Benimki şanzıman yeterli sıcaklığa ulaştığında, 2kdevir 100, 3k 150, 4k 200 diye gidiyor.  3800 devirden sonra motor torkunu ve gücünü  kaybetmeye başladığı için düz yolda ya da rampada 180 den sonra nazlı hızlanıyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...