İçeriğe Yönlendir

BMW 5 Serisi Hybrid Görücüye Çıktı


Nuri Güngör

Recommended Posts

Nuri Güngör

530e iPerformance

iPerformance modellerinin 6’ncı üyesi olan BMW 530e iPerformance, BMW’nin dinamik sürüş deneyimine ve sıfır emisyona sahip elektrikli spor sedanı oldu.

Yakıt tüketimi 100 km’de 1,9 lt olarak açıklanan BMW 530e iPerformance sadece 44 g / km CO2 emisyon ürettiği açıklandı. TÜV Rheinland tarafından ISO 14040 ve ISO 14044 standartları belgelerini alan BMW 530e iPerformans, yüksek voltajlı bataryayı şarj etmek için sadece yenilenebilir enerji kullanıldığında çevresel etkileri yüzde 47 oranında azalttığı belirtiliyor. BMW eDrive sisteminin elektrikli motoru 83 kW / 113 hp güç sunarken 4 silindirli 2.0 litrelik motoru 184 hp güç ve 320 Nm tork üretiyor.İki motorun bileşimi ile 252 hp güç ve 420 Nm’lik toplam tork değerine ulaşan BMW 530e iPerformansı 0’dan 100 km / s hıza 6.2 saniyede ulaşıyor ve 235 km/s’lik maksimum hıza ulaşıyor. BMW 530e iPerformansı, gerçek sürüşte 650 kilometreye kadar (404 mil) bir mesafeye sahip ve maksimum 140 km / saat’lik bir hızda elektrikle 50 kilometreye kadar olan mesafe gerçekleştirebiliyor. Standart 8 ileri Steptronic şanzımana sahip olan BMW 530e iPerformance, elektrik motorunun şanzımandan yukarı doğru konumlandırılması nedeniyle şanzıman oranlarının tüm elektrik modunda da kullanılmasına olanak tanıyor.

SPOR, COMFORT ve ECO PRO ayarları ile Sürücü Deneyimi Kontrolü anahtarının yanı sıra sürücüler BMW eDrive sisteminin çalışmasını sağlayacak bir eDrive düğmesi bulacaklar. Bu düğme ile de AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE ve BATTERY CONTROL seçenekleri kontrol edilebiliyor. AUTO eDRIVE motorun ve elektrikli motorun tüm sürüş koşullarında optimum etki ile etkileşime girmesini ve 90 km / saat’lik (56 mph) tüm elektrikli bir üst devir sayısına izin vermesini sağlıyor. Bu mod, araç her başlatıldığında varsayılan ayar olarak otomatik olarak etkinleştiriliyor. MAX eDRIVE modu seçildiğinde, BMW 530e iPerformansı yalnızca elektrik enerjisi kullanıyor. Bunu yapmak için, elektrikli tahrikin tam gücünü kullanıyor ve 140 km / saat’lik maksimum bir hıza erişiliyor. BATARYA KONTROL modu, sürücünün yüksek voltajlı pil için şarj düzeyini manuel olarak ayarlamasını sağlıyor. Hedef değer, maksimum şarjın yüzde 30 ila yüzde 100’ü arasında ayarlanabiliyor.

Toplam 9,2 kWh kapasiteli lityum iyon hücrelerden oluşan yüksek voltajlı pil, arka koltuğun altındaki yerden kazandıran bir yere yerleştirilmiş. Böylece BMW 530e iPerformance, 410 litrelik bagaj kapasitesi ve düz bagaj alanı sunuyor. BMW 530e iPerformance’ın yüksek voltajlı aküsü, standart bir ev elektrik prizinden 5 saatte ve bir BMW i Wallbox’a (3.7 kW şarj kapasitesi) bağlandığı takdirde 3 saat içinde tamamen doldurulabiliyor.

Kaynak: http://www.vidyoto.com

 

BMW-530e_iPerformance-2018-1280-37.jpg

 

BMW-530e_iPerformance-2018-1280-06.jpg

 

BMW-530e_iPerformance-2018-1280-2a.jpg

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Hybrid bir araç için akaryakıt kullanan motoru oldukça abartılı olmuş. 

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Tüketim mükemmel, performans mükemmel,..

Peki ya zevk?

6-8 silindir makinaların sesi, haram beygirsiz oluşu, ağır hidrolik direksiyonu,..

90'ların sonundaki BMW ve Mercedesleri bir daha hiç üretmeyecekler :(

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Tansel

eeee çirkin ,eeee kaka cık böööööö dicemde vaşşşşşşşşşşşşşşşşşş diyore :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
6 dakika önce, Murat Atagenç yazdı:

Peki ya zevk?

 

 

Ara hızlanma değerleri ile mutlu olunacak :)

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
19 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ara hızlanma değerleri ile mutlu olunacak :)

Ya da eski kalanlar iyi adamların elinde olacak onlarla yetineceğiz :)

 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

hybridin geleceği var lakin kabloyla şarj edilecek olanlar boşa yatırım 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hybrid'te neymiş. Suyla çalışanları vardı bunun. Bulamadım şimdi...

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
12 saat önce, Ali Gök yazdı:

hybridin geleceği var lakin kabloyla şarj edilecek olanlar boşa yatırım 

Bu aynı zamanda kablo ile şarj edilebiliyor...

Yorum bağlantısı
Ali Gök
On 29.04.2017 at 03:56, Hakan Gürsu yazdı:

Bu aynı zamanda kablo ile şarj edilebiliyor...

eh bu daha iyi öyleyse 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali ŞİMŞEK

Ülkemizde hiç destek yok Hybrid motorlu araçlara belli km aralıklarla şarj istasyonları konmalı veyahut otopark alanlarına sarz unıtelerı koymaları lazım ki vatandaş oyle alıp bınsın magdur olmasın bence bos yere yapılan yatırımlar ve otv vs. gıbı vergıler alacaklarına  bu tur eksıkler gıderılmeli..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet Taşkın
On 06.05.2017 at 03:06, Ali ŞİMŞEK yazdı:

Ülkemizde hiç destek yok Hybrid motorlu araçlara belli km aralıklarla şarj istasyonları konmalı veyahut otopark alanlarına sarz unıtelerı koymaları lazım ki vatandaş oyle alıp bınsın magdur olmasın bence bos yere yapılan yatırımlar ve otv vs. gıbı vergıler alacaklarına  bu tur eksıkler gıderılmeli..

 

Dayanamayacağım. Zaten Hybrid elektrik fosil yakıt karışımlı oluyor. Yani sarj yok. kendi ediyo kendi ;)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Gün geçmiyor ki kullanıldığı yeri az kirleten ancak üretildiği yeri misli ile yıkan 2 ton ağrılığında teknoloji çıkmasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

hibrit falan saçmalık, tam elektrik olacak.

kablo ile şarj olacak 1 saatte, ayrıca tavanda verimli güneş paneli olacak onunla gündüz menzil neredeyse sonsuz olacak :) 

 

ayıca egr saçamalığı gibi hibrit yaptık doğa az kirlendi masalıda masal zaten, Çağlar beyin dediği olay yani....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Demişimdir... Fabrika müdürü olsam... 500kg ağırlaştırıp emisyon azaltacağım diyeni kovardım

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Barış Kalkan
On 28.04.2017 at 15:47, Sani Gerşon yazdı:

Hybrid'te neymiş. Suyla çalışanları vardı bunun. Bulamadım şimdi...

 

 

acaba bu olabilirmi?  motora giren havayı yüksek devirde soğutmak zorlaştığı için su püskürtme ile soğutuyor anladığım kadarıyla yanma odasına suda gidiyor zararı varmıdır yanma odasunda suyun yoksa yüksek ısıda buharlaşıp direk gidiyormu aslında bunu başka başlıkta açmakmı gerekirdi :D

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

su verme olayıni biliyorduk, evet yapılıyor, acaba yavaş yavaş suyu arttırsak motor alışıp tamamen suyla çalışırmı :rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...