Ertan Çabuk

Jeep Cherokee Liberty 3,7 Genel Bilgiler ve Teknik Özellikler

Recommended Posts

Ertan Çabuk

Herkese merhaba.

Jeep Liberty aracı ile ilgili temel konu olmasını düşünerek açıyorum. Bu araç ile ilgili bildiklerimizi ve deneyimlerimizi paylaşarak referans bir konu olmasını ümit editorum. Ne kadar başaracağız zaman gösterecek.

Bahse konu araç Yurtdışında Jeep Liberty ismi ile biliniyor veya da KJ olarak geçiyor literatürde. Benim bilgi vereceğim araç 3.7 litrelik benzinli V6 motora sahip. Helalinden 210 tane beygir gücüne sahip ( Testte 220 çıkmış kimse duymasın). Aracın Limited versiyonu kendi segmentine ve yaşına göre donanım olarak hiç yabana atılmayacak dolulukta.

ABS

4 hava yastığı

Manüel Klima

Elektrikli ve sıtmalı dış aynalar

Ön iki koltukta koltuk ısıtma

Elektrikli koltuk ayar mekanizması

Sunroof

6 li cd changer lı ( changer bagajda) CD-kasetçalar (Alpine imalatı ve direksiyondan kumanda mevcut)

Avrupa ve Amerikadaki bazı versiyonlarda EVIC denilen ve Lastik basınç kontrol sisteminin de olduğu araç bilgi ekranı

Araç tam olarak arazide kullanılabileceği gibi şehir içi kullanımda da ideal. Özellikle şase nin kısa olması büyük avantaj. Hem arazi de hem dr şehir içinde rahat bir kullanım seçeneği sunuyor. Ayrıca araştırma yaparken rastladığım bir bilgi de jeep yetkililerinin bu aracı kendi araçları içerisinde ikinci sıraya koydukları yönünde idi. Wrangler den sonra en iyi arazi aracımız demişler kendileri. Ben bilmem  Aracın arazi performansını en fazla kurcalayan içimizde Servet Aydın dır. O detaylı bilgi verir.

Türbinli klasik otomatik 4 ileri vites li araçta kış veya zorlu arazi şartlarında kullanılmak üzere 1 ve 2. Vites seçeneği de mevcut. Vites geçişleri ise kendinden beklenmeyecek kadar güzel ve seri.

Araç hem arazi hem de şehir içi kullanım için üretildiğinden bir binek araç konforu beklemek elbette hata olur ancak şunu da belirtmeliyim li içeride sunduğu alan gayet geniş ve konfor da yabana atılmayacak derecede. Bu konuda çok titiz olmama rağmen beni tatmin etti konforu..

Aracın Çekiş Sistemi ile ilgili ise söylenecek çok şey var aslında. Select-track denilen çekiş sistemi mevcut.

Bu sistemde

4x2, 4x4 Part Time, 4x4 Full time, Neutral, 4x4 Lo, kademeleri mevcut. Hangi yol şartlarında hangi seçeneği kullanacağız peki.

Jeep in gerek kendi sitesinde ve kullanım kitapçığında, gerek se internet aracılığıyla ulaşabildiğimiz diğer kaynaklardan derlediğim bilgilere göre bu seçenekleri anlatmaya çalışacağım.

4x2

Araç adından da anlaşılacağı gibi 4 çeker modunda değildir ve sadece arkadan itişli olarak çalışır. Tüm tork arka tekerlere iletilir. Asfalt veya kuru zeminde yani klasik kullanım alanlarında tercih edilecek sürüş yöntemidir. Ayrıca ekonomiktir de ;)

4x4 Part Time

Aslında ilk başta ben bunu ilk başta Elektronik 4 çeker sistemi olarak algılamıştım. Yanı araç yol şartlarında göre kendi 4 çekere geçiyor veya iki çekerde kalıyor. Aslında kısmen doğru da tahmin etmişim ancak arada birazcık önemli fark var ki o da devreye giren kilit mekanizması. Ön tekerlerde dahil olmak üzere 4 teker de kilitli olarak aynı devirde dönüyor. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta bu konumda araç kullanırken direksiyonun düz olması. Çünkü teker devirleri aynı olacağından dönme esnasında burulma ve kasıntı olacak, zorlamaya devam ederseniz de bir yerleri kıracaktır. Düz bir yolda ve ara ara 4 tekerden çekiş gereken durumlarda bu seçenek kullanılabilir. Ama sürekli bu modda kullanmak tavsiye edilmiyor.

4x4 Full Time

Adından da anlaşılacağı gibi araç sürekli 4 çekerde ilerliyor. Ancak burada bahsedilmesi gereken fark tüm tekerlerin farklı devirlerde dönmesine olanak sağlayan bir sistem olması. Yani kilit mekanizması devrede değil ve tüm tekerler birbirlerinden bağımsız çekiş yapabiliyor. Karda, yoğun yağışta, buzda, kumda, asfaltta, yani her türlü yol koşulunda bu sistem rahatlıkla kullanılabilir.

Bu arada yukarıdaki 3 vites çekiş sistemi arasında, araç hareket halinde ve 80 km hızın altında geçiş yapmanız mümkün. Ama bundan sonrakiler için durmanız gerekecektir.

Neutral

Ne işe yaradığı konusunda çok fazla bir bilgi yok. Aracın çekilmesi haricinde de kullanılmıyor zaten. Yani hiç bir tekerde çekiş yok ve hepsi kendi kafasına göre selbest. Özgür bırakıyor tekerleri ve çekiş hiç bir tekere aktarılmıyor.

4x4 Lo

Bu Lo bildiğiniz lo lo değil. Off road cıların en çok sevdiği seçenek ve hatta en zevklisi bu diyorlar. Ağır arazi şartlarında bu seçenek kullanılmaktadır. Tüm tekerlekler kilitlenir ve aynı hızlarda döner. Burada motor devri ve gücü artırılarak tekerleklere iletilir.

Konu ile ilgili ingilizce bir video ancak faydalı olacağı kanısındayım

Bu linkte de 2004 model ve daha üzeri araçların kullanıcı el kitapları mevcut

Jeep Owners | Download an Owners Manual 2004 - 2011 | Jeep

http://m.jeep.com/en/owners/manuals/

Ampül tipleri

Frenler : 3157 - P27/7W

3. Fren : 921 - W16W

Ön Sis : 9145 (H10)

Ön park : 3157 - P27/7W

Geri Vites : 3157 - P27/7W

Ön Sinyal : 3157 - P27/7W

Far: H4

Plaka Aydınlatma : W5W

Arka park : 3157 - P27/7W

Arka Fren : 3157 - P27/7W

Arka Sis : 3157 - P27/7W

Arka Sinyal : 3157 - P27/7W

Yan Sinyal : W5W

Sıvı Miktarları ve Özellikleri

Motor Yağı : SAE 5W30 - 4,7 Litre

Soğutma Suyu : Organik Antifriz – 13,2 litre

Otomatik şanzıman yağı : ATF+4

Direksiyon hidroliği : ATF+4

İç aydınlatmalar için verilen tipler biraz değişik, genel olarak hangi tıp lamba kullanıldığını öğrendikten sonra onları da eklemeyi düşünüyorum.

Ara ara güncellemeler devam edecek. Şimdilik kalın sağlıcakla...

  • Beğen 10

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Neredeyse hiçbir lüx araçta olmayan dış geri görüş aynası karartmalı, ahlaksız kullanım için hız limitor iptal edilerek 240 km gibi ciddi bir hızı düz yolda görmesi çok kolay. Fabrikasyon 180 km/h olarak hızı kısıtlanmış.
Aracın asfalt konforunda en büyük etken önlerin bağımsız salıncak sistemi ile donatılmış olması.

Defransiyel içerisinde kilit sistemi olası kırılmalar yaşanmasın diye 8'er adet balatalar ile akslara güç iletiyor. Sınırlı kayma denilen bu sistem ile araç arazi şartlarında akranları arasından sıyrılıp ilerliyor.

Ne hikmet ise Avusturalya bu araçlara hayran. En çok aksesuar çeşidi orada. Avrupa mağazalarında veya ülkemizde çok fazla modifiye parçaları yok.

Keyifli araç vesselam :)

  • Beğen 5

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

Avustralya da offroad=ölmeden 2 gün hayatta kalabilmek...

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Ebrar Tüfek

Şu tavanı boyalı olduğu anlaşılmasın diye projektör takılan araçtı dimi bu :D

 

Allah kaza bela vermesin :)  

 

 

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Fatih Keskin

İstanbul da en sevdiğim yanı park derdi olmaması idi en yüksek kaldırıma çık bırak


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mert Yeldan

O jip bu jip mi

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Bununla arazide askıda kalabilmiş adamım ben.

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Bununla arazide askıda kalabilmiş adamım ben.


Safranbolu da sende kullandın ama kalmadı, ben kalır gibi oldum oda 2003 model arabada 2000 model lastik ile :)
  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Bununla arazide askıda kalabilmiş adamım ben.
emoji23.png

 

1 saat önce, Servet Aydın yazdı:


Safranbolu da sende kullandın ama kalmadı, ben kalır gibi oldum oda 2003 model arabada 2000 model lastik ile :)

 

Ertan abi gör. Sana arazide gitmeyen jipi kitl..satmışlar. Ayıp ayıp...

  • Beğen 2

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Cavit Çırakoğlu
13 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Neredeyse hiçbir lüx araçta olmayan dış geri görüş aynası karartmalı, ahlaksız kullanım için hız limitor iptal edilerek 240 km gibi ciddi bir hızı düz yolda görmesi çok kolay. Fabrikasyon 180 km/h olarak hızı kısıtlanmış.
Aracın asfalt konforunda en büyük etken önlerin bağımsız salıncak sistemi ile donatılmış olması.

Defransiyel içerisinde kilit sistemi olası kırılmalar yaşanmasın diye 8'er adet balatalar ile akslara güç iletiyor. Sınırlı kayma denilen bu sistem ile araç arazi şartlarında akranları arasından sıyrılıp ilerliyor.

Ne hikmet ise Avusturalya bu araçlara hayran. En çok aksesuar çeşidi orada. Avrupa mağazalarında veya ülkemizde çok fazla modifiye parçaları yok.

Keyifli araç vesselam :)

Avustralya da genel olarak ofrooad ekipmanları ve kamp malzemeleri fazla gibi gözlemledim.

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Hüseyin Duran

bendede cherokee liberty 2.8 crd mevcud. güzel bir paylaşım olmuş. zevkli bir araç 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Hüseyin Sönmez
On 5/3/2017 at 21:45, Fatih Keskin yazdı:

İstanbul da en sevdiğim yanı park derdi olmaması idi en yüksek kaldırıma çık bırak
 

Kaldırıma araba mı bırakılır, görürsem cızarım boyanı.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
bendede cherokee liberty 2.8 crd mevcud. güzel bir paylaşım olmuş. zevkli bir araç 

Dizel motor olanı yerden yere vururuz. Sıkıntılıdır. Ama kullanıcı yorumu daha önemli. Biraz bilgi alsak

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Ertan Çabuk
bendede cherokee liberty 2.8 crd mevcud. güzel bir paylaşım olmuş. zevkli bir araç 

Hüseyin bey bu konu aslında temel bir konu olması amacıyla açıldı. Madem 2.8 crd sahibisiniz sizin de araç ile ilgili bilgi ve deneyimlerinizi burada derlemek isteriz.

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Hüseyin Duran

Servet abinin yanında araç hakkında yorum yapmak bana düşmez :))

Ertan abi takip ediyorum 3.7 hayırlı olsun :)) 

Aracı alalı 2 seneye yaklaşmak üzere. 125 bin km de almıştım şuan 162 binde. zevkli keyif aldığım bi araç. kum çamur kar dağ taş tırmanış hepsini yaptık. kum dışındaki performanlarına hayranım aracın. kum dada sanırım ağırlığından ötürü bi suzuki gibi olamıyo. motor konusunda çok şükür bugüne kadar hiç bir sıkıntı çekmedim. benim bu araçtaki tek sıkıntım ön şaftın difransiyeldeki kafası oldu. 6 ayda bi defa kafayı söküp dağıtıp içini gresle dolduruyoruz :)) biraz boşluk var içinde. ondan kaynaklı şırıltı yapıyo. titiz bi kullanıcı olduğumdan o sesede dayanamıyorum. 

 

 

şaft kafalarına bi grasörlük düşünülebilirmiş. içine su filan aldığı için paslanıyo. 

tarihinde Hüseyin Duran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Hüseyin körüklerin kelepçeleri kilitli tip ise almaması lazım, sende yükseltme kiti varmı, arabanın fotosu niye yok, hani çamur içinde videolar.. Olmuyor böyle

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Hüseyin Duran
3 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Hüseyin körüklerin kelepçeleri kilitli tip ise almaması lazım, sende yükseltme kiti varmı, arabanın fotosu niye yok, hani çamur içinde videolar.. Olmuyor böyle

yükseltme yok standart araba. bi ara yükseltmeyi niyetime almıştım ama petrole gelen yükseltilmiş araç sahiplerinden kime sorduysan sakın dokunma. bu işin sınırı yok dediler :))   abi hatta bi reno 12 körüğü uyduralım dedim büyük olsun sağlam olsun dedik. oda şaftı kastı :)) abi foto çekme alışkanlığımız biraz zayıf sanırım. özen gösteriyim mesaj alındı 

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
40 dakika önce, Hüseyin Duran yazdı:

benim bu araçtaki tek sıkıntım ön şaftın difransiyeldeki kafası oldu. 6 ayda bi defa kafayı söküp dağıtıp içini gresle dolduruyoruz :)) biraz boşluk var içinde. ondan kaynaklı şırıltı yapıyo. titiz bi kullanıcı olduğumdan o sesede dayanamıyorum. 

 

 

Kauçuklu gres basıyorsunuz değil mi.. ?

 

Yeni konu ile görelim resimleri :)

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Hüseyin Duran
Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Kauçuklu gres basıyorsunuz değil mi.. ?

 

Yeni konu ile görelim resimleri :)

 

aynen abi şaftın difransiyel tarafındaki başını dağıtıp gresliyoruz iyice. şırıltı yine başlamıştı. ustayla bi boş zamanımızda sökecez yine. fotoğraflarım :) 

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Ertan Çabuk
 
aynen abi şaftın difransiyel tarafındaki başını dağıtıp gresliyoruz iyice. şırıltı yine başlamıştı. ustayla bi boş zamanımızda sökecez yine. fotoğraflarım  

Bekliyoruz Hüseyin...

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Talha Bilgi
gönderildi (düzenlendi)

Başlık varken sorayım dedim, bu araçların (2002-2004 arası olanlar 50.000 TLlikler felan) konfor düzeyleri nasıldır ? Sert bir süspansiyonu mu var ? Yoksa yumuşakmı ? Yakıt 20 lt lpg  ve vergi 1.629 TL ... onları öğrendim. Birde lpg tankı bagajı biritmiş bazı ilanlarda, bunun için çözüm yok sanırım... 

teşekkürler. 

tarihinde Talha Bilgi tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Otomobil konforu olmaz. Arka dingil olduğu için.

  • Beğen 1

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Cem Işık
3 saat önce, Talha Bilgi yazdı:

Başlık varken sorayım dedim, bu araçların (2002-2004 arası olanlar 50.000 TLlikler felan) konfor düzeyleri nasıldır ? Sert bir süspansiyonu mu var ? Yoksa yumuşakmı ? Yakıt 20 lt lpg  ve vergi 1.629 TL ... onları öğrendim. Birde lpg tankı bagajı biritmiş bazı ilanlarda, bunun için çözüm yok sanırım... 

teşekkürler. 

Süspansiyonu  sert değil ama bir otomobil konforu da beklememeli. 

Lpg için ise 35-40 litrelik bir tankla bagajda epey yer açılır. Benim aklımdaydı  ama sattım  arabayı:)

  • Beğen 3

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Kemal Faruk Aksoy

Merhaba;

Şuanda Daihatsu Terios araç kullanan biriyim. Bir üst segment suv ararken Renegade 3,7 gözüme çarptı ve çok hoşuma gitti. Epeydir forumlarda bu aracı araştırdım. Tek korkum yakıt konusu. Hiçbir yerde yakıt tüketimi konusunda net bilgi bulamadım. Kullanan arkadaşlar güncel yakıt bilgisi konusunda bilgi verirseniz çok memnun olurum.

İletiyi paylaş


Mesajın linki
Talha Bilgi
5 dakika önce, Kemal Faruk Aksoy yazdı:

Merhaba;

Şuanda Daihatsu Terios araç kullanan biriyim. Bir üst segment suv ararken Renegade 3,7 gözüme çarptı ve çok hoşuma gitti. Epeydir forumlarda bu aracı araştırdım. Tek korkum yakıt konusu. Hiçbir yerde yakıt tüketimi konusunda net bilgi bulamadım. Kullanan arkadaşlar güncel yakıt bilgisi konusunda bilgi verirseniz çok memnun olurum.

 

ben kullanmadım ama bende çok araştırdım 20lt lpg'den bahsediyorlar. Kimisi 18 lt lpg yakıyor 4x2'de ş.içi karışık demiş... sanırım aracın motor kondisyonu, takılan lpg sistemi ve yol şartları etkili.

İletiyi paylaş


Mesajın linki