İçeriğe Yönlendir

Fusion - Turbo Basınç Valfi Arızası (Fusion Fiesta Focus)


Halil Yıldırım

Recommended Posts

Halil Yıldırım

Motor özellikle sıkışık trafikte dur kalk olan yerlerde kakış ta performans düşüklüğü yaşıyor ve bazen tıkanıyordu. Bu tıkanıklığı debriyaja basarak gaz verdiğimde siyah bir duman atıp aşıyordum. Kış mevsiminde bu sorunla karşılaşmadım ama havalar ısınmaya başladığında yeniden başladı. Motor da eskisi gibi gaz yemiyordu yakıtı iyi yakmıyordu. Antalya'da  tavsiye edilen ford yetkili servislerden ayrılmış kendi işyerini açmış ustalara gösterdim. Bilgisayara bağlayıp hiç bir şey yok yakıttan olur deyip katkı maddesi koyup gönderdiler. Kimisi partikül filtresi tıkalıdır, baskı balata bitmiştir, turbo mili aşınmıştır vs deyip ikna olmadığım bir sürü açıklamalar yaptılar. Sonuçta bunlar doğru olabilir ama benim aracımda bu arızaların olmadığını düşünüyordum. Araştırmalarım sonucunda Turbo basınç valfi diye bir parçanın olduğunu öğrendim. Bu valf hava filtresi üzerinden turboya hava akışı sağlayan bir parça. Yeri Fusionlarda kaputu açınca direksiyon tarafında amasitör  bağlantı vidalari ile akü nün arasındaki boşlukta üzerine iki adet ince kauçuk hortum giren bir parça. Bu parçanın ford kodu 6G9Q 9E882 CB fiyati 150-200 tl arasi değişiyor.

Bu parçayı yerinden sökerken dikkat ettim turboya bağlı kısmında işaret vardı. boruları karıştırmamak için bende boruya işaret koydum. Parçayı inceledim üzerinde minik bit filtre vardı. Dikkat ettim ki üzerindeki fitredeki sünger erimiş ve boşluklardan bir tornavida ile dokunduğumda dökülüyordu. Bazı yerleri açıldığı için içerisine toz girdiği belliydi. Sökmek için preslenmiş metali küçük bir yankeski yardımıyla  açıp boruların girdiği kısmı çıkardım. içerisinden bir tane diyafram ve ucuna eklenmiş bobin içinde çalışan yuvarlak demir vardı. diyaframın altında bir başka fltre vardı. İçerden çıkan plastik fitrenin üzeri toz ve yağ karşımı bir tabakayla kaplanmişti. Kısaca içeriye kir toz girdiği için valf düzgün çalışmıyordu. özellikle sıcak aylarda yapması plastik olduğu için plastiğin genleşmesinden dolayı sıkışma oluştuğu için rahat çalışmamasından olacağı mantıklı geldi. Bobin içinde hareket eden yuvarlak metalin çalıştığı ortam kadifemsi bir madde ile kaplanmış fakat dışardaki filtre delindiği için içerdeki fitrede tıkandığından ezilmiş ve toz vs bu kadifemsi yerin üzerini kirletmiş bu yüzden içine rahat girmiyordu ve diyaframa bağlı yuvarlak demir de biraz paslanmıştı. Bütün parçaları temizledim. Dış filtreyi de içine filtre özelliği olan bir malzeme koyup düzgün bir şekilde montajını yapıp yerine taktım. Motoru boşta çalıştırdım gaz yemesi daha kötü oldu. Birde 3000 devirde silkeleme oldu. Valfin bobin kısmındaki kadifemsi yeri temizlediğim için ve diyağram yatay çalıştığı için diyağrama bağlı metal nüve iyi kaymıyor ve valf görevini yapmıyordu. Sonuç olarak değişmesi gerekiyordu. Araştırdım piyasada dış filtresi olmayanlar mevcuttu. Dışarıya filtre bağlanmasa bu valfin ömrü çok kısa olacak ve sık sık değiştirmek gerekecek bu yüzden ısrarla parçanın filtrelisini aradım buldum yerine taktım. Bu valfin Orijinali Almanya üretimi üzerinde Druckwander pressure transducer PIERBURG  şeklinde yazıyor.

Aracımdaki sorunu kendi kendime çözmüş oldum. Sizlerle paylaşmak istedim.

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Elinize sağlık Halil bey.
Keşke resim de olsaydı. Çok detaylı anlatmışsınız. Teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İlk bakılacak parçadır halbuki. Makina da çıkmaz mekanik parçadır

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Eline sağlık, biz teknikerler hiç affetmeyiz böyle şeyleri, hallederiz :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil Yıldırım
(düzenlendi)
18 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Elinize sağlık Halil bey.
Keşke resim de olsaydı. Çok detaylı anlatmışsınız. Teşekkürler

siteye resim eklenebiliyorsa eklerim. ama nasıl olduğunu bilmiyorum. denedim söyle bir uyarı verdi. You do not have any existing attachments

tarihinde Halil Yıldırım tarafından düzenlendi
ilave
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Halil Yıldırım yazdı:

siteye resim eklenebiliyorsa eklerim. ama nasıl olduğunu bilmiyorum. denedim söyle bir uyarı verdi. You do not have any existing attachments

 

https://hizliresim.com/

Bu siteye resmi yükleyin... Sağda linkleri açar.. Oradan en alttaki "Resim Direkt Adresi" satırındaki linki kopyalayıp, aşağıdaki konuda anlatılan yolu izleyebilirsiniz.. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Onur Efe

Selamlar bu parçadan çıkan iki hortum var bunlar tam olarak karşıda nereye bağlanıyor. Benim araçta bir tanesi boşta ve ucu körlenmiş. Diğeri yuvarlak bir t çeklinde bağlı. Diğer hortumun nerden çıktığını bulamadık

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Onur Efe yazdı:

Selamlar bu parçadan çıkan iki hortum var bunlar tam olarak karşıda nereye bağlanıyor. Benim araçta bir tanesi boşta ve ucu körlenmiş. Diğeri yuvarlak bir t çeklinde bağlı. Diğer hortumun nerden çıktığını bulamadık

 

Görmeden bulmaz zor.. 

Siz buldunuz mu ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...