İçeriğe Yönlendir

Fusion - Silindir Kapak Contası Değişikliği Sonrasında Performans Düşüklüğü


Abdullah Çetinel

Recommended Posts

Abdullah Çetinel
(düzenlendi)

Rölantide dalgalanma ve bazen stop etme sorunu yanı sıra, bujilerin etrafına sürekli su dolması sebebiyle gittiğim serviste silindir kapak contası yanmış teşhisiyle conta değişimi yapıldı. Değişim sonrasında teslim aldığım aracımla eve giderken conta değişimi olmadan önceki performansla hiç alakası olmadığını gördüm. Yaptırdığım yerle görüştüm 3-4 gün bin kontrol edelim dediler bugün götürdüm fakat her şeyin normal olduğunu söylüyorlar. Başka arabaya binmem aracımı da çok iyi bilirim bu hali normal değil. daha önce gittiğim yollardan rampalardan gittim kesinlikle aynı değil, 2000-2500 devir de gazı köklediğim zaman araba çok geç tepki veriyor. eskiden birden fırlayan araba şimdi bağırıyor fakat o gücü tekerlerde göremiyorsun. Araba ivmeyi çok geç alıyor.

-Bujiler yeni,

-Subap ayarı değil dedi,

-Sente ayarı değil dedi (zaten bende ihtimal vermedim.)

-Su kaçırma, yağ kaçırma falan yok.

 

Conta değişimi sonrası ne olabilir de güç kaybı olur ? 

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdullah Çetinel
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

Kapak yüzeyi taşlandı mı

 

Listede 250 tl lik rektefiye adında masraf vardı rektefiyeciye gitti diye biliyorum. Subap ayarlarınıda kapakçı yapıyormuş

Yorum bağlantısı
Abdullah Çetinel
(düzenlendi)
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Silindir kompresyonları ölçülsün.. 

Fikir verecektir.. 

 

 

Mehmet Bey servis sorun yok dediği için bişey yapmaya meyilli değiller. Benim sorun çıkarttığımı arabanın normal olduğunu düşünüyorlar. O yüzden ben ne söylesem dikkate alan yok. Yetkili serviste söküp bakarız 400 lira kontrol ücreti var dedi ne yapacağım şaştım kaldım.

tarihinde Abdullah Çetinel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sökmek yanlış şimdi.. 

Sökmeden sorunu görmek için bir şeyler yapmalılar.. 

Yorum bağlantısı
Abdullah Çetinel
12 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Kompresyon ölçümü, sente kontrol

 

Kompresyon ölçümü çok mantıklı herhangi bir kaçırma varsa ortaya çıkacaktır. Gerçi bugün sabah itibariyle araç performansı baya iyileşti ama yinede kafama takıldı. Şimdi iş bu cihazdan olan ustayı bulup test etmek. Fikir için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Abdullah Çetinel
(düzenlendi)

Son bir gelişmeyi aktarmak istedim. En son kontrole gittiğimde sürekli çıktığını farkettiğim aşağıdaki resimde paylaştığım hava filtresi hortumunu sabitleyince performansta artış olduğunu hissettim. Zamanla motorda kendini toparlayınca şimdilik sorunum düzelmiş gibi görünüyor. Bu sorunun neden bu şekilde olduğunun mantıklı bir açıklaması da eskiden conta patlak iken araç havasını rahat alabildiği için yanma daha iyi oluyordu. Tamirden sonra hava hortumunun tırnağı kırık olmasından dolayı sürekli hortum çıkıyor ve hava karışımını iyi alamadığı için yanma zayıf kalıyordu ve performans düşüklüğüne sebep oluyordu. benim yorumlamam bu şekilde. Şimdilik kompresyon testine gerek kalmadı. Yinede fikir veren, çözüm sunan herkese teşekkür ederim.

 

2CQa3.jpg

tarihinde Abdullah Çetinel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çıkan hortum, gördüğümüz geniş hortum ise.. O çıkınca oluşan çekiş düşüklüğünün sebebi, silindire motor tarafından ısıtılan sıcak havanın dolmasıdır.. 

 

Silindire dolan hava ne kadar soğuk ise, verim o kadar artar, çünkü soğuk hava daha fazla sıkışır ve daha fazla basınç oluşturur..

Aynı sebeple, araçlar gece daha iyi çeker, daha az yakar..  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cenk Önsoy

Peki bu filtreyi iptal edip açık hava filtresine dönüştürmek çok daha verimli olmaz mı? Filtre videolarını inceledim kapalı bir sistemde ince tabaka bir filtre var gördüğüm kadarıyla, şu k&n filtreleri gibi performans filtreleri 1.6 tdci motora uygulamak saçmalık mı olur? Bilgim olmadığı için soruyorum tamamen teorik konuşuyorum yanlış anlamayın :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Açık filter adı üstünde daha da berbat motorun etrafındaki sıcak havayı emecek

Yorum bağlantısı
Kemal Mert
Çıkan hortum, gördüğümüz geniş hortum ise.. O çıkınca oluşan çekiş düşüklüğünün sebebi, silindire motor tarafından ısıtılan sıcak havanın dolmasıdır.. 
 
Silindire dolan hava ne kadar soğuk ise, verim o kadar artar, çünkü soğuk hava daha fazla sıkışır ve daha fazla basınç oluşturur..
Aynı sebeple, araçlar gece daha iyi çeker, daha az yakar..  

+1 soğuk havada oksijen de bol olur.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...