İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - 2.0 TDCI 2 Yıllık Hararet Çilesi


Mehmet Orhan

Recommended Posts

Mehmet Orhan

 

Aracın sorunu  şehir içinde ya da uzun rampalarda  dış hava sıcaklığı 30 derecenin üzerinde ise su kaynatmasıydı. Arabanın hararet yapacağını klimanın sıcak üflemeye başlamasından ve tıslama sesi gelmesinden anlıyordum.  2 Yıldır yaptıklarımı ve yaşadıklarımı listelemek gerekirse;

- İlk olarak İzmir'de radyatör kapağı  yan sanayi bir kapakla (o anda orijinal bulunamadı ve yola çıkacaktım) değişti, termostat  ve radyatör tazyikli suyla temizlenip kanallar açıldı. 

- İlk birkaç hafta şehir dışı sabah erken saatlerde ve düz yollarda kullandığım için sorun çözülmüş gibi duruyordu fakat, öğlen sıcağında Kayseri'de yine su kaynattı.

- Sabri ustanın yönlendirmesi ile Mehmet abi'ye ulaştım o da sağ olsun yaşar ustaya yönlendirdi. Arabayı çekiciyle yaşar ustaya götürdük. Çevre yolunda dip gaz zorlamasına rağmen akşam saatlerinin de etkisiyle hararet yaptıramadı. 

- İzmir  dönüşünde  kula civarında hararet yaptı. İzmir'e gider gitmez  arabayı sabri ustaya bıraktım, 1 hafta boyunca tüm parçalar başka araçlardan sök tak yapılarak denendi ve en sonunda sorun 2. kademe fan rölesinin yeterli akım iletmediği ortaya çıktı.  Zaten ağustosun sonlarıydı, o sıralar arabayla da çok fazla işim olmadığından o yazı tekrar hararet yaptırmadan geçirdim. 

- 2016 haziran ayında İzmir'den-Konya'ya giderken Uşak şehir merkezinde tekrar hararet yaptı. Orada bir servis buldum tek yaptıkları termostatın içini boşaltmak oldu. Biraz dikkatli sürerek Konya'ya kadar geldim.

- Konya şehir merkezinde tekrar hararet yaptı.  Birkaç servis dolaştırdım termostat değişti ve  hiç birisi sorunun kaynağına inemedi. Bir tanesinin conta yakmış üst kapak açılacak demesiyle arabayı Konya'dan kaçırdım.  2016 yazını  trafiğe girmemeye ve öğle sıcaklarında arabayla yolculuk etmemeye çalışarak geçirdim.  Hatta Antalya-Konya yolculuğumu bile Alacabel civarlarında kalmayı göze alamayarak  Burdur-Afyon-Konya şeklinde yaptım.  Bu sefer de çubuk belinde hararet yaptı. 

- Ekim ayında Ankara'da  arabaya şarj dinamosu, turbo bakımı, motor kulak değişimi vb. bakımlar yaptırırken; devirdaim, termostat ve yağ soğutucu termostat da değiştirildi.

- Kışı mükemmel bir şekilde geçirdim. Ne akü lambası yandı, ne  hararet  düşmesi sorunu yaşadım ne de kaloriferin ısınma sorunu.. Artık bu yazı  sorunsuz geçireceğimi düşünüyordum. 

- 1.5 hafta önce Ankara'da sıcaklığın 30 Dereceyi bulduğu bir günde yine aynı tıslamayı duydum ve dünyam başıma yıkıldı. Hemen forscan'ı açtım, bizim hararet yine 117-118 derecelere gelmiş zaten ibre'de sağa yattı hemen :) 

-  3-4 gün boyunca arabanın çalışma sıcaklığını forscan programıyla gözlemledim. 95 dereceyi geçmediği sürece soğutma  sistemi gayet normal çalışıyor görünüyordu .Özellikle 100 dereceyi geçince araba bir şekilde rölantide bile bekletsem bile  soğumuyordu ve su kaynatmaya devam ediyordu. 110 dereceden sonra da klima sıcak üflemeye başlayıp tıss sesi geliyordu. 

- 100 derecede bile  taşırma kabanın fokurdaması ve su tahliye etmesi  radyatör kapağından gibi geldi  ve 2 yıl önceki ilk maddeye dönüp bu sefer radyatör kapağını orjinal motocraft ile değiştirdim. 

- Cumartesi hava sıcaklığı 30 dereceyken  ve yoğun trafikte hararet  106-107 dereceyi geçmedi.  Pazar günü de tekrar kontrol ettim. klima açıkken uzun süre 94-89 arasında gidip geliyor. Çok çok zorladığımda  106-107 olup gazdan ayağımı çektiğim anda 89-94 aralığına geri düşüyor. Kapağı değiştirmeden önce 107-108 dereceden sonra pek dönüşü olmuyordu. 2 gün şehir içerisinde 150 km yol yaptım ve taşırma kabından 1 damla bile su akmadı.

 

Başlığı açma amacım benim gibi hararet sorunu olup uzun süre çözüm üretemeyenlere ışık tutmak.  Eğer tekrar hararet çıkarsa başlığa ekleyerek devam edeceğim.

 

 

 

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Ali Gök

5 6 kere  su kaynattırıp contayı yakmamada iyi başarı değişik  bir tecrübe olmuş. tekrarı olmaz inşallah

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Geçmiş olsun. Bazen problemi ararken en basit yerden başlamak gerekiyor demek: Motor Soğutma suyu kapağı bile orjinal olması gerekiyormuş öğrendiğim kadarıyla. Çünkü bu kapak sadece basit bir kapak değilmiş. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sorun sistemdeki hava gibi kapak hava yaptırıyorsa demek

Fan tekmigi de 2. Dereceden çalışmayınca hop hararet tavan.

 

Dizel zaten kolay ısınmadigi içinde kapak üst kapak dayanmış

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aslında araç hararet yapmamış.

Kapak kaçırdığı için basınç artınca suyu atmış.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

benim de başıma geldi yaz ayında yalovadan gelirken bursa otobanında rampada, hararet (hararet saati yok)  uyarısı çıktı ayağımı gazdan çektim, sağa çektim motor kendi korumaya geçti stop etti, baktım hazne de su yok, ustayı aradım bekle biraz soğusun su koy çalıştır dedi neyse yaptık dediklerini çalıştı geldim eskişehire gittim ustaya baktı, su depo kapağının ortasın da 50 kuruş büyüklüğünde bir çıkıntı var onun etrafında da conta oluyormuş o yok. o conta yüzünden koca araba yolda kaldı, anladım ki su eksik ikazında da bir sıkıntı var şamandıra mantarı kopmuş, sadece conta taksak yeterli olacaktı ama tekrar aynı pozisyona düşmemek için komple depoyu değiştirdim. ne derler; "bir çivi bir nalı, bir nal bir atı, bir at bir komutanı, bir komutan... ülkeyi"  o hesap,10 kuruşluk bir conta nelere mal olacaktı...

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz
5 saat önce, Mehmet Orhan yazdı:

 

Aracın sorunu  şehir içinde ya da uzun rampalarda  dış hava sıcaklığı 30 derecenin üzerinde ise su kaynatmasıydı. Arabanın hararet yapacağını klimanın sıcak üflemeye başlamasından ve tıslama sesi gelmesinden anlıyordum.  2 Yıldır yaptıklarımı ve yaşadıklarımı listelemek gerekirse;

- İlk olarak İzmir'de radyatör kapağı  yan sanayi bir kapakla (o anda orijinal bulunamadı ve yola çıkacaktım) değişti, termostat  ve radyatör tazyikli suyla temizlenip kanallar açıldı. 

- İlk birkaç hafta şehir dışı sabah erken saatlerde ve düz yollarda kullandığım için sorun çözülmüş gibi duruyordu fakat, öğlen sıcağında Kayseri'de yine su kaynattı.

- Sabri ustanın yönlendirmesi ile Mehmet abi'ye ulaştım o da sağ olsun yaşar ustaya yönlendirdi. Arabayı çekiciyle yaşar ustaya götürdük. Çevre yolunda dip gaz zorlamasına rağmen akşam saatlerinin de etkisiyle hararet yaptıramadı. 

- İzmir  dönüşünde  kula civarında hararet yaptı. İzmir'e gider gitmez  arabayı sabri ustaya bıraktım, 1 hafta boyunca tüm parçalar başka araçlardan sök tak yapılarak denendi ve en sonunda sorun 2. kademe fan rölesinin yeterli akım iletmediği ortaya çıktı.  Zaten ağustosun sonlarıydı, o sıralar arabayla da çok fazla işim olmadığından o yazı tekrar hararet yaptırmadan geçirdim. 

- 2016 haziran ayında İzmir'den-Konya'ya giderken Uşak şehir merkezinde tekrar hararet yaptı. Orada bir servis buldum tek yaptıkları termostatın içini boşaltmak oldu. Biraz dikkatli sürerek Konya'ya kadar geldim.

- Konya şehir merkezinde tekrar hararet yaptı.  Birkaç servis dolaştırdım termostat değişti ve  hiç birisi sorunun kaynağına inemedi. Bir tanesinin conta yakmış üst kapak açılacak demesiyle arabayı Konya'dan kaçırdım.  2016 yazını  trafiğe girmemeye ve öğle sıcaklarında arabayla yolculuk etmemeye çalışarak geçirdim.  Hatta Antalya-Konya yolculuğumu bile Alacabel civarlarında kalmayı göze alamayarak  Burdur-Afyon-Konya şeklinde yaptım.  Bu sefer de çubuk belinde hararet yaptı. 

- Ekim ayında Ankara'da  arabaya şarj dinamosu, turbo bakımı, motor kulak değişimi vb. bakımlar yaptırırken; devirdaim, termostat ve yağ soğutucu termostat da değiştirildi.

- Kışı mükemmel bir şekilde geçirdim. Ne akü lambası yandı, ne  hararet  düşmesi sorunu yaşadım ne de kaloriferin ısınma sorunu.. Artık bu yazı  sorunsuz geçireceğimi düşünüyordum. 

- 1.5 hafta önce Ankara'da sıcaklığın 30 Dereceyi bulduğu bir günde yine aynı tıslamayı duydum ve dünyam başıma yıkıldı. Hemen forscan'ı açtım, bizim hararet yine 117-118 derecelere gelmiş zaten ibre'de sağa yattı hemen :) 

-  3-4 gün boyunca arabanın çalışma sıcaklığını forscan programıyla gözlemledim. 95 dereceyi geçmediği sürece soğutma  sistemi gayet normal çalışıyor görünüyordu .Özellikle 100 dereceyi geçince araba bir şekilde rölantide bile bekletsem bile  soğumuyordu ve su kaynatmaya devam ediyordu. 110 dereceden sonra da klima sıcak üflemeye başlayıp tıss sesi geliyordu. 

- 100 derecede bile  taşırma kabanın fokurdaması ve su tahliye etmesi  radyatör kapağından gibi geldi  ve 2 yıl önceki ilk maddeye dönüp bu sefer radyatör kapağını orjinal motocraft ile değiştirdim. 

- Cumartesi hava sıcaklığı 30 dereceyken  ve yoğun trafikte hararet  106-107 dereceyi geçmedi.  Pazar günü de tekrar kontrol ettim. klima açıkken uzun süre 94-89 arasında gidip geliyor. Çok çok zorladığımda  106-107 olup gazdan ayağımı çektiğim anda 89-94 aralığına geri düşüyor. Kapağı değiştirmeden önce 107-108 dereceden sonra pek dönüşü olmuyordu. 2 gün şehir içerisinde 150 km yol yaptım ve taşırma kabından 1 damla bile su akmadı.

 

Başlığı açma amacım benim gibi hararet sorunu olup uzun süre çözüm üretemeyenlere ışık tutmak.  Eğer tekrar hararet çıkarsa başlığa ekleyerek devam edeceğim.

 

 

 

Daha radyatör kapağını okuyunca demiştim kendi kendime kesin  bundan çıkacak problem diye :)

Nerden mi biliyorum babam da 1 yaz boyunca  bizim focusta  değişmedik denenmedik şey bırakmamıştı :)

Değişen parçalar : 3,4 tane termostat .radyatör genleşme tankı (kapaksız: :) )  T hortum gibi bir şey  5-10 lt antifiriz   

en son 7 liralık kapak değişti hararet ve su tahliye sorunu çözülmüştü 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Geçen Noname de idim bi mondeo geldi Osman kapagin kesinlikle orjinal olmasi gerektigini soylemisti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Orhan
17 saat önce, Ali Gök yazdı:

5 6 kere  su kaynattırıp contayı yakmamada iyi başarı değişik  bir tecrübe olmuş. tekrarı olmaz inşallah

Bagajda 2 tane 5 lt + uzun yolda kaput altındaki ızgarayı sökerek dolaşıyordum.  Tabi gözüm hararet ibresinde + gauge menü sıcaklık göstergesi açık. İbre sağa doğru geçmeye başlayınca  durup radyatör peteğine biraz su serpiştiriyordum hemen harareti düşürüyordu. 

 

16 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Geçmiş olsun... 

Sorun, yan sanayi kapak mı yani ?

Sağolasın abi. Şuan tek sorumlusu yan sanayi kapak gibi duruyor.  

 

Yan Sanayi ve Orjinal farkı

P0mAmd.jpg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bazı parçaların orjinalliği kaçınılmazdır... 

Bu parçalara bunu da ekledik o zaman :)

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Çok küçük de olsa, parçanın orijinalliği hayati olabiliyor. Yan sanayi her zaman düzgün sonuç vermeyebilir.

Yorum bağlantısı
Hami Erışık

bizimde başımıza gelmişti,gezmedik usta kalmadı,en sonunda sanayide yol kenarında oturan yaşlı bir usta neyi var dedi..

durumu anlattık radyatör kapagını açtı ,orjinalini al gel dedi,taktı,birdahada hararet yapmadı araç..suçlu yan sanayi kapak..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kapalı olması gereken sistem havaya açık konuma gelince suyun kaynama noktası da 100c ye düşer. Hararetin rakamsal değeri ni mükemmel olarak takip ediop sonuca ulaşmışsınız. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Serhat Işık

Benim iki sene önce vectra da benzer olay başıma geldi. Arabam soğuk memleketim de kapak fırlattı.kapağın contası bozulmuş değişmesi gerekiyordu. Bende İstanbul dan orjinal kapak alıp acilen gönderdim.kapak gidene kadar aracı kullandırtmadım ne olur olmaz diye.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ersin Alan

Geçmiş olsun sonuca ulaşmanız sevindirici geçen yıl benim de başıma hararet sorunu gelmişti siz klima sıcak üfleme yazınca dedim benim sorunun benzeri ama aynısı değilmiş ben fanı değiştirdim halloldu ancak fanı bulana kadar termostat devirdaim vs değişti beceriksiz ustalar sayesinde 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Orhan

maalesef  dün yine yaptı yapacağını :(. Dün öğlen civarlarında yarım saat rampalı bir bölgede park yeri arayınca ibre yine sağ tarafa yöneldi.  odbII den 118-119 derece, gauge menü'de 108-109 derece görünüyordu. İbre hiç kırmızı bölgeye geçmedi. Hemen stop edip taşırma kabını kontrol ettim, su kaynatma ya da taşma yoktu. Sonra tekrar çalıştırdım arabayı, rolantide bekledim bir süre ama 117-118 civarlarında resmen çakılı kaldı.  Sizce bunca şeyden sonra nereden başlayayım?  Fan moturunu mu kontrol ettireyim, radyatörü mü temizleteyim ya da ısı müşürüne mi baktırayım?

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Bu kasa aracı 2 yıldan fazla kullandım.yaz kış hiç farketmez...özellikle yazın Rizenin köylerinde dolandım .Bir kere fan açmadı.Değil hararet...ama bir gün hararet  düz yolda motor devir saati gibi uçarak yerinden fırladı.sonuç devir daim kitlemişti.bu aracın hararet yaptığı bu yazıyı gördüm ya daha da lafım yok.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
40 dakika önce, Hasan Basri Bayraktar yazdı:

Bu kasa aracı 2 yıldan fazla kullandım.yaz kış hiç farketmez...özellikle yazın Rizenin köylerinde dolandım .Bir kere fan açmadı.Değil hararet...ama bir gün hararet  düz yolda motor devir saati gibi uçarak yerinden fırladı.sonuç devir daim kitlemişti.bu aracın hararet yaptığı bu yazıyı gördüm ya daha da lafım yok.

Işıklı uyarı yaptı mı? 

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
On 11 Haziran 2017 Pazar at 22:20, Evren Erakçora yazdı:

Işıklı uyarı yaptı mı?

yapmadı.çift fanı öyle bir açtı kı...o traktör sesini bastırdı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...