İçeriğe Yönlendir

Muğla'daki Otobüs Kazası


Evren Erakçora

Recommended Posts

Selçuk Bakış
(düzenlendi)
33 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Muğla da meydana gelen olay sizce neden oldu, fren mı patladı?

Farklı araç kamerasından video kaydı izledim haberlerde. Fren patladığını düşünüyorum.

 

 

tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi
link
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yaralı kurtulan bir yolcu; şoförün frenlerin tutmadığını söylediğini beyan etti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yolu çok bilmiyorum ama biraz eski Bolu dağı gibi geldi. Retarder değilde motor freni var turkuazda. O hızda çok bı iş yapmaz. O kadar hizlanmadan frende sıkıntı olduğunu anlasa bı şekilde iş yapabilirdi. Kopuk uçurtma gidiyor. Birde havalı sistemde sistem ters çalışmıyor mı balata yanar duramaz anlarım da  fren patlaması denilen şeye mana verememişimdir hep

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök
9 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yolu çok bilmiyorum ama biraz eski Bolu dağı gibi geldi. Retarder değilde motor freni var turkuazda. O hızda çok bı iş yapmaz. O kadar hizlanmadan frende sıkıntı olduğunu anlasa bı şekilde iş yapabilirdi. Kopuk uçurtma gidiyor. Birde havalı sistemde sistem ters çalışmıyor mı balata yanar duramaz anlarım da  fren patlaması denilen şeye mana verememişimdir hep

banada hep manasız gelmişti lakin benim eski arabada arka fren kaliperi kitlemiş biraz sürekli sürtünmüş buda hidroliği ısındırıp hava yaptırmış ( tabi bunları osman usta daha sonra anlattı )  temde giderken tır önüme kırdı ayağımı frene attım hiçbişe yok neyseki yol müsaaitti direk seyrantepe sapağından atlayıp maslağa gitmiştim sanayiye osman usta sökene kadar uğraştı diyim anlayın nasıl bi hale gelmiş sıcaklıktan ...

 

saçma bi sebepten boşalmıştır pedal 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Havalı sistemde rekorlar patlarsa frenler kilitler, 

Hidrolik sistem patlarsa boşalır. Demekki bu hidrolik sistemmiş.. 

Benim gözlediğim başka bir şey ise: Sık ve asabi kullanımda balatalar ısınınca da frenler tutmuyor. Rampa başında balataları ısıtmış yakmış da olabilir..

Benim anlamadığım fren lambası..

Fren tutmuyor olsa bile bir sürücü o viraja girerken refleks olarak frene basar. Neden basmıyor frene.

Mustafa'ya katılıyorum.. Retarder hiç bir işe yaramaz o yolda. 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Çok iyi bildiğim ve nefret ettiğim bi yol orası, daha düzgün yapacak teknolojiye sahibiz, hatta 2 viraj(yanlış hatırlamıyorsam) kamyon ve otobüs için duramaz, fren yapamaz, dönemez diye 180 derecelik virajların içinde 'ACİL KAÇIŞ RAMPASI 'diye rampalar var ki ömrümde ilk defa gördüm.

Velhasıl o yolu ilk geçtiğimde buraya fren dayanmaz kaza bela olur demiştim maalesef canımız yandı.

http://cloud.tapatalk.com/s/591ac90f7196c/Ilker_ERDEM_04.jpg?

be9bc63291a71835256d602c942d3de2.jpg

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Araç frenlerinden dolayı muayneden geçememiş zaten. O kadar hızlanmasının sebebi de frenlerinin bozulması olabilir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yaralı ifadesinde, aracı hızlı kullanmaya başlamıştı diyor. Sonra fren tutmuyor dedi diyor..

Bence balataları yaktı

Bence, sürücü hatası bariz..   

 

2 dakika önce, Ersen Tapan yazdı:

Araç frenlerinden dolayı muayneden geçememiş zaten. O kadar hızlanmasının sebebi de frenlerinin bozulması olabilir. 

 

Yokmuymuş muayenesi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Yaralı ifadesinde, aracı hızlı kullanmaya başlamıştı diyor. Sonra fren tutmuyor dedi diyor..

Bence balataları yaktı

Bence, sürücü hatası bariz..   

 

 

Yokmuymuş muayenesi ?

Biryerde okudum ,3 kez muayeneden geçememiş 5 mayısta dolmuş muayenesi yazıyordu.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

o kadar hizli gitmesinin ve fren lambasinin yanmamasinin nedeni bence frenlerin daha önceden tutmadigi anlasilip artik frenden umudu kesmektir diye düsünüyorum. cok hizli geciyor cünkü. Muayenenin insanlarin cani icin yapildigini tüm insanlarin (soförden, muayene yapana kadar herkes) anlamasi gerekiyor. yolcu tasiyan tasitlar icin ise kurallar kati sekilde uygulanmali....

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Mantıklı şoför o rampada freni minimum kullanarak kompresörle iner. Günahını almayalım ancak bence arabada şarkı türkü eşliğinde bir miktar gaza gelmiş olabilir. O kadar hizlanana kadar önceden önlem alabilirdi gibi geliyor bana. O çekimi yapan otobüsün şoförüne de madalya verilmeli. Adamı bisiklet bile geçiyor, çok temkinli iniyor rampayı.. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
Mantıklı şoför o rampada freni minimum kullanarak kompresörle iner. Günahını almayalım ancak bence arabada şarkı türkü eşliğinde bir miktar gaza gelmiş olabilir. O kadar hizlanana kadar önceden önlem alabilirdi gibi geliyor bana. O çekimi yapan otobüsün şoförüne de madalya verilmeli. Adamı bisiklet bile geçiyor, çok temkinli iniyor rampayı.. 

Abi orası çok fazla virajlı ve 180 derece 6 7 viraj, normal otomobil freni bile şişiyor.
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

O yolu yeri geldi her gün kullandım. Yolla ilgili bir problem kesinlikle yok. Muğla merkez - Akyaka hattında her gün her saat aynı midibüsler git gel sefer yapıyor. Çıktığın vitesle, arada kısa fren dokunuşlarıyla çok rahat inebiliyorsun. Sanırım şöför araca fazla güvenmiş, hız kazanmasına müsade etmiş. Bakım eksiğide varsa sonuç kaçınılmaz olmuş.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Gök

frenden dolayı muayeneden 3 defa kalmış diye okudum sanırım zaten muayene yokmuş araçta 

 

yani freni sağlam olsa bile benim araba ile inemediğim hızda sarıyerin hacıosman yokuşunu minibüsçüler iniyorlar . ilk önce bu işi yapanların bi zihniyetinin değişmesi lağzım. bu kaza için konuşmuyorum 8 yıl sarıyerde oturdum hemen hemen hergün bindim o minibüslere radar olduğunda yavaş radar arabası olmadığında sol şeride geçip bütün otomobilleri viraj içinde sollayarak ful dolu minibüsle iniyorlardı. fren ne yapsın bu şöföre

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ülkenin en güzel manzarası , al 3.vitese yavaş yavaş manzarayı seyrede seyrede in, frene bile gerek yok.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
2 saat önce, Ömer Türkşanlı yazdı:


Abi orası çok fazla virajlı ve 180 derece 6 7 viraj, normal otomobil freni bile şişiyor.

 

Otobüs nasıl iniyor, onun durumu çok mu farklı ? Kompresör ile acele etmeden inebilir, kaldı ki bu arabalar devrilmeye çok müsait. Kaldırıma tekeri vurup devrilen Ankara dolmuşları gibi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek

vitesi küçültüp aracı yığdırarak nispeten yavaşlayamaz mıydı?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Konuda bi kaç yanlış bilgi verilmiş, onu bi düzeltelim.

Midibus, Isuzu Turkuaz. Turkuaz'lar standart olarak havalı sistemle, opsiyonel olarak retarder ile geliyor.

Havalı sistemde basınç oluşunca kaliperler serbest kalır. Yani fren patlaması gibi bir durum bu tip havalı sistemlerde mümkün değil.

Balatalar şişmiş de olsa, @Ali Gök bey'in başına geldiği gibi bir durumda dip fren uygulanır. Sonuçta ilk amacımız aracı durdurmaktır.

Panik anında kompresyon vs çok düşünülebilen bir şey değil maalesef. Benim de başıma gelmişti frenlerin şişmesi ve dip fren uygulamıştım.

Kaliperler de bitmiş olsa, frene bastığınızda fren lambalarının yanması gerekir.

Asıl sorgulanması gereken bence:

1- Bu tip toplu taşıma araçlarında sürücü, kabin ve yolu gösteren kameraların zorunlu hale gelmesi.

2- Sürücünün bu olayda neden frene basmadığı araştırılması.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tahir İlter
3 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Konuda bi kaç yanlış bilgi verilmiş, onu bi düzeltelim.

Midibus, Isuzu Turkuaz. Turkuaz'lar standart olarak havalı sistemle, opsiyonel olarak retarder ile geliyor.

Havalı sistemde basınç oluşunca kaliperler serbest kalır. Yani fren patlaması gibi bir durum bu tip havalı sistemlerde mümkün değil.

Balatalar şişmiş de olsa, @Ali Gök bey'in başına geldiği gibi bir durumda dip fren uygulanır. Sonuçta ilk amacımız aracı durdurmaktır.

Panik anında kompresyon vs çok düşünülebilen bir şey değil maalesef. Benim de başıma gelmişti frenlerin şişmesi ve dip fren uygulamıştım.

Kaliperler de bitmiş olsa, frene bastığınızda fren lambalarının yanması gerekir.

Asıl sorgulanması gereken bence:

1- Bu tip toplu taşıma araçlarında sürücü, kabin ve yolu gösteren kameraların zorunlu hale gelmesi.

2- Sürücünün bu olayda neden frene basmadığı araştırılması.

Bu var sanırım bizim servislere falan hep kameralar takıldı.İSG kapsamında zorunlulukta olabilir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
35 dakika önce, Sadık Taşyürek yazdı:

vitesi küçültüp aracı yığdırarak nispeten yavaşlayamaz mıydı?

 

Küçültemez.. Devir sınırını aştıysa geçmez vites.. 

21 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Konuda bi kaç yanlış bilgi verilmiş, onu bi düzeltelim.

Midibus, Isuzu Turkuaz. Turkuaz'lar standart olarak havalı sistemle, opsiyonel olarak retarder ile geliyor.

Havalı sistemde basınç oluşunca kaliperler serbest kalır. Yani fren patlaması gibi bir durum bu tip havalı sistemlerde mümkün değil.

Balatalar şişmiş de olsa, @Ali Gök bey'in başına geldiği gibi bir durumda dip fren uygulanır. Sonuçta ilk amacımız aracı durdurmaktır.

Panik anında kompresyon vs çok düşünülebilen bir şey değil maalesef. Benim de başıma gelmişti frenlerin şişmesi ve dip fren uygulamıştım.

Kaliperler de bitmiş olsa, frene bastığınızda fren lambalarının yanması gerekir.

Asıl sorgulanması gereken bence:

1- Bu tip toplu taşıma araçlarında sürücü, kabin ve yolu gösteren kameraların zorunlu hale gelmesi.

2- Sürücünün bu olayda neden frene basmadığı araştırılması.

 

Fren havalı ise, patlama durumunda frenlerin kilitlemesi gerekirdi.

Bu adam balataları yaktı ama hiç cevap bulunamayacak soru şu.. Neden frene basmıyor..  

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...