Evren Erakçora 15 Mayıs 2017 Paylaş 15 Mayıs 2017 Muğla da meydana gelen olay sizce neden oldu, fren mı patladı? Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 15 Mayıs 2017 Paylaş 15 Mayıs 2017 (düzenlendi) 33 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: Muğla da meydana gelen olay sizce neden oldu, fren mı patladı? Farklı araç kamerasından video kaydı izledim haberlerde. Fren patladığını düşünüyorum. 15 Mayıs 2017 tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi link Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Mayıs 2017 Paylaş 15 Mayıs 2017 Yaralı kurtulan bir yolcu; şoförün frenlerin tutmadığını söylediğini beyan etti. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 15 Mayıs 2017 Yazar Paylaş 15 Mayıs 2017 Fren lambasının yanmaması ilginç Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Mayıs 2017 Paylaş 15 Mayıs 2017 Tutmadığını görünce bırakmıştır pedalı 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 15 Mayıs 2017 Paylaş 15 Mayıs 2017 Bunlarda imdat freni, retarder veya egzos freni yok muydu? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Mayıs 2017 Paylaş 15 Mayıs 2017 Yolu çok bilmiyorum ama biraz eski Bolu dağı gibi geldi. Retarder değilde motor freni var turkuazda. O hızda çok bı iş yapmaz. O kadar hizlanmadan frende sıkıntı olduğunu anlasa bı şekilde iş yapabilirdi. Kopuk uçurtma gidiyor. Birde havalı sistemde sistem ters çalışmıyor mı balata yanar duramaz anlarım da fren patlaması denilen şeye mana verememişimdir hep 3 Yorum bağlantısı
Ali Gök 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 9 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Yolu çok bilmiyorum ama biraz eski Bolu dağı gibi geldi. Retarder değilde motor freni var turkuazda. O hızda çok bı iş yapmaz. O kadar hizlanmadan frende sıkıntı olduğunu anlasa bı şekilde iş yapabilirdi. Kopuk uçurtma gidiyor. Birde havalı sistemde sistem ters çalışmıyor mı balata yanar duramaz anlarım da fren patlaması denilen şeye mana verememişimdir hep banada hep manasız gelmişti lakin benim eski arabada arka fren kaliperi kitlemiş biraz sürekli sürtünmüş buda hidroliği ısındırıp hava yaptırmış ( tabi bunları osman usta daha sonra anlattı ) temde giderken tır önüme kırdı ayağımı frene attım hiçbişe yok neyseki yol müsaaitti direk seyrantepe sapağından atlayıp maslağa gitmiştim sanayiye osman usta sökene kadar uğraştı diyim anlayın nasıl bi hale gelmiş sıcaklıktan ... saçma bi sebepten boşalmıştır pedal Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 Havalı sistemde rekorlar patlarsa frenler kilitler, Hidrolik sistem patlarsa boşalır. Demekki bu hidrolik sistemmiş.. Benim gözlediğim başka bir şey ise: Sık ve asabi kullanımda balatalar ısınınca da frenler tutmuyor. Rampa başında balataları ısıtmış yakmış da olabilir.. Benim anlamadığım fren lambası.. Fren tutmuyor olsa bile bir sürücü o viraja girerken refleks olarak frene basar. Neden basmıyor frene. Mustafa'ya katılıyorum.. Retarder hiç bir işe yaramaz o yolda. Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 Çok iyi bildiğim ve nefret ettiğim bi yol orası, daha düzgün yapacak teknolojiye sahibiz, hatta 2 viraj(yanlış hatırlamıyorsam) kamyon ve otobüs için duramaz, fren yapamaz, dönemez diye 180 derecelik virajların içinde 'ACİL KAÇIŞ RAMPASI 'diye rampalar var ki ömrümde ilk defa gördüm. Velhasıl o yolu ilk geçtiğimde buraya fren dayanmaz kaza bela olur demiştim maalesef canımız yandı. http://cloud.tapatalk.com/s/591ac90f7196c/Ilker_ERDEM_04.jpg? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 Araç frenlerinden dolayı muayneden geçememiş zaten. O kadar hızlanmasının sebebi de frenlerinin bozulması olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 Yaralı ifadesinde, aracı hızlı kullanmaya başlamıştı diyor. Sonra fren tutmuyor dedi diyor.. Bence balataları yaktı Bence, sürücü hatası bariz.. 2 dakika önce, Ersen Tapan yazdı: Araç frenlerinden dolayı muayneden geçememiş zaten. O kadar hızlanmasının sebebi de frenlerinin bozulması olabilir. Yokmuymuş muayenesi ? 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Yaralı ifadesinde, aracı hızlı kullanmaya başlamıştı diyor. Sonra fren tutmuyor dedi diyor.. Bence balataları yaktı Bence, sürücü hatası bariz.. Yokmuymuş muayenesi ? Biryerde okudum ,3 kez muayeneden geçememiş 5 mayısta dolmuş muayenesi yazıyordu. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 o kadar hizli gitmesinin ve fren lambasinin yanmamasinin nedeni bence frenlerin daha önceden tutmadigi anlasilip artik frenden umudu kesmektir diye düsünüyorum. cok hizli geciyor cünkü. Muayenenin insanlarin cani icin yapildigini tüm insanlarin (soförden, muayene yapana kadar herkes) anlamasi gerekiyor. yolcu tasiyan tasitlar icin ise kurallar kati sekilde uygulanmali.... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 Mantıklı şoför o rampada freni minimum kullanarak kompresörle iner. Günahını almayalım ancak bence arabada şarkı türkü eşliğinde bir miktar gaza gelmiş olabilir. O kadar hizlanana kadar önceden önlem alabilirdi gibi geliyor bana. O çekimi yapan otobüsün şoförüne de madalya verilmeli. Adamı bisiklet bile geçiyor, çok temkinli iniyor rampayı.. 6 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 Mantıklı şoför o rampada freni minimum kullanarak kompresörle iner. Günahını almayalım ancak bence arabada şarkı türkü eşliğinde bir miktar gaza gelmiş olabilir. O kadar hizlanana kadar önceden önlem alabilirdi gibi geliyor bana. O çekimi yapan otobüsün şoförüne de madalya verilmeli. Adamı bisiklet bile geçiyor, çok temkinli iniyor rampayı.. Abi orası çok fazla virajlı ve 180 derece 6 7 viraj, normal otomobil freni bile şişiyor. Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 O yolu yeri geldi her gün kullandım. Yolla ilgili bir problem kesinlikle yok. Muğla merkez - Akyaka hattında her gün her saat aynı midibüsler git gel sefer yapıyor. Çıktığın vitesle, arada kısa fren dokunuşlarıyla çok rahat inebiliyorsun. Sanırım şöför araca fazla güvenmiş, hız kazanmasına müsade etmiş. Bakım eksiğide varsa sonuç kaçınılmaz olmuş. 4 Yorum bağlantısı
Ali Gök 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 frenden dolayı muayeneden 3 defa kalmış diye okudum sanırım zaten muayene yokmuş araçta yani freni sağlam olsa bile benim araba ile inemediğim hızda sarıyerin hacıosman yokuşunu minibüsçüler iniyorlar . ilk önce bu işi yapanların bi zihniyetinin değişmesi lağzım. bu kaza için konuşmuyorum 8 yıl sarıyerde oturdum hemen hemen hergün bindim o minibüslere radar olduğunda yavaş radar arabası olmadığında sol şeride geçip bütün otomobilleri viraj içinde sollayarak ful dolu minibüsle iniyorlardı. fren ne yapsın bu şöföre 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Mayıs 2017 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2017 Ülkenin en güzel manzarası , al 3.vitese yavaş yavaş manzarayı seyrede seyrede in, frene bile gerek yok. 5 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 2 saat önce, Ömer Türkşanlı yazdı: Abi orası çok fazla virajlı ve 180 derece 6 7 viraj, normal otomobil freni bile şişiyor. Otobüs nasıl iniyor, onun durumu çok mu farklı ? Kompresör ile acele etmeden inebilir, kaldı ki bu arabalar devrilmeye çok müsait. Kaldırıma tekeri vurup devrilen Ankara dolmuşları gibi... 1 Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 vitesi küçültüp aracı yığdırarak nispeten yavaşlayamaz mıydı? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 Konuda bi kaç yanlış bilgi verilmiş, onu bi düzeltelim. Midibus, Isuzu Turkuaz. Turkuaz'lar standart olarak havalı sistemle, opsiyonel olarak retarder ile geliyor. Havalı sistemde basınç oluşunca kaliperler serbest kalır. Yani fren patlaması gibi bir durum bu tip havalı sistemlerde mümkün değil. Balatalar şişmiş de olsa, @Ali Gök bey'in başına geldiği gibi bir durumda dip fren uygulanır. Sonuçta ilk amacımız aracı durdurmaktır. Panik anında kompresyon vs çok düşünülebilen bir şey değil maalesef. Benim de başıma gelmişti frenlerin şişmesi ve dip fren uygulamıştım. Kaliperler de bitmiş olsa, frene bastığınızda fren lambalarının yanması gerekir. Asıl sorgulanması gereken bence: 1- Bu tip toplu taşıma araçlarında sürücü, kabin ve yolu gösteren kameraların zorunlu hale gelmesi. 2- Sürücünün bu olayda neden frene basmadığı araştırılması. 4 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 3 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Konuda bi kaç yanlış bilgi verilmiş, onu bi düzeltelim. Midibus, Isuzu Turkuaz. Turkuaz'lar standart olarak havalı sistemle, opsiyonel olarak retarder ile geliyor. Havalı sistemde basınç oluşunca kaliperler serbest kalır. Yani fren patlaması gibi bir durum bu tip havalı sistemlerde mümkün değil. Balatalar şişmiş de olsa, @Ali Gök bey'in başına geldiği gibi bir durumda dip fren uygulanır. Sonuçta ilk amacımız aracı durdurmaktır. Panik anında kompresyon vs çok düşünülebilen bir şey değil maalesef. Benim de başıma gelmişti frenlerin şişmesi ve dip fren uygulamıştım. Kaliperler de bitmiş olsa, frene bastığınızda fren lambalarının yanması gerekir. Asıl sorgulanması gereken bence: 1- Bu tip toplu taşıma araçlarında sürücü, kabin ve yolu gösteren kameraların zorunlu hale gelmesi. 2- Sürücünün bu olayda neden frene basmadığı araştırılması. Bu var sanırım bizim servislere falan hep kameralar takıldı.İSG kapsamında zorunlulukta olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 35 dakika önce, Sadık Taşyürek yazdı: vitesi küçültüp aracı yığdırarak nispeten yavaşlayamaz mıydı? Küçültemez.. Devir sınırını aştıysa geçmez vites.. 21 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Konuda bi kaç yanlış bilgi verilmiş, onu bi düzeltelim. Midibus, Isuzu Turkuaz. Turkuaz'lar standart olarak havalı sistemle, opsiyonel olarak retarder ile geliyor. Havalı sistemde basınç oluşunca kaliperler serbest kalır. Yani fren patlaması gibi bir durum bu tip havalı sistemlerde mümkün değil. Balatalar şişmiş de olsa, @Ali Gök bey'in başına geldiği gibi bir durumda dip fren uygulanır. Sonuçta ilk amacımız aracı durdurmaktır. Panik anında kompresyon vs çok düşünülebilen bir şey değil maalesef. Benim de başıma gelmişti frenlerin şişmesi ve dip fren uygulamıştım. Kaliperler de bitmiş olsa, frene bastığınızda fren lambalarının yanması gerekir. Asıl sorgulanması gereken bence: 1- Bu tip toplu taşıma araçlarında sürücü, kabin ve yolu gösteren kameraların zorunlu hale gelmesi. 2- Sürücünün bu olayda neden frene basmadığı araştırılması. Fren havalı ise, patlama durumunda frenlerin kilitlemesi gerekirdi. Bu adam balataları yaktı ama hiç cevap bulunamayacak soru şu.. Neden frene basmıyor.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts