İçeriğe Yönlendir

Muğla'daki Otobüs Kazası


Evren Erakçora

Recommended Posts

Önder Özcan

Çok çok üzücü. Bir de burada yakınlarını kaybedenleri, bu videoyu izlerken düşünün :(

Fren ne ne kadar patlarsa patlasın, isterse debriyaj patlasın, tek umut son çare ayağımız gene frende olur. Kökleriz, pompalarız ama gene o pedaldan medet umarız, refleks çünkü. Burada frene hiç basılmıyor. Ya da basılıyor da stop lambaları mı bozuk? Fren patlasa araç bu kadar hızlanmadan kesin fark edilir. Fark ettiğin an vites küçültürsün. Gerekirse şanzumanı orda bırakırsın o vitesi düşürürsün. Videonun başından belli, kameralı araç düz seyrediyor, viraj yok. Vites düşürmeye vakit var. Baktın hızlanıyor, fren de tutmuyor, dayan şanzumana.

Allah rahmet eylesin.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Tahir İlter
18 dakika önce, Önder Özcan yazdı:
18 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Çok çok üzücü. Bir de burada yakınlarını kaybedenleri, bu videoyu izlerken düşünün :(

Fren ne ne kadar patlarsa patlasın, isterse debriyaj patlasın, tek umut son çare ayağımız gene frende olur. Kökleriz, pompalarız ama gene o pedaldan medet umarız, refleks çünkü. Burada frene hiç basılmıyor. Ya da basılıyor da stop lambaları mı bozuk? Fren patlasa araç bu kadar hızlanmadan kesin fark edilir. Fark ettiğin an vites küçültürsün. Gerekirse şanzumanı orda bırakırsın o vitesi düşürürsün. Videonun başından belli, kameralı araç düz seyrediyor, viraj yok. Vites düşürmeye vakit var. Baktın hızlanıyor, fren de tutmuyor, dayan şanzumana.

Allah rahmet eylesin.

Dün turu düzenleyen şirket sahibinin açıklaması vardı.İlk vurma anında trafik levhasına takılıp kalan kişi benim eşim diye. :( 

1 saat beklemiş o şekilde başında. 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Son çare olarak, kontağı kapatarak yavaşlatabileceğini düşünmüş olabilirmi ? Belki o yüzden fren lambaları yanmıyordur. 

Belkide fren pedalında mekanik bir sıkıntı çıktı.

Yorum bağlantısı
İbrahim Halil Geloğlu

Belki de stoplar yanmıyordur. Sonuçta muayeneden geçememiş gibi söylentiler var. Ben dün videoyu gördüğümde çok üzüldüm. Her türlü olasılığı düşünmek gerekir.  Yolu bilenler daha iyi yorum yapabilir. Yolun yokuş aşağı ve virajlı olması değerlendirip şöforun var ise hatası meydana çıkar büyük bir ihtimal.  Ama şöfor yolu biliyorsa viraja girmeden 500 metre önceden frenlerde sorun oldugunu anladıysa o hızla virajı alamayacağnını da bilmesi gerekirdi.  ALLAH geride kalan ailelere sabır versin. Ailelerine çok geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

Son anda iki teker fren izi nasıl oldu peki . ( aynı yolda ben de kaza atlattım , yol çalışması yapılıyordu ve yola çalışma yapıldığını gösteren ! kayalar koymuşlardi. Solumda araba olsa biz de haber konusu olacaktık.) bence araç kusuru üzerine sürücü hatası da eklenmiş

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Hayatını kaybedenlerin hepsine Allah rahmet eylesin. Geride kalanlara Allah sabır versin. Çok zor ve acı bir durum. İhmaller onca cana mal olmuş. :(

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Şimdi, Haluk Şentürk yazdı:

Son anda iki teker fren izi nasıl oldu peki . ( aynı yolda ben de kaza atlattım , yol çalışması yapılıyordu ve yola çalışma yapıldığını gösteren ! kayalar koymuşlardi. Solumda araba olsa biz de haber konusu olacaktık.) bence araç kusuru üzerine sürücü hatası da eklenmiş

Araç yoldan çıkıp kaymaya başladığında arka tekerler patinaj çekiyor. Lastik izinin sebebi bu. Zaten araç ABS'li olduğu için bu kadar düz bir fren çizgisi olamaz.

Fren lambaları patlasa, 3. lamba led. Çok çok zor çalışmaması teknolojisi gereği. O da yanmıyor.

Bence burada aracın hiç bir hatası yok. Tamamen sürücü hatası.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
7 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Araç yoldan çıkıp kaymaya başladığında arka tekerler patinaj çekiyor. Lastik izinin sebebi bu. Zaten araç ABS'li olduğu için bu kadar düz bir fren çizgisi olamaz.

Fren lambaları patlasa, 3. lamba led. Çok çok zor çalışmaması teknolojisi gereği. O da yanmıyor.

Bence burada aracın hiç bir hatası yok. Tamamen sürücü hatası.

Virajsız iniş sırasında içi mi geçti acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tur araçlarının %99'u güvenli değildir, yüksek kâr yapma hırsı, normalde daimi karayoluna çıkmayan araçlar ölüm makinası olarak dolanmakta. Denetim zaten hak getire

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emin Önal
20 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Virajsız iniş sırasında içi mi geçti acaba?

 

Sanmam, yaralı yolcunun deyimi bunu çürütüyor.

Allah rahmet eylesin hepsine, gerçekten çok üzücü.

Birde dediğin gibi geride kalan yakınların bu videoyu izlemesi.. Allah sabır versin..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
35 dakika önce, Haluk Şentürk yazdı:

Son anda iki teker fren izi nasıl oldu peki . ( aynı yolda ben de kaza atlattım , yol çalışması yapılıyordu ve yola çalışma yapıldığını gösteren ! kayalar koymuşlardi. Solumda araba olsa biz de haber konusu olacaktık.) bence araç kusuru üzerine sürücü hatası da eklenmiş

 

O artık kayma izi, araç önce arkayı bırakıyor ve kaymaya başlıyor.. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
53 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Çok çok üzücü. Bir de burada yakınlarını kaybedenleri, bu videoyu izlerken düşünün :(

Fren ne ne kadar patlarsa patlasın, isterse debriyaj patlasın, tek umut son çare ayağımız gene frende olur. Kökleriz, pompalarız ama gene o pedaldan medet umarız, refleks çünkü. Burada frene hiç basılmıyor. Ya da basılıyor da stop lambaları mı bozuk? Fren patlasa araç bu kadar hızlanmadan kesin fark edilir. Fark ettiğin an vites küçültürsün. Gerekirse şanzumanı orda bırakırsın o vitesi düşürürsün. Videonun başından belli, kameralı araç düz seyrediyor, viraj yok. Vites düşürmeye vakit var. Baktın hızlanıyor, fren de tutmuyor, dayan şanzumana.

Allah rahmet eylesin.

 

Bu durumda vitesi teknik olarak düşüremezsin.. Geçmez o vites, Bu kadar ağır bir kasa, bu kadar yük ile kompresyon zaten yetersiz gelir.

Tek yapılacak şey, aracı daha önceden bariyerlere vurmaktır ama bu da 90 la olmaz, 40-50 ile frenin olmadığını farkettiğinde belki yapılabilir. Ancak anladığım kadarıyla o araç zaten hızlıymış..   

Kontak kapamak da hiç bir işe yaramaz. gazı kesmekle aynı tepkiyi verir.

 

Şu kural her araç için her zaman geçerlidir.. Bu tür rampalar çıkılabilen hızla inilmelidir. Halk deyimi ile, bir rampayı kaçıncı vitesle çıkabiliyorsan o vitesle in. 

 

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
(düzenlendi)

Önder abi orada içinin geçeceği bir yer yok, öncesinde bir iki viraj daha var.

 

Uzman değilim ama Sakar geçidini biliyorum, aşağıya bir şeyler karaladım belki farklı bir bakış açısı getirir.

 

Sakar geçidinin krokisi üzerinde bakacak olursak kaza bölgesine gelmeden önce 2 viraj daha görüyoruz. Yani bir nevi sakar yokuşunun yüzde 15'i geçilmiş.

Yeşil gösterdiğim bölge düz, orada araba hızlanmıyor hatta yavaşlıyor genellikle.Kırmızı bölge ise yokuş.

 

A virajı hem yokuş hem viraj, freni buradan önce patlamış olamaz çünkü bunun öncesinde yol düz. Oradan önce patlamış olsaydı A virajında ya da bir önceki ilk virajda kaza yapmıştı..

Kendi tecrübelerime göre B virajından çıkarken, vitesteki bir araba, aşağıda yeşil gösterdiğim kısım boyunca yavaşlama eğiliminde oluyor fakat tabiki duracak kadar değil.

Eğer şoför bu bölgeden önce frenin patladığını fark ettiyse ve arabayı yolda tutma kararı aldıysa orada hayatının hatasını yapmıştır ki birinci en büyük ihtimal bu.

 

İkinci ihtimal şoförün B virajını aldıktan sonra hafif gaza basıp sonra hızını korumak için freni yoklaması ama frenin hiç tutmaması ihtimali. Bu da mantıklı geliyor. Bu noktada şoför frenin olmadığının şokunu atlatana kadar 500 metre geçmiş bile olabilir(iki viraj arası 750 m). Ayrıca ilerideki D virajını bilen bir şoför ne olursa olsun arabayı anında bir tarafa çarpmayı yeğlerdi. Fakat bunları o anda düşünse bile sağ tarafında eşinin kucağındaki 10 aylık bebeğini düşünerek bundan vazgeçerdi herhalde.. Bu durumda kaçınılmaz sona doğru son hızla istemeyerek ilerlemiş oldu.

Kaza mahalindeki lastik izleri de bana göre fren değil devrilme eğiliminde olan bir aracın ağırlığından kaynaklanıyor.

Bu durumda geriye bir tek soru kalıyor. Bu kadar kısa mesafe öncesinde frenin tutmadığını anlayan bir insan frene basmaktan bu kadar kolay vazgeçmez. O fren lambası neden yanmadı?

V0m1Qy.png

 

Kazada ölenlere Allah'tan rahmet, ailelerine sabırlar diliyorum.

tarihinde Emre Şimşek tarafından düzenlendi
  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Aynı yolda geçen sene ben de kaza atlattım. Hem yolu bilmeyip ilk defa geçiyor olmam hem de tam o an telefonumun çalıp amirimin araması dikkatimi bozdu. Yanlaya Yanlaya esp lambası deli gibi yanıp sanki arka tekere biri vuruyormuş gibi kaya kaya döndüm. Allah korudu, arkamda ki araç yolu bilen biriydiki benim kayacağımı anlayıp yavaşlayıp sağ şeridi bana bıraktı. Bırakmasaydı kayarak ona vurup belki de aşağıda yola düşecektik berabere.
Döndükten sonra durup soluklanıp yüzümü yıkadım, allah korudu resmen.
ESP güvenip gitmemek gerekiyor ne kadar müdahale etse de dört tekerden birlikte kayma olunca bir işe yaramıyor

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
(düzenlendi)
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Küçültemez.. Devir sınırını aştıysa geçmez vites.. 

 

Fren havalı ise, patlama durumunda frenlerin kilitlemesi gerekirdi.

Bu adam balataları yaktı ama hiç cevap bulunamayacak soru şu.. Neden frene basmıyor..  

tur/taşımacılık yaptığım zamanlar da en çok korktuğum şey benim elimden/suçumdan can alma idi.. 

yorumlara göre şunu söylerim roterdar olmayabilir eskiye benziyor, roterdarda da fren lambası yanması lazım (otobüste tek kademede yanmaz ama ikiden sonra yanar) ayrıca bildiğim kadarı ile 6 barın altında frenler kilitler, fen lambasının yanmaması ilginç, bu olay için söylemiyorum ama kaza olacağını anlayınca özelikle kamyoncular da çok duydum, araban atlarlar, öne boşluğa yatarlar vb böyle refleksleri oluyor.. üzücü bir olay, önemli olan ders almak ama ne yazık ki bir kaç aya kalmaz unutulur...

bu çaresizlik duygusunu da  da az çok bilirim; zabıtayken karlı bir günde şahin tepesi dediğimiz bir mevkiden oldukça dik bir yokuşdan aşağı inecektim baktım yolları tuzlamışlar yollar sulu bir halde açık sıkıntı yok, yollar açık diye inmeye başladım, bir virj var ardından daha dikleşiyor o virajı geçtim tuzlama kesildi, oraya kadar tuzlamışlar, 3. vitesteydim ikiye zor aldım ama lastiklerim yazlık ve kötüydü, freni arada yokluyorum ama yok tutacak gibi değil, 2. vitesde de olsa 50 ye yaklaştı komprosör de bir yere kadar, yanımda ki abiye dedim abi bildiğin duaları etmeye başla, bir yandan da ben dua ediyoruym karşıdan araba gelmese diye çünkü yol virajlı ben yolu ortalayıp iniyorum yolda kalabilmek için, aklımdan da müsait bir yer bulsam da araç daha fazla hızlanmadan soksam oraya, durdursam diyorum sol taraf da ağaçlık fidanlık gibi bir şey, bir virajı daha aldım; yolu ortalamış bir dayı elleri cepte aşağı iniyor, onu gördüm solda eğimli bir açıklık gördüm anlık kararla direk arabayı oraya soktum frenlere asıldım, taban mucurlu olunca bir yerden sonra tuttu frenler sola yatık bir şekilde durdum, lastik kaya gibi bir şeye geldi yarıldı falan öle atlattım, yani adamın aklına bin türlü şey geliyor o esnada.. aldığın karar da hayatını etkiler yanlış bir şey de hata kabul etmez..

tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Emre çok güzel yorumlamışsın.

ve tabi ki cevapsız bir çok soru.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy
56 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Tur araçlarının %99'u güvenli değildir, yüksek kâr yapma hırsı, normalde daimi karayoluna çıkmayan araçlar ölüm makinası olarak dolanmakta. Denetim zaten hak getire

Aynen katılıyorum. Bir de kısa süreli turlardaki uykusuz şoförler var ya Allah korusun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

frenlerde bir sorun yok bence. frene basarsa araba savrulur diyegayri ihtiyari virajı almaya çalışmış bence ya da sert virajı son anda farketmiş. Beiki de yanındaki ile felan konuşuyordu. her halukarda duble yol diyerekten hızlı gitmiş.

arabanın sürekli şöförü değilmiş. biraz otomobil gibi davranmış içgüdüsel olarak. Bir de orada olan başka kaza var mı ona bakmak lazım. sola viraj diye tabela var mı vs vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sani retarder demek şanzımanda yağlı bı sistem. Isuzu daki sadece motor yada egsoz freni. Motoru boğarak kompresyona bindirme tarzında.

Asyalı otobüs ve minibüsler çok saçma ve konforlu bı sürüşe sahip. Hem güçlü hem hızlı. 140 felan kadran var havalı süspansiyon var. Şoförlere otomobil gibi hissettiriyor. Ama sonuçta bı otomobil değiller. Otomobil gibi kullanmaya kalkınca bu tip şeyler oluyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Bu Tur araçlarından bende kullandım. Bizde Prestij vardı . Turkuaz iyi bir otobüs değil Videoyu izledim bence diğer otobüslere yetişmek için arabayı salmış sonra balatalar bitmiş olayın heyecanı ve tecrübesizliğinin sonuçu olanlar olmuş . Hayatını kaybedenlere Allahtan rahmet dilerim..[emoji17][emoji17]

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk
Bu Tur araçlarından bende kullandım. Bizde Prestij vardı . Turkuaz iyi bir otobüs değil Videoyu izledim bence diğer otobüslere yetişmek için arabayı salmış sonra balatalar bitmiş olayın heyecanı ve tecrübesizliğinin sonuçu olanlar olmuş . Hayatını kaybedenlere Allahtan rahmet dilerim..[emoji17][emoji17]

krokiye bakınca tespitiniz doğru gibi... Düz yolda bastı ,virajı kestiremedi, frenlerden reaksiyon alamadı, sonra ...
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Bir saat önce, Evren Erakçora yazdı:

Basılacak bir yer yok orda , sürekli iniş

Gaza basılan yerler var tarif ettim. Çoğu sürücü de yapıyor hatta..

3 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

frenlerde bir sorun yok bence. frene basarsa araba savrulur diyegayri ihtiyari virajı almaya çalışmış bence ya da sert virajı son anda farketmiş. Beiki de yanındaki ile felan konuşuyordu. her halukarda duble yol diyerekten hızlı gitmiş.

arabanın sürekli şöförü değilmiş. biraz otomobil gibi davranmış içgüdüsel olarak. Bir de orada olan başka kaza var mı ona bakmak lazım. sola viraj diye tabela var mı vs vs.

Röportajda kadın, şoförün fren patladı, Allah yardımcımız olsun, dediğini söylüyor..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...