İçeriğe Yönlendir

Karşılaştırma - Nissan Qashqai 1.6 dCi, Peugeot 3008 1.6 Blue Hdi


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Crossover sınıfında karşısına çıkmadığı rakibi kalmayan Qashqai bu sefer de 3008 ile kozlarını paylaşıyor. Dizel motor ve otomatik şanzımanla bir araya gelen iki rakipten yıllara meydan okuyan Qashqai mi, yoksa yeniden doğan 3008 mi daha fazla puan toplayacak?

test-nissan-qashqai-16-dci-peugeot-3008-

 

Nissan'ın, Qashqai ile crossover sınıfına büyük bir kitle kazandırdığı gerçek. 2006 yılında yollara çıkan Qashqai'nin ikinci nesli 2013 yılında tanıtıldı. Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan makyajlı versiyonu yollara çıkana kadar mücadeleye elindekilerle devam eden Qashqai'nin karşısında bu sefer Peugeot 3008 var. Peugeot 3008'in de ikinci nesli yollarda. Ama 2008 yılında tanıtılan birinci nesil ile 2016'da ortaya çıkan ikinci nesil arasında büyük bir ilerleme var. Yeni 3008, tasarımıyla çok dikkat çeken, güçlü ve dinamik bir otomobil olarak karşımızda. Boyutlarına baktığımızda Qashqai'ye göre 70 mm daha uzun ve 29 mm daha fazla dingil mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Bu sayede ön koltuklarda daha fazla diz mesafesi sunabiliyor. Uzunluk farkının da avantajıyla bagaj hacmi konusunda da 3008 öne çıkıyor.

 

İç mekanda malzeme ve işçilik kalitesi konularında 3008 sadece Qashqai'ye değil sınıfındaki diğer rakiplerine de gözdağı verecek seviyede. Ergonomik olarak da 3008'in yenilikçi bir yaklaşımı var. Multimedya ekranı içerisine birçok kontrolü toplarken bunlara ulaşmak için sadece dokunmatik ekranı değil altındaki kısayol düğmelerini de sunuyor. Rakibine göre daha büyük olan 8 inçlik multimedya ekranının göz hizasına yerleştirilmesi, 12,3 inçlik dijital gösterge grubu, küçük ve ergonomik direksiyon simidi, vites değiştirme kulakçıkları ergonomi puanları toplamasını sağlıyor. Üç farklı koku tercihi sunan havalandırma sistemi, sürüş modları, kapsamlı multimedya sistemi, kişiselleştirilebilen dijital gösterge grubu gibi detaylarla da 3008 fonksiyonellik puanlarını arttırıyor.

 

Qashqai ise geleneksel bir kokpite sahip. Multimedya kontrolleri, gösterge grubu, vites konsolu yerleşimi, klima kumanda tasarımı gibi kolay öğrenilebilen yapısıyla puan farkının açılmasını önlüyor. Konfor konusunda 3008, süspansiyon sisteminin Qashqai'ye göre daha sessiz çalışma karakterine sahip olması ve daha başarılı ses yalıtımıyla öne çıkıyor. Sürüş dinamiklerine baktığımızda Qashqai'nin biraz daha kemikli yapıda olduğu 3008'in ise daha pürüzsüz bir sürüş tecrübesi yaşattığı görülüyor. Her iksinin de direksiyon sistemleri sert ayarlara sahip. 3008'in sürücüyle iletişimi daha fazla. Her ikisinde de 1,6 litrelik turbo dizel motor sunuluyor.

 

Qashqai'nin turbo dizel motoru rakibinden 10 HP daha fazla güç ve 20 Nm daha fazla maksimum tork üretebiliyor. Boş ağırlıklarına da baktığımızda Qashqai'nin 1461 kg, 3008'in 1315 kg'lık değerlere sahip olduğunu görüyoruz. Arada yaklaşık 150 kg kadar fazlalıkla Qashqai'nin aleyhine görünen bir fark var. Buna rağmen hızlanma rakamlarında, fabrika ve test verilerine göre Qashqai öne çıkmayı biliyor. Esneklik verilerinde ise 3008'in oldukça başarılı çalışan 6 ileri vitesli otomatik şanzımanın farkını ortaya koyuyor. EAT6 isimli şanzımanın hızlı çalışma karakteri sayesinde 3008 esneklik verilerinde bir adım öne çıkıyor. Qashqai'nin özellikle otoyol ve rampa çıkışı gibi koşullarda hızlanma karakterinin daha cüretkar olduğu görülüyor. X-Tronic isimli CVT tipindeki şanzımanı türünün iyi bir örneği de olsa 3008'in EAT6 isimli geleneksel tork konvertörlü otomatiğinin konforunu sunamıyor. Ani hızlanma isteklerindemotor devrini yukarıda tutan CVT şanzıman, zaman zaman motor gürültüsünü arttırıyor. Bu gibi durumlarda vites kolundan manuel olarak vites tercihi yapmak çözüm olabiliyor. 3008'de ise hızlı çalışan EAT6 hızlı ve yerinde vites seçimleri yapıyor. İstenildiğinde direksiyon arkasından da manuel olarak vites geçişlerine izin veren EAT6 manuel kullanımda da yeteri kadar hızlı olabiliyor. Yakıt tüketimlerine baktığımızda 3008'in puan topladığı görülüyor. Ekonomik çerçevede kalmanın kolay olduğu 1.6 BlueHDi ve EAT6 ikilisi otomobilin çok fazla olmayan boş ağırlığının da etkisiyle 5,4 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi sağlanmasını mümkün kıldı. Qashqai'de ise ortalama test tüketimi 6,7 lt/100 km olarak kayda geçti.

 

Hızlanma kadar önemli olan bir kriter de fren testi. 3008, 37 metrelik sıcak ve soğuk fren testi sonuçlarıyla bir "aferin" hak etti. Satın alma kriterini oluşturan fiyat tabloları incelendiğinde Qashqai'nin 118.785 TL'lik başlangıç fiyatı çok cazip görünüyor. Üstelik baz donanım da tatminkar. Peugeot bu konuda 140.900 TL ile pek rekabetçi değil. Daha zengin donanım paketi istenildiğinde Qashqai Platinum Premium Pack ile 165.490 TL'ye ulaşıyor. 3008 GT-Line 177.935 TL'lik fiyatıyla aradaki farkın azalmasını sağlıyor. Donanımlarıyla farklılaşan 3008 daha büyük multimedya ekranı, dijital gösterge paneli, kablosuz şarj sistemi, LED sis farları, sürüş modu seçimi, koku seçimi gibi kişiselleştirme özellikleri sunarak cazibesini arttırıyor.

 

Yazı : Koray Kodal

Kaynak : Oto Haber

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

bu 3008 tam oldu. önceki de iyi ama bazi yarim özellikler vardi... son cikanlari haric eat6 yerine aurto6r (tek kavrama otomatiklestirilmis) vardi....

5008 de bunun aynisinin biraz daha büyügü ve 7 kisiligi olacak. Piyasaya cikip biraz eskise de alsak :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Qashqai bu alanda daha önde gibi, 3008 henüz çok yeni ve kronik arızası vb. var mı yok mu bilinmiyor. Fiyat da önemli bir faktör...

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
(düzenlendi)

Fiyatı aynı veya yakın olsa 3008 i alırdım, tam otomatik pek hojdur.

tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ

3008 bence çok daha üstün ama bu fiyatla qashqai'nin lider olduğu pazara giremez. Ki vatandaş gördüğüm kadarıyla 3008'i crossover değil mpv grubuna dahil ediyor ve otomatikman pazar daralıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Donanımlı bir 3008 GT için 185 bin lira isteniyor.. Ancak donanım nirvanada, koltuklarda masaj özelliği bile var. 

Yorum bağlantısı
Emin Önal

Onu bunu bilmemde 3008 2017 yılında “Car Of The Year” (Yılın Otomobili) ödülünü bence tasarımıyla haketmiş bir araç, SUV olmasına rağmen.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Crossover sınıfında karşısına çıkmadığı rakibi kalmayan Qashqai bu sefer

Bak hele bak... Ağzın kulaklarında okudun dimi burayı :D
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Kaskay crossoverlarin babasi... 2. nesil olani tip olarak cok yakisikli. Diger özelliklerini pek bilmiyorum. Pejo özellik olarak daha üstündür sanirim. Suv deselerde bu bir crossoverdir. bu versiyon vatandasin gözünde suv kategorisine girebilir. Vatandasin büyük cogunlugu crossoveri bilmiyor zaten. mpv yi yeni ögrendiler. ama pejodur yine satilmaz orasi ayri :) 2 el de güzel tercih olacaktir.

Bir de keske Türkiyede vergi dilimi olayi olmasa dizel gt ler falan gelse... bayi satamayacagini bildigi icin 1.6dan yukarisini getirme ihtiyaci duymuyor. Bu arada 1.2 turbo benzin 130bg eat6 117.900TL mis

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
10 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Donanımlı bir 3008 GT için 185 bin lira isteniyor.. Ancak donanım nirvanada, koltuklarda masaj özelliği bile var. 

 Bir de böyle bir sey var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)
2 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Mazda, 2017 Cx5 direksiyona da hükmediyor

bu da ediyor abi. serit takip asistani ve düzeltme mevcut. adaptif cc ve otomatik vitesle kendi gidiyor

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ancak araç arası mesafeyi, gaz fren ve vites ile ayarlıyor. Mazda retarder ile daha ideal mesafede sürüş sağlıyor

Az daha sabretmiş olsam tescihim pejo olurdu. Komşuda var, araba çok estetik hem içten hem dıştan. Neredeyse rakipsiz görsel olarak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
2 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Ancak araç arası mesafeyi, gaz fren ve vites ile ayarlıyor. Mazda retarder ile daha ideal mesafede sürüş sağlıyor

Bu raterdar kamyonlarda yok muydu ya? yoksa 4x4 lerde standart gibi mi?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bu raterdar kamyonlarda yok muydu ya? yoksa 4x4 lerde standart gibi mi?

İlk defa mazda kullanıyor
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
1 dakika önce, Servet Aydın yazdı:


İlk defa mazda kullanıyor

simdi biraz baktim mazda ile iliskili birsey bulamadim. Nasil calisiyor sistem? kollu mu?

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Sadece dış görünüşü için bile 3008 olurdu tercihim.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Sürücüsüz kullanımı 2014'te hyundai sundu bile [emoji4]
 

Bu efsane zaten. Ben paylasmistim yine forumda. Hyundai de hakettigi ilgiyi goremeyen markalardan biri bence
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Pejo 304, 504 gibi eski toprak araçlar Türkiye piyasasında sağlam yer yapmıştır. Musevi azınlıkların favorisi olarak bilirim. Yine bizim gençlik dönemimizin 205 araçları efsanedir. 

Ve fakat 206 ve sonrasında düşük kalite ve belki distribütör performansının olumsuzlukları markanın "kahır çeken sağlam keskin araç" imajını biraz yıkmıştır. Minibüs pazarında pejo servis araçları ile yine epeyce (J9) yer yapmıştır.

 

Pejo algımız şu an zayıf. Acaba bu tüm dünyada mı yoksa türkiyede mi?

 

 

1977-peugeot-504_100331610_l.jpg

peugeot-504-1.jpg

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Nissan reno ile işbirliği yaptıktan sonra benim nazarımda japonluğunu kaybetmiş reno klasmanına girmiş biri araçtır. Eski aracım nissan 200SX bir japondu (Sylvia). Maxima ve köşeli 626 929 sonrası bence olay bitti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...