İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - Subap Erimesi ve Subap Değişimi


Yusuf Koç

Recommended Posts

Yusuf Koç

Herkese merhaba;

Forumumuzun pek çok başlığına konu olan mondeo mk3 sahibiyim. Bir kaç aydır yaşadığım bir sorun hakkında tecrübelerinize ihtiyacım var. Konu, başlıktan da anlaşılacağı üzere subaplar hakkında. Önce rolantide titreşimli çalışma sorunu ortaya çıktı, arkasından çalıştırma esnasında ilk marşta çalışmamaya başladı (gazı pompalayınca çalışıyor), daha sonra da sık olmasa da ara sıra araç giderken stop etmeye başladı. Ankara Şaşmaz'da 4 ayrı yere gösterdim, hepsi de subap erimesi dedi. Önce inanmak istemedim ama son gittiğim usta kompresyon testi de yaptı, yani teşhis kesinleşti, Subaplar gitmiş!!! Biraz araştırdım 1000-1500 arası maliyet çıkıyor, subap değişimi için. Ama parçacılar ve usta ile konuştuğumda satılan subapların da zamanla eriyeceğini söylüyorlar. Bazı araçlar için çelik subap varmış ve LPG'ye dayanıklı olduğu için erimiyormuş, fakat Mondeo mk3 için çelik subap yokmuş, bu nedenle normal subap takılıyormuş ve onlar da zamanla eriyormuş şeklinde bilgilere ulaştım.

Bu konuda daha önce tecrübesi olan varsa, tecrübelerini ve tavsiyelerini paylaşırsa memnun olurum.

Mondeo mk3 için çelik subap gerçekten yok mu?

Varsa nasıl ve nereden temin edebiliriz?

Yoksa diğer subaplar da zamanla eriyor mu?

...

Araç bilgileri;

2005 Mondeo 2.0 otomatik,

151.000 km, tüp 70.000'de takılmış, marka: Zavoli

 

Saygılar...

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben değiştirdim. 70 bin km oldu sıkıntı yok. Sert kullandığım halde. Ankara'da Tuncay Usta var onunla görüşün derim.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Yusuf Koç
22 dakika önce, Mehmet Kaya yazdı:

Ben değiştirdim. 70 bin km oldu sıkıntı yok. Sert kullandığım halde. Ankara'da Tuncay Usta var onunla görüşün derim.

Siz çelik subap buldunuz mu, yoksa normal mi taktırdınız?

Tuncay ustaya sorun teşhisi için gittim, orada çalışanlardan biri baktı (Tuncay usta değil), subapların değişmesi gerekir dedi. Eğer mk3 için çelik subap varsa onu taktırmak daha mantıklı. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Astra J de bu problem var celik supap ta supsan marka bulunuyor Mondeo da ilk kez duyuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Astra J de bu problem var celik supap ta supsan marka bulunuyor Mondeo da ilk kez duyuyorum.

Mk3 mondeolarda lpgde subap erime problemi kroniktir.
Yorum bağlantısı
Yusuf Koç
17 dakika önce, Koray Demir yazdı:


Mk3 mondeolarda lpgde subap erime problemi kroniktir.

Birkaç yere sordum, güneş marka yerli üretim varmış, ama çelik olmadığı için o da eriyormuş. Eğer bir kronik sorun varsa kökten bir çözüm de üretilmiş olmalı, yani çelik subap olmalı mk3 için. Normal subap alıp 70-80 bin km sonra değiştireceksek, LPG'nin ne avantajı kalıyor ki. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mk3 mondeolarda lpgde subap erime problemi kroniktir.

Koray bey yok böyle bir kronik :)
Ben 4 yıl kullandım.
Kronik olan adi kit, kötü ustadır.
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Koray bey yok böyle bir kronik [emoji4]
Ben 4 yıl kullandım.
Kronik olan adi kit, kötü ustadır.

Sizin benzinli olan mk2 değil miydi dizel mk3 jatco vardı yanlış mi hatırlıyorum. Italyan kitle bile bebek gibi bakmak gerek magnezyum alaşımlıdır pig döküm subapları. 150 bin km ye lpg ile gelip de subap değişmeyen mk3 görmedim henüz.
Birkaç yere sordum, güneş marka yerli üretim varmış, ama çelik olmadığı için o da eriyormuş. Eğer bir kronik sorun varsa kökten bir çözüm de üretilmiş olmalı, yani çelik subap olmalı mk3 için. Normal subap alıp 70-80 bin km sonra değiştireceksek, LPG'nin ne avantajı kalıyor ki. 

Supar marka çelik subap var onu araştırın.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çoğu ustacık maalesef bilinçsiz müşteriyi kronik efsaneleri ile boşa motorunu yaptırmak ta

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Yusuf Koç
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

Çoğu ustacık maalesef bilinçsiz müşteriyi kronik efsaneleri ile boşa motorunu yaptırmak ta

Çağlar Bey sizce ne yapmalı?

15 dakika önce, Koray Demir yazdı:


Sizin benzinli olan mk2 değil miydi dizel mk3 jatco vardı yanlış mi hatırlıyorum. Italyan kitle bile bebek gibi bakmak gerek magnezyum alaşımlıdır pig döküm subapları. 150 bin km ye lpg ile gelip de subap değişmeyen mk3 görmedim henüz.
Supar marka çelik subap var onu araştırın.

Yarın Supar ve Supsanı arayıp soracağım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yağlı yağsız Kompresyon testi doğru teşhis yöntemi. Sizin yapacağınız iyi bir ustada rektifiye

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çoğu ustacık maalesef bilinçsiz müşteriyi kronik efsaneleri ile boşa motorunu yaptırmak ta

Çağlar bey müsait olursanız çok yakın bir dostumda focus mk3 1.6 benzinli titanium araç mevcut. 2013 te aldık. Aracı almadan önce yaklaşık 4 ay boyunca lpg marka ve usta araştırması yapıp aracı aldıktan sonra 3000 km de ehil ellerde prins kit takıldı lpg bakımları Türkiyenin en iyisinde zamanından önce yapıldı şuan araç 100 bin km de lpg ile 97 bin km yapıldı ve kompresyon kaçırıyor subaplar kavlamaya başlamış üst kapağı açmadan çözebilirseniz memnun oluruz hafta sonu gelelim?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Koç
1 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

Yağlı yağsız Kompresyon testi doğru teşhis yöntemi. Sizin yapacağınız iyi bir ustada rektifiye

Kompresyon testi yaptırdım, basınçlar 1,2, 3 ve 4 nolu silindirlerde sırasıyla 8, 10, 10 ve 8.5 çıktı. Usta muhakkak çok önemli. Ama eğer varsa çelik subap da bulup öyle rektefiye ettirmek daha uygun olmaz mı? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor yapılırken kullanılacak malzemeyi rektifiye ci size tavsiye edecek.


Çağlar bey müsait olursanız çok yakın bir dostumda focus mk3 1.6 benzinli titanium araç mevcut. 2013 te aldık. Aracı almadan önce yaklaşık 4 ay boyunca lpg marka ve usta araştırması yapıp aracı aldıktan sonra 3000 km de ehil ellerde prins kit takıldı lpg bakımları Türkiyenin en iyisinde zamanından önce yapıldı şuan araç 100 bin km de lpg ile 97 bin km yapıldı ve kompresyon kaçırıyor subaplar kavlamaya başlamış üst kapağı açmadan çözebilirseniz memnun oluruz hafta sonu gelelim?

Oluşmuş arızaya sihirli tedavi yoktur. Ayrıca konudaki motor ile focusta ki apayrı tasarımlar. Diğer altın kural. Sahibi ile çay içilmeyenden 2.el alırken temkinli olmalı
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile tasarım dışına çıkılan lpg dönüşümü her motorda eskimeyi hızlandırır. Böyle olmasa honda lpg ye özel motor üretmezdi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Vesile ile tasarım dışına çıkılan lpg dönüşümü her motorda eskimeyi hızlandırır. Böyle olmasa honda lpg ye özel motor üretmezdi.

Ford bir vesile ile mühendislerini hondaya staja gönderse ya demek ki lpg konusunda öğrenecekleri çok şey var japonlardan.
Motor yapılırken kullanılacak malzemeyi rektifiye ci size tavsiye edecek.

Oluşmuş arızaya sihirli tedavi yoktur. Ayrıca konudaki motor ile focusta ki apayrı tasarımlar. Diğer altın kural. Sahibi ile çay içilmeyenden 2.el alırken temkinli olmalı

Tasarım farkli olsa da subapların yanması sorunu aynı.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mk3 mondeoda kronik motor sorunu hiç olmadı . vesile ile yazalım malum internette temiz bilgi çok az. çoklu zamanlamalı püskürtmeye sahip motoro da lpg takanın zaten yaptığı tasarrufu kısa sürede bir miktar subaba harcayacağı ortada.

mühendisliği öğrenmesi gereken bir durum yok pazarlama stratejisi ve araç satma adetini artırma oranıan göre yapılır yatırım. ford un araç satışı olarak uğraşması gereken bir rakamı yok zaten lider.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yusuf Koç

Caglar bey, sonuc olarak mondeo mk3 icin lpg ye dayanikli zamanla erimeyen subap var mi?

Yorum bağlantısı
Koray Demir
mk3 mondeoda kronik motor sorunu hiç olmadı . vesile ile yazalım malum internette temiz bilgi çok az. çoklu zamanlamalı püskürtmeye sahip motoro da lpg takanın zaten yaptığı tasarrufu kısa sürede bir miktar subaba harcayacağı ortada.
mühendisliği öğrenmesi gereken bir durum yok pazarlama stratejisi ve araç satma adetini artırma oranıan göre yapılır yatırım. ford un araç satışı olarak uğraşması gereken bir rakamı yok zaten lider.

Sadece mk3 mondeo ya özel ford servis açsam kısa sürede köşeyi dönerim yapılacak işlem bitmez sizce kroniklik yoksa satış lideri olmasından mıdır ki rakama nazaran d sınıfında en az satan araçlar arasındadır mondi. Keza Ocak-Kasım 2016 dönemi passat 25334 adet mondeo 1286 adet satılmış.
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Sadece mk3 mondeo ya özel ford servis açsam kısa sürede köşeyi dönerim yapılacak işlem bitmez sizce kroniklik yoksa satış lideri olmasından mıdır ki rakama nazaran d sınıfında en az satan araçlar arasındadır mondi. Keza Ocak-Kasım 2016 dönemi passat 25334 adet mondeo 1286 adet satılmış.

Passatların çoğu şirket aracı ve insanımızdaki amblem hastalığı desek....
Mondeo kronikleri en az olan araçlardan, ustası az ve tecrübesiz. Sağlam Mondeo ile bir şey olmaz. Lpg ise kaçınılmaz sıkıntılarından birisi subap erime işi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Supar marka çelik subap var onu araştırın.

Bende jatcodan önce 2002 benzinli manuel vardı.
3 yıl ben 2 yıl da eski personelim prins kit ile kullanıldı.

Araçlarım da sırayla
Focus 2.0
99 mondeo
2002 mondeo
2006 mondeo oldu.
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mk3 benzinli mondeoda kronik diyemeyiz ama hepsinde belirli bir sürede aşınan emme manifoldubdaki kelebekler var.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Passatların çoğu şirket aracı ve insanımızdaki amblem hastalığı desek....
Mondeo kronikleri en az olan araçlardan, ustası az ve tecrübesiz. Sağlam Mondeo ile bir şey olmaz. Lpg ise kaçınılmaz sıkıntılarından birisi subap erime işi.

Tartışma o yöne kaymasın ama. Vw çok insan odaklı araç üretiyor.
Benim passatı sevmemdeki tek etken. Bagaj kilidini gizleyen kapaktı.
Yuh dedim. Bu detayı düşünen bir araç her şeyi düşünür. Ki öyle de yapıyor.

Öyle yada böyle. Kendini sevdiriyor. Bunu hiç kimse inkar edemez.
Kolayına oluşmaz bir markanın fanatiği.
İnkar edilemez şekilde sürücüsünü kendine bağlıyor araç. Ben bunu yadırgamıyorum.

Sorun fanatiklerinde değil. Sebep markada aranmalı. Naapıyor da bu kadar çok satıyor. Ne yapıyor da tüm dünyada prestij sahibi.
Konuya dönebiliriz. :)

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Konuya donersek ozellikle bazi japon araclari ama bence her aracta lpg ile subap sikintisi cikiyor bundan kacis yok iki arkadasimda kullandi biri mk4 mondeo digeri focus 2.5 ama erken ama gec subap yaktilar.

Mk3 e gelirsek 5 adet dizel 1 tane lpg 1 tane benzinli kullandim sansima hic buyuk masraf yapmadim 

Mk3 un en buyuk sorunu disk yamulmasi bence orjinal yan sanayi farketmez kullaniciyi biktirir bu sorun.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...