İçeriğe Yönlendir

2017 Yeni Renault Koleos SUV İncelemesi, Teknik Özellikleri ve Fiyatı


Sefa Şerif

Recommended Posts

Sefa Şerif

Renault'un SUV modeli Koleos, 2. nesli ile yollara çıkıyor. Fransız temsilcinin Talisman ile başlayan yeni tasarım yüzü, Koleos'a da uygulanmış. Renault'un bu araca çok iyi hazırlandığı da açıkça belli oluyor. Bakalım Renault yeni Koleos SUV'u nasıl hazırlanmış?

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Koleos, Renault tarihinin ilk SUV modelidir. 2000 yılında Cenevre Otomobil Fuarı‘nda gösterilen, ancak ismi o zamanlar Koleos olmayan bir prototip modelle karşımıza çıkmıştı. Birinci nesil Koleos’ların üretime alınacak şekilde olan gösterimi de ilk olarak 2006 yılında yapılmıştı. Ve 2007 yılında Renault bünyesinde üretilen ilk SUV model Koleos’u büyük bir tanıtım organizasyonu ile yollarda görmüştük. Koleos hakkında sizlere ufak detaylarından söz etmem gerekirse; Bu SUV model Renault’un Samsung firması ile ortak projelerini yönettiği Güney Kore Samsung Motors Factory üretim yerinde yapılmıştır. Dediğimiz gibi Renault, Koleos’u en dikkat çeken SUV modeller arasında yer aldırmak için bu konu üzerinde daha çok yoğunlaşmış, farklı firmaların destekleri ile üretilmiştir. Samsung’un dışında bu SUV modelin gelişimine Nissan‘da dahil edilmiştir. Hatırlarsanız 1999 yılında Nissan mali krizin içerisine girmiş ve bu durumdan, Fransız temsilcisi Renault ile güçlerini birleştirerek atlatmıştı.

 

Koleos‘a genel olarak baktığımızda dünyanın önde gelen üç firması tarafından oluşturulduğunu görüyoruz. 2016 Pekin Otomobil Fuarı‘nda Renault başkanı Carlos Ghosn tarafından 2. nesil Koleos’ların hazır olduğu ve 2017 yılı içerisinde tüm dünyaya satışlarının yapılacağını bildirmişti. Renault başkanının dediği gibi bu yıl itibariyle 2017 Yeni Koleos‘ları yollarda göreceğiz. D Segmenti SUV klasmanında üretime alınan yeni Koleos’ların üretim yeri değişmeyerek, Güney Kore Bursan fabrikasında devam ettirilmiş. Koleos’un çıkışı ile bir çok yeniliğin getirilmesi ve özellikle 1. nesillerin üretim platformu olan QM5‘in de değiştirildiğini gördük. Renault’un yakışıklı SUV modeli artık Nissan X-Trail, Kadjar ve Escape modelleri ile aynı çatı altında, ortak bir mimari çalışma süreçlerinde üretilecek. İncelememize geçmeden önce ilk olarak şunu söyleyebilirim ki Renault ve ilklerle dolu başarı hikayeleri yeni Koleos SUV modeli ile devam edecektir. İsterseniz vakit kaybetmeden harika SUV modelinin incelemesine geçelim.

İşte Son Yılların En Pozitif SUV Modeli Koleos:

Renault Koleos’un Dış Tasarımı Her Açıdan Fevkalade 

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Renault’un orta  segmentte yarıştırdığı, Opel Insignia gibi araçlar ile mücadele eden Talisman modeli, yeni Koleos’unda öncüsü olmuştur. Fransız temsilcinin özellikle Clio 4 ve son nesil Megan ile yaptığı çıkışları, farklı bir çok firmanın savunma mekanizmalarını güçlendirmesine neden olmuştur. Koleos’un ön tasarımından başlayacak olursak; karşımıza oldukça geniş ve sıra dışı bir ön görünüm karşılıyor.

Yeni Koleos Ön Tasarımı

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Renault‘un tüm modellerine yansıtmış olduğu bu bakışları kolay kolay başka bir markada göremeyiz. Koleos gerçekten tebrik edilmesi gereken özgün bir anlayış çerçevesinde üretilmiş. Koleos’un şişkin kaput yapısı, oldukça net ve ön kısma uyumlu şekilde yapılmış.

Yeni Koleos Far Yapısı:

 

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Far grubununa baktığımızda Koleos’un en büyük yeniliği ile karşı karşıya kalıyoruz. Dünyada bir birine benzeyen bu kadar marka ve modellerin arasında Koleos’un özgün tasarımı tabi ki ilgi çekiyor. Matrix tipi farların etrafında çevrili olan Led aydınlatmaların dışında, tampona kadar uzanan ayrı “C” Pure Vision Led aydınlatma olduğunu görüyoruz.

Yeni Koleos Izgara ve Amblem Yapısı:

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Birinci nesil Koleos‘a baktığımız zaman yeni nesille aralarında ne kadar büyük farklar olduğunu görüyoruz. Eski versiyonu hakkında detaylı bir bilgi istiyorsanız 50 bine kadar alacağınız SUV‘lar içerisinden bakabilirsiniz. Renault’un son modellerinde başlattığı büyük amblem uygulaması açıkcası Koleos’da daha belirgin olmuş.

 

V tipi ızgara yapısı yatay krom çubuklardan imal edilmiş. Hatta Koleos’un farının, ızgara kısmına gelen şekline baktığımızda, her noktanın takım halinde yapıldığı dikkatlerimizden kaçmıyor.

Yeni Koleos Yan Görünümü

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Sizler ile bir çok SUV modeli hakkında yazılar yazdık. Bu yazılarımız içerisinde incelemiş olduğumuz araçlardan Ateca SUV, Koleos gibi markasının ilk 4×4 SUV modeli olma ünvanını taşımaktadır. Diyeceğim şu dur ki; Ateca‘da çok güzel bir SUV modelide olsa da tasarım ve çekicilik bakımından Koleos‘un bir tık gerisinde kaldı! Profil kısmından devam ettiğimizde direk olarak eski jenerasyon ile arasındaki boyut farkları dikkat çekiyor.

Yeni Koleos Jant Grubu:

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Koleos için hazırlanan jantlar farklı desenlere sahip olup, 17″ ve 18″ olarak düşünülmüş. 17 inç standart olarak gelirken 18 inç olanı Icon ve Touch donanımına göre değişmektedir.

Yeni Koleos Arka Görünümü

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Arka kısımdan, Renault’un belli kalıplarında araç çıkarttığını artık daha iyi anlıyoruz. Koleos’un da far yapısı çengel tipi ve Megan‘dan alınmış stoplarını görüyoruz. Ön farda başlatılan far çıkıntıları arka stoplarada aynı şekilde uygulanmış.

Yeni Koleos Arka Far Görünümü:

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Yine eski kasasıyla karşılaştırdığımızda, yeni Koleos‘un modern dünyaya ne kadar uyumlu inşa edildiği fark ediliyor. Bazı içeriklerimizde, özellikle profil yapıları benzer araçların başka modeller ile olan benzerliklerini anlatırdık. Ancak Koleos’a geldiğimiz zaman bu durum biraz değişiyor.

Yani “Renault’un bu SUV’u Volvo’nun XC60 SUV Serisine oldukça benziyor” diyemiyoruz. Fransız temsilcisi Renault, kısa ve net bir şekilde kendi tasarım cumhuriyetini kurmuş diyoruz!

Koleos’un Boyutları Sınıfına Göre Yeterli

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Renault Koleos‘un boyutları ve yaklaşma açıları eski versiyonuna göre iyileştirildiğini görüyoruz. Yeni Koleos’un boyu 4673 mm olup, eski versiyonuna göre 15 cm daha fazla uzatılmış. Genişlik olarak 1843 mm ve yükseklik olarak 2100 mm olarak belirlenmiştir.

Yeni Koleos Ölçüleri:

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

Koleos’un SUV sınıfları arasında fark atacağı nokta ise 2705 mm ile dingil mesafesidir. Yeni Mazda CX-9‘un her ne kadar 5 metreyi geçen uzunluğu olsa da, Koleos sınıfının en uzun dingil mesafesine sahiptir.

Renault Yeni Koleos İç Mekan Yapısı

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Renault‘un eski zamanlardan beri elektronik ve bilgisayar destekli, çığır açan özelliklerini biliyoruz. 90’lı yıllarda Safrane ve Laguna modellerinde kullandığı elektronik klima, araç hakkında bilgiler verebilen konuşan bilgisayar ve araç yol bilgisayarı gibi günümüzde bile zor bulunan özellikleri eskiden de kullanmıştır.

 

Yeni Koleos’un da orta kısmına yerleştirilen oldukça büyük R-Link tablet bilgisayar Renault’un eski alışkanlıklarına devam ettiği vurguluyor.

2017 Yeni Koleos Kokpit Yapısı

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Renault eskiye dair herşeyi atıp, pürüzsüz ve modern bir kokpit inşa etmiş. Talisman’ın iç yapısı ile tasarımları aynı. Koleos’un görünüşte bile rahat olduğu anlaşılan koltuklarına 6 farklı modda kullanabileceğiniz özellikler verilmiş.

Yeni Koleos Koltuk Yapısı:

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Yani Koleos koltuklarında ısıtma, soğutma, hafıza ve elektrik kontrolü getirilmiş. Asıl şaşırtıcı olan ise yeni Koleos’un arka koltuklarına da ısıtma özelliği getirilmiş.

Yeni Koleos R-Link Ekranı:

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Yukarıda bahsettiğimiz dokunmatik ekranın özelliklerini açacak olursak; navigasyon, internet bağlantısı, canlı trafik uygulaması, e-posta alma, sesli komut, klima kontrol, multi sense ve sürüşe yardımcı olacak özellikleri bu tablet ekrandan gerçekleştirebiliyorsunuz.

Yeni Koleos Ses Sistemi:

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Sanırım üst donanımlarda sunulacak olan Bose ses sistemi, aracın her köşesine sistemli yerleştirilen 13 hoparlör ile desteklenmiş. Renault’un “teknoloji ve kalite”den vazgeçmediğini koymuş olduğu ses sisteminden de anlamak mümkün.

Yeni Koleos’a Premium Güvenlik Paketleri Eklenmiş

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Renault‘un en çok övündüğü ve övgü aldığı kısımlardan bir tanesi de araçlarının güvenli oluşudur. Fransız üreticinin fabrikalarınadan çıkış yapan tüm segmentteki araçları EuroNcap testlerinden 5 yıldız almayı başarmıştır. Şimdi ise günümüz güvenlik paketleri ile tüm Renault modelleri nasiplenmektedir.

Yeni Koleos Güvenlik Paketleri

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Kaynaklardan yeni Koleos‘un güvenlik özelliklerini araştırırken en çok dikkatimi çeken hava yastıklarına getirilen özellik oldu. Talisman modelinde de şu an için var mı bilmiyorum ancak Koleos’un hava yastıkları kazanın oluş biçimine göre açılıyor.

Sizce de ilginç değil mi? Bu kısmı geçtikten sonra Koleos’un diğer güvenlik özelliklerinden bahsedelim. Yeni Koleos’un sürüş teknolojileri adına mesafe kontrol ve otomatik fren yapabilen CitySafe paketine sahip. Bu güvenliğin mimarı ön ve arka kısımlara yerleştirilen kamera ve sensörler ile yapmaktadır.

2017 Yeni Koleos’un Motorlar Seçenekleri

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

 

Son yıllarda fark ettiyseniz ağırlıklı olarak SUV modellere dizel motorlar koyuluyor. Benzinli ünitelere fazla yer verilmeyip, olursa da tek seçenekle çıkartılıyor. Daha doğrusu belli başlı firmalar sadece benzin yerine benzin+hibrid ünitelere yer veriyor. Renault’un da planları içerisinde hibrid olmadığı için sadece dizel ve benzinli üniteler sunmak zorunda!

Renault mühendisleri tarafından geliştirilen ve Nissan X-Trail modelinde de kullanılan “dci”lar hız kesmeden Koleos için de hazırlanmış. Benzinli TCE ünitelerin hacimleri ve teknik bilgileri daha açıklanmadı! Onun için dizel ünitelerin teknik bilgilerinden devam edeceğiz.

Renault Koleos Motor Ünitesi

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Yeni Koleos için düşünülen iki farklı dizel motor var. Türkiye yollarına lastikleri basana kadar bir şeyler değişmezse 1.6L ve 2.0L dizel motorlarla satışları yapılacak. 1.6L motor ünitesi 130 hp güç ve 320 nm tork sağlayabilecek.

Yeni Koleos DCI Motor Ünitesi:

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

İkinci ve en güçlüsü ise 2.0L dizel motoru 175 beygir güç üretecek. Aslında benim düşüncem, Talisman modelinde kullanılan 1.6L 200 hp‘lik ünite kullanılabilirdi. 2.0 litrenin vergi konusundaki dezavantajı, bu ünitenin satışlarını etkileyebilir düşüncesindeyim. Tabi dediğimiz gibi herşey geldiği zaman daha net olacaktır. Ekstra bir bilgi olarak da 4×4 sistemi sadece 2.0L dizel versiyonunda olacağı söylendi.

2017 Yeni Koleos Fiyatı

 

renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-oze

 

Renault yeni Koleos’un fiyatı konusunda daha net bir liste vermedi. Ancak Renault’un İstanbul Oto Show’dan bizlere ulaşan bilgilere göre yeni Koleos’un 130 bin TL ile 220 bin TL arasında satışlarının yapılacağı bilgisi geldi.

 

Yazar Yorumu

 

Renault’un 4×4 SUV‘u Koleos’u detaylı bir şekilde inceledik. Renault, 1. jenerasyon Koleos’da yapmış olduğu yanlış stratejileri bu sefer yok etmiş durumda. Renault, yeni SUV modeli için oldukça iyi çalışmış ve geleneksel üstün donanım paketlerini Koleos için de düşünmüş. Talisman ve Megan ile gelen tasarım rüzgarının çoğunluğu Koleos’da birleştirilmiş. Yeni Renault Koleos’a koyulan güvenlik ve konfor paketleri bence yeterli!

 

Rakipleri olan Toyota RAV4, Suzuki Vitara ve Peugeot 3008’e yetenekleri ile meydan okuyacak. Nissan gibi bir firmadan alınan alt yapıda Koleos’un işine oldukça yaracaktır. Kendi düşünceme göre Renault, oldukça akıllı yatırımlarıyla, sınıf genişlemeleri ile bir çok pazarda üstünlük sağlayacaktır. Baktığımız zaman tasarım olarak oturmuş ve ileriye yönelik grafik anlayışını iyi benimsemişler. Koleos incelemesinden sonra tek yapmamız gereken Renault’u tebrik etmek olur! Peki sizler yeni Koleos SUV modeli hakkında ne düşünüyorsunuz?

 

 

Kaynak: https://paratic.com/yeni-renault-koleos-suv-incelemesi-teknik-ozellikleri-ve-fiyati/

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

Adamlar coştu gerçekten son dönemlerde tasarım olarak. Kadjarıda çok beğeniyordum bu da çok başarılı görünüyor. 

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

1.6 dci motor için Edc şanzıman kullanılmayıp cvt şanzıman tercih edilmiş. Bir kaç forumda tanıtım araçlarının bilgi formunda yazıyordu, resmini paylaşmışlardı. Benim çok hoşuma gitti, sıfırının alamayız belki ama belki  bir kaç yıl sonra ikinci el temiz bir tane alabiliriz. 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Ben bunu 1-2 ay evvel yolda görmüştüm. Bak bak bitmiyor dışarıdan çok güzel olmuş.

Yorum bağlantısı
Recep Demirci

İlk resimde Tiguan gibi geldi bana ama arka tasarımı felan farklı görselde gerçekten çok hoş.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

VW'den ayrılan genel müdür Renault'a geçince, VW politikası da taşınmış belli ki. Tüm araçların içi dışı bir olmaya başladı. Suv segmentindeki bir aracın biraz daha büyük far ve stop grubu barındırmasını beklerdim. İçi ise Megane ile aynı. Yani megane'ın daha ferahı ve yükseği olması haricinde bi fark göremiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Benim de hoşuma gitti. Gayet şık olmuş. Hem dış hem de iç tasarım, teknolojik özellikler, güvenlik, kaslı yapı vs vs. gayet yeterli duruyor. Tabi fiyat ne olur ona göre konuşmak lazım...

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
18 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

VW'den ayrılan genel müdür Renault'a geçince, VW politikası da taşınmış belli ki. Tüm araçların içi dışı bir olmaya başladı. Suv segmentindeki bir aracın biraz daha büyük far ve stop grubu barındırmasını beklerdim. İçi ise Megane ile aynı. Yani megane'ın daha ferahı ve yükseği olması haricinde bi fark göremiyorum.

Bu konuya katiliyorum. Tasarimda aractan araca biraz da olsa fark olmali bence. 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

İçi ve far grubu megane 4 ile birebir aynı. Fakat renault hakikaten çağ atladı son bir kaç yıldır.

Yorum bağlantısı
Onur Boga
VW'den ayrılan genel müdür Renault'a geçince, VW politikası da taşınmış belli ki. Tüm araçların içi dışı bir olmaya başladı. Suv segmentindeki bir aracın biraz daha büyük far ve stop grubu barındırmasını beklerdim. İçi ise Megane ile aynı. Yani megane'ın daha ferahı ve yükseği olması haricinde bi fark göremiyorum.

Tam aklımdan geçenleri yazmışsın [emoji1]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
6 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

VW'den ayrılan genel müdür Renault'a geçince, VW politikası da taşınmış belli ki. Tüm araçların içi dışı bir olmaya başladı. Suv segmentindeki bir aracın biraz daha büyük far ve stop grubu barındırmasını beklerdim. İçi ise Megane ile aynı. Yani megane'ın daha ferahı ve yükseği olması haricinde bi fark göremiyorum.

al bendende o kadar, ortadaki bence berbat konsolda aynen duruyor, sadece bu tipsiz şey bile bunu alacaksam bile almamama sebeb :angry:

 

3 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı:

İçi ve far grubu megane 4 ile birebir aynı. Fakat renault hakikaten çağ atladı son bir kaç yıldır.

dış görünüşte sadece :tongue:

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Ben bir türlü ısınamadım son renolara. Tasarım işini fazla abartmışlar bence. Ön konsol ve ön arka far gurubu aşırı derece büyüğüme gidiyor. Ön ve arka komple far, göğüs komple ekran .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
Gece aynadan bakınca kamyon gibi duruyor yeni dizayn çizgi farları

Arkadan bakınca da 2+1 rahat servis setra gibi
Gece aynadan bakınca kamyon gibi duruyor yeni dizayn çizgi farları

Arkadan bakınca da 2+1 rahat servis temsa gibi
Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer

Farlar bencede çok abartılı tasarımı basitleştirdiğini düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ozan Yazıcı

Tasarımı güzel ancak SUV lar marka farketmeksizin birbirlerine daha fazla benzemeye başladılar. Ayrıca Renault simgeyi yavaş yavaş küçültmeli bence.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Tipi güzel bence, bunların eski kasaları çok uygun fiyata satılıyor. Alıp binecen aslında miss gibi cip 2.0 dizel 4 çeker otomatik.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...