İçeriğe Yönlendir

Kaza Danışma (Kusur'a İtiraz)


Celal Ekşi

Recommended Posts

Celal Ekşi

Merhaba arkadaşlar,

P098E9.png

 

 

başıma böyle bir kaza geldi.

 

LyrkBa.png

1L519G.png

8MBGnd.png

 

 

Yukarıdaki resimlerde görülen kartal yan yoldan ilerliyordum. Son resimde kırmızı ile işaretli alanda polis çevirmesi olduğu için trafik oluşmuş ve sıkışık ilerliyoruz. Ben pendik taraftan geldiğim için sol şeritteyim. Anadolu adalet sarayına gideceğim için polis çevirmesine yaklaşınca sağa sinyal sağa doğru yanaştım. Trafik olduğu için hızımız 30  civarı falan.  Önde de sağa şeride geçecek araçlar olduğundan hız kestim biraz. Arkadan gelen araç bu durumu fark edemeyip bana arkadan çarptı. Arkadaki aracın sağ önünde hafif benim aracımın sağ arkadasın biraz hasar var. Bu durumda %100 suçlu ben bulundum :s  Ben bu işten hiçbirşey anlamadım. Bu durumda nasıl ben suçlu bulunuyorum ? Bu kaza tespit tutanağına nasıl itiraz edebilirim ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arkadaki vurdum demiş? Tramer sonucu suç sizde mi? Çarpan servis aracı falan mı

Yorum bağlantısı
Celal Ekşi

%100 suçu bana vermiş. Çarpan araç sütaş'ın bir dağıtım aracı.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Sema da b aracı arkada görünüyor, kırışıklık olmuş sanırım. Geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

Tutanağa göre siz arkadan çarpan araç oluyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Tutanağı hatalı tutmuşsunuz muhtemelen bu sebepledir.

Yorum bağlantısı
Celal Ekşi

A aracının önü B aracının arkası işaretlenmiş :s B aracı benim nasıl arkadan çarpıyorum :s 

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

şema çok kötü yapılmış. sanki b aracı a ya vurmuş gibi. halbuki a aracı  b ye vurmuş. itiraz edin.

Yorum bağlantısı
Celal Ekşi

www.sbm.org.tr üzerinden itiraz etmeye kalktım.  Hazine Müsteşarlığının 07.06.2012 tarih ve 2012/6 sayılı genelgesi gereğince sadece tarafların tüm poliçelerinin aynı sigorta şirketine ait olduğu durumlarda kusur oranına bu uygulamadan itiraz edilebilmektedir. şöyle bir uyarı verdi. Nereden itiraz edebiliriz bu tutanağa ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yanlış yerden itiraz ediyorsunuz muhtemelen.
Buton aktif ise itiraz edebilmeniz gerek.

Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci
(düzenlendi)

sigortacınızı arayın o uğraşsın herşeyin peşinden biz koşacaksak acenteye ne gerek var.Kaza tutanağında hareket yönlerini işaretlemeyi unutmuşsunuz yazılardan kimin nereye gittiğini çözmek biraz dikkat istiyor en sağ şeritte ilerleyip sola hareket edilmiş gibi yorumlamış olmalılar

tarihinde Özcan Cepheci tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Şema yanlış çizilmiş keşke hareket yönünü oklarla belirtseydiniz o şekilde olduğunda suç sizde olmazdı. Geçmiş olsun 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Özcan Cepheci yazdı:

sigortacınızı arayın o uğraşsın herşeyin peşinden biz koşacaksak acenteye ne gerek var.

 

Malesef polisin bile yetkisi yok :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bence personel kazara size yazmış kusuru. Tramer de

Eksper kanalı ile ulaşın?

Yorum bağlantısı
Celal Ekşi

Evet trafiğin yönünü belirtmedim bu benim hatam ama sürücü görüşlerinde sol şeritten sağ şerite geçerken arkadan çarptı yazmıştım ve araçların önünü arkasını belirtmiştim. İnşallah sadece dikkatsizlik sonucu verilmiş bir karardır ve düzeltilir. Pazartesini bekleyeceğiz artık. Teşekkürler herkese

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hasar durumuna itiraz öncelikle SİGORTA FİRMANIZ tarafından yapılacak. İlk itiraz sonucu durum değişmez ise mahkemeye gitmeniz gerekiyor.

Prosedürü yaşadığım için damdan düşen oalrak en iyi ben anlarım diyebilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Ekşi

Merhaba arkadaşlar, öncelikle sigorta şirketine bir dilekçe gönderdim. Olayı anlattım, karşı tarafın suçunu kabul ettiğini ve dosyanın tekrar incelenmesini istedim. Dilekçeye

 

22.05.2017 tarihinde tarafımıza iletmiş olduğunuz  483258 numaralı bildiriminiz işleme alınmış olup aşağıdaki gibi sonuçlanmıştır.

 1 Haziran 2014 Tarihi itibariyle Hazine Müsteşarlığı tarafından yayımlanan 02.02.2014 tarih ve 2014/3 sayılı genelgeye istinaden, sigortalılar bir defaya mahsus olmak üzere sorumluluk oranlarının bildiriminden itibaren 2 gün içinde, sigorta şirketlerinden kusur oranlarının tekrar değerlendirilmesini isteyebilmektedirler. Bu süre aşıldığından itirazın Hazine müsteşarlığının internet sitesinden e-şikayet platformundan, Sigorta tahkim Komisyonu aracılığı ile yada hukuki yollarla yapılması gerekmektedir.

 

şeklinde bir cevap aldım. Şimdi sorun şu, ben allianz üzerinden sorgulama yaptığımda 

 

01OPzY.png

 

resimde görüldüğü gibi dosya sonuçlanmadı olarak görülüyor. Aynı durum android uygulamalarında da var. Bunun yanında bana dosyanız sonuçlandı tarzında herhangi bir sms bildirimide yapılmadı. Dosyamın sonuçlandığını sadece sbm üzerinden görebiliyorum. Telefonda karşımdaki kişi "dosyanız sonuçlandı" diyor sonuç ile ilgili bilgi veriyor. "Online işlemlerde dosya sonuçlanmadı yazıyor sms ile bilgilendirme de yapılmadı" diyorum. Başka bir birime yönlendiriyorlar. Yönlendirilen birimde aynı konuşmalar. 45 dk görüştüm hiçbir birimden bir cevap alamadım.

 

İki sigorta şirketi aralarında anlaşıyor, beni suçlu buluyorlar. Sigorta şirketim yasal itiraz hakkımı kullanmamam için bana zamanında bilgilendirme yapmıyor. Ne güzel düzen...

Yorum bağlantısı
Celal Ekşi
11 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

Sonuçlanma dediği tamirin bitmesi olabilir sigorta tarafında

 

Tamir bitmiş çoktan aracı kullanıyorum. Ama para henüz aktarılmadı sonuçlanmadı olarak görülmemesinin nedeni bu olabilir. Sigortamın bana yasal itiraz sürem içerisinde bir bilgi vermesi gerekmez miydi? Sürekli https://www.sbm.org.tr üzerinden kontrol etmek zorunda mıyız? Neyse anlaşılan bize mahkeme yolu görüldü...

Yorum bağlantısı
Celal Ekşi

Merhaba arkadaşlar, yaptığım itirazlar sonucu kazada kusur oranı değiştirildi ve karşı taraf %100 suçlu bulundu. Benzer bir duruma düşen birileri olabilir diye yaptığım işlemleri anlatmak istiyorum.

 

Önce itiraz dilekçesi yazıp sigorta şirketimin genel müdürlüğüne email ile gönderdim. 2 günlük bir itiraz süresi varmış. Bu süre geçtiği için sigorta şirketleri üzerinden itirazımın kabul olmayacağı söylendi. Hazine müsteşarlığı, Sigortacılık Şikayet hizmeti veriyormuş. https://www.turkiye.gov.tr adresinden hazine müsteşarlığının bu hizmetine başvurdum. Gerekli bilgileri doldurup, sigorta şirketine gönderdiğim dilekçenin aynısını ve kaza resimlerini ilgili bölüme ekleyip başvurumu yaptım. 2 gün içerinde tekrar inceleme başlatıldı ve 3 gün içerisinde sonuçlanacağı bilgisi verildi. An itibariyle %100 kusur oranı karşı tarafa verildi. 

 

Herkese yardımları için teşekkür ederim.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...