İçeriğe Yönlendir

Dsg, Edc, powershift vs ömrü nedir?


Misafir

Recommended Posts

Recep Demirci

Burada övgüyle bahsedilen ZF8 şanzuman BMW nin hangi yıl ve modellerinde kullanılıyor acaba. Wikipedia açılmadı bende araştıramadım.

Bazen kafam esiyor eski model BMW alayım diyorum :)

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Powershift kavrama değişimi için 240 bin Km diye okumuştum bir yerde. Tabi bu 240 bin hangi durumda ucu açık. Sürekli dur kalka dayanır mı yada ömrü otoyolda sabit hızla geçen araçta bu kadar erken mi biter bilemiyorum. Bendeki araçta 122 binde, bir sorun yaşamadım.

Ailede birde kuru kavramalı fiesta var 12 bin km'de. O aracın şanzımanı zerre kadar güven vermiyor. Ömrünün kısa olacağını düşünüyorum. O nedenle 5 yıla uzattık garantiyi. 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Çift kavramada sorun baskı balatada değilki,sorun kavramada çıkıyor. Sonrada komple şanzıman değişecek 18-20,000 tl gibi uçuk kaçık rakamlar telaffuz ediliyor. Arabanın 4 te bir fiyanına şanzıman nerede görülmüş mantıklı bir izahı yok bunun.Bir şanzıman 5 adet yeni motor parasına olacak iş değil. Olsada bemim kafam basmıyor bu rakamlara....

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
3 saat önce, Recep Demirci yazdı:

Burada övgüyle bahsedilen ZF8 şanzuman BMW nin hangi yıl ve modellerinde kullanılıyor acaba. Wikipedia açılmadı bende araştıramadım.

Bazen kafam esiyor eski model BMW alayım diyorum :)

 

Bmw zf şanzuman kullanır. Zf8 de 2011 yada 2012 üzeri 5 kasa, 2013 ve üzeri 3 kasada var. Geri kalan seriler ilgi alanımda olmadığı için bir bilgim yok.

22 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı:

Çift kavramada sorun baskı balatada değilki,sorun kavramada çıkıyor. Sonrada komple şanzıman değişecek 18-20,000 tl gibi uçuk kaçık rakamlar telaffuz ediliyor. Arabanın 4 te bir fiyanına şanzıman nerede görülmüş mantıklı bir izahı yok bunun.Bir şanzıman 5 adet yeni motor parasına olacak iş değil. Olsada bemim kafam basmıyor bu rakamlara....

 

Ne diyon abi 18-20 bandına bi araba alır alışveriş sepeti niyetine kullanırım. Bu kadar pahalı mı bu meretler?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çift kavramada sorun baskı balatada değilki,sorun kavramada çıkıyor. Sonrada komple şanzıman değişecek 18-20,000 tl gibi uçuk kaçık rakamlar telaffuz ediliyor. Arabanın 4 te bir fiyanına şanzıman nerede görülmüş mantıklı bir izahı yok bunun.Bir şanzıman 5 adet yeni motor parasına olacak iş değil. Olsada bemim kafam basmıyor bu rakamlara....

Garanti bitince aniden sorun kalmıyor işin o yönü çok eğlenceli
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
13 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

Ne diyon abi 18-20 bandına bi araba alır alışveriş sepeti niyetine kullanırım. Bu kadar pahalı mı bu meretler?

 

Ben edc ve dsg kullanıcılarının yorumlarında okuyorum bu rakamlara varan yazılarını. Çoğu kimse garantiden para vermeden yada iyiniyet (servis bakımlı garantisi kısa süre önce bitenler) adı altında sadece işçilik vs. gibi işler için 2-3,000 tl arası rakam verdiklerini yazmışlar. Ben onların yazdıklarını aktarıyorum sadece. Altı üstü bir şanzıman uzay mekiği değil ama gerçekler bunlar. Kaç kişinin başına gelir % oranı ne kadar bilemem ama neticede bendede EDC var bilgimin olması gerekiyor :)

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
2 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı:

 

Ben edc ve dsg kullanıcılarının yorumlarında okuyorum bu rakamlara varan yazılarını. Çoğu kimse garantiden para vermeden yada iyiniyet (servis bakımlı garantisi kısa süre önce bitenler) adı altında sadece işçilik vs. gibi işler için 2-3,000 tl arası rakam verdiklerini yazmışlar. Ben onların yazdıklarını aktarıyorum sadece. Altı üstü bir şanzıman uzay mekiği değil ama gerçekler bunlar. Kaç kişinin başına gelir % oranı ne kadar bilemem ama neticede bendede EDC var bilgimin olması gerekiyor :)

Prim öder gibi, dsg'en varsa her ay kenara 100 lira atıcan abi işte :) Ya uzatılmış garantisine ödiycen değilse 5-6 yıla kalmaz biriken primlerinle mekatronikti kavramaydı yaptırırsın. Ya da herkesin yaptığı gibi önceden satarsın vakvak'ını  :) 

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
22 saat önce, Bülent Tarakçı yazdı:

Çift kavrama otomatiklerin baskı plaka değişim km leri ortalama olarak nedir? Değişim maliyetleri ne kadar tutar?

 

Kavrama türüne, kullanım koşullarına ve üreticisine göre cevabı değişen bir soru sormuşsunuz.
 
Vag grubu araçlar için bildiğim ölçüde cevap vereyim, diğer markalar için de üç aşağı, aynıdır diye düşünüyorum.
 
Kavrama ünitesinin, yağlı veya kuru tip olmasına göre, kullanım ömrü ve bakımları farklıdır.  
 
Yağlı tip olanlarda, plaka (veya kavrama ünitesi) değişimi beklenmez, ancak belirli aralıklarda yağının değişimi gerekir.
 
Kuru tip olanlarda ise, balataların tükenmesi ile, kavrama ünitesi komple değişir. 
 
İdeal koşullarda, manuel şanzıman ile aynı ömürde olması beklenirken, istanbul şehir içi kullanım koşullarını baz alırsak, manuel şanzumana kıyasla, kavrama ünitesinin ömrü daha kısa olmaya müsaittir diyebiliriz.
 
Vag grubu, Çin ve ABD gibi pazarlarda 10 yıl garantili olarak sunduğu dsg şanzuman için, türkiye' de "iyi niyet garantisi" adı altında farklı ve tarifesi tamamen kendi insiyatifinde olan bir garanti işletiyor. Bu garantinin uygulanması için gereken koşul, aracın yetkili servis bakımlı olmasıdır. Bu kapsamda, 4 sene ve (bazen) daha da üzerindeki sürelere kadar, kavrama ünitesi değişiminde sadece işçilik ücretinin bir kısmını tüketiciye yansıtıyorlar. Skoda markası altında bu ücretin güncel karşılığı 600 TL civarında olmakta.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

DSG çok güzel ama sıkışık trafiği hiç ama hiç sevmiyor.

BMW hala otomatik şanzımanda yıllardır olan üstünlüğünü koruyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

10 bin km oldu polo yu kullanmaya basladim dsg gercekten konforlu performansli kullanicam dersen de guzel alirmiyim tabiki.

Sattigim leon un hic bir problemi olmamasina ragmen servis le konusmamda servis bakimlariniz tam 450tl iscilikle degisiminizi gerceklestiriiriz demislerdi.

Yani wag alacaksak servis bakimli olmasina dikkat edecegiz

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

DSG 13.000km oldu bunun 10.000km si İst. dur kalk trafikte hiç problem yaşatmadı, çok bahsedilen kararsızlık problemini de yaşamıyorum.

Performans konusu ise biraz farklı otomatikte kullanıp ani performans istediğinizde biraz düşünüyor bırakın da düşünsün o kadar nereden bilsin ne yapacağınızı, tatlı tatlı gaz verip yürürken o bir üst vitesin hazırlığını yapıyor siz tam o anda gaz pedalına yüklenirseniz haliyle 1 sn geç kalıp 2 vites birden iniyor.

Performanslı kullanılmak istendiğinde manuel moda alınınca harika hızlı değişimleri var keyif veriyor.

Arıza konusunda da şunu söyleyebilirim daha evvelde yazmıştım, çalıştığım şirkette 2007 veya 2008 yılından beri her kiralama döneminde yaklaşık 60-70 adet dsg li araç olur, şimdiye kadar dsg hatası ile servise giden olmadı, araçlarla ilgilenen arkadaş ile de sohbetlerimizde olmadığının bilgisini almış idim.

Kendi çevremden sadece bir arkadaşımın başına mekatronik problemi geldi, 2016 yılıydı galiba 2009 A3 aracının 55.000km civarı mekatronik bozuldu, servis bakımlı idi 500-600 gibi bir rakama halledildi.

 

İyidir iyidir dsg ve diğer çift kavramalılar, her ne kadar acaba ne zaman patlayacak diye bir sıkıntısı olsada.:D

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ibiza sahibi arkadaşım 2016 model aracını servise götürdü ve ek garanti olayı için 1500 lira aldıklarını öğrendi :) Dsg li bir araç alınacaksa ya 5 yıl garantiye uzatmalı ya da kenara her ay 100 lira koymalı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

10 bin 20 bin kullanıp garanti bitince satılan araç elbette tatlıdır. Şöyle ilk elden kullanılıp 200 bin e dayanınca öyle yorumlanması gerekiyor. 35 binde leon un servise girdiğini de biliyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...