Mustafa Ümit 31 Mayıs 2017 Paylaş 31 Mayıs 2017 2004 c max Ghia aracimizin kizdirma buji kontrolü yapmak istedim. İnternette arastirmalarim sonucu akü arti kutup basina yarim metre bir kablo bagliyoruz, diğer ucunu kizdirma bujisinin kafa kismina surtuyoruz. Eğer kivilcim cikmiyorsa o buji bozuk anlamına geliyor. Bugün aracin kaputu actim ancak bu bujilerin yerini dahi bulamadim. Bu kanuda bilgisi olan arkadaşlardan yardim istiyorum. Birde bu işin ehli İzmirde bir usta tavsiyesi verebilecek var mi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Mayıs 2017 Paylaş 31 Mayıs 2017 acaip riskli ve geçersiz bir yöntem bu. cmaxte bujiye ulaşmak için motorun komple üstünü sökmeniz gerekir. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 31 Mayıs 2017 Paylaş 31 Mayıs 2017 Ne lanet bir konu bu kızdırma bujisi işi [emoji35]Servis belli bir periyot vermiyor mu? Yada yetkili servise bakıma gidince kontrol ediliyor mu? Son soru, servise kontrol edin gerekiyorsa değiştirin desek ne derler? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Mayıs 2017 Paylaş 31 Mayıs 2017 Bir saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: Servis belli bir periyot vermiyor mu vermiyor, pratik yaşamda görünen: kendi aracımı 60bin km de bir değişirm Yorum bağlantısı
Mustafa Ümit 31 Mayıs 2017 Yazar Paylaş 31 Mayıs 2017 Mesele değişim değil benim açimdan. Servis bujinin kirilma riski olduğunu ve boyle bir durumda üst kapak sokulup tornacida bujinin cikarilacagi felan filan diyerek 1000 lira maliyeti geçeceğini söylüyor. Ben bu riski göze alamiyorum. En azindan bujilerde çalişmayan var mi kontrol edebiliriz ona gore hareket ederiz diye düşündüm. Ancak bu iş bizi aşiyormuş. Bujilere ulaşmak hayli güç. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 31 Mayıs 2017 Paylaş 31 Mayıs 2017 Çalışmazlarsa zaten belli olur. İzmir'de Sabri ustamız var, yardımcı olurlar.. Yorum bağlantısı
Sinan Kaya 31 Mayıs 2017 Paylaş 31 Mayıs 2017 (düzenlendi) gecmiş olsun motorun üst kısmı komle sökülecek yani silecek kolları ve ordaki parcalar ve arızalı oldugunu cok da belli etmiyorlar ben kontrol ettim iki tanesi gidik cıktı ama ne zamandan beri gidik bilmiyorum degiştirdim ama aracda hic bi degişiklik olmadı 3000 deviri gecmeme gec calışma hızlanmama bu sıkıntılarım olmadı işin entersan kısmı bu olaylar şimdi başladı 31 Mayıs 2017 tarihinde Sinan Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Ümit 1 Haziran 2017 Yazar Paylaş 1 Haziran 2017 (düzenlendi) 37 dakika önce, Sinan Kaya yazdı: gecmiş olsun motorun üst kısmı komle sökülecek yani silecek kolları ve ordaki parcalar ve arızalı oldugunu cok da belli etmiyorlar ben kontrol ettim iki tanesi gidik cıktı ama ne zamandan beri gidik bilmiyorum degiştirdim ama aracda hic bi degişiklik olmadı 3000 deviri gecmeme gec calışma hızlanmama bu sıkıntılarım olmadı işin entersan kısmı bu olaylar şimdi başladı Geçmiş olsun. Bak şimdi iyice kafam karişti. Uç ayri ustaya gösterdim. İkisi bilgisayara bağladi ve bakti. Birincisi kizdirma bujilerinden olabilir dedi. İkincisi egr den dedi. Üçüncüsü kizdirma bujileri gidik bile olsa bu sikintiya yol açmaz dedi. Ne yapacaz şaşirdik... Siz de ki şimdiki sikinti nedir acaba. 1 Haziran 2017 tarihinde Mustafa umit tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sinan Kaya 1 Haziran 2017 Paylaş 1 Haziran 2017 bendeki sıkıntı daha önce egr arızalınca iptalini yaptım yaklaşık bir sene kadar kullandım daha sonra partikülü tıkama yaptıgını ögrenince degiştirmeye karar verdim. Yan sanayi alıp taktım calışmadı satıcı sagolsun yenisini gönderdi ikinci de ilk gelen gibi olmasa da sıkıntılı cıktı ara calışıyor bazen estigi gibi gidiyordu aynı sekilde arıza kodunu da ara sıra veriyor.Satıcı para iadesi yaptı ikinciyi degiştirirken sökmüşken kızdırma bujilerini de kontrol ediyim dedim iki tanesi gidik cıktı o gün parca bulamadıgım icin o sekilde topladım.Ama ne zamandan beri gidik hic bi fikrim yok bir hafta sonra yenisi geldi degiştirdim ama hiç bi degişiklik olmadı gec calışma 3000 deviri gecmeme yanlız o zaman da havalar sıcak degildi.Şİmdi bazı arkadaşlar kızdırma kendini soguk hava da belli eder diyecek.Gel gelelim ki uzun zamandır Motor sistem hatası yanıyor. Ama araba eger devirli kullanırsam 180 i bile görüyor şehir icinde cok atak otobanda da işe bazen Allah canımı alsa da kurtulsam diye bi fırsatta yine bi yerleri sökecegim ama nerden başlayacagımı bulamadım.Ara sıra da silkeleme yapıyordu ne olur ne olmaz deyip mazot filitresini de degiştirdim ama aynı Yorum bağlantısı
Mustafa Ümit 1 Haziran 2017 Yazar Paylaş 1 Haziran 2017 (düzenlendi) Bir saat önce, Sinan Kaya yazdı: bendeki sıkıntı daha önce egr arızalınca iptalini yaptım yaklaşık bir sene kadar kullandım daha sonra partikülü tıkama yaptıgını ögrenince degiştirmeye karar verdim. Yan sanayi alıp taktım calışmadı satıcı sagolsun yenisini gönderdi ikinci de ilk gelen gibi olmasa da sıkıntılı cıktı ara calışıyor bazen estigi gibi gidiyordu aynı sekilde arıza kodunu da ara sıra veriyor.Satıcı para iadesi yaptı ikinciyi degiştirirken sökmüşken kızdırma bujilerini de kontrol ediyim dedim iki tanesi gidik cıktı o gün parca bulamadıgım icin o sekilde topladım.Ama ne zamandan beri gidik hic bi fikrim yok bir hafta sonra yenisi geldi degiştirdim ama hiç bi degişiklik olmadı gec calışma 3000 deviri gecmeme yanlız o zaman da havalar sıcak degildi.Şİmdi bazı arkadaşlar kızdırma kendini soguk hava da belli eder diyecek.Gel gelelim ki uzun zamandır Motor sistem hatası yanıyor. Ama araba eger devirli kullanırsam 180 i bile görüyor şehir icinde cok atak otobanda da işe bazen Allah canımı alsa da kurtulsam diye bi fırsatta yine bi yerleri sökecegim ama nerden başlayacagımı bulamadım.Ara sıra da silkeleme yapıyordu ne olur ne olmaz deyip mazot filitresini de degiştirdim ama aynı Acaba ilk egr arizalaninca 3000 devri gecmeme oluyormuydu. Çünkü benim araç 3000 devri geçmeme yapinca serviste bilgisayara bagladik egr arizasi ve maf sensoru arizasi verdi. Maf sensoru temizledik ancak sorun devam edince egr yi iptal etme yoluna gittik. Ancak sorun düzelmedi. Turboyu komple elden gecirttik olmadi. En son selenoid valfi değiştirdik ve turbo hortumunda delik olduğu anlasildi ve hortum değişti. Ondan sonra araba kendine geldi. Ancak baktim ki araç sogukken ilk marstan sonra 3000 devri geçmiyor. Stop edip tekrar calistirinca normale donuyor. Son durumumuz boyle.. 1 Haziran 2017 tarihinde Mustafa umit tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Haziran 2017 Paylaş 2 Haziran 2017 Sıfır egr takınca çalışmaz. İds ile adaptasyon yapmalı. Kutusunda da yazar Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Haziran 2017 Paylaş 2 Haziran 2017 Bununla ilgili test konusu mevcut forumumuzda. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/249555-isitma-bujisi-ne-zaman-devrede-oluyor-test/ Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 2 Haziran 2017 Paylaş 2 Haziran 2017 O konu bujilerini çalışma zamanı ile alakalı Sani bey, burada mesele bozuk olup olmadığını anlamak. Bozuksa elektrik gelir lamba yanar ama bozuk olup olmadığını anlayamayiz. Seri bir cihaz bağlanabilir (ampermetre gibi) ama akım çok yüksektir muhtemelen 2 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 2 Haziran 2017 Paylaş 2 Haziran 2017 On 31.05.2017 at 19:48, Ahmet İhsan Akşen yazdı: Ne lanet bir konu bu kızdırma bujisi işi Servis belli bir periyot vermiyor mu? Yada yetkili servise bakıma gidince kontrol ediliyor mu? Son soru, servise kontrol edin gerekiyorsa değiştirin desek ne derler? Ben 130k km de değiştirmiştim 1 tanesi sıkıştı zorlamadık, km 100k ya yaklaştıysa değiştirmekte fayda var. Bir sabah ansızın kalıyorsun ortada, dip gaz 80 km yi rampa aşağı yapıyor araba Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Haziran 2017 Paylaş 2 Haziran 2017 26 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: O konu bujilerini çalışma zamanı ile alakalı Sani bey, burada mesele bozuk olup olmadığını anlamak. Bozuksa elektrik gelir lamba yanar ama bozuk olup olmadığını anlayamayiz. Seri bir cihaz bağlanabilir (ampermetre gibi) ama akım çok yüksektir muhtemelen akımı bir hayli yüksek Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 2 Haziran 2017 Paylaş 2 Haziran 2017 Ben 130k km de değiştirmiştim 1 tanesi sıkıştı zorlamadık, km 100k ya yaklaştıysa değiştirmekte fayda var. Bir sabah ansızın kalıyorsun ortada, dip gaz 80 km yi rampa aşağı yapıyor arabaAldığımda 102k idi. Değişim hep aklımda ama cesaret edemiyorum, sağlam bir yer lazım bana. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 2 Haziran 2017 Paylaş 2 Haziran 2017 13 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: Aldığımda 102k idi. Değişim hep aklımda ama cesaret edemiyorum, sağlam bir yer lazım bana. Benim trigeri değiştirdiğim mekanik ford servisi sahsuvaroglu yetkili servisten ayrılan ustaların mekanı, tavsiye ederim Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 2 Haziran 2017 Paylaş 2 Haziran 2017 Kartal sanayide olan yer mı abi Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 3 Haziran 2017 Paylaş 3 Haziran 2017 Kartal sanayide olan yer mı abiAynen orası Yorum bağlantısı
Ayhan Göksu 5 Haziran 2017 Paylaş 5 Haziran 2017 On 31.05.2017 at 16:14, Mustafa umit yazdı: 2004 c max Ghia aracimizin kizdirma buji kontrolü yapmak istedim. İnternette arastirmalarim sonucu akü arti kutup basina yarim metre bir kablo bagliyoruz, diğer ucunu kizdirma bujisinin kafa kismina surtuyoruz. Eğer kivilcim cikmiyorsa o buji bozuk anlamına geliyor. Bugün aracin kaputu actim ancak bu bujilerin yerini dahi bulamadim. Bu kanuda bilgisi olan arkadaşlardan yardim istiyorum. Birde bu işin ehli İzmirde bir usta tavsiyesi verebilecek var mi. Mustafa kardeşim hiç de zor bir işlem değil, sadece bizim model C-max araçlarda kızdırma bujileri çok ters bir yerde o kadar. her zamanki gibi silecekler ve silecek altındaki plastik koruma kapağı sökülecek, buna bağlı olan alt plastik kapak da yerinden alınacak, motorun arkasına doğru biraz eğilirsen buji uçlarını görebilirsin, hiç de öyle motor, enjektör bilmem ne sökmeye gerek yok. Senin söylediğin yöntem ile de arızalı olan bujiyi direkt tespit edebiliyosun. bujilerin önüne küçük bi el aynası uzat görmeni daha da kolaylaştırır. Sökme işlemini de kendin yap hatta, ustaya gidiyosun kırılırsa bizim sorumluluğumuz değil bilmem ne diyolar bari senin elinde patlasın, yavaş yavaş çok dikkatli sökünce hiçbir şey olmuyor, eğer çalışıyorlar ise de boşuna sökme derim ben. Tut ki kırıldı diyelim kafası içeride kaldı, öyle motor açmaya da gerek yok, iyi bi tornacı bul kapak sökmeden 1 saatte çıkartan adamlar var. Kırılırsa motor çalışmama vs durumu olmaz, havalar sıcak zaten. Yorum bağlantısı
Mustafa Ümit 5 Haziran 2017 Yazar Paylaş 5 Haziran 2017 8 saat önce, Ayhan Göksu yazdı: Mustafa kardeşim hiç de zor bir işlem değil, sadece bizim model C-max araçlarda kızdırma bujileri çok ters bir yerde o kadar. her zamanki gibi silecekler ve silecek altındaki plastik koruma kapağı sökülecek, buna bağlı olan alt plastik kapak da yerinden alınacak, motorun arkasına doğru biraz eğilirsen buji uçlarını görebilirsin, hiç de öyle motor, enjektör bilmem ne sökmeye gerek yok. Senin söylediğin yöntem ile de arızalı olan bujiyi direkt tespit edebiliyosun. bujilerin önüne küçük bi el aynası uzat görmeni daha da kolaylaştırır. Sökme işlemini de kendin yap hatta, ustaya gidiyosun kırılırsa bizim sorumluluğumuz değil bilmem ne diyolar bari senin elinde patlasın, yavaş yavaş çok dikkatli sökünce hiçbir şey olmuyor, eğer çalışıyorlar ise de boşuna sökme derim ben. Tut ki kırıldı diyelim kafası içeride kaldı, öyle motor açmaya da gerek yok, iyi bi tornacı bul kapak sökmeden 1 saatte çıkartan adamlar var. Kırılırsa motor çalışmama vs durumu olmaz, havalar sıcak zaten. EyvAllah Ayhan kardeşim ilgin için. Yarin sabah araci Ustaeller servisine birakacagim. Ben bu işe cesaret edemedim. Zaten sorunun bujilerde olduğu da meçhul. Yarin aracin durumunu anlatacagim. Ona gore bujilere, egr ye, maf sensorune, selenoid valfine ve turbo hortumlarina baksinlar artik. Yoksa bu gidişle motor ustasi olacagiz. Birde aracin yazilimi eski demişlerdi serviste. Güncelleme sirasinda beyin çökme riski var demişlerdi bu modellerde. Guncellemenin bir artisi olur mu acaba. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 5 Haziran 2017 Paylaş 5 Haziran 2017 Eski yazılımı önce kendilerine kopyalarlar herhangi bir sorunlu duruma karşı.. Yorum bağlantısı
Ayhan Göksu 7 Haziran 2017 Paylaş 7 Haziran 2017 Serkan hocamın dediği gibi önce eski yazılımı kopyalarlar bi problem olursa tekrar geri yüklerler, servisler bu işleri abartmayı çok seviyo. Probleminiz inşallah çözülür, ALLAH kolaylık versin. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts