İçeriğe Yönlendir

Mondeo 2 - Aracım Boğuluyor


Recayi Demirel

Recommended Posts

Recayi Demirel
(düzenlendi)

1997 GLX Mondeom var.Motor yeni sıfırlandı araç soğukken iyi çekiyor ısındıktan sonra araç çekmiyor boğuluyor gibi.Motor da sanki tek yada iki silindire düşüyor gibi ,buji ve kablolar değişti,sadece ısınınca yapıyor ,sebebi ne olabilir eksoz tıkalı olabilir mi??Bir el atsanız??

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Recayi Demirel

aracım lpg li ancak maf sensörü çin malı ancak fişinide çeksem hiç bir tepki yok,hararette göstergesi normal,araç benzinde de yapıyor bir çekiyor bir çekmiyor,,geçen lpg ustasına gittim aracım boğuluyor dedim çalışırken gaza bastık bir patlama sesi geldi buji ve kabloyu değiştir dedi,değiştirdim düzeldi patlama gitti ancak yoldayken birden gaz kesiyor bir asılıyor bir tekliyor gibi,6 senedir mondeo sürüyorum ilk defa yaşıyorum bu sorunu,

Yorum bağlantısı
Eray Aksoylu

bobin de değiştikten sonra ateşleme ile ilgili sorun kalmayacaktır.. yine devam ederse egr valfini iptal ederek denemenizi tavsiye ederim. kendi aracımda yaklaşık 5-6 yıl boyunca çözülemeyen bi durumdu her bulduğum ustaya gösterdim bu yaştaki araçta normal demekten başka bişey bulamadılar ustama anlattım oda normal dedi egryi söyledim alakası olacağını sanmıyorum dedi ısrarlarım sonucu egr'yi iptal etmiştim ve düzelmişti

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Bugün aynı sorunu yaşadım. Bir haftadır araba yatıyordu ve bir haftadır aşırı yağmur fırtına sel vs yaşandı. Bugün geçtim çalıştırdım herşey normal, çıktım yola bir süre gittikten sonra araç 1 2 ve 3 viteslerde gaz yememeye başladı. Gaza asılıyorum normal gidiyor tepki yok, sonra birden bi açılıyor normale dönüyor. Gaza basarken tekleme de peydah oldu. Ara ara düzeldi ara ara sorun tekrarladı. En son geldim evin önüne bıraktım, söktüm hava filtresinin kutusunu komple, sağa sola baktım hortum falan mı çıktı diye bir sorun yok. Sonrasında komşum geldi (motor ustası) durumu anlattım ateşleme sistemi son yağışlarda nem yapmıştır dedi. Çalıştırdım dinledi baktı hiçbir şey yok dedi tamamen nemden yağmurdan olur böyle dedi. Muhtemelen ateşleme ile ilgili. Özellikle egzozdan pat pat ses gelirse bobin yapar bunu da genelde. Aracı bir test cihazına bağlayıp hata verip vermediğine bakmakta fayda var.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun
4 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Nem değildir bu.
Oksit olabilir. Bobin değişti mi.

Yok abi orjinal bobini duruyor. Yalnız hiçbir sıkıntı yoktu ve onca yağmurda fırtınada araba yerinden bile oynamadı. Oksit olsa bile bir yerden su falan alması lazım. Hani çukura girsem, su sıçrasa falan amenna. Öyle bir durum olmadı. Şaşırdım doğrusu 

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun
51 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Benzin. Log ?

Her ikisinde de yapıyordu abi. Bugün yine yaptı, söktüm kabloları bobinden. Baktım kablonun giriş yerinde çevresinde yağ gibi bişey vardı. Balata spreyi ile temizledim sildim hem bobini hem kablonun girişlerini, ilk çalıştırmada 3 4 saniye gecikmeyle aldı, 40 50 metre gidişimde yine gaz yemez gibi oldu sonra açıldı. Yaklaşık 30 40 km kadar yol yaptım sorun yapmadı, inşallah geçti de tekrarlanmaz 

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Benim sorun tekrar başladı. Üstelik 1 2 viteslerde gaz verince daha fazla teklemeye başladı. Sanırım bobin mefta oldu 

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Buji kablolarının bobine giren kısmını yağsız spreyle temizleyip takıyorum çekiş düzeliyor ama 3000 dd den sonra şak şak şak silkeleme yaptı bu sefer. Bobin olduğu kesin diye düşünüyorum çünkü yetiştiremiyor. Bakalım değişince çıkar ortaya

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 12.06.2017 at 08:59, Derviş Dursun yazdı:

Buji kablolarının bobine giren kısmını yağsız spreyle temizleyip takıyorum çekiş düzeliyor ama 3000 dd den sonra şak şak şak silkeleme yaptı bu sefer. Bobin olduğu kesin diye düşünüyorum çünkü yetiştiremiyor. Bakalım değişince çıkar ortaya

 

Kablo da sebep olur buna.. 

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun
 
Kablo da sebep olur buna.. 

sağolsun bi abim bobin gönderdi bana, onu deneyeceğim abi. Yalnız fase marka ve sıralama numarası yok. Normal sıralama üst sol 1, sağ üst 3, sol alt 4, sağ alt 2 diye gidiyor. Bunda da aynı mı değil mi bilmiyorum. Yada bazı bobinlerde alt sol 1, alt sağ 2, üst sağ 3, üst sol 4 diye sıralama mı yapsam 3ef4d27e82f81aa79270d3e09073fa7b.jpg
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Eskisi orjinal, üstünde sıralama var ama bu farklı abi. Biraz inceledim çeşitli sıralamalar var. Neyse çözerim onu, sorun bu mu değil mi anlarım hiç olmazsa

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Recayi Demirel
(düzenlendi)

Arkadaşlar arıza devam ediyor,bobini değiştirdim fuji marka bir şey gönderdiler,buji kablosu değişti arıza halen devam ediyor,eski bobinim motorcraft tı ,şuan üzerinde fuji diye bir marka var sıralama yı motorcraft ta nasıl taklı ise öyle yaptım umarim sıralaması fuji marka bobinde aynıdır çünkü üzerinde sıralama yok,arızam şu araç ilk çalıştığında 4 silinder de çalişiyor çekişi gayet güzel yaklaşık 10 km yol aldığında motor isinmaya başladığında çekişten düşüyor 2 silindire düşüyor araç gitmiyor benzinde de aynı hatta zaman zaman sanki tek silindire düşüyor devir 4500 geçmiyor ,bobin soketi de değişti,araç şişiyor göstergeye göre isi normal sanki termostat az geç açiyor ,bazı ustalar isi hararet müşürü diyorlar şu termostat kutusunun üzerindeki ,aracın beyin hatası sına bakiyoruz,eksozdan gelen oksijen sensörü hatası veriyor o hep vardı zaten,birde en son  P1001 KOER TAMAMLAYAMIYOR. KOER GELiSMEMiS. arıza gösterdi ancak bu arızanın ne olduğunu bilen olmadı nedir P1001 arıza neye sebep verir???  bujilerde bir problem olabilirmi?? yeni ama arızalı veya çatlak olabilirmi,geçen bir tanesini söktüm bujinin yivli olan bölümü yağlı idi,usta üstkapak contasından gelmiş dedi ancak pek inandırıcı bulmadım,sanki buji yağlıyor bu sebepten ateşleme sorunu yaşıyor gibi geldi,birde bujileri değiştirsem acaba diye düşünüyorum,şunuda belirteyim araç soğuduğu zaman tekrar düzeliyor takii motor isinana kadar sonra tek tek silindirden  ateşlemiyor yada zayıf ateşliyor sizce ne yapmam lazım? buji yağlar ise bu arızayi yaparmı??yoksa tekrar bobini başka marka hatta motorcraft veya fomoco mu alayım? araç rolanti sornu yaşıyor egr valfinden bir hortuma kor tapa vurdular düzeldi?*

bujiler sorunlu olabilirmi???arızayı söyle tarif edeyim size,hani buji kablosu erir veya kaçırır araç bir tuhaf çalişir ya hatta çekmez aynı bu arızayı yaşiyorum,aracın eksoz sesi bile cırtlak çıkıyor motor sesi bile değişiyor,sorunsuz çalıştığında motor gürlüyor nasıl hava aldığını duyabiliyorum,nedir bu sorun etrafınızda ford motor ustası var ise bir sorarmısınız? benim etrafımda ford ustası kalmadı artık?

 

aracın motorsu yeni yapıldı acaba sekmanlarda bir problem olabilirmi,bu arıza mekanikmi?* elektirkselmi?? 

hadi bobin değişti,kablolar değişti,bujiler yeni ama bir tek onu değiştirmedim??

bu tür arıza mekanik olabilirmi??kapak siboplar veya sekman anlayamadım..

 

 

bu arızayı bilen veya bana yardımcı olabilecek biri varsa sizden ricam beni arayabilirmi?etrafımda fors ustası da kalmadı

telefonum .0541 383 96 92 arkadaşlar aracımı seviyorum ancak şu günlerde kabak tadı verdi..parçalayıp satasım var..

 

tarihinde Recayi Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Arkadaşlar arıza devam ediyor,bobini değiştirdim fuji marka bir şey gönderdiler,buji kablosu değişti arıza halen devam ediyor,eski bobinim motorcraft tı ,şuan üzerinde fuji diye bir marka var sıralama yı motorcraft ta nasıl taklı ise öyle yaptım umarim sıralaması fuji marka bobinde aynıdır çünkü üzerinde sıralama yok,arızam şu araç ilk çalıştığında 4 silinder de çalişiyor çekişi gayet güzel yaklaşık 10 km yol aldığında motor isinmaya başladığında çekişten düşüyor 2 silindire düşüyor araç gitmiyor benzinde de aynı hatta zaman zaman sanki tek silindire düşüyor devir 4500 geçmiyor ,bobin soketi de değişti,araç şişiyor göstergeye göre isi normal sanki termostat az geç açiyor ,bazı ustalar isi hararet müşürü diyorlar şu termostat kutusunun üzerindeki ,aracın beyin hatası sına bakiyoruz,eksozdan gelen oksijen sensörü hatası veriyor o hep vardı zaten,birde en son  P1001 KOER TAMAMLAYAMIYOR. KOER GELiSMEMiS. arıza gösterdi ancak bu arızanın ne olduğunu bilen olmadı nedir P1001 arıza neye sebep verir???  bujilerde bir problem olabilirmi?? yeni ama arızalı veya çatlak olabilirmi,geçen bir tanesini söktüm bujinin yivli olan bölümü yağlı idi,usta üstkapak contasından gelmiş dedi ancak pek inandırıcı bulmadım,sanki buji yağlıyor bu sebepten ateşleme sorunu yaşıyor gibi geldi,birde bujileri değiştirsem acaba diye düşünüyorum,şunuda belirteyim araç soğuduğu zaman tekrar düzeliyor takii motor isinana kadar sonra tek tek silindirden  ateşlemiyor yada zayıf ateşliyor sizce ne yapmam lazım? buji yağlar ise bu arızayi yaparmı??yoksa tekrar bobini başka marka hatta motorcraft veya fomoco mu alayım? araç rolanti sornu yaşıyor egr valfinden bir hortuma kor tapa vurdular düzeldi?*
bujiler sorunlu olabilirmi???arızayı söyle tarif edeyim size,hani buji kablosu erir veya kaçırır araç bir tuhaf çalişir ya hatta çekmez aynı bu arızayı yaşiyorum,aracın eksoz sesi bile cırtlak çıkıyor motor sesi bile değişiyor,sorunsuz çalıştığında motor gürlüyor nasıl hava aldığını duyabiliyorum,nedir bu sorun etrafınızda ford motor ustası var ise bir sorarmısınız? benim etrafımda ford ustası kalmadı artık?
 
aracın motorsu yeni yapıldı acaba sekmanlarda bir problem olabilirmi,bu arıza mekanikmi?* elektirkselmi?? 
hadi bobin değişti,kablolar değişti,bujiler yeni ama bir tek onu değiştirmedim??
bu tür arıza mekanik olabilirmi??kapak siboplar veya sekman anlayamadım..
 
 
bu arızayı bilen veya bana yardımcı olabilecek biri varsa sizden ricam beni arayabilirmi?etrafımda fors ustası da kalmadı
telefonum .0541 383 96 92 arkadaşlar aracımı seviyorum ancak şu günlerde kabak tadı verdi..parçalayıp satasım var..
 

No name ile gorustunuz mu?
Yorum bağlantısı
Recayi Demirel
(düzenlendi)

 

No Name dediğiniz kim??

 

tarihinde Recayi Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Özetle benim anladığım şu :  

Araca yarım motor yapılmış.. Sekman atılmış

Araç soğukken ilk 15 dakika normal çalışıyor. Sonrasında ise korumaya almış gibi gaz yemez hale geliyor.

 

 

Tespit için: 

Bu süreçte araç ateşlemeyi mi kesiyor, benzini mi kesiyor bakılmalı. 

Silindirlerde yeterli kompresyon oluşuyor mu bakılmalı.. 

Bence rektefiye hatası var.. 

 

  

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Tamer Coşkun

Benzer sorunu bende de yaşadım hem de LPG yi yeni taktırmıştım daha önce LPG hiç takılmamış LPG ustası nın başını epey ağrımıştım. Aracımda ateşlenme sisteminde değişmeyen kalmadı. Enjektör kabloları elektrik tesisatı eskiydi onlar bile yenilendi.Antalyada yaklaşık 4 ~ 5 usta gezdim, beyine bile bakıldı, düzgün çalışan beyin bulunamadı, o yüzden değişip denenemedi, Allahtan bulunamamış, pahalı. Yaklaşık 2 ay sanayide yaşadım.Egzozda ufak bi delik vardı, bir usta bundan da yapabilir dedi, artık hangi usta ne dese orayı yeniliyorum.Bu sayede araca epey masraf ettim birçok yeri yenilendi. Özellikle bu ve diger forumları hep karıştırdım.Sonunda kendi sorunumu kendim çözdüm, forum sayesinde.Hava filtresinin orda bi yerde akışmetre var, motorun hava filtresinden aldığı ve sonra geri verdiği havanın miktarını ölçüyor, ona göre araç beyni hava yakıt karışımını kendi ayarlıyor. Bunun içinde iki tane sensör var, biri giren havayı, diğeri çıkan havayı ölçüyor, ben bunları kendim söküp balata spreyi ile temizledim, düzeldi. Yalnız bu sensörler saç teli gibi çok ince iki telin ucunda diyota benzer bir parça, çok dikkatli olunmalı, söküp takarken veya sprey sıkarken sanki kırılacak gibi ince. Benim bu arızadan sonra anladığım şu, bizim araçlarda motorun verimli çalışabilmesi için birçok yerde sensörler var. Bunlar çok önemli. Bence her arıza da bu sensorleri göz atdı edilmemeli.

Tamer Coşkun

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun
(düzenlendi)

Tam da bu konuyu arıyordum. Benim sorun visteon bobinle çözüldü. Şimdi maşallah tıkır tıkır. İlk başta arkadaşımın gönderdiği bobin fase marka güzeldi ama sabahları ilk çalıştırmada 30 40 saniye sonra motor sönüp stop ediyordu sonraki çalıştırmada sıkıntı kalmıyordu. Ardından yeni bobin aldım era marka. Onu taktım araba bir iki güzel gitti sonra tekrar sorun çıkarmaya, 2 3 silindire düşmeye başladı. Yaptığım araştırmada orjinal kablolara orjinal bobinden başkası olmuyormuş. Era marka bobine baktım kablolar emanet gibi duruyordu. Hatta 3 nolu kablo dokunmamla yerinden çıkması bir oldu. Kardeşimde de aynı araç var, ondaki kablolar abd malı yani yan sanayi. Benim bobini ona taktım cuk diye oturdu, ondaki bobini kendim aldım cuk diye oturdu o gün bugündür bir sıkıntı yok şükür.

tarihinde Derviş Dursun tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...