Süleyman Kartal 6 Haziran 2017 Paylaş 6 Haziran 2017 Merhaba arkadaşlar, bizden önceki üç sahibi forum üyesi olan 2005 model Mondeoyu geçtiğimiz hafta babama aldık. Ben henüz bugün görebildim arabayı. Henüz inceleme fırsatım pek olmadı ama genel olarak konuşacak olursak beğendim arabayı. Yüksek hızlara zorlanmadan çıkabiliyor bu güzel. Ama içeri ses alması özellikle biraz gaza yüklenip vites düşürünce bağırması hoş değil. Koltuk ve direksiyon ayar fonksiyonları gayet tatmin edici. Bagaja bisiklet koyacağız bir iki gün sonra, haliyle arka koltukları yatırma özelliğini aradım bulamayınca internette araştırıp butonların bagajda olduğunu öğrendim, bu da enteresan bir tarz olmuş, içerden koktuğu indirmek istersek sıkıntı yaşayacağız demek ki. : ) Babama sorduğumda arabaya ısınamadığını söyledi. Sebebi ise; ilki arabanın tavan ve bagaj kapağı üstü dışındaki yerlerinin boyalı olup, özensiz ve kalitesiz şekilde boyanmış olması. Alırken bunun farkındaydı ama baktıkça içine sinmiyor anlaşılan. Araba konusunda fazlasıyla titizdir babam, arabayı kullanmaya devam ederse muhakkak boyatıp o şekilde kullanacığını düşünüyorum. İkinci sebep ise henüz ilk günlerde yaşanan can sıkıcı durum. Şöyle ki, kardeşim Bursada yoğun şekilde yağmur yağdığı gün inişten sonra birikmiş olan suya mecburen girmiş. Birikmiş su arabanın cam seviyesine yakındı sanırım. Geçtikten sonra motor durmuş. Buji ıslanmıştır diye yorumlar duydum ama aslı nedir bilmiyorum. Dizellerde bujinin de farklı olduğunu hatırlıyorum ama teknik bilgim olmadığından sorunun ne olduğunu çıkaramadık. Daha sonra marş basıp gidebilmiş neyse ki. İnşallah tekrar etmez. Arabayla alakalı soru ve sorunlarımı burdan paylaşırım nasipse. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Haziran 2017 Paylaş 6 Haziran 2017 hava emişini su tıkamış ise stop etmiştir. şansa su emmemiş anlaşılan ancak tedbrien hava filtresini acilen söküp bakın 3 Yorum bağlantısı
Süleyman Kartal 6 Haziran 2017 Yazar Paylaş 6 Haziran 2017 Hava filtresinin nemli olması durumunda serhal değişmeli diye anladım doğru mu? Yorum bağlantısı
Süleyman Kartal 6 Haziran 2017 Yazar Paylaş 6 Haziran 2017 Hava filtresine ulaşmak için sanırım yıldız tornavida gerekiyor. Görebildiğim kadarıyla filtre kapağı üç vida ile tutturulmuş. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Haziran 2017 Paylaş 6 Haziran 2017 nemli ise filtre değişimi derdinden çok devamında sıvı emişi olmuş mu bakmalı. intercooler a inmişse temizlenmlei Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt 6 Haziran 2017 Paylaş 6 Haziran 2017 Öncelikle hayırlı olsun. Anlatımınızdan anladığım kadarıyla aracı yüzdürmenize rağmen çalışmaya devam etmiş. Bence soğumak yerine aşık olmak gerekiyor. SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 6 Yorum bağlantısı
Süleyman Kartal 6 Haziran 2017 Yazar Paylaş 6 Haziran 2017 43 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: nemli ise filtre değişimi derdinden çok devamında sıvı emişi olmuş mu bakmalı. intercooler a inmişse temizlenmlei Öyleyse yarın hava filtresini kontrol edip duruma göre davranalım. Hava filtresine kapak üzerindeki vidaları sökerek ulaşabilirim, başka bir işleme gerek yok değil mi? Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 6 Haziran 2017 Paylaş 6 Haziran 2017 Süleyman hayırlı olsun kazasız belasız binsin amcam, 12 yaşında araç malum kozmetik işler olabilir ve dediğin gibi boyalı ise boyatılırsa mis gibi tertemiz binilir inş. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 6 Haziran 2017 Paylaş 6 Haziran 2017 Cama kadar suya giren araç motoru bırakmadı ise soğumak yerine taktir ermek gerekir. Kusurlar giderip keyifle binilmeli araca. Allah hayırlı etsin amcaya. 3 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 7 Haziran 2017 Paylaş 7 Haziran 2017 Hayırlı olsun, içine sindirsin babanın Suya girme ile ilgili 2 yaşanmış örneğim; 1-Ben 2003 accent crdi ile Kartal sahilde girmiştim ön sileceğe kadar gelen suya, 1.vites dip gaz 20-30 mt gitmişimdir, eve geldiğimde hava filtresi sırılsıklamdı, söküp kutuyu kuruttum, filtreyi değiştirdim. 1 yıl daha bindim sorun olmamıştı. 2-Arkadaşım sciroccosu ile trafikte rölantide beklerken karşı şeritten gelen kamyon birikmiş suyu tavandan aşağı boca ediyor, turbo suyu çekiyor, motordaki masraf 31-32 bin tl arasında yıl 2016 kışıydı doğuş otoda yapıldı. 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Kartal 7 Haziran 2017 Yazar Paylaş 7 Haziran 2017 2 saat önce, Köksal Yılmaz yazdı: Hayırlı olsun, içine sindirsin babanın Suya girme ile ilgili 2 yaşanmış örneğim; 1-Ben 2003 accent crdi ile Kartal sahilde girmiştim ön sileceğe kadar gelen suya, 1.vites dip gaz 20-30 mt gitmişimdir, eve geldiğimde hava filtresi sırılsıklamdı, söküp kutuyu kuruttum, filtreyi değiştirdim. 1 yıl daha bindim sorun olmamıştı. 2-Arkadaşım sciroccosu ile trafikte rölantide beklerken karşı şeritten gelen kamyon birikmiş suyu tavandan aşağı boca ediyor, turbo suyu çekiyor, motordaki masraf 31-32 bin tl arasında yıl 2016 kışıydı doğuş otoda yapıldı. Arabanın göle girmesinde alttan su motorun her yerine temas edebilir bunu anlarım da, yukarıdan dökülen suyun arabaya zarar vermemesi gerek. O zaman iyi bi yağmur yağdığında da araba için tehlike söz konusu demektir. Yorum bağlantısı
Süleyman Kartal 7 Haziran 2017 Yazar Paylaş 7 Haziran 2017 Filtre ve haznesinde su veya nem göremedim. Islanıp kurumuş olma ihtimalini bilemem tabi. 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Kartal 7 Haziran 2017 Yazar Paylaş 7 Haziran 2017 (düzenlendi) Arabada cd değiştirici nerede oluyor ve aux veya başka ses girişi mevcut mu? 7 Haziran 2017 tarihinde Süleyman Kartal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süleyman Kartal 7 Haziran 2017 Yazar Paylaş 7 Haziran 2017 Şehiriçi kullanımda hararet çok yükseldi sebebi ne olabilir??? Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt 7 Haziran 2017 Paylaş 7 Haziran 2017 19 saat önce, Süleyman Kartal yazdı: Arabada cd değiştirici nerede oluyor ve aux veya başka ses girişi mevcut mu? Ayrıca bir cd changer yok. Sony ünitenin kendisi cd changer peşpeşe cd'leri yükleyebilirsiniz 19 saat önce, Süleyman Kartal yazdı: Şehiriçi kullanımda hararet çok yükseldi sebebi ne olabilir??? Termostat veya yağ termostatı olabilir. Yorum bağlantısı
Süleyman Kartal 7 Haziran 2017 Yazar Paylaş 7 Haziran 2017 (düzenlendi) Arabayı garaja soktuk. Gelene kadar motoru 2 kere durdurmak durumunda kaldım. Çünkü rölantide ve düşük devirde hareket halinde hararet yükselmeye devam ediyor. Normal sıcaklığa düşene kadar bekleyip tekrar çalıştırıp hareket ettiğimde hararet artmaya devam ediyor. Nedir bunun sebebi, sabah hava filtresini söküp taktım bununla ilgili birşey midir? Doğru şekilde yerleştirip kapağını da kapattım. Yağ su normal seviyede. Kontrol etmem gereken birşey var mı? 3 dakika önce, Mahmut YURT yazdı: Ayrıca bir cd changer yok. Sony ünitenin kendisi cd changer peşpeşe cd'leri yükleyebilirsiniz Termostat veya yağ termostatı olabilir. Cd changer arıyorum ben de : ) load deyip sonra koyuyoruz cdleri sanırım. Termostat sorunu ise fan mı çalışmıyor demektir? 7 Haziran 2017 tarihinde Süleyman Kartal tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt 7 Haziran 2017 Paylaş 7 Haziran 2017 Arabayı garaja soktuk. Gelene kadar motoru 2 kere durdurmak durumunda kaldım. Çünkü rölantide ve düşük devirde hareket halinde hararet yükselmeye devam ediyor. Normal sıcaklığa düşene kadar bekleyip tekrar çalıştırıp hareket ettiğimde hararet artmaya devam ediyor. Nedir bunun sebebi, sabah hava filtresini söküp taktım bununla ilgili birşey midir? Doğru şekilde yerleştirip kapağını da kapattım. Yağ su normal seviyede. Kontrol etmem gereken birşey var mı? Cd changer arıyorum ben de : ) load deyip sonra koyuyoruz cdleri sanırım. Termostat sorunu ise fan mı çalışmıyor demektir?SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Arabayı garaja soktuk. Gelene kadar motoru 2 kere durdurmak durumunda kaldım. Çünkü rölantide ve düşük devirde hareket halinde hararet yükselmeye devam ediyor. Normal sıcaklığa düşene kadar bekleyip tekrar çalıştırıp hareket ettiğimde hararet artmaya devam ediyor. Nedir bunun sebebi, sabah hava filtresini söküp taktım bununla ilgili birşey midir? Doğru şekilde yerleştirip kapağını da kapattım. Yağ su normal seviyede. Kontrol etmem gereken birşey var mı? Cd changer arıyorum ben de : ) load deyip sonra koyuyoruz cdleri sanırım. Termostat sorunu ise fan mı çalışmıyor demektir?Aynen load deyip peşpeşe yüklüyorsunuz. Gerçi kronik sorun olarak sony ünitelerin cd asansörleri arızaya çok yatkındır, inşallah sizinki çalışıyordur. Termostat ile ilgili ise iyi bir ustaya gösterin hangisinden olduğunu o belirler eğer termostat kaynaklı bir sorun ise. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 7 Haziran 2017 Paylaş 7 Haziran 2017 Cd 3 den fazla koyma alışkanlık edin, aux torpidoda. Hararet dünkü yağmur sonrası müşür arıza yapmış olabilir, yağ termostatı da bozulmuş olabilir. Mk3 dizel hararet yapacak bir araç değil suyu eksik değilse.. 2 Yorum bağlantısı
Süleyman Kartal 7 Haziran 2017 Yazar Paylaş 7 Haziran 2017 2 saat önce, Ömer Türkşanlı yazdı: Cd 3 den fazla koyma alışkanlık edin, aux torpidoda. Hararet dünkü yağmur sonrası müşür arıza yapmış olabilir, yağ termostatı da bozulmuş olabilir. Mk3 dizel hararet yapacak bir araç değil suyu eksik değilse.. Müşür ya da yağ termostatı arızası ise ne kadar maliyeti olur? 1 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 7 Haziran 2017 Paylaş 7 Haziran 2017 Müşürü bilmiyorum ama yağ termostatı 140tl gibi bir rakam idi, sakın Transit için olanı taktırma aynı gibiler ama o 70C ayarlı 3 Yorum bağlantısı
Süleyman Kartal 8 Haziran 2017 Yazar Paylaş 8 Haziran 2017 4 saat önce, Ömer Türkşanlı yazdı: Müşürü bilmiyorum ama yağ termostatı 140tl gibi bir rakam idi, sakın Transit için olanı taktırma aynı gibiler ama o 70C ayarlı Bursada usta tavsiyesi olan var mıdır aramızda? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 Haziran 2017 Paylaş 8 Haziran 2017 Bursada usta tavsiyesi olan var mıdır aramızda? [emoji4] Üyemiz Mustafa Liman'nın kardeşi yardımcı olur. Köksal Liman 533 814 04 37 4 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Haziran 2017 Paylaş 8 Haziran 2017 Geçmiş olsun, binek araçta suya girme seviyesi jantın yarısına kadardır, daha sonrası risktir, bunu bilgi olması için yazayım dedim... ön cama kadar kapı camına kadar, ne yaptınız arkadaşlar, hele üstüne su gelen motor yiyen şirokko, tam tırtmış... 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 8 Haziran 2017 Paylaş 8 Haziran 2017 9 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: Geçmiş olsun, binek araçta suya girme seviyesi jantın yarısına kadardır, daha sonrası risktir, bunu bilgi olması için yazayım dedim... ön cama kadar kapı camına kadar, ne yaptınız arkadaşlar, hele üstüne su gelen motor yiyen şirokko, tam tırtmış... Abi benim accent ile girdiğim mecburiyet gibi bişeydi, hanım hamileydi saatlerdir trafikte kalmıştık sel götürüyor ortalığı Ya Allah Bismillah dedim daldım, çıktığımda frenler tutmuyordu pompalayarak kurutmuştum. scirocco çok talihsiz şekilde oldu, perte de çıkarmadılar, sonra doğuşa sattı arkadaş,nasıl olduysa pek zarar da etmedi. Yorum bağlantısı
Süleyman Kartal 8 Haziran 2017 Yazar Paylaş 8 Haziran 2017 2 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: Geçmiş olsun, binek araçta suya girme seviyesi jantın yarısına kadardır, daha sonrası risktir, bunu bilgi olması için yazayım dedim... ön cama kadar kapı camına kadar, ne yaptınız arkadaşlar, hele üstüne su gelen motor yiyen şirokko, tam tırtmış... Bizimki de cam seviyesine kadar değil ama lastik boyunu yutacak seviyede imiş yaklaşık. Yorum bağlantısı
Recommended Posts