İçeriğe Yönlendir

Pegasus ve Artan Bilet Fiyatı


Sedat Ünsal

Recommended Posts

Sedat Ünsal

dün öğlen saatlerinde pegasus airlines firmasından internet aracılığıyla bilet almaya çalıştım. 3 kere işlem onaylanmadı hata verdi. ancak 4 ücü denememde alabildim. fakat her denemem de o bilet fiyatları artmaya başladı. istanbul kayseri gidiş dönüş 200 küsür olan bilet fiyatı bir anda 350 liraya yaklaştı. şu an itibariyle baktım, gidiş dönüş 259 küsür TL. müşteri hizmetlerini aradım ve siz dolandırıcı mısınız kardeşim dedim. her hatalı işlem sonrası bu fiyat artıyor dedim. yapacak hiç bir şey yokmuş. iptal edersem de kesintiye uğrarmış. benden sonra toplu iptal olmuş. falan filan.bu konuşmamız kayıt oluyor mu dedim. evet dedi. iyi o zaman deyip üstüne basa basa "ŞİKAYETÇİ OLDUĞUMU VE BİR DAHA PEGASUS HAVA YOLLARINI KULLANMAYACAĞIMI"  söyledim. sizde bu şekilde bilet almaya çalışırsanız 2 farklı bilgisayardan deneyin.aynı bilgisayarda son fiyat sabit kalıyor. bana kalırsa bir çakallık dönüyor bu işlerde. diğer firmalarda yaşamadığım olayları bu firmada yaşadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Çayırtepe

Havayolu şirketlerinin bilet fiyatlandırmasından dolayı müşteri hizmetlerinin söylediği doğru olabilir. Yani böyle birşey mümkün ama çakallık da yapmış olabilirler. Devletin bu konuyla ilgili bir kontrol mekanizması yoksa ki muhtemelen yoktur, herşey mümkün. :) 

Yorum bağlantısı
Ugurcan Yogun

Merhaba, öncelikle şöyle bir durum var açıklayayım bilet satışları online sistem üzerinde sınıf sınıf ayrılır. mesala şöyle ilk 10 koltuk 59.99TL 

sonraki 15 Koltuk 69.99 sonraki sonraki diye katlanarak artar. Low Cost firmalar yaklaşık olarak ilk 50 koltuğu ne zararına nede kar amacıyla satar. Ülkemizdeki tek ''low cost'' yani düşük maliyet kavramını getiren ve rekabet ortamını başlatan havayolu pegasus. 2005 ten öncesine dönüp bakarsanız o zamanın şartlarıyla THY örnek gösterirsek en ucuz bilet 299TL tl ve hemen hemen fix rakamlardı. Şimdi sizin olayınıza değinmek isterim. Siz online işleme girdiğiniz anda SERVER size bir SLOT açıp uçak içerisinde bir koltuk belirler. artık siz istemesenizde sistem otomatik olarak size rezervasyon yapmış olur. Diyelimki şanslısınız ve ilk 10 koltuktan 10'u siz yakaladınız. ve henüz ödeme yapmadınız. Başka biri girdi ve siz daha işleminizi bitirmeden aynı uçuşa başka biri ödeme yaptı ve işlemini tamamladı artık siz 11 inci koltuğa kaldınız. Bu çok yüksek bir ihtimal başıma geldi 200tl lik bilete 2 dakika arayla 400tl ödemek zorunda kaldım hemde THY Antalya ofisinde aynı anda başka biri uçaktaki son koltuğu satın aldı. Buissnes upgrade olmak zorunda bırakıldım. Unutmayın ki uçaklardaki son koltuklar çok önemlidir hatta parayı bastıran elinizden koltuğunuzu alabilir bile. Bu olaya OVER BOOKING adı verilir ve inanın çok uçan birisi olarak en az 3 kez yaşadım. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

türkiyede faliyet gösteren tüm havayolu firmalarının yaptığı aslında oldukça şerefsizce olan, kesinlikle kanunen cezalandırılması gereken bir hiledir bu.

sistem şöyle;

diyelim ki bir firmamızın web sitesine girdiniz. 15 mart 2013 sabah 9 uçağını seçtiniz. bilet fiyatı 50 tl gösteriyor. sonra bileti satın almak istediniz veya o sırada ufak bir işiniz çıktı, 3-4 dakika sonra aynı rezervasyon için tekrar siteye girdiniz. o biletin fiyatı 60 tl olarak gözükür. 

üstelik 10 farklı sefer olmasına rağmen ne tesadüf sadece onun fiyatı artmıştır. 

hele ülkenin dev bir firması var. yanyana 2 farklı internet hattı ve iki farklı bilgisayar ile aynı uçuş için girip bakmıştım sırf bunu görebilmek için. aynı uçuşa iki bilgisayarda da farklı fiyat çıkardı. birinde 120 diğerinde 100 tl gösteriyor. çünkü ilk bilgisayarla 2 kez işlem yaptım.

basit bir cookie uygulaması ile yapıyorlar bunu. bir bilgisayardan sefere baktığında bilgisayarına cookie yerleşiyor. aynı sefere ikinci kez girdiğinde onun fiyatı fazla çıkıyor.

çoğu zaman bileti satın al dediğinde web sitesi hata verir. tekrar denediğinde fiyat yükselmiştir. bakın bu nokta önemli. defalarca başıma gelmiş bir şeydir bu. açıkcası bilerek sistemin hata verdiğini düşünmüşümdür çoğu kez. cunku hata verdikten sonraki ikinci denemede fiyat yükselir. 

tabi insanlar bunu hep "tüh geç kaldım ve fiyatlar arttı:((" diye düşünüyor. yani şanssız olduğunu düşünür bu yüzden üstünde durmaz fazla. hatta çoğu kez "eyvaaah fiyatlar artıyor hemen almam lazım bu bileti" diyerek aceleyle satın alır. 

oysa bu şanssızlık ya da bileti almak için geç kalmış olmanız değildir. uyanık olun. bu lanetliğe isyan edin artık.

farklı bilgisayarlardan baktığımda 3 farklı fiyat görmüşlüğüm bile vardır benim. asla fiyat her bakışta sürekli artmaz. kimi zaman normal fiyat da verebiliyorlar. ancak bu dediğim gibi taleple ilgili değildir. sadece fiyat hilesidir. 

daha az evvel ülkemize ait bir firmadan bilet alacaktım 16-18 şubat için. 121 tl. uçuşları seçip devam ete bastım. site hata verdi. tekrar girdiğimde fiyatlar 141 tl olmuştu. başka bilgisayarlardan deniyorum şimdi. 121tl ye almazsam almayacam inadına.

edit: 121 tl ye aldım o bileti. dahası da varmış. 121 tllik fiyatta hizmet bedeli yok. 141 tl verdiği fiyatta ise 10 tl hizmet bedeli kesiyor. 10 tlde uçuştan eklemişti. 

bu da çok enteresan geldi bana. hizmet bedelini kafasına göre kesiyorlar resmen. zaten pegasustan da mobil site üstünden hizmet bedelsiz bilet almışlığım vardır bir iki kez. (her zaman olmuyor bu. sistemin hatası belki de. hizmet bedeli ödemeden bilet almak mümkün ama nasıl oluyor bilgim yok)

edit: ben bunu yazdıktan sonra konu çeşitli yerlerde gündem oldu. çoğu insanın haberi var artık bu çakallıktan. olayın çözümü tarayıcınızın (mesela google chrome) o güne ait cookie/çerez kayıtlarını silmektir. bunu yaptığınızda fiyat normal haline dönüyor. çözüm basit ama sadece bilenler için. bilmeyen nice insan "ben bileti alırken zamlanmış geç kaldım:(" diye düşünüp zamlı tarifeden kazığı yiyor gözgöre göre.

ekşisözlük^ten alıntıdır

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

Arkadaşlar yıllardır bu sektörün içindeyim art niyetli düşünülecek gibi görünen bir durum var fakat sadece tesadüftür yaşadıklarınız. Uçağın içerisinde ekonomi sınıfı altında firmaya göre 16-20 sınıf vardır ve bunlar harf ile gösterilir yani U,W,V,P,B klas vs gibi ve her sınıfın bilet kuralı farklıdır. Siz bileti almak için girdiniz ekonomi sınıfını seçtiniz sistem size otomatik olarak en ucuz  bilet sınıfının fiyatını veriyor örnek veriyorum w klas ve bu sınıftan tek koltuk var siz bunu alırken bir başkası bu koltuğu alıyor ve w sınıfından yer kalmadığı için sistem hata veriyor işlem gerçekleşmiyor tekrar denediğinizde bu sefer bir üst sınıftan yer veriyor ve fiyatı farklı çıkıyor. Ucuzlama ise rezervasyon yada satılan bilet iptal ediliyor iptal edilen sınıf neyse ona göre o fiyattan yer açıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Ben Pegasus'u seviyorum, otobüs parasına uçağa biniyoruz, daha ne olsun.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Ben iptallerden yana şikayetçiyim, ucuz aldık diye komik iadeler oluyor. Pegasustan 80 tl ye aldığım bilet iptalinde 15-20 tl, Anadolu jet de 100 tl civarında alıp iptal ettiğimde 2 tl gibi bişey iade etmişti. Pegasus bu yönden daha iyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Pegasus iyi de uçuştaki yiyecek ve içecek fiyatları çok. Kısa uçuşlarda ve tek başına olursanız çok sorun değil. Ama uzun mesafe uçuşlar ve ailecek olduğunuzda sıkıntı olabiliyor. Pegasus kabin memurları plajda yiyecek içilecek satan satıcılara dönüyorlar, onlara da zor...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hüseyin Arık

Ben pegasus un mobil uygulamasini kullaniyorum. Pegasus plus ile giris yapiyorum. Daha onceki ucuslarda kendimin ve ailemin bilgileri uygulamada kayitli oluyor. Bileti sectigim zaman cok kisa surede kisi bilgilerini girip ilerliyorum.
Uygulama kampanyalarida dogrudan gosteriyor. Mesela ilk 10bin kisiye ozel 1 bilet alana 1 bilet bedava secenegi vardi annemle o kampanyadan yararlanip hic ucuz bilet kovalamadan istanbuldan bedava donmustuk. Ayrica dogum gunumde pegasus %20 indirim yapmisti 2 gun gecerli uygulamada bunlar cok rahat seciliyor ve cok cok hizli kullaniliyor.
Mobil uygulamayi kullanmanizi tavsiye ederim bugune kadar hic sorunla karsilasmadim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Pegasus'un web sitesine dikkat edin. Diğerlerini bilmiyorum ama Pegasus'tan bilet alırken iyi düşünün. Açığa almak ya da iptal etmek durumunuzun olabilitesi varsa bileti ona göre seçin sonra açığa almaya kalktığında cezayı köstürüyorlar. Ayrıca bu cookie olayına ben de şahit oldum..

Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2

Bilet alırken hatayla karşılaşıyorsanız ve daha sonra almaya kalktığınızda fiyat artışı göründüyse, tarayıcınızın çerezlerini sildikten 5-10 dakika sonra eski fiyata geri düşüyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya
On 07.06.2017 at 10:12, H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Pegasus iyi de uçuştaki yiyecek ve içecek fiyatları çok. Kısa uçuşlarda ve tek başına olursanız çok sorun değil. Ama uzun mesafe uçuşlar ve ailecek olduğunuzda sıkıntı olabiliyor. Pegasus kabin memurları plajda yiyecek içilecek satan satıcılara dönüyorlar, onlara da zor...

Hocam benzetme süper:) Plaj:) Ama gerçekten öyle... Ve katılıyorum Ank-İst iş için olan uçuşlarımda Sabiha Gökçen'i kullandığım için Pegasusla uçuyorum çok zaman ve birşey yeme-içme isteği olmuyor ama uzun uçuşlarda tercih etmezdim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Olcay Sert
20 saat önce, Mustafa Şahin2 yazdı:

Bilet alırken hatayla karşılaşıyorsanız ve daha sonra almaya kalktığınızda fiyat artışı göründüyse, tarayıcınızın çerezlerini sildikten 5-10 dakika sonra eski fiyata geri düşüyor.

 

pegasus'un yazılımı bu şekilde evet daha önceleri kaç kere test edip onayladım

yada en temizi chrome ile yeni gizli sekme açıp işlemi yeniden denemek

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Göktürk

böyle bir durumda farklı tarayıcıdan ya da farklı bilgisayardan girin. çerezle yapıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...