Ozlem Kaya 12 Haziran 2017 Paylaş 12 Haziran 2017 Lexus RC 200t F-Sport Teknik Spekler Maksimum Güç : DIN hp 245 kW 180 Yakıt tipi : Benzin Silindir sayısı : 4 silindir, sıralı Supap mekanizması : 16-supap, DOHC,VVT-iW (emme), VVT-i (egzoz) Sıkıştırma oranı : 10.0 : 1 Motor hacmi (cc) : 1998 Maksimum güç (kW - devir/dakika) : 180 @ 5800 Silindir/Supap : L4 / 16 Maksimum tork (Nm - devir/dakika) :350 @ 1650 - 4400 Çap x strok (mm x mm) : 86.0 x 86.0 Maksimum güç (DIN hp@ dev/dak) : 245 @ 5800 Vites kutusu : 8 ileri otomatik Çekiş sistemi : Arkadan itişli Maksimum hız (km/sa) : 230 Hızlanma [0-100 km/sa] (sn) : 7,5 Sürtünme katsayısı : 0.285 Emisyon seviyesi : Euro 6 CO2 Şehir içi (g/km) : 221 CO2 Şehirler arası (g/km) : 138 CO2 emisyonları, birleşik : 168 Yakıt tüketimi birleşik (lt/100km) : 7,3 Şehir dışı (lt/100km) : 5.9 Şehir içi (lt/100km) : 9.6 Ön süspansiyon : Çift salıncaklı Arka süspansiyon : Çoklu bağlantılı Direksiyon Tip : Elektrik takviyeli pinyon ve kremayerli Tur sayısı (tam sağ-tam sol) : 2.84 Minimum dönme yarıçapı (m) : 5.2 Ön fren : Havalandırmalı disk Arka fren : Havalandırmalı disk Azami yükli ağırlık (kg) : 2170 Yakıt deposu (lt) : 66 Bagaj hacmi, arka koltuklar dik (lt) : 374 Uzunluk (mm) : 4695 Genişlik (mm) : 1840 Yükseklik (mm) : 1395 Ön uzunluk (mm) : 930 Dingil mesafesi (mm) : 2730 Ön iz genişliği (mm) :1580 Arka iz genişliği (mm) : 1600 Arka uzunluk (mm) : 1035 Herkese Selam, Öncelikle, Hayırlı Ramazanlar diliyorum. Evet yanlış duymadınız ben bir Lexus test ettim! Lexus’un Türkiye pazarına girişi ile birlikte, araçları incelemeyi çok istiyordum. Avrupa’da oldukça sık rastlarken ülkemize geç girişinin sebebini bilmiyorum. Ankara-Armada’da Lexus’un tanıtımlarına başlanmış, küçük bir showroomda, bir araç sergilenmektedir. Gözlemlerimi paylaşmaya başlamadan, benimle ilgilenen ve özel program test sürüşüne davet eden Tamer Bey’e ilgisi için de teşekkür ediyorum. Test Sürüş programında toplam dört adet araç vardı ikisi SUV idi sanırım -ilgimi çeken kategori olmadığı için ilgilenmedim-, birisi klasik sedan (hybrid), diğeri ise spor model olan RC200t F Sport idi. Ben tabiki tercihimi spor modelden yana kullandım, diğerlerini test etmek istemedim. Önce, Lexus’a genel bir bakalım. Lexus, Japon otomotiv üreticisi Toyota tarafından üretilen lüks otomobil markasıdır. Lexus marka otomobiller Kuzey Amerika, Avrupa, Asya, Orta Doğu, Okyanusya, Afrika ve Latin Amerika'da satılır. (Wikipedia’dan alıntıdır). RC testleri dünyanın en zorlu yarış pisti Nürburgring’de yapılmıştır. “Çarpıcı tasarımıyla sizi Japon “Omotenashi” (Bknz Wikipedia) tarzı ile karşılayan bir spor coupe geliştirdik” demiş, RC Baş Mühendisi, Junichi Furuyuma. Donanım’a çok girmeyeceğim yazımda, açıkçası satın almayı düşündüğüm bir araç olmadığı ve donanım delisi olmadığım için tamamen motor, şanzıman, performans vs gibi kriterler üstünde durdum. Yine de merak edenler için donanım bilgisine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: http://www.lexus.com.tr/car-models/rc/rc-200t/#PricesAndSpecifications Lexus araçların genel hat ve tasarımlarına baktığınızda, Lexus logosu olan L harfine rastlayacaksınız. Bilhassa RC ‘de L şeklindeki led ön ve arka farlar dikkatinizi çekecektir. İçi tamamen el işçiliği ile yapılmış olup, dikiş hatları da araca bindiğiniz an bunu size ispatlıyor. İç mekan aydınlatması LED olup, benim son zamanlarda tüm otomobil üreticilerinde dikkatimi çeken bir şeye Lexus da sahip. Nedir bu? Analog saat, ki ben hiç sevmiyorum. Diğer önemli bir özelliği ise sac kisimlarin da tamamen el işçiliğiyle yapılmış olması, ve bunları sadece 16 usta el yapıyor imiş. Araç üzerinde 18 inch jantlar vardı, ama opsiyonlu olarak 19 inch jantlara da sahip olabilirsiniz. 17 hoparlörlü, Mark Levinson Premium Audio müzik sistemi mevcut, açıkçası ses sistemini başarılı bulmadım, ne alt notalarda, ne de yüksek seslerde. Tabiki kendi araçlarımla mukayese ettim, ve benim ses sistemlerim gerçekten mükemmelmiş, bir kez daha teyit ettim. 7 inch multimedya ekran ve touchpad ile kontrol edilen Premium Multimedya Sistemine gelirsek… Touchpad i çevremde çok arkadaşım, iş arkadaşım vs, laptoplarda bile tercih etmiyor. Yani, stabil bir laptop da, dikkatini laptopa vermiş bir birey bile touchpad tercih etmiyorsa, sürüş anında, touchpadi kullanarak istediğiniz noktaya denk getirmenin zorluğu… diyip çekiliyorum. Kesinlikle pratik değil. Araçta toplam 8 adet airbag var. Aerodinamik yapı ve Rijit Şaşi; Gövdede büyük kesitli kapı içi kaplama panelleri, sağlam bir ön alt kuşak ve diğer stratejik takviye parçaları bulunmaktadır. Kaporta özel birleştirme, lazer ile birleştirme gibi çok sayıda özel Lexus imalat tekniği rijitliği artırmaktadır. Yeni RC’nin neredeyse tamamen düz alt gövdesi ve ön kapı sütunlarındaki küçük kanatçıklar sayesinde aerodinamik bir yapısı vardır. Bu kanatçıklar ilk kez F1 araçlarında görülmüştür ve aracın havayı yarma şeklini geliştirmek için hava akışlarını içe doğru çeken hava girdapları oluşturur. (Alıntıdır) Evet, bu kısmını tamamen alıntıladım, beni açıklamayacağım kadar teknikti çünkü ve bu bilgiyi es geçmek istemedim. Gelelim sürüş deneyimine, beni tanıyan herkes bilir ki, ben kronik bir Siyah delisiyim ve çok şanslıyım ki, test aracı da yakışıklı bir siyah idi, işte burada: RC F Sport, ilk spor araba tecrübem, o yüzden “görüş ve gözlemlerim tamamen subjektiftir” ve kendi tecrübelerime dayanmaktadır. Aracı açmak için, anahtara 2 kere basmanız gerekiyor, kendilerince “Double Secure” gibi bir sistem yapmışlar, ve anahtarsız girişle kapılarınız açılıyor. Start/Stop Engine tuşuna basmanızla, direksiyon size doğru gelip, en uygun pozisyonda kalıyor. Oturduğum an dikiz ayarlarımı yapmamla beraber, koltuk son derece rahattı, kendi aracıma alışmam aylar sürmüşken, RC’de tek seferde doğru konumu bulup, yarım saatlik test sürüşüm boyunca da oldukça rahat ettim. Pedal konumları ilk etapta farklı geldi, özellikle fren böyle daha gömülmüş gibiydi, ama sonra ona da çok daha kısa sürede alıştım, yine kendi aracımdaki pedallara bile çok geç alıştım. 3 sürüş modu var; Eco, Sport, Sport +. Ben kademe kademe artırmak istediğimi söyledim o sebeple Eco ile başladık. Benim için farklı bir güç ve mekanizma idi, arkadan itiş, 2,0 motor, 245 hp heyecanlandım tabi önceJ Ankaralılar bilir Armadan çıkıp Eskişehir yoluna girdik ve orada radarları geçer geçmez başladım. Önce Sport moda aldık, ve aynı kendi aracımdaki mantık, daha yüksek devirlerde vites değiştirmesi ile daha çok performans ve Sport +... Araç sesinin daha agresifleştiği, motorla bütünleştiği mod diyebilirim. Motor sesi o kadar cazip geldi ki, hemen kapattım radyoyu. Ben arabaya bayıldım… Hızlanması, sesi, yol tutuşu, manevralara tepkimesi, stabilitesi, frenleme, hayran kaldım. Zaten Sport + modda adaptif değişken süspansiyon ve direksiyon takviyesi ile daha dinamik bir sürüş elde edebiliyormuşsunuz. Çünkü bariz hissediyorsunuz araç o kadar iddialı gidiyor ki, yola asılıyor. Beni tanıyanlar yine bilir, hiç acımam ve oldukça agresif kullanırım. RC’nin yolla bütünleşmesi beni kesinlikle etkiledi. Tam istediğim performans dedim sonunda! Bir kere ivmelenmesi ve kadranda o hızı devirleri görmek efsane... Size öyle bir güven veriyor ki, araçta yetkili ve kardeşim (onunla birlikte gittik test sürüşüne) olmasına rağmen direk bastım aktif trafikte 150 civarı bir hızla aralardan geçerek bu keyifli sürüşü sürdürdüm. Cidden çok beğendim, benim istediğim güç budur iyice emin oldum. Arabayı biraz tanıyıp, kendime güvenim gelip, yolun da sakin olduğu bir anı kollayarak, ani şerit değiştirme, hafif savurma ve ani fren denedim. Araba kesinlikle aynı tasvir ettikleri gibi rijit, net. Ani frenlerde normalde siz ve yolcular öne doğru gelir, ciddi bir rahatsızlık olur ya, kesinlikle öyle bir şey yok, 150den 40-50 lere ani frenle düşmeme rağmen hiçbir sarsıntı yok ve frenlerine de bayıldım. Direksiyon çapı süperdi, aşırı küçük direksiyon ve havuz simidi gibi büyük direksiyonla kontrolüm zorlaşıyor, bu direksiyon da bana hiç yabancılık çektirmedi. Direksiyon tepkimelere çok çabuk karşılık verdi, çok sevdim. Kör nokta uyarı sistemi var fotoğraflarda görebilirsiniz, ki ben sevmiyorum onu. Yine sevmediğim, daha doğrusu sürüş tarzıma uygun olmadığı için işlevsiz bulduğum, şerit takip asistanı, sürüşüm boyunca sürekli öterek sinir etti, bana gelmeyecek bir özellik Vites topuzu ve geçişlerini sevmedim, biraz sert ve hangi viteste olduğunuzu algılamak bana zor geldi. Direksiyondan kontroller alıştığımın dışında olduğu için garip geldi ve şunu anladım; kendi aracımdaki scroll tuşu oldukça fonksiyonel ve seri cevap veriyor isteğime, direksiyona hakim olmam gerekirken için müzik sesi açmak ya da kapatmak istediğimde + veya – ye sürekli veya tek tek olmak kaydıyla basmaktan hoşlanmadım. Trafiğe girdiğimde; en gıcık olduğum şeylerden birisi, ön, çapraz vs deki araca fazla yaklaştığınızda hemen sensörlerin devreye girerek müziği kısıp ötmesi… Evet RCde de var. VAG Grup araçlardaki gibi Auto Hold yok ve ben kendim bu özelliği aracımda sürekli kullandığım için durunca frenden ayağımı çektim unutup, ama yok kimseye çarpmadım merak etmeyin Start/Stop yok, yetkilinin açıklaması ise, amacımız ekonomik olmak değil şeklinde oldu, ki bence opsiyonel olmalıydı. Yokuş kalkış desteği var, bir tuşla aktif/deaktif edebiliyorsunuz. Kol dayama ve içinde geniş bir göz var, USB girişi de yine burda VAG gibi. Farları görmek için kapalı otoparka girdim, Led, led led… Yok yani bir olayı, benim gözümde hala Bixenon gelinmiş en güzel teknoloji. Otomatik uzun far var, dikizin arkasındaki kameraya bağlı olarak çalışıyor, karşınızdan gelen aracın farlarını algıladığı an, otomatik olarak kısalara geçiyor. Tabi göstergeleri de kontrol ettim, LFA tipi deniyor, onları da çok sevmedim. En ilgimi çeken özelliklerden birini ise katalogda inceledim; Yükselen Kaput. Şöyle anlatılmış; Yeni RC’nin yükselen tipte darbe emici bir kaputu vardır. Ön tampondaki sensörler ile çalıştırılan sistem, bir yayaya çarparsanız kaputun yüksekliğini bir miktar artırır. Böylece yaya ve motorun kaput altındaki sert parçaları arasında daha fazla boşluk olmasını sağlanır. Bu da yayanın yaralanma riskini azaltır. Özetle; ben RC’yi çok çok sevdim, ama dış tasarım ve görsel olarak bana hitap etmiyor, Japon çizgilerini tercih etmiyorum. Ama teknik olarak baktığımda beklentilerimi karşılayan bir araç, ve açıkçası umduğumdan çok daha iyi. Test sürüşünün sonunda geldiğim gibi, burda da fiyata en son geldim. RC200t F-Sport fiyatı 110.000 Euro civarında, Avrupa’da ise 44.000 Euro dan başlayan fiyatlarla satılıyor. Ülkemiz şartları itibariyle biz daha çooook 1.0, 1.2 lere bineriz, hatta yakında 0.9 da çıkar, ya da Taş Devri’ne döner ayak gücümüzü kullanırız. Kıssadan hisse testin sonunda anormal mutlu ve depresiftim, istediğim güce kavuşmuşken, vergiler yüzünden elde edememek beni hayli üzdü. Aracın arkasında oturan kardeşime sorduğum da o da son derece rahat olduğunu, diz mesafesinin uygun düzeyde olduğunu, motor sesinin güzelliğini ve frenlerde sarsmamasına şaşırdığını belirtti. Arkaya 2 kişi oturabilir ortada yer yok, fotoğrafta görebilirsiniz, adına ne deniyor bilmiyorum. Yol bilgilerim: Ve son olarak araçtan inmek için, Start/Stop Engine butonuna basmamla direksiyon kendisini yukarı doğru toplayarak inmemi kolaylaştırmak için bana yol açtı, bu özelliğe de bittim. Sizler için bagaja da baktım, görsellerden de anlaşılacağı üzere, kesinlikle bir spor beklenmeyecek kadar büyük bir bagaj kapasitesine sahip, kardeşim de aynı şeyi düşündüğünü belirtti, bagaj içinden döşemeyi çekerek, stepneye ulaşabilirsiniz bu da tıpkı VAG grubu araçları gibi idi. Kendi aracıma bindiğimde ise yorumum ne oldu sizce? Bozulan, sorunlu VAG şanzımanı evet ama, performansı da yine de fena değil dedim içimden kardeşimden gelen tepki; yalnız senin araba da fena gitmiyor dedi. Tabiki ikisi karşılaştırılacak araçlar değil ama, insan ne olursa olsun elindeki ile mukayese ediyor, ve benim çift kavrama şanzımanım, 1.6, dizel ve110 beygircik olmasına rağmen gerçekten çok çok seriymiş, bunu da görmüş oldum. RC’ye bayıldım ama bu paraya almam, tercihim ne olurdu sizce Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim, fotoğraflarım çok başarılı değil üzgünüm, ancak bu şekilde çekme imkanım vardı. 19 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 12 Haziran 2017 Paylaş 12 Haziran 2017 Harika bir inceleme olmuş Özlem hanım. Elinize sağlık. 1 Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya 12 Haziran 2017 Yazar Paylaş 12 Haziran 2017 1 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı: Harika bir inceleme olmuş Özlem hanım. Elinize sağlık. Beğenmene çok sevindim Mustafa Hocam, teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt 12 Haziran 2017 Paylaş 12 Haziran 2017 Test için teşekkürler. Anlaşılan yeteri kadar lüx olmamış. Sportiflikte tartışılır gibi. 1 Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay 12 Haziran 2017 Paylaş 12 Haziran 2017 Gerçekten güzel bir inceleme olmuş. Bana daha saf sürüş zevkini vermeye çalışmışlar da japon teknolojisinden kaçamamışlar gibi geliyor. Ama yine de güzel makina... 2 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 12 Haziran 2017 Paylaş 12 Haziran 2017 Fiyat hariç güzel makina, ön tasarım ve Lexusun ızgarası zaten agresif. 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 12 Haziran 2017 Paylaş 12 Haziran 2017 Ses sisteminin başarısızlığını okuyunca benim de aklıma Japonlar geldi nedense.. Sanırım bu fiyatlarla hiç sahip olamayacağımız keyifli sürüşlü araçlardan biriymiş. Test için teşekkürler Özlem hanım 1 Yorum bağlantısı
Recep Demirci 13 Haziran 2017 Paylaş 13 Haziran 2017 Gayet harika bir tanıtım olmuş sadece alman araçlarını seven birinin japon aracı beğenmeside aracın ne kadar iyi olduğunu gösteriyor bana göre.Keyifle okudum. 1 Yorum bağlantısı
Mithat Tuğrul 13 Haziran 2017 Paylaş 13 Haziran 2017 Güzel bir inceleme olmuş, tebrikler. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 13 Haziran 2017 Paylaş 13 Haziran 2017 LEXUS diyince aklıma tv uydu markası flan geliyor. türkiyede 10 tane anca satar tahminimce arabasıda inceleme güzel olmuş özlem hanım elinize sağlık 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 13 Haziran 2017 Paylaş 13 Haziran 2017 Alışılmışın dışında ender rastlanacak bir araç.Ancak inceleme; tarzına uygun kişileri meraklandıracak kadar detaylı olmuş. Yaşadığın deneyimi bizimle paylaştığın için teşekkürler Özlem. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Haziran 2017 Paylaş 13 Haziran 2017 Sıra dışı bir araç. Güzel bir inceleme olmuş. Aracı da incelemeyi de çok beğendim. Teşekkürler Özlem. 1 Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici 13 Haziran 2017 Paylaş 13 Haziran 2017 Araç çok güzel,test ve anlatımınız çok başarılı emeklerinize sağlık. Bu fiyata malesef ülkemizde pek tercih edilmez.. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Şimşek 13 Haziran 2017 Paylaş 13 Haziran 2017 yükselen kaput iyiymiş. teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya 14 Haziran 2017 Yazar Paylaş 14 Haziran 2017 On 12.06.2017 at 23:12, Cihat Küçükay yazdı: Gerçekten güzel bir inceleme olmuş. Bana daha saf sürüş zevkini vermeye çalışmışlar da japon teknolojisinden kaçamamışlar gibi geliyor. Ama yine de güzel makina... Teşekkürler Cihat Bey, denk gelen herkesin incelemesini tavsiye ederim. On 13.06.2017 at 01:18, Emre Şimşek yazdı: Ses sisteminin başarısızlığını okuyunca benim de aklıma Japonlar geldi nedense.. Sanırım bu fiyatlarla hiç sahip olamayacağımız keyifli sürüşlü araçlardan biriymiş. Test için teşekkürler Özlem hanım Görüşlerin için ben de teşekkür ederim Emre, aynen bu fiyatlarla zorlar pazarı. Ama ilgi çekici bir araç olacağı da gerçek. 2 Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya 14 Haziran 2017 Yazar Paylaş 14 Haziran 2017 On 13.06.2017 at 08:12, Recep Demirci yazdı: Gayet harika bir tanıtım olmuş sadece alman araçlarını seven birinin japon aracı beğenmeside aracın ne kadar iyi olduğunu gösteriyor bana göre.Keyifle okudum. Teşekkürler Recep Bey, aynen çok doğru tespit ve beni tanımışsınız, araç gerçekten başarılı idi. Keyifle okumanıza da sevindim. On 13.06.2017 at 08:50, Mithat Tuğrul yazdı: Güzel bir inceleme olmuş, tebrikler. Teşekkür ederim Mithat Bey, ülkemize yeni giren Lexus ile ilgili az da olsa bir algı yaratabildi isem ne mutlu bana. 23 saat önce, Ali Gök yazdı: LEXUS diyince aklıma tv uydu markası flan geliyor. türkiyede 10 tane anca satar tahminimce arabasıda inceleme güzel olmuş özlem hanım elinize sağlık Teşekkürler Ali Bey, bana da öyle geliyor, sayılı olacak RC. Şu an birtanesi Ankara'da aktif, o da Armada'da çekilişle emekli bayan öğretmene çıkmış, o da 250.000TL'ye satmış 23 saat önce, Murat Gedik yazdı: Okurken keyif aldım. Teşekkür ederim Murat Bey. 23 saat önce, Ersen Tapan yazdı: Alışılmışın dışında ender rastlanacak bir araç.Ancak inceleme; tarzına uygun kişileri meraklandıracak kadar detaylı olmuş. Yaşadığın deneyimi bizimle paylaştığın için teşekkürler Özlem. Evet Ersen bilhassa benim alıştığımın oldukça dışında bir araçtı, Alman ekolünden uzak ama bir o kadar keyifli 22 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Sıra dışı bir araç. Güzel bir inceleme olmuş. Aracı da incelemeyi de çok beğendim. Teşekkürler Özlem. Teşekkür ederim, fırsat olursa aracı herkesin test etmesini öneririm. 1 Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya 14 Haziran 2017 Yazar Paylaş 14 Haziran 2017 21 saat önce, Ali Yasir Bilici yazdı: Araç çok güzel,test ve anlatımınız çok başarılı emeklerinize sağlık. Bu fiyata malesef ülkemizde pek tercih edilmez.. Teşekkür ederim güzel sözleriniz için Ali Bey, katılıyorum çok yüksek fiyatı. 9 saat önce, Mustafa Şimşek yazdı: yükselen kaput iyiymiş. teşekkürler. Ben de ilginiz için teşekkür ederim Mustafa Bey. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Eline sağlık, güzel ve sade bir inceleme olmuş, sade anlatımını beğendim, zaten genelde ilk bakılan şeylere dikkat etmişsin, daha detay bizim gibiler için, kablo tesisat nerede gibi Bu arada demek beğendin, tam senlik öylemi, vergide kurtarsa doğru yolu buldum diyeceksin neredeyse, işte o anı bekliyorum bende 2 Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 Teşekkürler Ali Abi, okuduğun için. Gerçekten çok beğendim, inanılmaz başarılı. Parasına göre hakkı budur mu demeliyiz onu bilmiyorum açıkcası daha önce spor araba test etmedim. O anı duyamayacaksınız Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Bir saat önce, Ozlem Kaya yazdı: Teşekkürler Ali Abi, okuduğun için. Gerçekten çok beğendim, inanılmaz başarılı. Parasına göre hakkı budur mu demeliyiz onu bilmiyorum açıkcası daha önce spor araba test etmedim. O anı duyamayacaksınız VAG MANIA, VAG LOVE, FOREVER VAG büyük konuşmamak lazım 1 Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 1 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: VAG MANIA, VAG LOVE, FOREVER VAG büyük konuşmamak lazım Anladım VAGcı olacağım diyorsun 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 (düzenlendi) büyük ihtimalle ... eee doğru yola önce doğru patikadan girmek lazım 16 Haziran 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 Şimdi, Ali Cihangiroğlu yazdı: büyük ihtimalle ... eee doğru yola önce doğru patikadan girmek lazım Süper, çok sevindim:) 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts