İçeriğe Yönlendir

Escort - Fren Diski ve Balata Değişimi (Resimli)


Coşku Mert

Recommended Posts

Coşku Mert

Bu hafta sonu da epey aşınan disklerimizi ve balataları değiştiriyorum. Daha önce sanayiye gidip değiştirtmiştim ama zor olmadığını görünce kendim değistireyim dedim. Hem forumda da paylaşıp değiştirmek isteyene rehber oluruz dedim. 

 

Gerekli malzemeler: Kriko, takoz, bijon anahtarı, balata çerçevesini poryadan ayıran iki adet somun için 13mm yıldız anahtar veya lokma, çekiç, kaliper kapağını tutan pimi sökmek için pense, fren pistonunu ittirmek icin mengene, balata spreyi, tel fırça ve çekiç yeterli

 

öncelikle gerekli güvenlik önlemlerini alarak aracı krikoya kaldırıp lastigi söküyoruz.

 

kaliper kapağının alt tarafında yer alan pimin yayını penseyle çekerek pimi çıkartıyoruz. kapağı kaldırarak eski balataları söküyoruz.

 

diski sökebilmek için balata çerçevesini de sökmemiz lazım. bunun için poryaya bağlı 13mm lik iki tane somunu söküyoruz.

 

kaliper ve çerçeve elimize gelecek. fren hortumuna zarar vermeyecek şekilde bir yere sabitleyip eski diski çıkartıyoruz. poryaya kaynamış ise çekiçle hafif vurarak dışarı alıyoruz.

 

gerekli temizliği yaparak yeni diski yerine oturuyoruz. 

 

balata çerçevesini poryaya geri takıyoruz ve somunlarını sıkıyoruz.

 

sıra yeni balataları takmaya geldi. bunun için fren pistonunu içeri ittirip yeni balata ve diske uygun boşluğu oluşturmamız gerekiyor. fren hidrolik deposunun kapağını açıp mengene yardımıyla pistonu ittiriyoruz.

 

yeni balataları da balata yuvalarına dikkatlice takip kaliper kapağını söktüğümüz şekilde yerine oturuyoruz.

 

lastigi takmadan önce elle ve gözle kontrol yaparak balata spreyiyle kirlenen yerleri temizliyoruz. 

 

lastiğimizi de takarak buradaki işlemi bitiriyoruz.

 

son olarak fren hidrolik depomuzda yükselen yağ seviyesini kontrol ediyoruz. muhtemelen olması gerekenden fazladır. bunu da şırınga yardımıyla çekip uygun seviyeye getiriyoruz.

 

aracı çalıştırıp durur haldeyken fren pompalayarak sistemi hazır hale getiriyoruz. islem tamamdır :)

 

1-2 km boyunca frenler pek tutmaz dikkatli olun. yüzeyler birbirine alışınca eskisinden daha iyi tutacaktır.

 

7ef2af62e685f336b270e262b281f80f.jpg1bbc80a9482033c382e30206e91554d9.jpg554456cddb517cdc88c4363ba5cb52b5.jpg6cd5adc059b2501b4bd3794cd7a1a1ea.jpg84a5744286125e5d99c046dc95a8e81c.jpg2c15ea010ab79c459db11c28f90d9de8.jpge7882696ccbb393bb7755502adc65407.jpg9fcc6cfe9fa82282060c5f4363706e96.jpge687dc50d950f446ec621e928171b258.jpg

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak

Elinize ağzınıza sağlık. Naçizhane bir öneride bulunacağım. Acaba açıklama ve fotoğrafları birlikte olacak şekilde düzenleme şansımız var mıdır? Adımları okurken altında veya üstünde görseli de görünse çok daha iyi anlaşılır gibi geldi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Elinize sağlık bende önceki arabamda uygulamayı düşünmüştüm ama alet edavat yönünden tam olmadığı için sanayide değiştirmiştim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

@Hakan Bayrak

haklisiniz o sekilde yapmak daha uygun olurdu fakat pc arizalandigi icin bu şekilde yapabildim. tapatalkin yeni sürümünde resimler tek bir noktadan toplaniyor. satir ici duzenlemeye izin vermiyor maalesef.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...