İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - 1.4 TDCi Debriyaj Seti Hakkında


Celil Umur

Recommended Posts

Celil Umur

Arkadaşlar. Debriyajım biraz yukarıda kavrıyor. Değiştirme zamanı geldi yavaştan. Daha önce değiştiren oldu mu hiç? Oynar göbek volant varmış herhalde üzerinde. Epey bi araştırdım ama net bir sonuç bulamadım. Nette de çok çeşit var.

Yorum bağlantısı
Celil Umur

Dikkat etmedim açıkçası. Gerçi kaçırma falanda yok ama. Öyle bi his var içimde. Sizin araçta nasıl.

Bu arada aracı yeni aldım 2 ay oldu

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

bugune kadar kullandigim bütün fordlarin debriyaji yukarida kavriyordu. o nedenle sordum. söyle söyleyeyim: normalde araci kaldirmak icin ayak bilek hareketi ile debriyaj oynatilirken ben fordda bacagimi cekerek debriyaji ayarliyordum. (ayak bilegi ile  de oluyor ama zor oluyor)

kullandigim araclar icinde 5 ve 6 vitesli olanlar var 1.6 ve 2.0 dizel olanlar var...

Yorum bağlantısı
Celil Umur

Benimde aynı şekilde. Bacağımı kaldırıyorum. Bilekle olmuyor. Bir de kalkışlarda vik vik ötme var. Deb. Dan kaynaklı dediler. Birazda o yüzden dedim

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
3 dakika önce, Celil Umur yazdı:

Benimde aynı şekilde. Bacağımı kaldırıyorum. Bilekle olmuyor. Bir de kalkışlarda vik vik ötme var. Deb. Dan kaynaklı dediler. Birazda o yüzden dedim

bir ötme olayi vardi forumda ama hangi arabaydi o haritlayamadim simdi...

Yorum bağlantısı
Emre Usta

Gecen hafta degistirdim valeo marka 140 bin kmde degistirdim.20 - 30bin km daha rahat giderdi ancak yokus yukari hafif kacirma vardi.ötme filan yok.kalkista yukarda kavramiyor eskisi gibi

Yorum bağlantısı
Celil Umur

Volantla ilgili bi işlem yaptınız mı? Ya da kalkışlarda ötme varmıydı sizdede

Yorum bağlantısı
Emre Usta

Herhangi bir islem olmadi.ilk kalkista tikirti geliyordu tam debriyaj tam kavramiyordu ustte kavriyordu.degistikten sonra sorun kalmadi

Yorum bağlantısı
Fatih Duru
13 saat önce, Emre Usta yazdı:

Herhangi bir islem olmadi.ilk kalkista tikirti geliyordu tam debriyaj tam kavramiyordu ustte kavriyordu.degistikten sonra sorun kalmadi

Emre bey maliyet ne oldu. Yetkili servistemi değiştirdiniz?

Yorum bağlantısı
Emre Usta
Emre bey maliyet ne oldu. Yetkili servistemi değiştirdiniz?

Valeo baski balata 350 lira debriyaj bilyasi 200 lira verdim. Iscilikte 150 lira verdim.Yetkiki servise gitmedim ozel serviste yaptirdim.
Yorum bağlantısı
Fatih Duru
Bir saat önce, Emre Usta yazdı:


Valeo baski balata 350 lira debriyaj bilyasi 200 lira verdim. Iscilikte 150 lira verdim.Yetkiki servise gitmedim ozel serviste yaptirdim.

Tamamdir teşekkürler fikrimiz oldu ;)

Yorum bağlantısı
Emre Usta
Tamamdir teşekkürler fikrimiz oldu [emoji6]

Yokus yukari suan 2000 rakimli bir yerdeyim daha onceden devir yukselirken arac gitmiyordu.Baski balata degismeden once 2.vitesde 3bin devirde ciktigim yeri simdi 3.vitesde zorlanmadan cikiyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yusuf Taş

Baskı balatanın bittiğini yada bitmeye başladığını anlamanın kolay bir yolu yok mu? Aracım 2012 1.4 motor 75.000 km de,kalkışlarda az biraz titreme var.Degistirsem mi diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Değişim pahalı , mümkğn olduğunca kullanın bence. 200bin km değiştirmeden kullananlar var. 

Yorum bağlantısı
Celil Umur

El freni çekiliyken Vitesi tak 5 e. Kaldır debriyajdan ayağını. Stop ederse sıkıntı yok. Etmezse kaçırıyor demek ki

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Taş

Teşekkürler firsat bulunca deneyeceğim.

Değişim pahalı , mümkğn olduğunca kullanın bence. 200bin km değiştirmeden kullananlar var. 

Kullanıma bağlı olduğu için bilemiyoruz değişim zamanını,hanım bu arabada öğrendi araba kullanmayı bende kullanırken çok yarım debriyaj kullandım,bu yüzden ömrü konusunda şüpheliyim
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

176 bindeyim, orjinal balata, bu arada fren balataları ve diskleride hala orjinal :)  dolayısı ile bu parçada fabrikasyon hata yoksa ve devir kontrollü kullanmayıda biliyorsanız o baskı balata 250 bin km leri bulmalı arkadaşlar... tabii bu dediğim ağırlıklı olarak uzun yol kullanım için, şehir içinde ble 170 binleri çok rahat görmeniz lazım...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Taş
176 bindeyim, orjinal balata, bu arada fren balataları ve diskleride hala orjinal [emoji4]  dolayısı ile bu parçada fabrikasyon hata yoksa ve devir kontrollü kullanmayıda biliyorsanız o baskı balata 250 bin km leri bulmalı arkadaşlar... tabii bu dediğim ağırlıklı olarak uzun yol kullanım için, şehir içinde ble 170 binleri çok rahat görmeniz lazım...

Maşallah Ali Abi tekerine taş değmesin [emoji5] ,işte bizde araç daha çok şehir içi ve devirsiz kullanıldı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
5 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

176 bindeyim, orjinal balata, bu arada fren balataları ve diskleride hala orjinal :)  dolayısı ile bu parçada fabrikasyon hata yoksa ve devir kontrollü kullanmayıda biliyorsanız o baskı balata 250 bin km leri bulmalı arkadaşlar... tabii bu dediğim ağırlıklı olarak uzun yol kullanım için, şehir içinde ble 170 binleri çok rahat görmeniz lazım...

Oraların havasından suyundan mı maşallah

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celil Umur

Her parçanın miadı vardır. Bitmeyebilir ama özelliğini yitirir. Benimde debriyajım kaçırmıyor ama ara sıra pedal sertleşiyor. Balata da bitmez ama özelliğini yitirince frenlerde ses olur

Ve arabam 62binde

Yorum bağlantısı
Emre Usta

Baski balatayi 2bin metre yukseklige ve surekli yokus yukari cikinca degistirmek zorunda kaldim.4 -5 bin devir oluyordu gitmiyordu.debriyaj kaciriyordu.30bin km daha gider dedi usta ama yolda kalmaktansa yaptirmak daha mantikli

Yorum bağlantısı
Celil Umur

30 bin gider belki ama. 30binde boşa yaktığın yakıt ne olcak. Erken değiştirmekle iyi yapmışın. Daha karlısın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...