Macit Aliyev 15 Haziran 2017 Paylaş 15 Haziran 2017 arkadaşlar aracım focus 2011 model şöför koltuğunun sağ kenarında bu kol ne işe yarıyor. yardımcı olabilecek var mıdır? Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 15 Haziran 2017 Paylaş 15 Haziran 2017 arkadaşlar aracım focus 2011 model şöför koltuğunun sağ kenarında bu kol ne işe yarıyor. yardımcı olabilecek var mıdır?Bel desteği için o kol. Oturup ileri ittiğinizde belinize destek olacak şekilde koltuğun içinden bir parçanın ileri doğru çıkarak, kabaran yastık gibi beli desteklemesi lazım. Olmuyorsa bozuktur muhtemelen. Yorum bağlantısı
Macit Aliyev 15 Haziran 2017 Yazar Paylaş 15 Haziran 2017 Valla daha geçenlerde farkettim onu. Ben koltukta ekstradan bel desteği kullandığımdan dolayı görmemişimdir. Bayağı bir şişme yapıyor mu? Denediniz mi hiç? Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 15 Haziran 2017 Paylaş 15 Haziran 2017 Yapar. Benim C-Maxde vardı. Belinize iyi destek olur. Ama tabi sizin beklentiniz de önemli...[emoji4] 2 Yorum bağlantısı
Macit Aliyev 15 Haziran 2017 Yazar Paylaş 15 Haziran 2017 Fileli bel desteği kadar olsun yeter bana )) 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 15 Haziran 2017 Paylaş 15 Haziran 2017 O kadar şişme yapmaz. Ama bel boşluğunu dolduruyordu bendeki. Denemeniz lazım. [emoji4] Yorum bağlantısı
Macit Aliyev 15 Haziran 2017 Yazar Paylaş 15 Haziran 2017 O zaman deneyip göreceğiz. Teşekkürler Yorum bağlantısı
Macit Aliyev 15 Haziran 2017 Yazar Paylaş 15 Haziran 2017 Pkei bu aşağıdakı resimlerdeki yerler ne işe yarar? var mıdır bilginiz? 1) 2)Direksiyonun sol alt kısmında Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 15 Haziran 2017 Paylaş 15 Haziran 2017 İlki ses sistemi için mikrofon yuvası( tesisat yoktur), ikincisi de servisin arıza kodlarını görmek ya da programlama için kullandığı elm ya da obd cihazı bağlantı noktası... 2 Yorum bağlantısı
Oguz Polat 15 Haziran 2017 Paylaş 15 Haziran 2017 Bi soruda ben sorayim. Bu kelepceli parca ne işe yariyor acaba ? Yorum bağlantısı
Arif Aykın 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 7 saat önce, Oguz Polat yazdı: Bi soruda ben sorayim. Bu kelepceli parca ne işe yariyor acaba ? İki kelepçe arasındaki borunun üstündeki parçayı soruyorsun sanırım map / maf sensörü Yorum bağlantısı
Macit Aliyev 16 Haziran 2017 Yazar Paylaş 16 Haziran 2017 Bir sorum daha olacak. Şu aşağıda gördüğünüz resmi internetden aldım fakat benim aracım bunun LPGlisi. sormak istediğim şu hortum ne işe yarıyor. Geçenlerde dikkatimi çekti hatta uç kısmı baya oynayabiliyor. Sanki yer değiştirecekmiş gibi oluyor. Bu parça ne işe yarar? Yorum bağlantısı
Oguz Polat 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 13 saat önce, Arif Aykın yazdı: İki kelepçe arasındaki borunun üstündeki parçayı soruyorsun sanırım map / maf sensörü Yeşil soketli kelepceyi soruyorum hocam. Bazi araclarda yok bu parca. Ne ise yarar ? Bi ise yariyosa neden diger araclarin hepsinde yok? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Bir sorum daha olacak. Şu aşağıda gördüğünüz resmi internetden aldım fakat benim aracım bunun LPGlisi. sormak istediğim şu hortum ne işe yarıyor. Geçenlerde dikkatimi çekti hatta uç kısmı baya oynayabiliyor. Sanki yer değiştirecekmiş gibi oluyor. Bu parça ne işe yarar?Karter havalandırma hortumudur. Yorum bağlantısı
Arif Aykın 17 Haziran 2017 Paylaş 17 Haziran 2017 (düzenlendi) On 16.06.2017 at 22:01, Oguz Polat yazdı: Yeşil soketli kelepceyi soruyorum hocam. Bazi araclarda yok bu parca. Ne ise yarar ? Bi ise yariyosa neden diger araclarin hepsinde yok? On 16.06.2017 at 00:36, Oguz Polat yazdı: Bi soruda ben sorayim. Bu kelepceli parca ne işe yariyor acaba ? Benzinli araçlarda map, dizel araçlarda maf sensörü mevcut oluyor bildiğim kadarıyla. Arabanızın marka model maf yazarak baktığınızda internette görebilirsiniz. ALINTIDIR!!! MAF ve MAP Sensörler Arasındaki Farklar Atmosferik araçlarda maf(manifolt air flow sensor) sensör kullanılır çünkü atmosferik araçlarda vakum olur ve maf sensör vakum okur. Sonradan turbo modifiyesi yapılan bi araçta en fazla problem maf sensör yüzünden çıkar basıncı okuyamadığı için araba ilk etapda kendini sürekli rötara çekicekdir daha sonra ise ecu akışdan gelen voltajı daha yüksek bi değerde okuyacağı için arabanız ateşlemeyi kesicekdir. Mass sensörün asıl kullanılma amacı hava yakıt karışımını ayarlamakdır okuduğu hava miktarına göre ecuya yolladığı sinyallerle benzin ayarını ayarlar. MAP(manifolt air pressure) sensör ise hem basınc hemde vakumu okur turbo arabalarda olması gereken bi sistemdir. maf sensörler dıştan gelen atmosfer basıncını okur yani vakum etkisiyle dış basınçtan gelen havayı bu durumda maximum 1 bar civarı bi basınç okuyacaktır ama turboşarjlı araçlarda biz motora atmosfer basıncı+bar bastığımız için maf sensörler bu yüksek basınçları okumakta yetersiz kalacak ve bu durumda ecu ateşleme yapmayacaktır bundan dolayı sonradan turboladığımız veya basınç peaklerini arttırdığımız araçlarda bu daha yüksek basınç değerlerini ve yanısıra vakum değerini okumak için map sensör kullanmamız gerekicektir. ALINTIDIR!!! Bu konuda bahsedilmişti MAF/MAP 17 Haziran 2017 tarihinde Arif Aykın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oguz Polat 18 Haziran 2017 Paylaş 18 Haziran 2017 12 saat önce, Arif Aykın yazdı: Benzinli araçlarda map, dizel araçlarda maf sensörü mevcut oluyor bildiğim kadarıyla. Arabanızın marka model maf yazarak baktığınızda internette görebilirsiniz. ALINTIDIR!!! MAF ve MAP Sensörler Arasındaki Farklar Atmosferik araçlarda maf(manifolt air flow sensor) sensör kullanılır çünkü atmosferik araçlarda vakum olur ve maf sensör vakum okur. Sonradan turbo modifiyesi yapılan bi araçta en fazla problem maf sensör yüzünden çıkar basıncı okuyamadığı için araba ilk etapda kendini sürekli rötara çekicekdir daha sonra ise ecu akışdan gelen voltajı daha yüksek bi değerde okuyacağı için arabanız ateşlemeyi kesicekdir. Mass sensörün asıl kullanılma amacı hava yakıt karışımını ayarlamakdır okuduğu hava miktarına göre ecuya yolladığı sinyallerle benzin ayarını ayarlar. MAP(manifolt air pressure) sensör ise hem basınc hemde vakumu okur turbo arabalarda olması gereken bi sistemdir. maf sensörler dıştan gelen atmosfer basıncını okur yani vakum etkisiyle dış basınçtan gelen havayı bu durumda maximum 1 bar civarı bi basınç okuyacaktır ama turboşarjlı araçlarda biz motora atmosfer basıncı+bar bastığımız için maf sensörler bu yüksek basınçları okumakta yetersiz kalacak ve bu durumda ecu ateşleme yapmayacaktır bundan dolayı sonradan turboladığımız veya basınç peaklerini arttırdığımız araçlarda bu daha yüksek basınç değerlerini ve yanısıra vakum değerini okumak için map sensör kullanmamız gerekicektir. ALINTIDIR!!! Bu konuda bahsedilmişti MAF/MAP Eyvallah kardesimde bu parca maf yada map sensoru degil onlari cok net biliyorum nerede olduklarini. Bu parca farkli ismini bilen ne ise yaradigini bilen yok. Her fiesta 1.4tdci motorda bu parca yok 2010 2011 araclarda var ama. Bide hemen yesil soketli yerin sol ustunde siyah kutu var oda yok cogu aracta. Genelde yaglaniyor o parcada. Yorum bağlantısı
Oguz Polat 18 Haziran 2017 Paylaş 18 Haziran 2017 simdi daha belirgin olmustur sanirim kasdettigim parcalar. Kesin gereksiz biseydir kimse bilemedigine gore Yorum bağlantısı
Arif Aykın 18 Haziran 2017 Paylaş 18 Haziran 2017 4 saat önce, Oguz Polat yazdı: simdi daha belirgin olmustur sanirim kasdettigim parcalar. Kesin gereksiz biseydir kimse bilemedigine gore Hiçbir bilgim Yok bu konuda ? Yorum bağlantısı
İnan Çınar 21 Haziran 2017 Paylaş 21 Haziran 2017 @Mais JannataliyevKonunuz ilgili bölüme taşınmıştır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Haziran 2017 Paylaş 21 Haziran 2017 Bi soruda ben sorayim. Bu kelepceli parca ne işe yariyor acaba ? Kaç model Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Haziran 2017 Paylaş 22 Haziran 2017 simdi daha belirgin olmustur sanirim kasdettigim parcalar. Kesin gereksiz biseydir kimse bilemedigine gore [emoji4]Turbo basınç sensörü ve devamındaki klape. Olmayanla aradaki farkı değişik emisyon seviyesinde olması. Ye jasa fiesta da var olması lazım 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts