İçeriğe Yönlendir

Bu sefer mantık evliliği


Turkay Enez

Recommended Posts

Turkay Enez
2 saat önce, Tahir İlter yazdı:

Bozuk değil aslında. Klasik otomatik gibi kullanmamak gerekiyor sanırım. Zorlamadan, sıkışık trafikte ve rampalarda manule alarak. 

Aslında kullanırken bir sıkıntı yok. Edc de araç tam durunca kendisi boşa alıyor. Yani balatalar ayrılıyor. Freni bırakmadığımız sürece hep boşta duruyor. Klasik tork konvektörlü gibi

viteste hazır beklemiyor. Freni bıraktığımızda kavrama hemen başlamıyor gaza dokunmak gerekiyor.

Ben şöyle bir olay yaşadım:

Bol yokuşlu asfalt dağ yolunda D konumunda ilerlerken EDC 3 ile 4 arasında kararsızlık yaşadı. 4 e atıyor gaz yemiyor, 3 e indiriyor biraz devir yükselince yine 4 a atıyor. Yine gaz yemiyor tekrar 3 e düşürüyor. Bu ard arda 3-4 kez tekrarladı. Bende hemen manuele alıp kullandım. Bir sıkıntı olmadı. Bunun dışında gerek sıkışık trafikte gerekse uzun yolda hiçbir sıkıntı yaşatmıyor. Garanti 3 yıl. 3 yıl olmadan ben zaten değişirim bunu...

Yorum bağlantısı
Ali Gök
12 dakika önce, Turkay Enez yazdı:

Aslında kullanırken bir sıkıntı yok. Edc de araç tam durunca kendisi boşa alıyor. Yani balatalar ayrılıyor. Freni bırakmadığımız sürece hep boşta duruyor. Klasik tork konvektörlü gibi

viteste hazır beklemiyor. Freni bıraktığımızda kavrama hemen başlamıyor gaza dokunmak gerekiyor.

Ben şöyle bir olay yaşadım:

Bol yokuşlu asfalt dağ yolunda D konumunda ilerlerken EDC 3 ile 4 arasında kararsızlık yaşadı. 4 e atıyor gaz yemiyor, 3 e indiriyor biraz devir yükselince yine 4 a atıyor. Yine gaz yemiyor tekrar 3 e düşürüyor. Bu ard arda 3-4 kez tekrarladı. Bende hemen manuele alıp kullandım. Bir sıkıntı olmadı. Bunun dışında gerek sıkışık trafikte gerekse uzun yolda hiçbir sıkıntı yaşatmıyor. Garanti 3 yıl. 3 yıl olmadan ben zaten değişirim bunu...

edc boşa almıyor diye biliyorum ben . bilgiyi nerden aldınız ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Daha öncede yazmıştım.Çift kavrama sadece avrupa ülkelerinde üretilen ve satılan bir şanzıman. Emisyon konusundada çok sıkı tedbirler getirildiğinden şanzımanların yazılımı devri yakaladımı bir üst vitese hemen geçmek üzerine.Yani 1 saniyelik bir fırsat bulsa vites atıyor 2.ci saniyede çekiş olmayınca geri alıyor. Bana göre biraz salakça bir durum bu.Ama Avrupanın düzlük ve özelliklede büyük şehirlerinin düz olması ve toplu taşımanın cazip olması nedeni ile ş.içi kullanımın az olmasından oralarda bu sorun olmuyor ve şikayetler bize nazaran çok daha az.Araç 1000 devire düşüyor ve hafifçe gazı yedirdinmi toparlayıp götürüyor.Bu kadar salakça bir yazılım olabilirmi hiç ?Rölentide bile gitmek üzere tasarlanmış nerdeyse.Ya bu avrupalılar düşündüğümden salak yada bende bir tuhaflık var :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Turkay Enez
On 04.07.2017 at 15:19, Ali Gök yazdı:

edc boşa almıyor diye biliyorum ben . bilgiyi nerden aldınız ?

Bilgi kaynağı benim.:biggrin:

Boşa aldığını nerden anladığımı yazayım. Normal kullanırken kırmızı da durduk. Araç D konumunda. Ayağımız frende. Start stop devreye giriyor araç stop ediyor. Yeşil yandı gideceğiz. Freni bıraktığımızda araç çalışıyor. Ve o anda yokuş kalkış devrede değilse 1 sn ylik bir boşluk oluyor araç boştaymış gibi hafif bir kayma yaşanıyor. 1 sn sonra kavrama başlıyor. Bunu hissedebiliyorum.

Ya da start stop devrede değilken D konumunda ayak frende bekliyoruz. Freni bıraktıktan  1 - 1,5 sn sonra kavramanın başladığını hissediyorum. Bu arada freni bırakıp hemen gaza dokunursam daha erken kavrıyor. Manuel araçlarda debriyajı bırakmak gibi...

Tamamen düz bir yoldayız. Araç P konumunda rölantide çalışıyor. Ayak frende D ye aldığımızda freni bırakıp gaza dokunmazsak araç ilk anda ilerlemiyor. 1 - 1,5 sn sonra kavrıyor.

Sonuç itibariyle rölantide araç ayak frendeyken kavramayı ayırıyor. freni bırakmadan kavrama yok...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)
48 dakika önce, Ayhan Onaran yazdı:

İyi hoşta arabanın fotoğrafı yok mu ? :) Hayırlı olsun..

RPP32n.jpg

tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
1 saat önce, Turkay Enez yazdı:

Bilgi kaynağı benim.:biggrin:

Boşa aldığını nerden anladığımı yazayım. Normal kullanırken kırmızı da durduk. Araç D konumunda. Ayağımız frende. Start stop devreye giriyor araç stop ediyor. Yeşil yandı gideceğiz. Freni bıraktığımızda araç çalışıyor. Ve o anda yokuş kalkış devrede değilse 1 sn ylik bir boşluk oluyor araç boştaymış gibi hafif bir kayma yaşanıyor. 1 sn sonra kavrama başlıyor. Bunu hissedebiliyorum.

Ya da start stop devrede değilken D konumunda ayak frende bekliyoruz. Freni bıraktıktan  1 - 1,5 sn sonra kavramanın başladığını hissediyorum. Bu arada freni bırakıp hemen gaza dokunursam daha erken kavrıyor. Manuel araçlarda debriyajı bırakmak gibi...

Tamamen düz bir yoldayız. Araç P konumunda rölantide çalışıyor. Ayak frende D ye aldığımızda freni bırakıp gaza dokunmazsak araç ilk anda ilerlemiyor. 1 - 1,5 sn sonra kavrıyor.

Sonuç itibariyle rölantide araç ayak frendeyken kavramayı ayırıyor. freni bırakmadan kavrama yok...

 

Vitesi boşa almıyor. Yokuş kalkış desteği tam durduğunuzda her dağim devrede 1,5 saniye kadar aracı tutan bu sistem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Çift kavramaların tamamı frene basılı durduğunuzda boşa alıyor veya ayırıyor, ne zamanki frenden ayağınızı çekiyorsunuz kavrama başlıyor.

Sizin anlattığınız 1-1.5 saniye sonrası kavrama ilginç, ben clio kullanmıştım hiç dikkatimi çekmedi bu gecikme.

Golf autohold devrede değilse hemen kavramayı başlatıyor, zamanında bir video yüklemiştim fakat bulamıyorum kaybetmişim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tüm otomatikler ayakta frende ve araç duruyor ise veya bazı özel şartlarda seyir halinde bile olsa boşa alıyor.. 

Dururken frenle oynarsanız, gazla oynarsanız tekrar yürümeye hazır hale geliyor. 

Durunca yükü almak için boşa almaya gerek yok.. Bu ancak yağ soğukken tork konvertörlü şanzımanda işe yarıyor. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Turkay Enez
2 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı:

 

Vitesi boşa almıyor. Yokuş kalkış desteği tam durduğunuzda her dağim devrede 1,5 saniye kadar aracı tutan bu sistem.

Düzde yokuş kalkış devreye girmiyor. Bu kesin.

Kesin olan bişey daha var. Ayak frendeyken kavrama yok... Freni bırakırken hiç zaman kaybetmeden gaza dokununca kavramaya başlıyor. Hemen gaza dokunmazsam araç rölantideyken 1,5 sn kadar bekliyor (hatta hafif eğim varsa araç anlık geriye kaçıyor) sonra araç ilerlemeye başlıyor. Start stop devredeyken kavrama olması zaten imkansız. Kavrama varken marş yapılamayacağına göre....

17 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Tüm otomatikler ayakta frende ve araç duruyor ise veya bazı özel şartlarda seyir halinde bile olsa boşa alıyor.. 

Dururken frenle oynarsanız, gazla oynarsanız tekrar yürümeye hazır hale geliyor. 

Durunca yükü almak için boşa almaya gerek yok.. Bu ancak yağ soğukken tork konvertörlü şanzımanda işe yarıyor. 

 

Aynen bu şekilde...

50 dakika önce, Osman Ünal yazdı:

Çift kavramaların tamamı frene basılı durduğunuzda boşa alıyor veya ayırıyor, ne zamanki frenden ayağınızı çekiyorsunuz kavrama başlıyor.

Sizin anlattığınız 1-1.5 saniye sonrası kavrama ilginç, ben clio kullanmıştım hiç dikkatimi çekmedi bu gecikme.

Golf autohold devrede değilse hemen kavramayı başlatıyor, zamanında bir video yüklemiştim fakat bulamıyorum kaybetmişim.

Aslında freni bırakıp hemen gaza dokunduğumda gecikme yok. Gecikme sadece freni bırakıp gaza basmazsam oluyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
On 08.07.2017 at 09:26, Turkay Enez yazdı:

Bilgi kaynağı benim.:biggrin:

Boşa aldığını nerden anladığımı yazayım. Normal kullanırken kırmızı da durduk. Araç D konumunda. Ayağımız frende. Start stop devreye giriyor araç stop ediyor. Yeşil yandı gideceğiz. Freni bıraktığımızda araç çalışıyor. Ve o anda yokuş kalkış devrede değilse 1 sn ylik bir boşluk oluyor araç boştaymış gibi hafif bir kayma yaşanıyor. 1 sn sonra kavrama başlıyor. Bunu hissedebiliyorum.

Ya da start stop devrede değilken D konumunda ayak frende bekliyoruz. Freni bıraktıktan  1 - 1,5 sn sonra kavramanın başladığını hissediyorum. Bu arada freni bırakıp hemen gaza dokunursam daha erken kavrıyor. Manuel araçlarda debriyajı bırakmak gibi...

Tamamen düz bir yoldayız. Araç P konumunda rölantide çalışıyor. Ayak frende D ye aldığımızda freni bırakıp gaza dokunmazsak araç ilk anda ilerlemiyor. 1 - 1,5 sn sonra kavrıyor.

Sonuç itibariyle rölantide araç ayak frendeyken kavramayı ayırıyor. freni bırakmadan kavrama yok...

araçta elektronik el freni mi var sizde ?  elektronik el freni olanlar gaza dokunmadan yürümüyor çünkü. belki yeni meganlarda daha farklıdır bende genelde freni bırakınca yürüme eğiliminde 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...