İçeriğe Yönlendir

Klimada Kademe Yükseltmek Yakıt Artırır mı?


Emre Akbas

Recommended Posts

Emre Akbas

Merhaba 

 

Bir süredir aklıma takılan bir konu var genelde aracımda klima açtığımda 1 veya 2 inci kademe benim ihtiyacımı karşıladığı için daha fazlasını açmam sorum şu kademeyi artırdığımızda yakıt sarfiyatıda onunla paraler olarak artarmı yoksa zaten klima çalıştığı için kaçınçı kademede olursa olsun aynı yakıt sarfiyatımı olur?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Artmaz, klimanın devreye girmesi kompresörün çalışması demek. Sonrası sadece fan hızını değiştiriyorsunuz. Elektrik tüketimi arttığı için çok önemsiz bir miktar belki artar ama kayıtlara geçmez.. ;)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Artmaz, klimanın devreye girmesi kompresörün çalışması demek. Sonrası sadece fan hızını değiştiriyorsunuz. Elektrik tüketimi arttığı için çok önemsiz bir miktar belki artar ama kayıtlara geçmez.. [emoji6]

Değil. Petek üzerinden ne kadar hızlı hava geçer ise o kadar çabuk ısı kaybı olur ve expansion valf o kadar daralır, kompresör basıncı artar, kompresör daha fazla güç harcar cnm
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
31 dakika önce, Servet Aydın yazdı:


Değil. Petek üzerinden ne kadar hızlı hava geçer ise o kadar çabuk ısı kaybı olur ve expansion valf o kadar daralır, kompresör basıncı artar, kompresör daha fazla güç harcar cnm

 

Kompresör basıncı mı ? Sen çok film izlemişsin canım, altı üstü araba kliması. Bana yüzde olarak bir artış ver bakayım.. ;) Gözle görünüyor mu bakalım hele.. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

3 kw az buz değil, hele ki torkun en savunmasız yerinde

Ama illaki veri isterim dersen F16 ile gel, ölçelim cnm [emoji88]

Bi ara unutturma da alternatörü 2000 dd ya kadar 2 kwlık elektrik motoruna dönüştürüp, motora yardımcı oluşturduğumu anlatayım cnm

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:

3 kw az buz değil, hele ki torkun en savunmasız yerinde

Ama illaki veri isterim dersen F16 ile gel, ölçelim cnm emoji88.png

Bi ara unutturma da alternatörü 2000 dd ya kadar 2 kwlık elektrik motoruna dönüştürüp, motora yardımcı oluşturduğumu anlatayım cnm

 

Fanın hızını arttırmak yakıta ne etki yapacakmış. Boeing motoru mu çalıştırıyoruz, alt tarafı fan. 1.kademe ile 4. kademe arasında kaç birim ne fark var ki, o süslü kelimelerle anlattığın şeylere sebap olsun? :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

Artar.

Enerjinin korunumu-Termodinamik 1. kanununa göre  enerji yoktan var olmaz vardan yok olmaz.

Bir türden diğerine dönüşür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
6 saat önce, Servet Aydın yazdı:

 

Bi ara unutturma da alternatörü 2000 dd ya kadar 2 kwlık elektrik motoruna dönüştürüp, motora yardımcı oluşturduğumu anlatayım cnm

Anlat merak ettim.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Artar, fan motoru daha çok devir çevirmek için daha fazla akım çekecek, alternatöre daha fazla yük binecek. Daha fazla yakıt tüketimi olacak


Değil. Petek üzerinden ne kadar hızlı hava geçer ise o kadar çabuk ısı kaybı olur ve expansion valf o kadar daralır, kompresör basıncı artar, kompresör daha fazla güç harcar cnm

Fakirler anlamaz uğraşma [emoji14]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
(düzenlendi)
17 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:


Londra tepesinde benzini donup çakılan ı anlatiim

E, servet bu,  alternatör'ü öyle yapınca, araba can havliyle soluğu Londra da aldı  ha. Demek ısıtıcı koymayı unutmuş

tarihinde Haşmet Güngör tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Isıtıcı mevcut. Rolls royce motor. Ancak tasarım hatalı. Uçak düşünce anlamışlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Londra tepesinde benzini donup çakılan ı anlatiim


Yakıt ısıtıcısını buz tıkamış

Su niye karışmış yakıta onu anlamadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

Teorik olarak mutlaka artacaktır ama pratikte farkedilmeyecek kadar az olabilir. İş miktarı arttıkça kullanılan enerji de artar doğal olarak. Ama burada yapılan işin büyük kısmı kompresör tarafından yapıldığı için fanın yaptığı iş ihmal edilebilir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Opel astra j kasada denemiştim bunu, kademe arttıkça rölantideki anlık tüketim artıyordu.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Arttırıyor, birinci kademede kompresör daha az çalışıyor, daha doğrusu daha az devreye giriyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Ben kademesini falan bilmem ancak 20 dereceye ayarladığım klima ilk çalıştırma anında çekişi daha çok düşürüyor ve yakıt sarfiyatı daha artırıyor. Ne zaman sıcaklık istendik dereceye yaklaşırsa o zaman klimanın çekişe ve tüketime etkisi azalıyor. Sonuç: Az serinlik az para çok serinlik çok para ? ?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tamer Geveci

Bende hep merak ederim .En sonunda denedim araç rolantide 0,6lt yakıyordu fan hızını sonuna kadar açtım 0,7lt oldu.

Fan hızını eski haline getirip sıcaklığı tamamen düşürdüm yine 0,7 oldu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur


Yakıt ısıtıcısını buz tıkamışSu niye karışmış yakıta onu anlamadım.

Yakıtın kendisi buz olup borulara yapışmış
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Su mu var diye düşünmüşlerdi onu denemişler. Bi su eksikti uçağın kanadındaki depoda :vampirellaa,,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Alemsin valla Çağlar ,Korku filmi diye uçak kazası belgesellerini izliyorsun. Lem kaderinde varsa, yerdeyken tepene uçak da düşer, içinde olman şart değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...