Hasen Kara

Yeni İ20 30000 bakımı

Bu konuda 54 ileti var

Merhaba. 

 

Bayram öncesi İ20 yi 30000 bakımına verdim. 400 lira yı yedi bitirdi. Garanti muhabbeti olmasa verir miyim başkasının eline aracımı amma ne yapayım... Yarısı malzeme tutsa işçilik dışarda 20-30 lirayı geçmez.

 

Yapılanlar; Shell 10 - 30 yağ, yağ - hava - polen filtresi ve fren hidroliği, 1 adet balata spreyi, kater tapası, iç dış yıkama + cek ap

 

Birdahaki bakım 45000 de ama ben 40 bin olmadan yağı ve filtresini değiştiririm.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post

Bu konuda sizin gibi herkes bence yanlış düşünüyor. Sevis gideri+Sigortalı işçi+kdv+yılsonu gelir vergisi+servis garantisi olarak düşünürseniz fiyat gayet normal. Fazladan verilen 100 tl civarındaki para zaten bunlara gidiyor. .Yıılık bakım bu araçlarda yurt dışında 30,000 km. / 2 yıl olarak belirlenmiştir, ülkemizde zaten yarısında çağrıldığı için boşu boşuna dahada azaltmanıza hiç gerek yok.

İletiyi paylaş


Link to post

Sadece garanti açısından düşünüyorum diğer belirttikleriniz sanayideki işçiler için de geçerli. Onlarında bi dolu gideri var. Size göre yanlış düşünenler acaba şu açıdan fazla ödediğini düşünüyor olabilir mi? Başları sıkıştığında servisler yardımcı olmuyor. Garanti kapsamına almıyor. Kullanıcı hatası diyor ama çığırtkan bir müşteriye denk geldiklerinde ses çıkarmadan işini hallediyorlar. Ben dara düştüğümde mağduriyetimi gidersin de aldığı para helal-i hoş olsun. Ankara'daki tüm Hyundai servislerden aldığım en düşük fiyattır bu. 

 

İlave olarak zaten sanayi yollarını aşındırdığım için ve artık servis garantili araca binmek istediğimden dolayı sıfıra yakın araç aldım. Ama her zaman fazla ücret alınmasına karşıyım. Alıyorsa hakkını verecek. 

İletiyi paylaş


Link to post
57 dakika önce, Hasen Kara yazdı:

Merhaba. 

 

Bayram öncesi İ20 yi 30000 bakımına verdim. 400 lira yı yedi bitirdi. Garanti muhabbeti olmasa verir miyim başkasının eline aracımı amma ne yapayım... Yarısı malzeme tutsa işçilik dışarda 20-30 lirayı geçmez.

 

Yapılanlar; Shell 10 - 30 yağ, yağ - hava - polen filtresi ve fren hidroliği, 1 adet balata spreyi, kater tapası, iç dış yıkama + cek ap

 

Birdahaki bakım 45000 de ama ben 40 bin olmadan yağı ve filtresini değiştiririm.

 

 

Malzeme fiyatını bilemem ama sanayi de dahil, 20 - 30 TL işçiliğe kimse arabaya km bakımı yapmaz.  Benzin istasyonunda ücretsiz yağ değişiminde bile insan 10 - 20 lira bahşiş veriyor oradaki çalışana.  Tabiki de servis çok yakın tanıdığındır onu bilemem ;)

 

Yetkili servislerde km bakım işçilik ücretleri ki buna fren balatası diski değişimi v.s. dahil değildir, 150 - 200 TL civarındadır.  Özel servislerde ise 100 - 130 TL civarı alınıyor.  Fren sisteminde yapılan değişimlerde de ekstra işçilik ücreti de istenmiyor genelde yetkili servistekilerin aksine. 

İletiyi paylaş


Link to post
5 dakika önce, Necat Ertan yazdı:

Malzeme fiyatını bilemem ama sanayi de dahil, 20 - 30 TL işçiliğe kimse arabaya km bakımı yapmaz.  Benzin istasyonunda ücretsiz yağ değişiminde bile insan 10 - 20 lira bahşiş veriyor oradaki çalışana.  Tabiki de servis çok yakın tanıdığındır onu bilemem ;)

 

Yetkili servislerde km bakım işçilik ücretleri ki buna fren balatası diski değişimi v.s. dahil değildir, 150 - 200 TL civarındadır.  Özel servislerde ise 100 - 130 TL civarı alınıyor.  Fren sisteminde yapılan değişimlerde de ekstra işçilik ücreti de istenmiyor genelde yetkili servistekilerin aksine. 

 

Ankara'da ki arkadaşlar için söyleyim o halde. Helvacıoğlu 'nda yağ ve yağ filtresi değişimi 20 lira. Arkadaşım yaklaşık 1 ay önce Ford escort aracı için 15 lira vermiş. Hava ve polen filtresini de herkes kendisi değiştirir zaten. 

 

Bu arada ben güncel bakım fiyatını ilgililer bilsin diye paylaştım. Olur ya fiyat makul gelmiştir, aynı servise götürmek isterler aracı vs. Konu "araç bakımının nerede yaptırılacağı" tartışmasına dönmesin. Ben bu tip bakımları kendim yapıyordum önceki araçlarımda. Sebebi ise örneği hava filtresi değişecekse ben sadece filtreyi değiştirip kapatmam. filtre haznesini komple söker, sabunlu su ile yıkar durular kurutur öyle takarım. Çoğu konuda yetkili servise dahi güvenmiyorum. Garanti dışı kalmaması için servise verdim. 

 

Keşke insanlarımız daha çok bu işlere yatkın olsa, zaten araç fiyatlarının ve yakıtın pahalı olduğu ülkemizde, hiç değilse basit bakımları kendisi yaparak maliyetleri düşürseler. Keşke bazı ülkelerde olduğu gibi hepimizin kendimize ait kapalı garajı ve alet edevatı olsa...

İletiyi paylaş


Link to post

Bakım ile yağ değişimi karışmış. Benzin istasyonlarında yağ değişimi için işçilik bile alınmıyor mesela. Birisi lokantada açık büfe menü diğeri bakkalda ekmek arası peynir

İletiyi paylaş


Link to post
Bir saat önce, Hasen Kara yazdı:

Sadece garanti açısından düşünüyorum diğer belirttikleriniz sanayideki işçiler için de geçerli. Onlarında bi dolu gideri var. Size göre yanlış düşünenler acaba şu açıdan fazla ödediğini düşünüyor olabilir mi? Başları sıkıştığında servisler yardımcı olmuyor. Garanti kapsamına almıyor. Kullanıcı hatası diyor ama çığırtkan bir müşteriye denk geldiklerinde ses çıkarmadan işini hallediyorlar. Ben dara düştüğümde mağduriyetimi gidersin de aldığı para helal-i hoş olsun. Ankara'daki tüm Hyundai servislerden aldığım en düşük fiyattır bu. 

 

İlave olarak zaten sanayi yollarını aşındırdığım için ve artık servis garantili araca binmek istediğimden dolayı sıfıra yakın araç aldım. Ama her zaman fazla ücret alınmasına karşıyım. Alıyorsa hakkını verecek. 

 

Sanayide çalışan kaç kişi fatura kesiyor ve yanındaki çalışanı sigortaya bildiriyor ? Ayrıyaten yağ ve yağ filtresi değişimi bakımdan sayılmazlar.En son aynı bakıma(satandart 15,000km.bakımı) yıllardır gittiğim yerde 50 tl işçilik alındı ve bu rakam yetkili servistede 100 tl civarıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
6 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

Bakım ile yağ değişimi karışmış. Benzin istasyonlarında yağ değişimi için işçilik bile alınmıyor mesela. Birisi lokantada açık büfe menü diğeri bakkalda ekmek arası peynir

 

Evet işin içine balata spreyi ile temizlik girince açık büfe olmuş. 

Ben bakım fiyatını paylaştım. yağ değişiminden örnek verildi onun da  fiyatını verdim.

İletiyi paylaş


Link to post
11 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı:

 

Sanayide çalışan kaç kişi fatura kesiyor ve yanındaki çalışanı sigortaya bildiriyor ? Ayrıyaten yağ ve yağ filtresi değişimi bakımdan sayılmazlar.En son aynı bakıma(satandart 15,000km.bakımı) yıllardır gittiğim yerde 50 tl işçilik alındı ve bu rakam yetkili servistede 100 tl civarıdır.

 

Orasına birşey diyemem, onu sanayi çalışanları bilir. Herkesin vicdanına kalmış. Evine helal götümek isteyen Devletine vergisini öder.

 

İşçilik ücreti yanlış hatırlamıyorsam, 185+ kdv idi. Yapacak birşey yok. Aynı şeyleri tekrarlamaya da gerek yok.

İletiyi paylaş


Link to post

Günlük 1 lira yapıyor neredeyse, bence de çok değil. 70 binlik TL lik araba sonuçta

2 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

30 bin bakımı 400 liramı ? 

Anlamadım ben.. 

İletiyi paylaş


Link to post

Bakim fiyatı baya uygunmuş.. şuanda vag grubunda klasik bakım 600tl'den kapı açılıyor 

İletiyi paylaş


Link to post

Aynı bakım Ford'da 550 TL. 400 çok uygun bir rakam yetkili servis için...

İletiyi paylaş


Link to post
17 saat önce, Hasen Kara yazdı:

Merhaba. 

 

Bayram öncesi İ20 yi 30000 bakımına verdim. 400 lira yı yedi bitirdi. Garanti muhabbeti olmasa verir miyim başkasının eline aracımı amma ne yapayım... Yarısı malzeme tutsa işçilik dışarda 20-30 lirayı geçmez.

 

Yapılanlar; Shell 10 - 30 yağ, yağ - hava - polen filtresi ve fren hidroliği, 1 adet balata spreyi, kater tapası, iç dış yıkama + cek ap

 

Birdahaki bakım 45000 de ama ben 40 bin olmadan yağı ve filtresini değiştiririm.

 

 

Bende de i20 var yakın zamanda 30000 bakımına bende götüreceğim henüz bin km var 30000 e ama zaman olarak şubatta geçti zamanını maddiyattan götüremedim, bakım liste fiyatı 505 tl olarak görünüyor 400 tl nasıl çıktı sizde ? ben bi ara gidip sormuştum o zamanda 450 demişlerdi Ankara istanbul farkı mı acaba bu tutar?

İletiyi paylaş


Link to post

Nissan'da 1000 :)

 

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
3 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Nissan'da 1000 :)

 

Yağ+ filtre değişimimi 1000 TL nissanda ?

İletiyi paylaş


Link to post

10 binde bir 1000tl mi?

İletiyi paylaş


Link to post
36 dakika önce, Ali Gök yazdı:

Yağ+ filtre değişimimi 1000 TL nissanda ?

 

Ben gitmedim hiç servise.. 

Ancak nissan hakkında yaygın şikayet bu.. :)

İletiyi paylaş


Link to post

çok pahalıymış yahu 10 binde bir hemde. 

İletiyi paylaş


Link to post

Nissan ne bakim yapiyor 10binde bir?

İletiyi paylaş


Link to post
29 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

Nissan ne bakim yapiyor 10binde bir?

 

Bakım periyodu Türkiye'de 10 yıl.. 

İletiyi paylaş


Link to post
26 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bakım periyodu Türkiye'de 10 yıl.. 

yok o degil sordugum. ona alistim artik bir sey demiyorum :) 

Bakimda ne yapiyorlar onu merak ettim. yag, yag fitresi, hava filtresi, gerekli kontroller baska...? mesela bir parca degismesi gerekiyorsa yine ekstra ücret istiyorlardir, sadece yag ve filtre degisimi icin mi 1000 tl?

İletiyi paylaş


Link to post

gönderildi (düzenlendi)

 

27 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

yok o degil sordugum. ona alistim artik bir sey demiyorum :) 

Bakimda ne yapiyorlar onu merak ettim. yag, yag fitresi, hava filtresi, gerekli kontroller baska...? mesela bir parca degismesi gerekiyorsa yine ekstra ücret istiyorlardir, sadece yag ve filtre degisimi icin mi 1000 tl?

 

Yazdıklarınıza ilaveten polen filtreside var.Extra durumlarda ise her parçanın değişim zamanı sistemde kayıtlı ve her firmanın belirlediği saatlik ücret ile çarpılarak ilave ücret olarak yansıyor. Maalesef bu işlerde bir standart yok ve her firma kafasına göre daha doğrusu araca ve hitap ettiği kitleye göre ücreti belirliyor.Marka ve modele göre normal bakım 400 tl ile 2300 tl arasında değişiyor.Hepsi aynı işlemi yapıyor ama gerçek bu :) örnek gerekirse clio daki 1,5 dci,megane4 1,5 dci ve nissan kaşkay 1,5 dci de kullanılan parçalar neredeyse birebir aynı.clio da 450tl civarı megane da 550 qashqai suv olduğu için büyük bir ihtimalle 700-800 istenecektir. Renolarda 20,000km. olan bakım nissanda 10,000.e kapitalist sistemin gereği belirlenmiş bir standart yok. "Kör tuttuğunu öper" atasözü aklıma geliverdi birden :D

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
16 saat önce, Evren Erakçora yazdı:

Günlük 1 lira yapıyor neredeyse, bence de çok değil. 70 binlik TL lik araba sonuçta

 

Ben 40500 e aldım sıfırı 55 bin şuan. Bakım için gittiğimde listelerden bakmıştım bayram öncesi.

 

14 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

30 bin bakımı 400 liramı ? 

Anlamadım ben.. 

 

Evet. 400 lira :)

 

5 saat önce, Mesut Eyibil yazdı:

Bende de i20 var yakın zamanda 30000 bakımına bende götüreceğim henüz bin km var 30000 e ama zaman olarak şubatta geçti zamanını maddiyattan götüremedim, bakım liste fiyatı 505 tl olarak görünüyor 400 tl nasıl çıktı sizde ? ben bi ara gidip sormuştum o zamanda 450 demişlerdi Ankara istanbul farkı mı acaba bu tutar?

 

Hocam geciktirmeyin garantiden çıkarırlar zaten bahane arıyorlar. Her servis farklı fiyat verdi. 520 liradan ağız açıyorlar. İsimlerinin reklamını yapıp kendi indirimimi uyguluyorum falan felan derken 460 - 430 fiyatlarından sonra en son AKBAK yetkili servis 400 lira çıkardı. Pırıl pırıl teslim ettiler aracı. Bazı yorumlarda görüyorum aracın her tarafı yağ içinde teslim ettiler gibi ama ben bu serviste öyle birşey görmedim. Arıza teşhisi için bıraktığımda dahi iç dış yıkayıp öyle verdiler. 

İletiyi paylaş


Link to post

gönderildi (düzenlendi)

44 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı:

 

 

Yazdıklarınıza ilaveten polen filtreside var.Extra durumlarda ise her parçanın değişim zamanı sistemde kayıtlı ve her firmanın belirlediği saatlik ücret ile çarpılarak ilave ücret olarak yansıyor. Maalesef bu işlerde bir standart yok ve her firma kafasına göre daha doğrusu araca ve hitap ettiği kitleye göre ücreti belirliyor.Marka ve modele göre normal bakım 400 tl ile 2300 tl arasında değişiyor.Hepsi aynı işlemi yapıyor ama gerçek bu :) örnek gerekirse clio daki 1,5 dci,megane4 1,5 dci ve nissan kaşkay 1,5 dci de kullanılan parçalar neredeyse birebir aynı.clio da 450tl civarı megane da 550 qashqai suv olduğu için büyük bir ihtimalle 700-800 istenecektir. Renolarda 20,000km. olan bakım nissanda 10,000.e kapitalist sistemin gereği belirlenmiş bir standart yok. "Kör tuttuğunu öper" atasözü aklıma geliverdi birden :D

polen fitresi de varsa tamam :tongue: 

tamam fiyatin normalden yüksek olmasini anliyorum ama abartmamak lazim. zaten kisa süreleri uyguluyorsun... sanayide yapilanin biraz üzerinde fiyat cek daha cok insan gelsin.

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post