İçeriğe Yönlendir

Direksiyon Mafsalı, Rulman ve İyi Niyet Garantisi


Ömer Faruk Ergel

Recommended Posts

Ömer Faruk Ergel

Herkese merhaba;

 

Öncelikle hepinizin geçmiş bayramını kutlarım. Bayram şekeri tadında başıma gelen sorunu da sizlerle paylaşmak isterim. :)

 

Direksiyonu tam tur veya ona yakın bir tur ile çevirdiğimde ya da viraj alırken gelen lokur lokur bi ses vardı, ayrıca 80-90 km hızın üstüne çıktığımda da motor sesinin dışında ince bir hırıltı/ uğuldama oluyordu. Çok vakit kaybetmeden dün Pendikte bulunan sözüm ona "yetkili servis" yarım günlük bir süre sonunda yaptığı tespitte aracın direksiyon mafsalının değişmesi gerektiği, çevirirken sesin bundan kaynaklandığını ve diğer ses için de sol ön teker rulmanının değişmesi gerektiğini iletti. 

 

Aracım 2013 model olup garantisi bitmiş bulunuyor. İyi niyet garantisi kapsamında değerlendirilmesi için başvurmak üzere gidip sorunlarımı anlattığımda servis yetkilisi öncelikle benden 300 tl gibi bir tespit ücreti talep etti. Eğer garanti kapsamına alınırsa bu ücretin alınmayacağı şayet kabul edilmezse ödemek zorunda olduğum bilgisini aldım. 

 

"2016 yılı içinde yine garanti sürem dolmasına rağmen, powersihft şanzımanlardaki kronik sorun benim de başıma geldiğinde ne tespit ücreti ne de -bu araç zaten garantiye girmez- gibi bir muamale yoktu."

 

Araç henüz 28 bin km 'de ve kullanım tarzım ön takım ya da aracın herhangi bir yerine zarar vermeyecek kibarlıkta olduğundan servis elemanlarının "arabayla dağa çıkmışım" hissini bana da yansıtmasını anlayamadım. Velhasıl servis şefi ile görüşüp garanti kapsamında olup olmayacağı sorusunun cevabı için 300 tl vermek zorunda olmadığımı ileterek ücretsiz şekilde tespitin yapılması için aracımı bıraktım. 

 

İletilen iyi niyet garantisi talebi ilk süreçte red olarak geri döndü. Daha sonra Otosan 'ı arayarak yeniden değerlendirme talep ettim, dönüş yine red oldu. İpin ucunu bırakmak istemedim çünkü kendi üretim hatalarıyla karşılaştıklarında "iyi niyet" kılıfı kullanılarak onarım sağlayan firma aracımdaki yeni sorunun kesinlikle benden kaynaklandığını iddaa ediyordu. O müşterilerin suratına telefon kapatan malum (444 'lü) numaradan sonuç alamayacağımı anlayıp yine otosanın anadolu yakasındaki idari birimlerine ulaştım. Müşteri İlişkileri yönetiminde yer aldığını düşündüğüm bir çalışan sorunumu dinleyip mantık çerçevelerinde değerlendirerek yeniden garanti değerlendirmesine alınması konusunda yardımcı olacağını iletti. Görevini ve ne yaptığını bilmediğim bu çalışanın bildirimi önceki işlemlere nazaran muazzam derecede hızlı ve harika bir üslupla gerçekleşti. Fakat sonuç yine hüsran ve reddi. 

 

4 yaşında, 28 bin km'de ve İstanbul otoyollarında kullanılan, hor görülmeyen, -binicem üstüne vurucam kırbacı- muamelesi yapılmayan bu aracın nasıl olur da durduk yere mafsalı, rulmanı bozulurdu? Bu parçalar bu kadar dayanaksız mı üretiliyordu ya da ben kötü bir sürücü müydüm?

 

Kafamda halen dönüp duran bu sorular iyi niyetli olduğumu düşündürerek beni iyi niyet garantisinden faydalanmaya itiyor. Fakat anlıyorum ki geri çağırma maliyetlerinin yüksekliği ve özrün kabahatten büyük olmaması adına döndürülen bu oyunlar, işin içine para girince ne marka itibarı ne müşteri memnuniyeti ne de kurumsallık tanıyor, it will continue from Kartal Oto Sanayi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erol Güven

Geçmiş olsun bu sorunlar kronik bunu tüm servisler biliyor isteselerdi rahatlıkla değişimi yapılabilirdi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Fiestada başıma geldi 2 ay uğraştım ama iyi niyet garantisine sokamadım.. aramadığım yer kalmadı. Ford için iyi niyet garantisi kocaman bir yalan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

İyi niyet garantisi vw'nin bozuk şanzımanlı arabalarını tamir ederken müşteriden para almak için uydurduğu bir kılıf zaten. İyi niyet garantisi diye bir şey normalde olmaz. VW böyle yapınca diğer firmalar da maalesef onu takip etti.

Arabada sorun varsa araba geri çağrılır düzeltilir. ABD'de arabanın kapı kilidindeki ufak bir parçanın kırılma ihtimali ve bu parça yüzünden araba giderken kapının açılma ihtimali var diye ford fiesta dahil 211.000 tane araba servise çağrılıyor. Ama bize denk gelmiyor demek hiç. Belki de bize gelen arabalar mükemmel üretiliyor mu? Sanmam. Zira Ford biliyor, eğer araba giderken o kapı açılsa ve sürücüye bir zarar gelse ödeyeceği tazminat ile 1000 tane fiesta alınır.

 

Ülkemizde insan hayatı bu kadar ucuz olmasa otomobil firmaları bu kadar lakayıt davranamaz. Onlar bile bize uyum sağladı artık. Japonlar hariç.

 

 

Alıntı

In the affected vehicles, the pawl spring tab in the side door latch could break. A door latch with a fractured pawl spring tab typically results in a “door will not close” condition. A door that opens while driving increases the risk of injury.

 

https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2017/03/29/ford-issues-three-safety-recalls-and-one-safety-compliance-recal.html

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Arkadaşlar defalarca yazdım :)  iyi niyet masaldır önce bunu bilelim, kronik yada üretim tasarım  hatalı parça sonsuza dek GARANTİLİDİR,  otosan ford vw merso bmw istediği kadar konuşsun, önce ihtarı yaparsınız baktınız olmuyor, verin tüketici mahkemesine, bekleyin onlar sizi arasın....

arabalarını düzeltmezlerse siz onları düzeltin...

 

hakkınızı arayın asla vazgeçmeyin, sabırlı olmaya alışın, kazanacaksınız, uğraşmadan asla düzelmez bu durumlar, yozlaşmış çıkarcı toplumuz biz, zorla olacak herşey, yok öyle iyi niyet falan, masallara kanmayın...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Ömer Faruk Bey geçmiş olsun. Neyazık ki ford firmasının bu konudaki tutumu tutarlı değil. Kendi aracımda garanti süresi içinde fren balatasından, sileceğe kadar ne istediysem garantiden değişti. Ancak zaman zaman müşteri kaynaklı olmadığı açık seçik ortada olan arızalarda firma olumsuz tutum takınabiliyor. Fiesta araçlarda direksiyonla ilgili sıkıntılar çokça paylaşılıyor. Teker rulmanı belki sert düşülen bir çukur neticesinde arızalanmış olabilir. Canınızı sıkmayın Maliyetinin çok yüksek olacağını düşünmüyorum. 100-200 arası bir rakkama yapılır diye tahmin ediyorum. http://www.otomert.com.tr/fiesta-on-aks-bilyasi-abs-li-2008--pmu3793. Direksiyon mafsalı 102 tl fiyata şu adreste mevcut http://www.otomert.com.tr/fiesta-direksiyon-mafsali-2009-ithal-pmu3699?gclid=COOB_tCH49QCFU_cGQodbjgFPg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aracım 10 yaşını geçtiği için, ben bilgi alamadım otosandan. Garantiyi unutun :)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Ergel
2 saat önce, Erol Güven yazdı:

Geçmiş olsun bu sorunlar kronik bunu tüm servisler biliyor isteselerdi rahatlıkla değişimi yapılabilirdi. 

 

Merhaba Erol Bey, garanti süresi bittikten sonra iş tamamen paraya dönüyor, bunu anladım. Çok da sevdigim bir bayiydi. Asıl kronik sorun para ve yolunacak kaz anlayışı anlayışı sanırım. :)

2 saat önce, Tuna İşgören yazdı:

Fiestada başıma geldi 2 ay uğraştım ama iyi niyet garantisine sokamadım.. aramadığım yer kalmadı. Ford için iyi niyet garantisi kocaman bir yalan

 

Merhaba Tuna Bey, sanayii yolları gözüktü, pazarlık yapan, çay ısmarlayan ustaların değerini böyle zamanlarda anlıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Ergel
Bir saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

İyi niyet garantisi vw'nin bozuk şanzımanlı arabalarını tamir ederken müşteriden para almak için uydurduğu bir kılıf zaten. İyi niyet garantisi diye bir şey normalde olmaz. VW böyle yapınca diğer firmalar da maalesef onu takip etti.

Arabada sorun varsa araba geri çağrılır düzeltilir. ABD'de arabanın kapı kilidindeki ufak bir parçanın kırılma ihtimali ve bu parça yüzünden araba giderken kapının açılma ihtimali var diye ford fiesta dahil 211.000 tane araba servise çağrılıyor. Ama bize denk gelmiyor demek hiç. Belki de bize gelen arabalar mükemmel üretiliyor mu? Sanmam. Zira Ford biliyor, eğer araba giderken o kapı açılsa ve sürücüye bir zarar gelse ödeyeceği tazminat ile 1000 tane fiesta alınır.

 

Ülkemizde insan hayatı bu kadar ucuz olmasa otomobil firmaları bu kadar lakayıt davranamaz. Onlar bile bize uyum sağladı artık. Japonlar hariç.

 

 

 

https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2017/03/29/ford-issues-three-safety-recalls-and-one-safety-compliance-recal.html

 

 

Merhaba Harun Bey, düşüncelerinize sonuna kadar hak veriyorum, tamamı doğru. Fakat üreticiler bu ara karlılık ve pazarlamadan başka bir şey düşünmüyor. 

59 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Arkadaşlar defalarca yazdım :)  iyi niyet masaldır önce bunu bilelim, kronik yada üretim tasarım  hatalı parça sonsuza dek GARANTİLİDİR,  otosan ford vw merso bmw istediği kadar konuşsun, önce ihtarı yaparsınız baktınız olmuyor, verin tüketici mahkemesine, bekleyin onlar sizi arasın....

arabalarını düzeltmezlerse siz onları düzeltin...

 

hakkınızı arayın asla vazgeçmeyin, sabırlı olmaya alışın, kazanacaksınız, uğraşmadan asla düzelmez bu durumlar, yozlaşmış çıkarcı toplumuz biz, zorla olacak herşey, yok öyle iyi niyet falan, masallara kanmayın...

 

Ali Bey Merhaba, tavsiyeleriniz icin teşekkürler fakat bunları yapacak zaman, imkan maalesef yok, bu şartlarda çok zor. Cepte para olmadan, her gün para saydıran kapitalizm buradan da vuruyor bizi. :)

Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Ergel
43 dakika önce, Mustafa Erkan yazdı:

Ömer Faruk Bey geçmiş olsun. Neyazık ki ford firmasının bu konudaki tutumu tutarlı değil. Kendi aracımda garanti süresi içinde fren balatasından, sileceğe kadar ne istediysem garantiden değişti. Ancak zaman zaman müşteri kaynaklı olmadığı açık seçik ortada olan arızalarda firma olumsuz tutum takınabiliyor. Fiesta araçlarda direksiyonla ilgili sıkıntılar çokça paylaşılıyor. Teker rulmanı belki sert düşülen bir çukur neticesinde arızalanmış olabilir. Canınızı sıkmayın Maliyetinin çok yüksek olacağını düşünmüyorum. 100-200 arası bir rakkama yapılır diye tahmin ediyorum. http://www.otomert.com.tr/fiesta-on-aks-bilyasi-abs-li-2008--pmu3793. Direksiyon mafsalı 102 tl fiyata şu adreste mevcut http://www.otomert.com.tr/fiesta-direksiyon-mafsali-2009-ithal-pmu3699?gclid=COOB_tCH49QCFU_cGQodbjgFPg

 

Mustafa Bey ilginiz için teşekkür ederim, mafsal için henüz erken gibi fakat ön 2 rulmanı mutlaka değiştirmeliyim diye düşünüyorum. 300 lira gibi bir fiyat aldım ikisi için, inşallah daha büyük bir şey çıkmaz.

Yorum bağlantısı
Ömer Faruk Ergel
17 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Aracım 10 yaşını geçtiği için, ben bilgi alamadım otosandan. Garantiyi unutun :)

 

 

Sanırım Otosan 'ı özetleyen en güzel örnek bu Mehmet Bey. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Aracım 10 yaşını geçtiği için, ben bilgi alamadım otosandan. Garantiyi unutun :)

 

ben gıcıklığına 86 model taunusumuzu servise götürmüştüm 4-5 sene önce, olanları sen tahmin edersin artık :D

 

"bunlara bakmıyoruz abii..."  sebeb? önde Mercedes mi yazıyor, ne demek bakmam....  :hohoho:

 

sonrasında baktım kahve içiyorum, gırgır şamata.....

1 saat önce, Ömer Faruk Ergel yazdı:

 

Merhaba Harun Bey, düşüncelerinize sonuna kadar hak veriyorum, tamamı doğru. Fakat üreticiler bu ara karlılık ve pazarlamadan başka bir şey düşünmüyor. 

 

Ali Bey Merhaba, tavsiyeleriniz icin teşekkürler fakat bunları yapacak zaman, imkan maalesef yok, bu şartlarda çok zor. Cepte para olmadan, her gün para saydıran kapitalizm buradan da vuruyor bizi. :)

tüketici mahkemesi ücretsiz değilmiydi, sen topu at o yuvarlanır.....

 

ah şu kapitalizm, hiç hatırlatma.......

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Müşteri ne ekerse onu biçer.. Şuncadır sektördeyim.. Mesela lpg de bile 5yıl garanti veriyor diye honda tercih edeyim diyeni duymadım. Aslan gibi marka ürünleri bozulmaz. Üretimi de kaliteli. Garantisi de kötü niyete bile onca yıllar... Müşteri vale yi düşünüp marka almadığı gün işler çok değişir

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
5 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

Müşteri ne ekerse onu biçer.. Şuncadır sektördeyim.. Mesela lpg de bile 5yıl garanti veriyor diye honda tercih edeyim diyeni duymadım. Aslan gibi marka ürünleri bozulmaz. Üretimi de kaliteli. Garantisi de kötü niyete bile onca yıllar... Müşteri vale yi düşünüp marka almadığı gün işler çok değişir

LPG'li araç almaya kafayı koyduysam honda lpg'den şaşmam. Hakan Kurt anlatmıştı, motor mekanik malzemesibenzinliden tamamen farklı demişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...