İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - Soğuk Motorda İlk Çalıştırmada 2-3 Kez Stop Etme


Murat_Durmaz

Recommended Posts

Murat_Durmaz

merhaba, araç her sabah yüzde yüz stop ediyor. örneği

ben aracıma binip hemen yola çıkan biriyim.yani araç Isınsın diye beklemem. amma Velakin kalkar kalkmaz hemen stop ediyor.ister gaz vereyim ister vermim yinede stop ediyor. bu sorun uzun zamandır var. yaklaşık 2 yıl oldu. dikkat ettim bu süre içinde bu stop etme sanırım sıcaklarda daha fazla oluyor. 2 yılda farklı zamanlarda ustanın şüphelendigı benzin pompası değişımi, boğaz kelebeği ve rolanti sensörü temizlendi. motor arıza ışığı yanıyordu oksijen sensörü arızalı idi. belki bu yapar dedim onu da değiştirdim yine sorun devam ediyor. kış mevsiminde bazen yapar bazen yapmazdı. ama havalar ısınınca şimdi her sabah oluyo. hareket halinde iken olunca direksiyon kitliyor fren kilitliyor.. tehlikeli durumlar yani. onun için sizlerin tecrübelerinden faydalanmak istedim ve konuyu açtm. en azından burada sebep olacak şeyler tahmini olarak yazılır ise götürüp gösteririm. mesela enjektör yapar mı? araç bende 5 yıldır var.hiç enjeksiyoncuya gitmedim . görüşlerinizı bekliyoruz

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Tugay YILMAZ
39 dakika önce, Murat_Durmaz yazdı:

 

merhaba, araç her sabah yüzde yüz stop ediyor. örneği

ben aracıma binip hemen yola çıkan biriyim.yani araç Isınsın diye beklemem. amma Velakin kalkar kalkmaz hemen stop ediyor.ister gaz vereyim ister vermim yinede stop ediyor. bu sorun uzun zamandır var. yaklaşık 2 yıl oldu. dikkat ettim bu süre içinde bu stop etme sanırım sıcaklarda daha fazla oluyor. 2 yılda farklı zamanlarda ustanın şüphelendigı benzin pompası değişımi, boğaz kelebeği ve rolanti sensörü temizlendi. motor arıza ışığı yanıyordu oksijen sensörü arızalı idi. belki bu yapar dedim onu da değiştirdim yine sorun devam ediyor. kış mevsiminde bazen yapar bazen yapmazdı. ama havalar ısınınca şimdi her sabah oluyo. hareket halinde iken olunca direksiyon kitliyor fren kilitliyor.. tehlikeli durumlar yani. onun için sizlerin tecrübelerinden faydalanmak istedim ve konuyu açtm. en azından burada sebep olacak şeyler tahmini olarak yazılır ise götürüp gösteririm. mesela enjektör yapar mı? araç bende 5 yıldır var.hiç enjeksiyoncuya gitmedim . görüşlerinizı bekliyoruz

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

Hocam enjektörler yapabilir. Devirde dalgalanma yaşanıyormu ? Hiç gaz pedalının boş olduğunu farkettinmi ? ( Gaz pedalinin debriyaj pedali gibi yumuşaması köküne kadar bastığında gaz pedali değilmiş gibi tepki vermemesi ) Ben eski aracım clioda bu tip sıkıntılar yaşadım reno grubunun klasik enjektör sıkıntısı. Aldığım yakıtta bunu etkiliyordu hiç birşey yapmadan mazotu sürekli shellden kullanarak bu sıkıntılarımdan kendi kendime kurtulmuştum. Çünkü arabayı tamirciye götürdüğümde yada kendim odb bağladığımda hiç bir sıkıntısı yok gözüyordu ve bu sıkıntılarıda ansızın zamansız yapıyordu. Araba tamirciye gittiğinde gram sıkıntı çıkarmadığından çözememiştim sadece shellden mazot kullanarak kendi kendine yokoldu bu sıkıntılar. En son yakıtttan pislik geldiği ve zamanla kendi kendine bu pisliği attı herhalde diye düşünmüştüm.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Araç lpg li.. şu an her sabah stop ediyo

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz
 
Hocam enjektörler yapabilir. Devirde dalgalanma yaşanıyormu ? Hiç gaz pedalının boş olduğunu farkettinmi ? ( Gaz pedalinin debriyaj pedali gibi yumuşaması köküne kadar bastığında gaz pedali değilmiş gibi tepki vermemesi ) Ben eski aracım clioda bu tip sıkıntılar yaşadım reno grubunun klasik enjektör sıkıntısı. Aldığım yakıtta bunu etkiliyordu hiç birşey yapmadan mazotu sürekli shellden kullanarak bu sıkıntılarımdan kendi kendime kurtulmuştum. Çünkü arabayı tamirciye götürdüğümde yada kendim odb bağladığımda hiç bir sıkıntısı yok gözüyordu ve bu sıkıntılarıda ansızın zamansız yapıyordu. Araba tamirciye gittiğinde gram sıkıntı çıkarmadığından çözememiştim sadece shellden mazot kullanarak kendi kendine yokoldu bu sıkıntılar. En son yakıtttan pislik geldiği ve zamanla kendi kendine bu pisliği attı herhalde diye düşünmüştüm.

aracın devri çok dalgalanıyor. onu çözemedim.gaz pedalinda da boşluk var. ayrıca geç algılıyor gibi gazı.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Tugay YILMAZ
Şimdi, Murat_Durmaz yazdı:


aracın devri çok dalgalanıyor. onu çözemedim.gaz pedalinda da boşluk var. ayrıca geç algılıyor gibi gazı.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

Hocam muhtemelen dandik benzinliklerde yakıta farklı şeyler karıştırıyorlar ve bunlar sıkıntı yaratıyor. Muhtemelen benim yaşadığım tarzda bir durum yaşıyorsun. Sana tavsiyem depodaki yakıtı her çeyrek depoya düştüğünde sana güven verebilecek bir benzinlikten yakıt alarak araçtaki yakıtı zamanla değiştirmen. Bir defada yaparsan bunu bu sefer parçalarada sıkıntı verebilirsin gibime geliyor. Yada tamirciye gidip yakıt pompası ve enjektörler kontrol ettirip temizletebilirsin. Würthün enjektör temizliyicisini abartı olmadan araca ekleyerek 20-30km bir yolu 3-3500 devirde giderek çözebilirsin gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

3 tüp wurth kullandım. ama devirli kullandım diyemem. ayrıca aracim gazlı

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Araç lpg li.. şu an her sabah stop ediyo

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



100-150 km boyunca sadece benzinde kullanarak test edin.
Anlamsız gelecektir. Gelmesin. Sadece benzin. 100-150 km.
Sonucu bizimle paylaşın
Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

tamam.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Murat Karaoğlu

Bende de benzer sorun var ancak bendeki sorun gaz filitresini değiştirince başladı...

Aracı alalı 10bin km yi geçti...Öncesinde ne zaman değişti bilmiyorum...Daha önceki arabalarımda çekiş düşüklüğü yaşadığımda gaz filitresini değiştirince iyi sonuçlar aldığımdan ve ayrıca 2000 fiesta flair aracımda son zamanlarda çekiş düşüklüğü hissetmemden dolayı gaz filtresini değiştirttim...Öncesinde hava-polen filtreleri ve yağ değişimi yaptırmıştım...Atiker servisine gittim sadece gaz filtresini değiştirmek istedim...Usta ayarda yapalım iyi olur diye ısrar etti...bir iki ayarı düzeltti ne olduğunu anlamadım tabi...Birde bunun emiş yeri hatalı dedi başka bir yeri deldi emişi oradan verdi...Sonuç olarak o ana kadar çalıştırmada hiçbir sıkıntı yaşamadığım aracım sabah motor soğukken benzinden tüpe geçip gaz verince stop etmeye başladı...Bunu bir kaç kez tekrarlıyor...Benzinden tüpe geçince stop etmiyor gaz pedalına dokununca rolanti düşüp hemen stop ediyor...3-5 sefer sonra kendine geliyor...Sonrasında motor sıcakken yapmıyor...Yapan  yere gidip o deldiği yeri kapattırıp emişi eski yerine takdırdım...üstüne bujileri hiç elletmemiştim onlarıda değiştirdi...Sonuç yine aynı stop etmeye devam ediyor aynı şekilde...İnternette biraz araştırdım gaza geçiş ısısının düşük derecede ayarlanması veya benzin lpg enjektör sürelerinin eşitlenip ayarlanmaması olabilir yazıyor...Acaba ayar yaparken usta bu sürelerde oynama yapmışmı..Aynı sorunu yaşayan varmı acaba...Eğer sorun bundan kaynaklıysa adam gibi başka lpg ciye gidip tekrar ayar verdirmeyi düşünüyorum...Benim tahminimde ayarlardan yana çünki filtreden kaynaklı olacağını düşünmüyorum aksine aracın çekişi düzeldi ama hiç sorun yaşamadığım bir sorun filtre ve ayar verildikten sonra başladı...

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz
Bende de benzer sorun var ancak bendeki sorun gaz filitresini değiştirince başladı...
Aracı alalı 10bin km yi geçti...Öncesinde ne zaman değişti bilmiyorum...Daha önceki arabalarımda çekiş düşüklüğü yaşadığımda gaz filitresini değiştirince iyi sonuçlar aldığımdan ve ayrıca 2000 fiesta flair aracımda son zamanlarda çekiş düşüklüğü hissetmemden dolayı gaz filtresini değiştirttim...Öncesinde hava-polen filtreleri ve yağ değişimi yaptırmıştım...Atiker servisine gittim sadece gaz filtresini değiştirmek istedim...Usta ayarda yapalım iyi olur diye ısrar etti...bir iki ayarı düzeltti ne olduğunu anlamadım tabi...Birde bunun emiş yeri hatalı dedi başka bir yeri deldi emişi oradan verdi...Sonuç olarak o ana kadar çalıştırmada hiçbir sıkıntı yaşamadığım aracım sabah motor soğukken benzinden tüpe geçip gaz verince stop etmeye başladı...Bunu bir kaç kez tekrarlıyor...Benzinden tüpe geçince stop etmiyor gaz pedalına dokununca rolanti düşüp hemen stop ediyor...3-5 sefer sonra kendine geliyor...Sonrasında motor sıcakken yapmıyor...Yapan  yere gidip o deldiği yeri kapattırıp emişi eski yerine takdırdım...üstüne bujileri hiç elletmemiştim onlarıda değiştirdi...Sonuç yine aynı stop etmeye devam ediyor aynı şekilde...İnternette biraz araştırdım gaza geçiş ısısının düşük derecede ayarlanması veya benzin lpg enjektör sürelerinin eşitlenip ayarlanmaması olabilir yazıyor...Acaba ayar yaparken usta bu sürelerde oynama yapmışmı..Aynı sorunu yaşayan varmı acaba...Eğer sorun bundan kaynaklıysa adam gibi başka lpg ciye gidip tekrar ayar verdirmeyi düşünüyorum...Benim tahminimde ayarlardan yana çünki filtreden kaynaklı olacağını düşünmüyorum aksine aracın çekişi düzeldi ama hiç sorun yaşamadığım bir sorun filtre ve ayar verildikten sonra başladı...

anladım. benim kit lovato. kaç sefer gidip anlattım bana diyorlarki boğazı temizle rolanti temizle geçer. ya diyorumki yaptım bunları yine stop ediyo. yok anlatamıyorum.bizim yapacağımız bişi yok. sonra arkadaş brc servisi önerdi. oraya gittim kartal tarafında. arac yattı orada 1 gün. görmem lazım dedi. tamam dedik. onda da stop etti. aradı beni. bu araç benzinde de yapıyor . gazla ilgisi yok dedi. bende tam geçiş sırasında olduğunu söyledim. motorcuya git dedi. Motorcu da ne var ne yok deneme yanılma ile değiştirmeyi düşünüyor. [emoji1] dünya masraf yani. çalışan parçayı değiştir 200 300 para ver. sıkıntın yine devam etsin. her seferinde her gidişte masraf. ne güzel dünya. yani motorcuda diyoski o olmazsa bu, yok arıza giderilse verdiğin paraya acımazsin. ama farklı şeyler değişiyor.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çalışan sistemi kurcalamamak gerek. .bir kez daha anladık :)

Usta işgüzarlık yapıp iş çıkarmış... 

Bence kalibrasyon hatalı.. geçiş derecesi çok düşük veya başka bir sebep var.. 

 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Karaoğlu

Valla ben yıllardır lpg ciyim çokda memnunum..Kul yapısı sonuçta dizelde olsa benzinde olsa lpg de olsa hepsinde kullandıkça sistem eskidikçe veya tamirci bir yeriyle oynayınca bazı sıkıntılar çıkıyor..

Neyse aracı sattım alan kişiyede sıkıntıyı söyledim 2005 fiestaya geçtim hayırlısıyla...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

hayırlı olsun.allah kaza bela vermesin

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat_Durmaz

100-150 km boyunca sadece benzinde kullanarak test edin.
Anlamsız gelecektir. Gelmesin. Sadece benzin. 100-150 km.
Sonucu bizimle paylaşın

yok olmadı.yine sıkıntı devam. ayrıca stop edince benzin kokusunun gelmesi normal mi?

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
13 saat önce, Murat_Durmaz yazdı:

yok olmadı.yine sıkıntı devam. ayrıca stop edince benzin kokusunun gelmesi normal mi?
 

 

Benzinde kullanırken de stop etti mi ?

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

evet. sıkıntı devam. ama farkettigim konu benzin kokusu?

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Murat_Durmaz yazdı:

evet. sıkıntı devam. ama farkettigim konu benzin kokusu?
 

 

Hiç bir şekilde hiç bir zaman benzin kokusu almamanız gerekir.

Siz kaç km boyunca benzinde kullandınız. ?

Bu arada hiç lpg ye geçmediniz değil mi ?

 

 

 

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

100 e yakın km kullandım. bu süre içinde lpg ye geçiş yapmadım. buna rağmen soğuk motorda ilk çalıştırmada stop devam ediyo

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...